ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 січня 2023 року м. Житомир справа № 240/27383/22
категорія 109020000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Попової О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче будівельно-монтажне підприємство "Агропостачмонтаж" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробниче будівельно-монтажне підприємство "Агропостачмонтаж" із позовом до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, в якому просить:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо неврахування пункту 4 рішення Житомирської міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомир» №931 від 10.06.2015 року при наданні товариству з обмеженою відповідальністю «Виробничому будівельно-монтажному підприємству «Агропостачмонтаж» витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок площею 1163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114 і площею 1989 кв.м. за кадастровим номером 1810136300:07:016:0113, які розташовані за адресою : м.Житомир, проспект Незалежності, 10-Г, а саме: застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки коефіцієнта Км2 в розмірі 1.834, що перевищує максимальне значення 0,306.
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області по застосуванню при визначенні коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки показників індексів споживчих цін за 2014 рік у розмірі 1.249 та за 2015 рік у розмірі 1.433 при наданні товариству з обмеженою відповідальністю «Виробничому будівельно-монтажному підприємству Агропостачмонтаж» витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок площею 1 163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114 і площею 1989 кв.м. з кадастровим номером 1810136300:07:016:0113, які розташовані за адресою: м.Житомир, проспект Незалежності, 10-Г.
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок:
- площею 1163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114
- площею 1989 кв.м. за кадастровим номером 1810136300:07:016:0113,
розташовані за адресою: м.Житомир. проспект Незалежності. 10-Г, застосувати коефіцієнт Км2, не перевищує максимальне значення 0,306, який визначений пунктом 4 рішення Житомирської іської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомир» №931 від 10.06.2015 року, а також застосувати коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки за 2016 рік - 1.06, за 2017 рік 1.0. за 2018 рік-1.0, за 2019 рік - 1.0, за 2020 рік 1.0, за 2021 рік - 1.1 та видати нові витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних двох вищевказаних земельних ділянок.
- стягнути з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань ГУ Держгеокадастру у Житомирській області на користь ТзОВ «ВБМП «Агропостачмонтаж» понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивачем отримано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: на земельну ділянку площею 1989 кв.м. за кадастровим номером 1810136300:07:016:0113 в розмірі 4 725 574,13 грн., на земельну ділянку площею 1163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114 в розмірі 2 732 540,74 грн. При виготовленні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаних земельних ділянок , що розташовані в межах міста Житомира, у порушення п.4 рішення Житомирської міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомир» №931 віл 10.06.2015 року відповідач застосував коефіцієнт Км2 із значенням 1,834 , а не коефіцієнт Км2 із значенням не більше 0,306. що призвело до значною завищення розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Застосування коефіцієнта Км2 у розмірі 1,834 призвело до значного завищення значення нормативної грошової оцінки земельних ділянок , шо у подальшому призводить до відповідного завищення розміру земельного податку , який наше товариство зобов`язане сплачувати. Позивач вважає, що дії відповідача щодо застосування коефіцієнту Км2 із значенням 1.834 до вказаних земельних ділянок при наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначених земельних ділянок протиправними.
Ухвалою суду від 05.12.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
26.12.2022 відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому зазначає, що Процедуру проведення нормативно грошової оцінки земель населених пунктів регламентовано Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 р. № 1147 та порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарської о призначення та населених пунктів (далі Порядок), затвердженого наказом Міністерство аграрної політики та продовольства України 25.11.2016 № 489, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 р. за № 1647/29777. Жодним законом або незаконним актом не визначено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок видається на підставі рішення органу місцевого самоврядування. Законодавчими та нормативно-правовими актами, які регулюють проведення нормативної грошової оцінки земель не передбачено можливості встановлення або обмеження коефіцієнтів органами місцевого самоврядування після затвердження ними технічної документації, як результату проведеної оцінки земель. Вказує, що у рішенні Житомирської міської ради обмежено коефіцієнт Км2, але пунктом 10 Рішення № 931 відповідача зобов`язано забезпечити оформлення та видачу заявникам відповідних витягів з технічної документації з норма пінної грошової оцінки земель міста Житомира. Відповідно до технічної документації жодних обмежень немає, Головне управління може робити витяг лише з технічної документації в якій встановлені коефіцієнти, що відповідно підтверджується ст. 23 «Про оцінку земель».
На думку відповідача, при формуванні витягу про нормативно грошову оцінку земельної ділянки Головним управлінням було вірно застосовано коефіцієнти індексації за 2014, 2015 та 2016 роки, а тому просить суд у задоволення позовних вимог відмовити.
26.12.2022 представником ТОВ «Агропостачмонтаж» подано до суду письмову відповідь на відзив. Представник заперечує щодо доводів відповідача та зазначає, що згідно ч.2 ст.20 Закону України « Про оцінку земель» дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель і саме органи Державного земельного кадастру у відповідності до вимог ч.3 статті 23 Закону України «Про оцінку земель» наділені повноваженнями на видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки. У відповідності до п.4. постанови КМУ №1147 від 03.11.2021 року установлено, що затверджена з урахуванням вимог пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України до набрання чинності Методикою, затвердженою згідно з пунктом 1 цієї постанови, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, технічна документація із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення (на відповідній території) є чинною до початку застосування рішення відповідного органу місцевого самоврядування про затвердження нової технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Рішення ЖМР №931 до цього часу є чинним, оскільки нове рішення про затвердження нової технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок не прийнято. А тому відповідач під час формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок має суворо дотримуватись нормативів, встановлених цим рішенням, у відповідності до приписів ч.1 статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Згідно з частиною четвертою статті 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Частиною п`ятою статті 250 КАС України встановлено, що датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши докази і письмові пояснення, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.
Судом встановлено, що рішенням 47 сесії 6 скликання Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м. Житомирі" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введено в дію нові розміри плати за земельні ділянки у м. Житомирі.
Пунктом 3 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 введено в дію нові розміри плати за землю для всіх суб`єктів господарювання та громадян з 01.01.2016.
Відповідно до п. 4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 умовою введення в дію нових розмірів плати за землю є обмеження значення коефіцієнтів, які застосовуються при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в м. Житомирі, а саме:
4.1 застосування коефіцієнту Км2 максимальним значенням0,306;
4.2 застосування загального коефіцієнту Км2, що є добутком локальних факторів, у діапазоні від 0,5 до 1, при цьому "1" - це максимальне значення коефіцієнту, яке може застосовуватися при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок м. Житомира.
У п.6 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 зазначено, що користувачам та власникам земельних ділянок, незалежно від форм власності та підпорядкування необхідно отримати витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Житомира для перерахунку розміру плати за землю та при подачі усіх видів звітності застосовувати нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розмір якої визначений з 01.01.2016.
Пунктом 10 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 покладено обов`язок на управління Держземагенства у Житомирському районі Житомирської області забезпечити оформлення та видачу витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира користувачам або власникам земельних ділянок.
Позивач звернувся до відповідача із відповідним запитом, у якому просив надати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: площею 1 163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114 і площею 1 989 кв.м. за кадастровим номером 1810136300:07:016:0113.
Згідно отриманих витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114 та кадастровим номером 1810136300:07:016:0113, при розрахунку нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок застосовано значення коефіцієнта Км2 у розмірі 1,834, а коефіцієнт індексації грошової оцінки 1,249 х 1,433 х 1,060=1,897.
Позивач, вважаючи що відповідачем протиправно при наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, не застосовано положення п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомир", звернувся до суду із даним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до п.289.1 ст. 289 Податкового кодексу України(надалі за текстомПК України) для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Згідно із приписами п.289.2 ст. 289 ПК Україницентральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно дост.1 Закону України "Про оцінку земель"нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами; дата оцінки земельної ділянки - дата (число, місяць та рік), на яку проводиться оцінка земельної ділянки та визначається її вартість. Для нормативної грошової оцінки земельної ділянки - дата, вказана в технічній документації.
Згідно із ч. 1ст. 5 Закону України "Про оцінку земель"залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок.
Частинами 4 та 5ст.5 Закону України "Про оцінку земель"визначено, що грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до ч. 1ст. 15 Закону України "Про оцінку земель"нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом; визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва; розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд; проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення (у разі якщо попередня нормативна грошова оцінка земельних с ділянок у цьому масиві не проводилася протягом 5 років до дня прийняття уповноваженим органом рішення про проведення такої інвентаризації).
Відповідно дост. 18 Закону України "Про оцінку земель"нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно доЗакону України "Про землеустрій".
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Згідноізприписамист. 23 Закону України "Про оцінку земель"технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Як передбачено приписами п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері національної інфраструктури геопросторових даних, топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Отже, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки видається управлінням Держгеокадастру у відповідній області.
Механізм визначення нормативної грошової оцінки земель врегульований Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики України та продовольства України від 25.11.2016 №489 (далі - Порядок №489).
Згідно з п.1.3 Порядку №489 інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
Відповідно до Розділу ІІ "Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів" Порядку №489 передбачено, що Коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;
Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);
Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Отже, суд зазначає, що при визначенні нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки, розташованої в межах населеного пункту, враховуються, окрім інших, відповідні показники коефіцієнту Км2 (коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів) та коефіцієнту Км3 (коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території).
При цьому, Таблиця 1.6 до вказаного Порядку містить Граничні (максимальні і мінімальні) значення коефіцієнтів, які враховують ступінь містобудівної цінності території в межах населених пунктів (Км2). В даній таблиці прямо зазначено, що для населених пунктів з чисельністю населення від 250 до 500 (тис. чол.), до яких загальновідомо відноситься місто Житомир, максимальні значення коефіцієнту Км2 визначено в межах 3,0 - 3,5, а мінімальне значення цього ж коефіцієнту Км2 визначено 0,30.
Відповідно до ч.1 та 2ст.20 Закону України №1378-ІVза результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Частиною 1статті 23 Закону України №1378-ІVпередбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Як встановлено з матеріалів справи, рішенням Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок в м.Житомирі обмежено застосування коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306 (підпункт 4.1 пункту 4) затверджено середню базову вартість одного квадратного метра землі у м.Житомирі 249 грн 80 коп. (п.2). Введено в дію нові розміри плати за землю для всіх суб`єктів господарювання та громадян з 01.01.2016 (п.3 рішення).
Згідно з п.10 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 відповідача зобов`язано забезпечити оформлення та видачу заявникам відповідних витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира.
Відповідно копій витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від №97-6-0.15-26/183-21 від 05.01.2021 року та №97-6-0.15-24/183-21 від 05.01.2021 року за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114 при розрахунку нормативної грошової оцінки вартості земельної ділянки площею 1 163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114 і площею 1 989 кв.м. за кадастровим номером 1810136300:07:016:0113 відповідачем застосовано значення Км2 1,834 та сукупний коефіцієнт Км3 0,805, коефіцієнт індексації нормативної-грошової оцінки земельної ділянки 1,249 х1,433 х 1,060 =1,897.
Таким чином, відповідачем при формуванні технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаних земельних ділянок, не враховано обмеження застосування коефіцієнта Км2, встановлене п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015.
Згідно з абзацом п`ятим пункту289.2 статті 289 Податкового кодексу Україникоефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Інформація про коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель розміщена на офіційному сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру за електронною адресою: http://land.gov.ua.
Так, коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення становлять: за 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433, за 2016 рік - 1.06, за 2017 рік - 1.0, за2018 рік -1.0. за 2019 рік - 1,0. за 2020 рік - 1.0, за 2021 рік - 1,1.
Разом з тим, у пункті 3 рішення Житомирської міської ради "Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки" від 10.06.2015 введено в дію нові розміри плати за землю для всіх суб`єктів господарювання та громадян з 01.01.2016 (п. 3 рішення). Крім того, у п.6 вказаного рішення зазначено, що користувачам та власникам земельних ділянки, незалежно від форми власності та підпорядкування, отримати, витяг з технічної документації нормативної грошової оцінки земель м. Житомира для перерахунку розміру плати за землю та при подачі усіх видів звітності застосовувати нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розмір якої визначений з 01.01.2016.
Відповідно до ч.2ст.19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України. Саме ці критерії є визначальними при перевірці на правомірність рішень та дій органів державної влади, що визначено ч.3ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Статтею 144 Конституції Українивизначено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначенихзаконом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Згідно з ч.1ст.12 Земельного кодексу Українидо повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад.
Рада у межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень (ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Згідно з ч.1ст.73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Тобто, рішення 47 сесії 6 скликання Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомир" є нормативно-правовим актом, обов`язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що невиконання відповідачем п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 суперечить вимогам законодавства, а тому такі дії є протиправними.
Частиною 2статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України(далі -КАС України) встановлені критерії, якими керується адміністративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень.
У розумінніКАС Українивиявлення невідповідності діяльності суб`єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності слугує підставою для задоволення адміністративного позову за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.
У ході розгляду справи знайшов своє підтвердження факт порушення прав позивача з боку відповідача, при цьому останнім протилежного суду не доведено.
Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
З урахуванням зазначеного, враховуючи наявність порушеного права та необхідність застосування судом ефективного механізму для його відновлення, суд вважає за можливе зобов`язати відповідача при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок: площею 1163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114,площею 1989 кв.м. за кадастровим номером 1810136300:07:016:0113, які розташовані за адресою: м.Житомир. проспект Незалежності. 10-Г, застосувати коефіцієнт Км2, що не перевищує максимальне значення 0,306, який визначений пунктом 4 рішення Житомирської іської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомир» №931 від 10.06.2015 року, а також застосувати коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки за 2016 рік - 1.06, за 2017 рік 1.0. за 2018 рік-1.0, за 2019 рік - 1.0, за 2020 рік 1.0, за 2021 рік - 1.1 та видати нові витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних двох вищевказаних земельних ділянок.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідачем у порушення ч.2 ст.77 КАС України не доведено, а позивачем та наявною у матеріалах справи сукупністю належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів спростовано правомірність дій Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області в особі Міськрайонного управління у Житомирському районі та у місті Житомирі, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб`єкт владних повноважень не надав до суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтується його відзив, і не довів правомірності його дій щодо формування спірних витягів.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 250-251, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче будівельно-монтажне підприємство "Агропостачмонтаж" (проспект Незалежності, 10 Г, м.Житомир, 10020. РНОКПП/ЄДРПОУ: 13558614) до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (вул. Довженка, 45, м. Житомир, 10002. РНОКПП/ЄДРПОУ: 39765513), про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо неврахування пункту 4 рішення Житомирської міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомир» №931 від 10.06.2015 року при наданні товариству з обмеженою відповідальністю «Виробничому будівельно-монтажному підприємству «Агропостачмонтаж» витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок площею 1163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114 і площею 1989 кв.м. за кадастровим номером 1810136300:07:016:0113, які розташовані за адресою : м.Житомир, проспект Незалежності, 10-Г, а саме: застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки коефіцієнта Км2 в розмірі 1.834, що перевищує максимальне значення 0,306.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області по застосуванню при визначенні коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки показників індексів споживчих цін за 2014 рік у розмірі 1.249 та за 2015 рік у розмірі 1.433 при наданні товариству з обмеженою відповідальністю «Виробничому будівельно-монтажному підприємству Агропостачмонтаж» витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок площею 1 163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114 та площею 1989 кв.м. з кадастровим номером 1810136300:07:016:0113, які розташовані за адресою: м.Житомир, проспект Незалежності, 10-Г.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області при розрахунку товариству з обмеженою відповідальністю «Виробничому будівельно-монтажному підприємству Агропостачмонтаж» нормативної грошової оцінки земельних ділянок: площею 1163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114, площею 1989 кв.м. за кадастровим номером 1810136300:07:016:0113, застосувати коефіцієнт Км2, що не перевищує максимальне значення 0,306, який визначений пунктом 4 рішення Житомирської іської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомир» №931 від 10.06.2015 року, а також застосувати коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки за 2016 рік - 1.06, за 2017 рік 1.0. за 2018 рік-1.0, за 2019 рік - 1.0, за 2020 рік 1.0, за 2021 рік - 1.1.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області видати товариству з обмеженою відповідальністю «Виробничому будівельно-монтажному підприємству Агропостачмонтаж» нові витяги із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок: площею 1163 кв.м за кадастровим номером 1810136300:07:016:0114, площею 1989 кв.м. за кадастровим номером 1810136300:07:016:0113.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничому будівельно-монтажному підприємству Агропостачмонтаж» судовий збір в сумі 4962 (чотири тисячі девятсот шістдесят два) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.Г. Попова
17 січня 2023 р.
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2023 |
Оприлюднено | 19.01.2023 |
Номер документу | 108434822 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні