Рішення
від 17.01.2023 по справі 120/8147/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

17 січня 2023 р. Справа № 120/8147/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шаповалової Т.М., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" (далі ТОВ "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" або позивач ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (далі відповідач 1 або ДПС України), Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі відповідач 2 або ГУ ДПС у Вінницькій області), у якому просило суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, яка прийняла рішення про відмову в такій реєстрації від 21.06.2022 року № 6939685/42063576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 546 від 11.07.2021 року.

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" № 546 від 11.07.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її первинного подання платником податків на реєстрацію;

стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області сплачений при звернені до суду судовий збір у сумі 2 481,00 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що рішеннями комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 6939685/42063576 від 21.06.2022 року відмовлено в реєстрації податкової накладної № 546 від 11.07.2021 року.

Позивач вважає, що вказане рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а тому звернувся з цим позовом до суду.

Ухвалою суду від 10.10.2022 року, прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку статті 262 КАС України, а також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву. Цією ж ухвалою суду витребувано у Головного управління ДПС у Вінницькій області інформацію про те: які документи подавалися Товариством з обмеженою відповідальністю "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" після зупинення реєстрації податкової накладної; яка податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної.

27.10.2022 року представник Головного управління ДПС у Вінницькій області подав відзив на адміністративний позов, у якому вказав, що на протязі 2021 року основним контрагентом у ПЗ (>70%) платника займає ТОВ "Будівельно-монтажна фірма "Еталон-буд" - основну частку в реалізації становить: Асфальтобетонна суміш гаряча; ІЦебенево-піщана суміш; Щебінь.

Основним контрагентом платника у ПК (>30%) займає ТОВ "Діамантове містечко", яке надає будівельні послуги протягом 2021 року. Однак, проведеним аналізом встановлено, що вищезазначене Товариство не має достатньої кількості трудових ресурсів для виконання даної послуги. Наймані працівники, які рахуються на підприємстві, прийняті на роботу лише в червні- липні 2021 року.

Враховуючи вищевикладене, Комісією ТУ ДПС у Вінницькій області прийнято рішення від 26.07.2021 №100026 про включення платника ТОВ "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" (код ЄДРІІОУ 42063576) в перелік ризикових платників згідно п.8 «у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома в процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування». Платника було виключено із переліку ризикових платників 13.08.2021 року.

На розгляд Комісії ГУ ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН винесено питання щодо встановлення Критеріям ризиковості платників податків, доведених листом ДПС України № 27153/7/99-00-18-01-01-08 від 08.12.2021. Комісією (представниками структурних підрозділів) проаналізовано діяльність доведених суб`єктів господарювання, та за результатами аналізу встановлено проведення ризикових операцій зокрема, ТОВ ВДБК (код ЄДРПОУ 42063576).

Відповідно аналізу даних ЄРПН встановлено, що 30.09.2021 року ТОВ "Лоран Лімітед" (код 42604972, ТУ ДПС у Харківській обл. (Немишлянський р-н м. Харкова), 46.19-діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, Повідомлення про прийняття на роботу 11 чол. подано 11.10.2021 року), надано будівельні послуги на суму ПДВ 1012,7 тис.грн. Також, ТОВ "Лоран Лімітед" протягом 2021 року здійснено придбання товарів широкого асортименту без подальшої реалізації. Включено в Журнал ризикових 08.12.2021 року.

ТОВ "Цементовня" (код 42764195, 228. ТУ ДПС у Вінницькій області (Вінницька ДНІ м.Вінниця), 46.73 - оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням) реалізовано відсів та щебінь на суму ПДВ 121,0 тие.грн. Включений до Журналу ризикових 15.11.2021 року по причині: По оперативному обміну від 12.11.2021 №538/16 Г`У ДПС у Полтавській області надало інформацію щодо постачальника ТОВ "Агро-Продімекс" (код 44073921): на обліку в ТУ ДПС у Полтавській області (м.Полтава); стан 0 - платник податків за основним місцем обліку; зареєстровано 22.03.2021, платник ПДВ з 01.04.2021; овд - оптова торгівля текстильними товарами. Наявні види діяльності пов`язані з оптовою та роздрібною торгівлею. Згідно 20 ОПП - автомобіль КРАЗ, офіс 50 кв.м, склад 800 кв.м. Кількість працюючих - 6 осіб. Сплата до бюджету: ПДФО - 9,18 тис.грн., ЄВ - 11,22 тис.грн. ТОВ "Агро-Продімекс" реалізовано будівельні матеріали. Станом на 08.11.2021 року платнику готувався запит щодо надання пояснень та документального підтвердження здійснення даних господарських операцій. Проводився збір та аналіз інформації щодо підтвердження відповідності критеріям ризиковості ТОВ 'Агро-Продімекс". Відповідно до результатів проведеного аналізу даних ЄРПН, поданої звітності встановлено, що ТОВ "Цементовня" здійснює операції, що мають ознаки ризиковості.

За результатами проведеного аналізу ТОВ ВДБК встановлено здійснення взаємооперацій з ризиковими контрагентами.

Враховуючи вищевикладене, Комісією ГУ ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято рішення від 08.12.2021 року № 163666 про відповідність ТОВ "Вінницька Дорожньо-Будівельна Компанія" п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування) та включено в Журнал ризикових платників.

Причиною зупинки податкової накладної від 09.07.2021 року № 544: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 09.07.2021 №544 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ "ВДБК подало Повідомлення до заблокованих ПН, а саме: Платником здійснювалась реалізація щебнево-піщана суміш.

За результатом наданих платником документів Комісією ГУ ПС у Вінницькій області винесено рішення № 6939685/42063576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 546 від 11.07.2021 року. Причина відмови: не підтверджено розрахунки з постачальників за придбаний товар. Не пітвердженно витрати пов`язані з навантаженням щебенево-піщаної суміші в розмірі 25000 кг на кожну машину.

Також відповідач вказує, що документи, які надані до суду при прийнятті рішения орган ДПС не мав змоги дослідити.

Таким чином, із матеріалів справи слідує, що відповідач2 приймав рішення за одних обставин та відсутністю документів, а позивач просить суд скасувати вказане рішення, обгрунтовуючи іншими обставинами та документами.

Враховуючи наведене, відповідач 2 вважає, що діяв на підставі та в спосіб, що визначені законом, а тому просить суд відмовити в задоволенні позову.

27.10.2022 року Державної податкової служби України подав відзив на адміністративний позов, у якому вказав, що за результатом наданих платником документів Комісією ГУ ПС у Вінницькій області винесено рішення № 6939685/42063576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 546 від 11.07.2021 року. Причина відмови: не підтверджено розрахунки з постачальників за придбаний товар. Не пітвердженно витрати пов`язані з навантаженням щебенево-піщаної суміші в розмірі 25000 кг на кожну машину.

В той час виходячи з обставин, що передували прийняттю оскаржуваного рішення документи, які надані до суду при прийнятті рішення орган ДПС не мав змоги дослідити. Таким чином, із матеріалів справи слідує, що відповідач приймав рішення за одних обставин та відсутністю документів, а позивач просить суд скасувати вказане рішення, обгрунтовуючи іншими обставинами та документами.

Також представник відповідача1 вказує, що позовна вимога щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручання в дискреційні повноваження контролюючого органу, оскільки диокреційні повноваження - пе сукупність прав: та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим, проектом нормативно-правового акта.

Зазначає, що на момент прийняття рішення про відмову в реєстрації податкої накладної, позивач не виконав всіх умов визначених законом, не надав необхідних документів на підтвердження реальності господарської операції.

Враховуючи наведене, відсутні підстави зобов`язувати ДПС України реєструвати податкову накладну, оскільки для прийняття рішення необхідно було дослідити документи, а тому відповідач1 просить суд відмовити в задоволенні позову.

28.10.2022 до суду надійшли відповіді на відзиви у яких позивач просиить задовольнити позовні вимоги.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" 11.04.2018 зареєстроване як юридична особа та здійснює господарську діяльність за основним видом діяльності « 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів. н.в.і.у». ТОВ "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" складено податкову накладну № 546 від 11.07.2021 року на загальну суму 12 450 грн., у тому числі ПДВ 2075 грн., товар ЩПС С7 (щебенево-піщана суміш) фр. 0,05-40 мм та відправлено ДПС України на реєстрацію для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак 30.07.2021 року ДПС України зупинено реєстрацію податкової накладної (ПН), що підтверджується відповідною квитанцією від 30.07.2021 року № 42063576

У квитанції зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена - відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 11.07.2021 № 546 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D"=.2345%, "Р"=0».

На виконання даних вимог, 14.06.2021 року ТОВ "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" направлено відповідачу 2 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з поясненням та доданими документами, які підтверджують реальність здійснення господарської операції з контрагентом.

Зокрема, позивачм направлено договір, податкову накладну, договір з РОК Трейд, податкові накладні №71, 74, 544, 545, рахунок, виписку, накладні, акт звірки, специфікація, реєстр перевезень, накладна Рок Трейд, договір Дорожник, податкова накладна №90 та пояснення.

Згідно наданих до суду документів судом встановлено, що 08.07.2021 між ТОВ "ВДБК" (Постачальник) та ТОВ "РОУДБУД4Ю" (Покупець) був укладений договір поставки № 08/07 (далі - Договір поставки № 08/07).

Згідно із п.1.1 Договору поставки № 08/07 постачальник зобов`язується за завданням Ппокупця, на свій ризик, власними чи залученими силами й засобами, протягом визначеного в Договорі строку, поставити Покупцю щебенево-піщану суміш (ЩПС С-7) (далі - Товар), відповіднодло окремого замовлення покупця (далі - Замовлення). Покупець, в свою чергу зобов`язується прийняти і оплатити товар, в порядку та на умовах визначених цим Договором.

Відповідно до п. 1.2 Договору поставки №08/07 замовлення (Додаток №1) готується Ппокупцем на конкретну партію товару, в письмовій формі. Замовлення пудписусться сторонами та є невід' ємною частиною цього Договору.

Згідно із п. 2.1 Договору поставки №08/07 кількість і розгорнута номенклатура (асортимент) товару визначаються у відповідному замовленні, а також у відповідних рахунках - фактурах та накладних (фактичних або видаткових) постачальника.

Відповідно до п. 4.1 та 4.2 Договору поставки № 08/07 поставка товару здійснюється постачальником за адресою визначеною сторонами у відповідному замовленні. Разом з товаром постачальник повинен передати покупцю документи на товар. До таких документів належать: документи, що засвідчують якість товару (сертифікат якості, сертифікат відповідності тощо); видаткова накладна; ТТН.

Згідно із п. 4.3 Договору поставки № 08/07 право власності на поставлений товар, а також ризик випадкового пошкодження чи знищення товару переходить до покупця у момент постачання покупцю товару, надання видаткової накладної на товар та ТТН.

Відповідно до п. 5.4 Договору поставки № 08/07 вартість (ціна) товару, а також строки оплати визначаються у відповідному замовленні на товар.

Згідно із п. 8.1 та 8.2 Договору поставки № 08/07 Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами. Цей Договір діє до 31 грудня 2021 року, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань.

08.07.2021 р. постачальник та покупець уклали Замовления № 1 (Додаток № 1 Договору поставки № 08/07, Додаткова угода № 1 до Договору поставки № 08/07 від 08.07.2021 року) про поставку товару: Суміш С-7, в кількості 325 т, загальною вартістю 161 850,00 грн. з ПДВ. Умови оплати товару протягом 2 (двох) робочих днів після отримання покупцем товару, в тому числі рахунку-фактури для оплати товару.

Так, згідно умов Договору поставки № 08/07 постачальник поставив, а покупець прийняв у власність товар - ЩПС С7 (щебенево-піщана суміш) фр. 0,05-40 мм в кількості 25 т. згідно видаткової накладної №436 від 11.07.2021р. за ціною 12 450,00 гри з урахуванням податку на додану вартість та рахунку на оплату № 50 від 08.07.2021р. на загальну суму із ПДВ: 161 850,00 грн.

Податкова накладна № 546 від 11.07.2021 сформована на суму 12 450,00 грн. з урахуванням податку на додану вартість згідно Договору поставки №08/07 та видаткової накладної № 436 від 11.07.2021 р.

Також повідомлено, що перевезення Товару було здійснено за рахунок Покупця та поставлений Товар - ЩПС С7 (щебенево-піщана суміш) фр. 0,05-40 мм (ДСТУ Б.В. 2.7-30:2013) був придбаний ТОВ «ВДБК» (Покупець) згідно договору поставки № PT-00442 від 22.04.2021р. укладеного з ТОВ «РОК ТРЕЙД» (Постачальник) (надалі Договір поставки № РТ-00442), що підтверджується Специфікацією №СП-РТ-00442/29 від 03.06.2021 та видатковими накладними:№ РТ-00002070 від 05.06.2021; № PT-00002072 від 06.06.2021; № PT-00002090 від 08.06.2021.

Згідно із п. 1.1 Договору поставки № PT-00442 у порядку та на умовах визначених цим Договором, постачальник зобов`язується передати (поставити) у замовлені строки покупцеві товар, а покупець зобов`язується прийняти вказаний Товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до п. 1.2 Договору поставки № PT-00442 загальна кількість товарів, що підлягає поставці, одиниця виміру, їх часткове співвідношення (асортимент) за видами, сортами марками, визначається за згодою сторін у специфікаціях, що додається до Ддоговору та є його невід' ємною частиною.

Згідно із п. 1.2.1 Договору поставки № PT-00442 партія товару - кількість товару, що постачається постачальником покупцю на підставі однієї видаткової та /або товарно-транспортної накладної.

Згідно п. 5.3.6 Договору поставки № PT-00442 право власності у покупця виникає з моменту передання Товару.

Відповідно до п. 5.4.1 Договору поставки № PT-00442 поставка товару здійснюється на площадках постачальника чи в іншому узгодженому місці. Точний пункт поставки товару сторони, щоразу, узгоджують у специфікаціях до договору.

Згідно п. 5.4.2 Договору поставки № PT-00442 вид транспорту: залізничний та (або) автомобільний.

Відповідно до п. 12.2 Договору поставки № РТ-00442 Договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами та діє до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за ним, але не довше, ніж до 31.12.2021.

Згідно п. 12.3 Договору поставки РТ-00442 строк дій договору буде продовжуватися на кожен наступний календарний рік, якщо жодна із сторін за 1 (один місяць по його закінчення на виявить бажання у письмовій формі припинити дію Договору.

Таким чином, постачальником ТОВ «РОК ТРЕЙД» по факту поставки товару було сформовано відповідні податкові накладні.

Вищезазначений товар зберігається на площадках за адресами м. Конотоп, вул. Комунальна, 1, по яким з ТОВ «ВДВК» є укладений договір оренди. Надана інформація подана у контролюючий орган в звіті 20-ОПП.

Також повідомлено, що придбання вищезазначеного товару у ТОВ «РОК ТРЕЙД» здійснено ТОВ «ВДВК» з метою застосування у виробництві, а саме виготовлення власної продукції з метою реалізації, а також отримання доходу шляхом перепродажу такого товару за вищою ціною з метою отримання економічної вигоди.

Також, з метою підтвердження реальності господарських операцій та ведення господарської діяльності, позивачем до Повідомления №14-06/2022 від 14.06.2022 були надані Додатки (копії документів) від 14.06.2022 за №1-17.

Однак, комісією Головного управління ДПС у Вінницькій області прийнято рішення від 21.06.2022 № 6939685/42063576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 546 від 11.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, в зв`язку із тим, що платником податку не надано копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, вантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності і певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.; розрахункових документі та або банківських виписок. Додатково зазначено: мова оригіналу: «не підтверджено розрахунки з постачальників за придбаний товар. Не підтверджено витрати пов`язані з навантаженням щебенево-піщаної суміші в розмірі 25000 кг на кожну машину».

05.07.2022 р. за вих. № 05/2-07/2022 подав скаргу на рішення Комісії регіонального рівня від 21.06.2022 № 6939685/42063576, яка прийнята контролюючим органом та зареєстрована за реєстраційним номером 9110502704 від 05.07.2022. Позивач в скарзі зазначив, що на підтвердження здійснення реальності господарської операці та ведення господарської діяльності з метою розблокування податкової накладної позивачем було направлено в електронному вигляді на адресу ГУ ДПС Повідомлення № 14-06/2022 від 14.06.2022 та Пояснення від 14.06.2022 щодо подачі документів про підтверджения реальності здійснення операцій по зупиненій в реєстрації податкової накладної, а саме: копії договору, видаткових накладних, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по зазначеній податковій накладній.

ТакожТОВ «ВДБК» має в наявності орендоване офісне приміщення згідно договору суборенди нежитлового приміщення № 08-07/2020 від 07.07.2020, укладеного з ФОП ОСОБА_1 (орендодавець).

Окрім цього, в оренді товариства перебувають дві земельні ділянки, а саме:

земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , згідно договору оренди № 1706/1 від 17.06.2020, укладеного з ФОП ОСОБА_2 (орендодавець). На вказаній земельній ділянці розташована власна Установка асфальтозмішувальна пересувна;

земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_2 згідно договору суборенди відкритого майданчика від 27.10.2020, укладеного з ТОВ «Дорожник» (орендодавепь). На вказаній земельній ділянці розташована орендована грунтозмішувальна установка.

Також повідомлено, що податкова накладна № 546 від 11.07.2021 сформована на суму 12 450,00 гри з урахуванням податку на додану вартість згідно Договору поставки № 08/07 та видаткової накладної № 436 від 11.07.2021.

Крім цього, з метою підтвердження реальності господарських операцій, позивачем до Скарги від 05.07.2022 за вих. № 05/2-07/2022 були повторно надані всі первинні документи. А також документи на підтвердження проведення розрахунків з постачальником за придбаний товар та на підтверджения витрат пов`язаних з навантаженням щебенево-піщаної суміші в розмірі 25 000, 00 кг на кожну машину, а саме: додаткова угода № 1 до договору поставки № РТ-00442 від 22.04.2021, повідомлення №1 від 22.04.2021, виписки по особовому рахунку АБ «Укргазбанк» від 01.07.2021, від 06.07.2021, від 08.07.2021, від 27.07.2021, 29.07.2021, 30.07.2021, договір про надання послуг № 07-07 від 07.07.2021, акт надання послуг № 2 від 19.07.2021, акт надания послуг № 4 від 27.07.2021 р., акт надання послуг № 5 від 31.07.2021, змінний рапорт.

Проте, за результатами розгляду Скарги Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригувания в Єдиному реєстрі податкових накладних 13.07.2022 року було винесено рішення № 20969/42063576/2, яким скаргу залишено без задоволення, а рішення Комісії регіонального рівня від 21.06.2022 № 6939685/42063576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 546 від 11.07.2021 - без змін, з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, вантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності і певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач вважає, що рішення Комісії регіонального рівня від 21.06.2022 № 6939685/42063576 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а тому звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.

Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України) є спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165).

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Так судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної, складененої ТОВ "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" № 546 від 11.07.2021 року, слугувало те, що реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D"=.2345%, "Р"=0».

Також зі змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної слідує, що контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, що не відповідає вимогам обгрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії та свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг"; Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що позивачем подано до контролюючого органу пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійсненої господарських операцій з контрагентом.

Разом із тим, оскаржуваним рішенням позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, підставою для його прийняття слугувало те, що платником податку до контролюючого органу не надано копій наступних документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, вантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності і певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів. Додатково зазначено про те, що не підтверджено розрахунки з постачальниками за придбаний товар, не підтверджено витрати пов`язані з навантаженням суміші 25000 на кодну машину.

Рішенням комісії регіонального рівня оскаржувалися позивачем до ДПС України, з поданням відповідних пояснень та первинних документів, що підтверджується відповідними квитанціями про прийняття ДПС таких документів, які містяться в матерірах справи.

Разом з тим, ДПС залишено скаргу позивача без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної - без змін.

Аналізуючи зміст квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, суд звертає увагу, що контролюючим органом зазначено відповідність платника п.8 Критеріям ризиковості платника податку, які визначені Додатком №1 до Пордяку №1165. Також податковим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних. Такі недоліки рішень позбавляють позивача можливості визначити, які саме документи, на думку податкового органу, необхідні для спростування висновків про ризиковість операції та платника.

Таким чином, зазначена квитанція не відповідає вимогам обгрунтованості та мотивованості.

Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Верховний Суд у постанові від 03.03.2020 у справі № 240/3665/19 зазначив, що віднесення Комісією контролюючого органу Товариства до переліку платників податків які відповідають критеріям ризиковості є передумовою зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. В подальшому відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості операції, зокрема і виписок по особовому рахунку, що підтверджують розрахунки за товар, договір про надання послуг від 07.07.2021 з ТОВ "УБК №1", акти надання послуг за навантаження товару, відповідач 2 не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача у частині визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 21.06.2022 року № 6939685/42063576.

Що ж до позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкової накладної, то суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

При цьому, згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно частини 3 статті 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акту суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України вчинити необхідні дії шляхом реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 546 від 11.07.2021.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 КАС України).

Частинами першою та другою статті 6 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

В силу приписів ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтримку правомірності своєї позиції та докази, надані позивачем, суд приходить до переконання, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, у зв`язку з повним задоволенням позову, судові витрати позивача на сплату судового збору в розмірі грн. належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Вінницькій області.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, яка прийняла рішення про відмову в такій реєстрації від 21.06.2022 року № 6939685/42063576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 546 від 11.07.2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" № 546 від 11.07.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її первинного подання платником податків на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" судовий збір в розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну гривень 00 копійок ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Вінницькій області.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вінницька дорожньо-будівельна компанія" ( код ЄДРПОУ 42063576, вул. 600-річчя, будинок 15, офіс 9, м. Вінниця, 21021)

відповідач 1: Державна податкова служба України (Код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04063)

відповідач 2: Головне управління ДПС у Вінницькій області (Код ЄДРПОУ 43142454, вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21027)

Повне судове рішення складено та підписано суддею: 17.01.2023 року.

Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2023
Оприлюднено20.01.2023
Номер документу108456949
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —120/8147/22

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 04.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні