Рішення
від 12.01.2023 по справі 260/4598/22
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

12 січня 2023 року м. Ужгород№ 260/4598/22 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гебеш С.А.

при секретарі судових засідань - Романець Е.М.

та осіб, які беруть участь у судовому засіданні:

представник позивача - не з`явився;

представник відповідачів - Кайло Б.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Центр ТК" до Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіс Центр ТК" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, а саме:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби України у Закарпатській області від 26.08.2022 року № 7257143/41048269 про відмову у реєстрації податкової накладної № 18 від 11.08.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ТОВ "Сервіс Центр ТК".

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 18 від 11.08.2022, подану ТОВ "Сервіс Центр ТК".

3. стягнути на користь ТОВ "Сервіс Центр ТК" судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем сформовано податкову накладну № 18 від 11.08.2022 року та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції реєстрацію податкової накладної було зупинено. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8418, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. На виконання Наказу Мінфіну № 520 «Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» Товариством з обмеженою відповідальністю «Сервіс Центр ТК» було направлено повідомлення від 23.08.2022 № 1 разом з документами, що підтверджують факт придбання всіх товарів у заблокованій податковій накладній, а не тільки по коду 8418. Однак, рішенням комісії від 26.08.2022 №7257143/41048269 в реєстрації податкової накладної було відмовлено з підстави «ненадання платником податку Договору на придбання частини ТМЦ та документів щодо підтвердження відповідності продукції». Не погодившись з даним рішенням ДПС, в порядку п.56.23. ст.56 ПКУ подано скаргу з поясненнями та копіями документів на підтвердження реальності здійснення операцій, обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання. Вказує на те, що рішення про відмову у реєстрацію податкової накладної є протиправним та таким, що підлягає протиправним.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2022 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.

24 листопада 2022 року представником відповідачів подано відзив на позовну заяву, із змісту якого вбачається, що такий проти позову заперечує, просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Заперечуючи проти позову вказує на те, що оскаржуване рішення прийнято у зв`язку з тим, що платником податку не подано копії договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції та первинних документів щодо постачання/придбання товарів/ послуг, збереження і транспортування. Вказує на те, що податковому органу не надано жодного первинного документа, що підтверджує придбання товарів, що не дає можливості податковому органу встановити законність придбання частини ТМЦ по ПН №18 від 11.08.2022 року на загальну суму 200510,40, в тому числі ПДВ 33418,40 грн.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2022 року закрито підготовче провадження у даній справі та призначено таку до судового розгляду.

Будучи належним чином повідомленим про день, час та місце розгляду даної справи, представник позивача у судове засідання не з`явився, однак 30 листопада 2022 року подав заяву про розгляд справи без його участі.

Заслухавши представника відповідачів, розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що у відповідності до абзацу 1 пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) ТОВ «Сервіс Центр ТК» було оформлено податкову накладну за №18 від 11.08.2022 року та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої квитанції № 1 від 22.08.2022 реєстрацію податкової накладної зупинено з такими поясненнями: реєстрація ПН/РК від 11.08.2022 №18 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8418, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник: «D»=7.7573%, «P»=734434.52.

На виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПКУ, позивачем було направлено на адресу ГУ ДПС у Закарпатській області повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями, а також з підтверджуючими господарську операцію документами.

Рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК ЄРПН ГУ ДПС у Закарпатській області від 26.08.2022 року №7257143/41048269 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №18 від 11.08.2022 року у зв`язку з ненаданням платником податку договору на придбання частини ТМЦ та документів щодо підтвердження відповідності продукції.

Позивач не погодившись із даним рішенням подав скаргу з поясненнями, в порядку п. 56.23 п. 56 ст. 56 Податкового кодексу України та надав наступні документи:

1)Скарга №8 від 08.09.2022 р.;

2)Рішення комісії від 26.08.2022 № 7257143/41048269;

3)Договір купівлі-продажу між ТОВ «Сервіс Центр ТК» та ПП «Стойавтосервіс» від 04.08.2022;

4)Видаткова накладна № 118 від 11.08.2022;

5)Рахунок на оплату №140 від 11.08.2022;

6)Вхідна платіжне доручення на оплату товару за вищевказаною видатковою накладною;

7)Картка рахунку 361;

8)Договір купівлі- продажу між ТОВ «Сервіс Центр ТК» та ТОВ «Віком»;

9)Рахунок на оплату постачальника № 571 від 11.08.2022;

10) Прихідна накладна № 544 від 11.08.2022;

11) Вихідне платіжне доручення № 321 від 16.08.2022;

12) Картка рахунку 631;

13) Договір купівлі-продажу між ТОВ «Сервіс Центр ТК» та ТОВ «Технокарпати» від 15.07.2022;

14) Рахунок на оплату постачальника № 712 від 11.08.2022;

15) Прихідна накладна № 528 від 11.08.2022;

16) Вихідне платіжне №313 від 12.08.2022;

17) Картка рахунку 631;

18) Договір про надання послуг зі складської логістики від 30.04.2021;

19) Договір про надання послуг по перевезенню від 30.04.20214;

20) Договір оренди нежитлового приміщення від 12.12.2021;

21) Декларація про відповідність на Моноблочний тепловий насос aro Therm VWL155/2 А 400 V з функцією «акти».

22) Сертифікат відповідності на «Циркуляційні насоси ALPHA»;

23) Декларація про відповідність, сертифікат відповідності з додатками на «SPRUT GPD 32\12-220+ гайка (С)», та «Насоси+ «BPS25/4ESA-180 (A)».

21.09.2022 року позивачем отримано рішення за результатами розгляду скарги, яким скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Позивач у позовній заяві стверджує, що подав усі достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак відповідач не прийняв їх до уваги.

Із матеріалів справи вбачається, що між позивачем та ПП "Стройавтосервіс" укладено договір купівлі - продажу від 04.08.2022 року, відповідно до п. 1.1. продавець зобов`язується в порядку та на умовах у цьому Договорі передати у власність покупцю товар, а покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі прийняти та оплатити товар наявного асортименту продавця.

На виконання вказаного договору виписано видаткову накладну №118 від 11.08.2022 року на наступний товар: моноблочний тепловий насос aroThermVWL 155/2 F400V з функцією акти у кількості 1 шт; SPRUT GPD 32/12-220 + гайки (С) у кількості 2 шт; "Насоси+"BPS25/4ESA-180(A) у кількості 2 шт; Циркуляційний насос ALPHA1 L 25-40 180 у кількості 4 шт; Циркуляційний насос ALPHA1 L 25-60 130 у кількості 3 шт; Циркуляційний насос ALPHA2 25-40 180 1*230V 50H у кількості 3 шт; Циркуляційний насос ALPHA2 25-60 130V 50H у кількості 2 шт (а.с. 13) та виставлено рахунок на оплату №140 від 11.08.2022 року (а.с. 14).

11.08.2022 року між ТОВ "Віком" та ТОВ "Сервіс Центр ТК" укладено договір купівлі - продажу відповідно до п. 1.1. продавець зобов`язується в порядку та на умовах у цьому Договорі передати у власність покупцю товар, а покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі прийняти та оплатити товар наявного асортименту продавця (а.с. 16-17).

На виконання вказаного договору виписано видаткову накладну №544 від 11.08.2022 року на наступний товар: моноблочний тепловий насос aroThermVWL 155/2 А400V з функцією акти у кількості 1 шт; SPRUT GPD 32/12-220 + гайки (С) у кількості 2 шт; "Насоси+"BPS25/4ESA-180(A) у кількості 3 шт (а.с. 19) та виставлено рахунок на оплату №571 від 11.08.2022 року (а.с. 18).

15.07.2022 року між ТОВ "Технокарпати" та ТОВ "Сервіс Центр ТК" укладено договір купівлі - продажу відповідно до п. 1.1. продавець зобов`язується в порядку та на умовах у цьому Договорі передати у власність покупцю товар, а покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі прийняти та оплатити товар наявного асортименту продавця (а.с. 22).

На виконання вказаного договору виписано видаткову накладну №528 від 11.08.2022 року на наступний товар: циркуляційний насос ALPHA1 L 25-40 180 у кількості 4 шт; циркуляційний насос ALPHA1 L 25-60 130 1 у кількості 3 шт; циркуляційний насос ALPHA2 25-40 180 1*230V 50Н у кількості 3 шт; циркуляційний насос ALPHA2 25-60 130 1*230V 50Н у кількості 2 шт. (а.с. 25) та виставлено рахунок на оплату №721 від 11.08.2022 року (а.с. 24).

15.07.2022 року між ТОВ "Технокарпати" та ТОВ "Сервіс Центр ТК" укладено договір купівлі - продажу відповідно до п. 1.1. продавець зобов`язується в порядку та на умовах у цьому Договорі передати у власність покупцю товар, а покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі прийняти та оплатити товар наявного асортименту продавця (а.с. 22).

Разом з тим, 30.04.2021 року між ТОВ "Віком" та ТОВ "Сервіс Центр ТК" укладено договір на надання послуг зі складської логістики, відповідно до якого, в порядку та на умовах, визначених таким договором, виконавець - ТОВ "Віком" зобов`язується за плату надавати замовнику - ТОВ "Сервіс Центр ТК" послуги зі складської логістики, що включають (а.с. 28), а також договір надання послуг по перевезенню (а.с. 32).

12.12.2021 року між ТОВ "Сервіс Центр ТК" та ТОВ "ТЕКА-В" укладено договір оренди нежитлового приміщення, відповідно до якого, ТОВ "Сервіс Центр ТК" приймає в строкове платне користування частину нежитлового приміщення літ. А, що розташоване за адресою: Україна, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Гоголя Миколи, буд. 24, загального площею 8,9 кв.м. (а.с. 33-34).

Як встановлено судом, позивачем до матеріалів справи також додано платіжні доручення, а саме: від 16.08.2022 року за №000321 на суму 159174,00 гривень (а.с. 20); №000313 від 12.08.2022 року на суму 330137,72 гривень (а.с. 26); №124 від 11.08.2022 року на суму 200510,40 гривень (а.с. 42), а також декларацію про відповідність (а.с. 36), сертифікат відповідності (а.с. 36, на звороті), додаток до сертифікату (а.с. 37), сертифікат відповідності на насоси циркуляційні (а.с. 31), декларацію про відповідність (а.с. 39), додаток до декларації (а.с. 39, на звороті).

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, в тому числі, стосовно реєстрації податкової накладної, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (далі ПК України).

Як встановлено п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із п.201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація ПН/РК в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої ПН/РК. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Водночас за приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Пунктом 3 Порядку № 1165 визначені ознаки ПН/РК, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.

Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку у разі коли за результатами перевірки ПН/РК визначено, що ПН/РК відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі ПН/РК, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

ПН/РК, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відтак, встановлена контролюючим органом невідповідність податкової накладної жодній з ознак безумовної реєстрації є підставою для її перевірки щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника, а також критеріям ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу ПН/РК коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім ПН/РК, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в ЄРПН (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПН/РК до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в ПН/РК, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з пунктами 10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються:

1) номер та дата складення ПН/РК;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію ПН/РК в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до отриманої позивачем квитанції, реєстрація спірної накладної зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Платником податків надано до податкового органу всі первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій, за результатами яких були виписані відповідні податкові накладні, що підтверджено квитанцією №2 від 23.08.2022 року, про що зазначено відповідачем у відзиві на позовну заяву.

Податковий орган не спростував доводи позивача стосовно реальності господарської операції по яким зупинена реєстрація податкової накладної. Наявність чи відсутність розбіжностей щодо виконання позивачем умов договору, податковому органу відповідно до вимог Податкового кодексу України слід з`ясовувати при проведенні документальної чи іншої податкової перевірки, а не під час вирішення питання про реєстрацію чи відмову у реєстрації податкової накладної.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 23.10.2018 року у справі №822/1817/18, прийнятий суб`єктом владних повноважень акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, повинен бути обґрунтованим та вмотивованим, що передбачає наведення в даному випадку податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Суд звертає увагу, що при вирішенні питання про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування адміністративний суд не досліджує зміст господарських правовідносин. Завдання суду полягає у дослідженні документів первинного бухгалтерського обліку в аспекті їх належності для цілей підтвердження реальності господарських операцій. Необхідність підтвердження реальності господарських операцій переслідує публічно-правові цілі - встановлення належності виконання платниками податків визначених законодавством податкових обов`язків.

Разом з тим, на етапі ж реєстрації податкових накладних такими повноваженнями як дослідження господарських операцій податковий орган не наділений.

Аналізуючи вищенаведене, суд зазначає, що неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

В даному ж випадку відповідачами взагалі не зазначено будь-яких недоліків наданих позивачем документів, якими підтверджується його право на реєстрацію спірних податкових накладних.

Тому рішення відповідача 2 про відмову в реєстрації спірних податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН суд враховує наступне.

Згідно частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акту суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до пункту 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію ПН/РК (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації ПН/РК, яке набрало законної сили, такі ПН/РК реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Отже, реєстрація в ЄРПН ПН/РК, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність спірних рішень відповідача, а подані позивачем пояснення, на думку суду, підтверджують здійснення господарської операції, за якими складені спірні податкові накладні, ознак порушення вимог законодавства щодо їх складення вони не містять та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, похідну позовну вимогу про зобов`язання ДПС зареєструвати податкові накладні в ЄРПН також належить задовольнити.

Відповідно до частин першої та сьомої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у сумі 2481,00 грн., який належить йому компенсувати за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 72-73, 76-77, 143, 243-246, 255 КАС України суд, -

В И Р І Ш И В :

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Центр ТК" до Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області від 26.08.2022 року №7257143/41048269 про відмову у реєстрації податкової накладної №18 від 11.08.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ - 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 18 від 11.08.2022 року, подану товариством з обмеженою відповідальністю "Сервіс Центр ТК", датою її подання.

4. Стягнути солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ - 43005393) та Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, код ЄДРПОУ ВП 44106694) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс Центр ТК" (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Миколи Гоголя, буд. 24, код ЄДРПОУ - 41048269) судовий збір у розмірі 2481,00 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня 00 коп.) що сплачений згідно платіжного доручення № 000561 від 31 жовтня 2022 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги на рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 18 січня 2023 року.

СуддяС.А. Гебеш

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2023
Оприлюднено20.01.2023
Номер документу108458257
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —260/4598/22

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 25.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Рішення від 12.01.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гебеш С.А.

Ухвала від 09.12.2022

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гебеш С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні