МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 січня 2023 р. № 400/1902/22 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В. розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 , АДРЕСА_1 , ОСОБА_3 , АДРЕСА_2 , ОСОБА_4 , АДРЕСА_3 , ОСОБА_5 , АДРЕСА_3 , ОСОБА_6 , АДРЕСА_2 , ОСОБА_7 , АДРЕСА_2 , ОСОБА_8 , АДРЕСА_4 , ОСОБА_9 , АДРЕСА_5 , ОСОБА_10 , АДРЕСА_6 , ОСОБА_11 , АДРЕСА_6 , , до відповідача:Новоодеської міської ради, вул. Центральна, 208, м. Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область, 56602, про:визнання протиправним та скасування рішення від 23.12.2021 № 36; зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:
10.02.2022 ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 (далі - позивачі) звернулися до Миколаївського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Новоодеської міської ради Миколаївської області (далі - відповідач), в якій просять визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 23.12.2021 № 36; зобов`язати відповідача надати позивачам дозволи на виготовлення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, не переданих у власність або не наданих в користування в межах території Новоодеської міської ради Миколаївського району Миколаївської області, з урахуванням висновків суду.
В обґрунтування позовних вимог позивачі зазначають, що, бажаючи скористатися правом на приватизацію за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 4824882300:04:000:0144, звернулися до відповідача із заявами про надання дозволів на розроблення проєктів землеустрою. Позивачі вказують, що оскаржуваним рішенням їм відмовлено у наданні дозволів на розроблення проєктів землеустрою з підстави включення бажаної ними земельної ділянки до переліку земельних ділянок, які передбачені для створення громадських пасовищ та відносяться до водного фонду. Посилаючись на рішення Новоодеської міської ради Миколаївської області від 27.05.2021 № 63 „Про затвердження переліків виду використання земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, які розташовані за межами населених пунктів на території Новоодеської міської ради, позивачі зазначають, що ділянка з кадастровим номером 4824882300:04:000:0144 не включена відповідачем до Переліку земельних ділянок, які передбачені для створення громадських пасовищ.
Ухвалою від 15.02.2022 суд відкрив провадження в адміністративній справі, постановив розглядати її за правилами спрощеного позовного провадження; установив строки подання доказів та заяв по суті справи, в тому числі відповідачу - відзиву на позовну заяву та доказів на його підтвердження; зобов`язав відповідача одночасно з поданням відзиву на позовну заяву подати до суду: належно засвідчені копії доказів, що підтверджують викладені як підстави для відмови у задоволенні заяв позивачів обставини (щодо включення земельної ділянки до певного переліку і щодо віднесення її до земель водного фонду); належно засвідчений витяг з Державного земельного кадастру з повною інформацією про земельну ділянку з кадастровим номером 4824882300:04:000:0144.
Відзиву на позовну заяву та витребуваних доказів до суду не надходило.
Докази вручення відповідачу копії ухвали про відкриття провадження у справі та копії позовної заяви у справі відсутні. За таких умов суд не має підстав кваліфікувати неподання відзиву як визнання позову.
Під час судового розгляду суд оглянув офіційний веб-сайт Новоодеської міської ради Миколаївської області в частині розміщених на ньому рішень зазначеного органу місцевого самоврядування.
На вебсайті (https://nodmr.gov.ua/index.php/rishennya-radi/163-8-sklikannya/1272-xvi-sesiya-8-sklikannya-26-listopada-2021-roku) розміщений текст рішення Новоодеської міської ради Миколаївської області від 26.11.2021 № 18 „Про доповнення переліку земельних ділянок, які передбаченні для створення громадських пасовищ.
У зв`язку з тим, що заяв про розгляд справи із повідомленням (викликом) сторін до суду не надходило, відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у письмовому провадженні.
Безпосередньо, повно, всебічно та об`єктивно дослідивши докази, що містяться у справі, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, суд установив такі обставини справи та відповідні їм правовідносини.
22.11.2022 позивачі звернулися до відповідача із окремими заявами, в яких просили розглянути можливість надання дозволу на виготовлення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, не переданих у власність або не наданих у користування в межах території Новоодеської міської ради Миколаївського району Миколаївської області.
До заяв позивачі додали копії паспортів та довідок про присвоєння ідентифікаційного номера, графічні матеріали (викопіювання з публічної кадастрової карти), на яких зображені бажані ними земельні ділянки орієнтовною площею 2 га в межах земельної ділянки 4824882300:04:000:0144 загальною площею близько 27,7714 га.
23.12.2021 відповідач прийняв рішення № 36, яким відмовив кожному з позивачів у наданні дозволу на розроблення проєктної документації із землеустрою на земельну ділянку у власність площею 2 га для ведення особистого селянського господарства у зв`язку з тим, що зазначена на графічних матеріалах земельна ділянка включена до переліку земельних ділянок, які передбачені для створення громадських пасовищ, також ця ділянка відноситься до земель водного фонду.
Земельна ділянка з кадастровим номером 4824882300:04:000:0144 площею 27,7714 га перебуває у комунальній власності Новоодеської міської ради Миколаївської області, категорія землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування), вид угідь пасовища.
Зазначені відомості підтверджуються листом Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області від 19.01.2022 № 29-14-0.6-290/2-22.
Рішенням Новоодеської міської ради Миколаївської області від 27.05.2021 № 63 „Про затвердження переліків виду використання земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, які розташовані за межами населених пунктів на території Новоодеської міської ради затверджений Перелік земельних ділянок, які передбачені для створення громадських пасовищ.
Рішенням Новоодеської міської ради Миколаївської області від 26.11.2021 № 18 „Про доповнення переліку земельних ділянок, які передбачені для створення громадських пасовищ доповнено перелік земельних ділянок, які передбачені для створення громадських пасовищ, відповідно до рішення Новоодеської міської ради від 17.09.2021 № 15 «Про внесення змін до рішення Новоодеської міської ради № 63 від 27.05.2021 «Про затвердження переліків виду використання земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, які розташовані за межами населених пунктів на території Новоодеської міської ради» та викладено його в новій редакції відповідно до додатку.
У Перелік земельних ділянок, які передбачені для створення громадських пасовищ, в новій редакції включена земельна ділянка з кадастровим номером 4824882300:04:000:0144 площею 27,7714, вид угідь пасовища, цільове призначення земельної ділянки - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам).
Ухвалюючи рішення по суті спору, суд виходить з такого.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує, що суб`єктивне право на земельну ділянку виникає і реалізується на підставах і в порядку, визначених Конституцією України, Земельним кодексом України та іншими законами України, що регулюють земельні відносини.
Відповідно до статті 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
За приписами статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 18 Земельного кодексу України, до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об`єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим.
Стаття 81 Земельного кодексу України передбачає, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Порядок набуття відповідного права визначається главою 19 Розділу IV Земельного кодексу України.
Згідно із статтею 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі:
а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;
б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами врегульований положеннями статті 118 Земельного кодексу України.
Зокрема, частина шоста статті 118 Земельного кодексу України визначає, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідно до частини сьомої статті 118 Земельного кодексу України, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Отже, законодавець передбачив вичерпні підстави для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, а саме: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Разом з тим, відповідно до частин першої п`ятої статті 79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Суд установив, що позивачі звернулися до відповідача із заявами про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
При цьому земельні ділянки орієнтовною площею 2,00 га, які позивачі бажають отримати у власність, входять до складу земельної ділянки площею 27,7714 га, яка сформована та має єдиний кадастровий номер (кадастровий номер: 4824882300:04:000:0144).
Частина шоста статті 79-1 Земельного кодексу України визначає, що формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Відповідно до частини десятої статті 55 Закону України від 22.05.2003 № 858-IV «Про землеустрій», технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає, зокрема, рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою (у випадках, передбачених законом).
Аналогічні висновки містяться в постановах Верховного Суду від 21.08.2018 у справі №823/1179/17, від 03.10.2019 у справі № 823/1172/17, від 25.11.2019 у справі № 823/1178/17, від 26.11.2019 у справі № 823/1180/17, від 12.03.2020 у справі № 815/4257/16.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про землеустрій», проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом. Технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.
Відповідно до статті 25 статті 1 Закону України «Про землеустрій», документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Видами документації із землеустрою є, зокрема: ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Отже, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є різними за своєю суттю документами із землеустрою, не є тотожними за процедурою виконання цієї документації.
Тобто згідно із Земельним кодексом України способами формування земельної ділянки, є: у порядку відведення земельної ділянки із земель комунальної власності (за відсутності на даній частині земної поверхні сформованих та зареєстрованих земельних ділянок) та шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки. На одній частині земної поверхні неможливим є існування двох одночасно зареєстрованих земельних ділянок, координати яких перетинаються, адже частина друга статті 79 Земельного кодексу України встановлює, що право власності на земельну ділянку поширюється в її межах на поверхневий шар.
Оскільки метою звернень позивачів до відповідача було саме отримання дозволів на розроблення проєктів землеустрою щодо відведення земельної ділянки, відповідач не мав правових підстав для задоволення таких клопотань позивачів.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 12.03.2020 у справі № 815/4257/16.
Надання дозволу на розроблення проекту землеустрою має на меті лише формування земельної ділянки як окремого об`єкта. Натомість, коли йдеться про формування земельної ділянки з частини вже сформованого земельного масиву, що має кадастровий номер, її відведення відбувається на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 23.10.2020 у справі № 802/1535/17-а.
За приписами частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Суд установив, що місця розташування бажаних позивачами земельних ділянок фактично не відповідають вимогам Земельного кодексу України та Закону України «Про землеустрій», які установлюють підстави для відведення земельної ділянки, оскільки відведення можливе для несформованої земельної ділянки. А у спірних правовідносинах позивачі бажають фактично здійснити поділ уже сформованої земельної ділянки.
Оскаржуване рішення обгрунтоване тим, що земельна ділянка включена до переліку земельних ділянок, які передбачені для створення громадських пасовищ, та належать до водного фонду.
У справі відсутні докази віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 4824882300:04:000:0144 до земель водного фонду, як зазначено в оскаржуваному рішенні.
Разом з тим, вид угідь земельної ділянки з кадастровим номером 4824882300:04:000:0144 пасовища. Також ця земельна ділянка рішенням відповідача від 26.11.2021 № 18 включена до переліку земельних ділянок, які передбачені для створення громадських пасовищ.
Відповідно до пункту „а частини другої статті 22 Земельного кодексу України, до земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).
За нормами статті 34 Земельного кодексу України, громадяни можуть орендувати земельні ділянки для сінокосіння і випасання худоби.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть створювати на землях, що перебувають у власності держави чи територіальної громади, громадські сіножаті і пасовища.
Земельний кодекс України не передбачає можливості надання у власність для ведення особистого селянського господарства земельних ділянок, передбачених для створення громадських пасовищ.
Ураховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про правомірність рішення відповідача від 23.12.2021 № 36 про відмову в наданні позивачам дозволів на розроблення проєктів землеустрою.
Отже, в задоволенні позовної заяви належить відмовити.
Суд зазначає також, що 24.02.2022 розпочалася військова агресія Російської Федерації проти України. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Указом Президента України від 14.03.2022 № 133/22 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 18.04.2022 № 259/22 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 17.05.2022 № 341 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" строк дії воєнного стану в Україні продовжений з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 12.08.2022 № 573/2022 воєнний стан в Україні продовжено з 05:30 год 23 серпня 2022 року строком на 90 діб, до 21 листопада 2022 року. Указом Президента України від 07.11.2022 № 757 воєнний стан в Україні продовжений на 90 днів до 19 лютого 2023 року.
Відповідно до пункту 27 розділу Х Земельного кодексу України, під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням особливостей, в тому числі безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Судові витрати у справі становить судовий збір, сплачений позивачами за подання позовної заяви, який, у зв`язку з відмовою в позові, не належить стягувати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_5 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_6 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_7 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП: НОМЕР_8 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП: НОМЕР_9 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_6 , РНОКПП: НОМЕР_10 ), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_6 , РНОКПП: НОМЕР_11 ) до Новоодеської міської ради (вул. Центральна, 208, м. Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область, 56602, ідентифікаційний код: 35433613) відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В. Птичкіна
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2023 |
Оприлюднено | 20.01.2023 |
Номер документу | 108458870 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Птичкіна В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні