Рішення
від 12.01.2023 по справі 401/2794/21
СВІТЛОВОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 401/2794/21 ;

Провадження № 2/401/36/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2023 року м. Світловодськ

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі:

головуючий суддя: Макарова Ю.І.,

секретар судового засідання Горбатюк К.А.,

з участю:

відповідач ОСОБА_1 ,

представник відповідача ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Світловодську в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовною заявою Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за послуги водопостачання та водовідведення,-

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2021 року представник позивача звернувся до Світловодського міськрайонного суду з позовною заявою про стягнення з відповідача заборгованості по сплаті за послуги з водопостачання та водовідведення за період з 01.10.2018 по 01.08.2021 в сумі 19918, 09 грн., індексу інфляції в сумі 1715, 05 грн., три відсотка річних в сумі 703, 89 грн. та судові витрати у виді сплаченого судового збору в сумі 2270 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач ОСОБА_1 користується послугами ОКВП «Дніпро-Кіровоград» за адресою: АДРЕСА_1 . Між позивачем та відповідачем укладено договір про надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення 01.09.2015 та відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 . 16.01.2018 в квартирі відповідача розпломбовано лічильник для виконання чергової періодичної повірки. Після чого, 29.05.2018 здійснено перевірку вузла обліку. Разом з тим, під час проведення перевірки встановлено, що монтаж лічильника на місце не був виконаний. Враховуючи зазначені обставини, відповідно до п.21 Правил надання послуг централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМУ від 21.07.2005 № 630, плата за надані послуги здійснена з установленими нормативами (нормами) споживання: з централізованого постачання холодної та гарячої води і водовідведення з розрахунку на одну особу та на ведення особистого підсобного господарства. У зв`язку з чим, на підставі ст.ст. 7, 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 6 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», просив стягнути з відповідача вищезазначену заборгованість. Крім того, враховуючи, що відповідач прострочила виконання грошового зобов`язання, з підстав передбачених ст. 625 ЦК України, просив стягнути суму індексу інфляції та три відсотка річних. (а.с. 2)

Ухвалою суду від 16 вересня 2021 року відкрито спрощене позовне провадження за позовною заявою ОКВП «Дніпро-Кіровоград» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за послуги водопостачання та водовідведення, справу призначено до першого судового засідання на 02 листопада 2021 року.

19 вересня 2022 року надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог. Зазначає, що дійсно являється споживачем послуг ОКВП «Дніпро-Кіровоград». За адресою: АДРЕСА_1 , на даний час проживають дві особи, оскільки чоловік ОСОБА_3 помер ІНФОРМАЦІЯ_1 . Квартира має два засоби для обліку водопостачання, один з яких встановлений на кухні, а інший у ванній кімнаті. Через тривалий ремонт труби у ванній кімнаті, вода споживалася лише на кухні, за вказані послуги проводилася своєчасна оплата згідно показників лічильника. Відразу після закінчення ремонту труби у квітня 2021 року син позивача неодноразово звертався до підприємства відповідача з вимогою встановлення та опломбування лічильника у ванній кімнаті. Разом з тим, вказані звернення залишилися без відповідного реагування. Лише 10 вересня 2022 року представник позивача провів повірку засобу вимірювальної техніки з ванної кімнати № 175422, за результатами якої встановлено, що засіб вимірювальної техніки відповідає вимогам. Враховуючи, що згідно ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», постанови КМУ від 21.08.2019 № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем про надання комунальних послуг», плата за абонентське обслуговування включає витрати на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води, саме на представника позивача покладено обов`язок по демонтажу, повірці, монтажу та опломбуванні засобу обліку. З огляду на викладене, просила відмовити у задоволенні позовних вимог. (а.с. 56-57)

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві. Зауважив, що нарахування за послуги водопостачання по квартирі відповідача здійснювалось із розрахунку на трьох осіб, оскільки відповідач не подавала будь-яких документів, що з червня 2019 року в квартирі проживає дві особи. Зазначив, що абонент, в тому числі відповідач за власний рахунок проводять демонтаж, повірку та монтаж лічильника, після чого за заявою, представник позивача проводить його опломбування. Вказаних дій з боку відповідач здійснено не було, тому нарахування за послуги з водопостачання та водовідведення проводилось за нормами споживання на трьох осіб. Крім того, вважає, що відповідач плутає поняття розподільного лічильника, який встановлюється для обліку води в квартирі та комерційного лічильника, який встановлюється на вході в будинок.

Представник відповідача та відповідач в судовому засідання просили відмовити у задоволенні позовних вимог, з підстав, викладених у відзиві. Представник зауважила, що відповідач не була обізнана про свої права та обов`язки щодо повірки лічильника, вважала, що саме представник позивача повинен провести монтаж та опломбування повіреного лічильника. Вважає, що бездіяльність представників позивача відповідачу спричинено моральну шкоду, оскільки відповідач та члени її родини не мали можливості користуватися подою у ванній кімнаті.

Свідок ОСОБА_4 суду засвідчив, що проживає в квартирі АДРЕСА_2 разом із матір`ю ОСОБА_1 з метою повірки лічильника води в 2018 році він особисто здійснив його демонтаж та відніс до підприємства позивача на повірку. У той же час було виявлено пошкодження труби у ванній кімнаті. Через тривалий ремонт труби, а саме її заміну, лічильник він не встановлював. Контролер водоканалу, яка прийшла для перевірки лічильника зазначила, що саме споживач повинен здійснити його монтаж, на що він заперечував та наполягав на здійсненні монтажу саме представником позивача. У зв`язку з відсутністю лічильника у ванній кімнаті водою користувалися лише на кухні.

Суд заслухавши представників сторін, відповідача та свідка, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та відповідні ним правовідносини.

01 вересня 2005 року між ОКВП «Дніпро-Кіровоград» та ОСОБА_1 укладено договір про надання послуг з центрального водопостачання та водовідведення по об`єкту: квартира АДРЕСА_2 . (а.с. 5-6)

Згідно акту від 16.01.2018, представником ОКВП «Дніпро-Кіровоград» в присутності ОСОБА_1 проведено розпломбування засобу обліку холодної води - КВ-1,5, заводський № 175422, показники 333, для повірки за адресою: АДРЕСА_1 , особовий рахунок НОМЕР_2 . Строк повірки лічильника 13.03.2018. (а.с. 7)

Відповідно до акту обстеження № 501246 від 29.05.2018, складеного представником ОКВП «Дніпро-Кіровоград» в присутності Брехунцова, водолічильник 175422, показники 333 м*3, після госповірки не встановлений, лежить в шкафу до ремонту труби. (а.с. 8)

Довідкою від 15 вересня 2022 року підтверджено, що в квартирі АДРЕСА_2 зареєстровано 2 особи: ОСОБА_1 (власник), ОСОБА_4 (син). (а.с. 68)

Відповідно до свідоцтва про смерть, ОСОБА_3 помер ІНФОРМАЦІЯ_1 . (а.с. 69)

Згідно скарги від 26.06.2020, направленої на адресу голови товариства «Господарник», мешканці будинку АДРЕСА_3 : ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , вимагали заміни труби холодної води в квартирі АДРЕСА_4 цього будинку. (а.с. 70)

Довідкою № 87 від 13 вересня 2022 року підтверджено виконання 07.04.2021 часткової заміни труби холодного водопостачання та елементів системи холодного водопостачання в квартирі АДРЕСА_2 . (а.с. 71)

Свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 10/09-22с підтверджено повірку лічильника води типу КВ-1,5, заводський № 175422, 15.09.2022. (а.с. 72)

Правовідносини, що склалися між сторонами, регулюються Законом України "Про житлово-комунальні послуги",Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність", Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", які визначають основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їх права та обов`язки.

Частиною 1 статті 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Відповідно до абз. 2 п. 7Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", який набрав чинності 02 серпня 2017 року та Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг N 1344 від 02листопада 2017 року "Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" від 16червня 2016 року N 1141" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг виконала перерахунок вартості тарифів та вилучила з них витрати, пов`язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку, тим самим поклавши обов`язок на власника індивідуального засобу обліку води за власний рахунок здійснювати їх періодичну повірку, обслуговування та ремонт, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки.

Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду від 11 травня 2021 року у справі N 215/6483/19.

Як вбачається з матеріалів справи, у відповідача в строк до 13.03.2018 виник обов`язок по повірці засобу обліку холодної води, що підтверджується відповідним актом (а.с. 7). Разом з тим, повірка знятого з обліку лічильника проведена відповідачем лише 15 вересня 2022 року. (а.с.72)

Відповідно до п. 9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року N 630, позивач правомірно здійснив нарахування за спожиті послуги з водопостачання та водовідведення за кількістю зареєстрованих в квартирі осіб, без врахування показів лічильника.

Суд не бере до уваги доводи відповідача та її представника про те, що контроль за своєчасністю періодичної повірки лічильника, а також його демонтаж, повірка та монтаж покладені на позивача, відповідно дост. 28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", та п. 10 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженихПостановою КМУ N 630 від 21 липня 2005 року, з огляду на наступне.

Правові основи забезпечення єдності вимірювань в Україні визначаєЗакон України "Про метрологію та метрологічну діяльність", який регулює відносини, що виникають в процесі провадження метрологічної діяльності, із змінами і доповненнями, внесенимиЗаконом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", від 22 червня 2017 року N 2119-VIII.

До моменту прийняттяЗакону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", який набрав чинності 02 серпня 2017 року, ч. 4 ст. 17 Закону про метрологію було передбачено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж, ЗВТ, результати вимірювання яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду, що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Після набрання чинності Закону про комерційний облік змінено підходи до обліку комунальних послуг, а також встановлення та обслуговування засобів обліку води та теплової енергії.

Зокрема,Законами України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання"та"Про житлово-комунальні послуги"було внесено зміни достатті 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"та виключено вимогу щодо здійснення періодичної повірки, обслуговування та ремонту, у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу, ЗВТ, результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб теплову енергію і воду, що є власністю фізичних осіб, за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з тепло- і водопостачання.

При цьому, відповідно до частини четвертоїстатті 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором, а у разі укладення співвласниками багатоквартирного будинку індивідуальних договорів про надання відповідної комунальної послуги періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) таких вузлів обліку забезпечуються виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування, встановленої відповідно доЗакону України "Про житлово-комунальні послуги".

Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", абз. 2 п. 7 Прикінцевих та перехідних положень, зобов`язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг забезпечити перегляд порядків формування тарифів на послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання для суб`єктів природних монополій та суб`єктів, що провадять діяльність на суміжних ринках, зокрема в частині виключення зі структури тарифів витрат на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води.

Відповідно до вимогЗакону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", НКРЕКП прийнялаПостанову N 1343 від 02 листопада 2017 року "Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг"від 16 червня 2016 року N 1141.

Даною Постановою із діючих структур тарифів було вилучено витрати, пов`язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку води.

Відтак, з 17 грудня 2017 року повірка та ремонт приладів обліку води, які встановлені в приватному секторі та знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюється за кошти абонентів.

Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду від 11 травня 2021 року у справі N 215/6483/19.

Згідност. 41 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення"- облік у сфері питного водопостачання здійснюється підприємствами питного водопостачання і споживачами за допомогою технічних засобів, що внесені до державного реєстру засобів вимірювальної техніки. У разі відсутності таких технічних засобів облік питної води тимчасово здійснюється розрахунковим шляхом згідно з установленими нормами.

Покази лічильників води використовуються під час розрахунків у сфері комунальних послуг між споживачем та постачальниками послуг, лічильники повинні зберігати свої метрологічні характеристики.

ЗгідноЗакону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", лічильники підлягають обов`язковій повірці. Під час повірки встановлюється придатність лічильника до застосування на підставі результатів контролю їх метрологічних характеристик. Для комерційного обліку можуть застосовуватись лічильники води, типи яких занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України. Власники лічильників зобов`язані своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками), подавати прилад на повірку. Міжповірочний інтервал складає 3 або 4 роки залежно від типу лічильника води.

Згідно з п. 2ст. 8 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", засоби вимірювальної техніки дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли державну повірку.

Нарахування у період тимчасової відсутності лічильника, під час проходження лічильником повірки, здійснюються відповідно до пункту 15Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року N 630, в якому вказано: періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно з середньомісячними показниками засобів обліку за попередні три місяці. Дані зміни зафіксовані в Постановах НКРЕКП, зокрема N 1343 та N 1344 від 02 листопада 2017 року, якими внесено зміни до встановлених тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення внаслідок виключення з їх структури витрат, пов`язаних з обслуговуванням та повіркою засобів обліку.

Враховуючи, що з березня 2018 року по серпень 2021 року відповідачем не проведено повірку свого лічильника холодної води, встановленого за адресою: АДРЕСА_1 , тому, з 01 жовтня 2018 року даний лічильник було знято з абонентського облікуОКВП «Дніпро-Кіровоград», як такий, що не пройшов державну повірку. Таким чином, починаючи з жовтня 2018 року нарахування здійснюються за методом, який застосовується для будинків без індивідуальних приладів обліку води, тобто за встановленими нормами споживання.

Посилання представника відповідача наПостанови Верховного Суду від 15 липня 2019 року у справі № 235/499/17 та від 29 квітня 2020 року у справі N 521/6670/18, суд не бере до уваги, оскільки предметом розгляду в зазначених Постановах було скасування нарахованого боргудо набрання чинностіЗакону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", відповідно до якого періодична перевірка, обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж засобів вимірювальної техніки, що є власністю фізичних осіб, здійснювалась за рахунок суб`єктів господарювання. Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду від 11 травня 2021 року у справі N 215/6483/19.

Разом з тим, суд вважає, що позивачем помилково проведено розрахунок заборгованість відповідача за послуги з водопостачання та водовідвення по нормах споживання на трьох осіб, починаючи з липня 2019 року, оскільки після смерті ОСОБА_3 , померлого ІНФОРМАЦІЯ_1 , в квартирі відповідача зареєстровано та фактично проживає двоє осіб, що підтверджується описаними в рішенні доказами. У зв`язку з чим, сума, яка підлягає стягненню з відповідача на користь позивача за послуги з водопостачання та водовідведення за період з 01.10.2018 по 01.08.2021 складає 14406, 32 грн.

Відповідно до ст. 625 Цивільного Кодексу України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Враховуючи, що відповідач ОСОБА_1 прострочила виконання грошового зобов`язання у виді несвоєчасної сплати за послуги з водопостачання та водовідведення, які надаються позивачем, з неї на користь позивача підлягають стягненню за період з 01 жовтня 2018 року по 01 серпня 2021 року витрати, пов`язані з інфляційними процесами в розмірі 1452 грн. 93 коп., три відсотки річних у сумі 703 грн. 89 коп.

За правилами ч.1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог., враховуючи, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, з відповідача на користь позивача необхідно стягнути судовий збір у сумі 1883 грн. 14 коп.

Керуючись Законами України «Про житлово-комунальні послуги», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», «Про метрологію та метрологічну діяльність», ст. 625 ЦК України, ст.ст. 258, 259, 265 ЦПК України, -

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград»до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за послуги водопостачання та водовідведення - задовольнити частково.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград» заборгованість за послуги водопостачання та водовідведення за період з 01 жовтня 2018 року по 01 серпня 2021 року у сумі 14406 (чотирнадцять тисяч чотириста шість) гривень 32 коп., витрати, пов`язані з інфляційними процесами в розмірі 1452 (одна тисяча чотириста п`ятдесят дві) гривень 93 коп., три відсотки річних у сумі 703 (сімсот три) гривень 89 коп. та судовий збір у сумі 1883 (одна тисяча вісімсот вісімдесят три) гривень 14 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку передбаченомуст. 355 ЦПК Українидо Кропивницького апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Відомості про сторони:

Позивач: Обласне комунальне виробниче підприємство «Дніпро-Кіровоград», адреса місцезнаходження: вул. Соборна, 19а, м.Кропивницький, 25009, код ЄРПОУ 03346822.

Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_3 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 .

Повне судове рішення складено17 січня 2023 року.

Суддя Світловодського міськрайонного суду

Кіровоградської області Ю.І. Макарова

"12" січня 2023 р.

Дата ухвалення рішення12.01.2023
Оприлюднено20.01.2023

Судовий реєстр по справі —401/2794/21

Рішення від 12.01.2023

Цивільне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Макарова Ю. І.

Рішення від 12.01.2023

Цивільне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Макарова Ю. І.

Ухвала від 16.09.2021

Цивільне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Макарова Ю. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні