Рішення
від 09.01.2023 по справі 160/16290/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 січня 2023 року Справа № 160/16290/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турової О.М.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі: Міністерства освіти і науки України та Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Криворізького національного університету в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивачів: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

18.10.2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі: Міністерства освіти і науки України та Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Криворізького національного університету в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивачів: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , в якій позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Криворізького національного університету (код ЄДРПОУ 37664469) в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» (код ЄДРПОУ 37861860) щодо не нарахування та невиплати випускникам навчального закладу ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів;

- зобов`язати Криворізький національний університет (код ЄДРПОУ 37664469) в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» (код ЄДРПОУ 37861860) нарахувати та виплатити випускникам навчального закладу ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , одноразову грошову допомогу, передбачену ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, кожному.

В обґрунтування позовної заяви зазначається, що особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , відповідно до наказів Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» №49 у від 30.06.2020, №50 у від 30.06.2020, №37 у від 30.06.2021 та №38 у від 30.06.2021 відраховані зі складу учнів вказаного закладу, як такі, що закінчили повний курс навчання та успішно склали державні кваліфікаційні екзамени за професією, відповідно набули статусу випускника, тому, відповідно до ч.7 ст.8 Закону України №2342-ІV від 13.01.2005 року «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» (далі - Закон №2342-ІV), якою передбачено, що випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, вказані особи мають право на отримання такої одноразової грошової допомоги. Проте, Відокремлений структурний підрозділ «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» після закінчення цього навчального закладу вищевказаними дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, не нарахував та не виплатив останнім передбачену ч.7 ст.8 Закону №2342-IV одноразову грошову допомогу, чим порушив їх права. Такі дії закладу мотивовані тим, що виплата одноразової грошової допомоги здійснюється навчальним закладом до кінця фінансового року, в якому випускник закінчив навчання, на підставі заяв, копії паспорта, трудової книжки та довідки про працевлаштування або вступ до вищого навчального закладу. Зазначені вище випускники не надали відповідних документів для отримання зазначених виплат до навчального закладу. Разом з тим, вищенаведена норма ч.7 ст.8 Закону №2342-IV встановлює обов`язок з виплати грошової допомоги усім випускникам навчальних закладів, не розмежовуючи їх на окремі категорії, як тих, хто продовжив навчання в іншому навчальному закладі, та тих, хто працевлаштувався, та інші. Таким чином, усі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, а також особи з їх числа, незалежно від форми їх утримання та виховання гарантовано перебувають на. повному державному утриманні. Крім того, сам факт випуску з навчального закладу є підставою для виплати одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів, встановлених законом. Водночас, Міністерство освіти і науки України та Дніпропетровська обласна державна адміністрація, як відповідні органи, уповноважені державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, не вбачають порушення, протягом розумного строку після того, як їм стало відомо про порушення інтересів держави у сфері забезпечення та охорони прав і свобод осіб із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , заходів щодо захисту їх права на отримання одноразової допомоги у розмірі 6 прожиткових мінімумів не вжили, що дає прокурору підстави для звернення до суду з відповідним позовом. Разом з цим, наявність порушень прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа або загроза їх спричинення завдають шкоди державним інтересам у сфері охорони дитинства та потребують ефективного захисту, зокрема, через інститут представництва прокуратурою у суді. Невиконання закладом освіти вимог закону щодо виплати випускникам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також особам з їх числа одноразової грошової допомоги порушує інтереси держави у сфері державної підтримки осіб вказаної категорії. При цьому, Криворізька північна окружна прокуратура листом від 14.06.2022р. за №04/58-5216 вих-22 повідомила Криворізький національний університет про встановлені порушення вимог діючого законодавства щодо не нарахування та невиплати вищевказаним 11 випускникам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.7 ст.8 Закону №2342-IV в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів та необхідність захисту інтересів цих осіб, однак, Криворізький національний університет листом від 20.07.2022р. за №01.1-318/2 повідомив, що на даний час питання щодо підстав виплати випускникам закладів освіти одноразової грошової допомоги містить суперечності в чинних нормативно-правових актах, які його регламентують, тому не заперечує щодо вирішення цього питання в судовому порядку. Таким чином, прокурор, вважаючи, що вищевказане порушення прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, може призвести до порушення суспільних інтересів та інтересів держави у сфері охорони дитинства в частині забезпечення належного захисту гарантованих державою прав дітей, на підставі ч.3 ст.23 Закону України «Про прокуратуру» звернувся до суду цим позовом на захист інтересів держави, яка відповідно до міжнародних норм, вимог статей 46,52 Конституції України та, прийнятих на її основі інших нормативно-правових актів, гарантує, забезпечує та охороняє права і свободи дітей, у тому числі соціально вразливих категорій, а саме: дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.10.2022 року прийнято до розгляду вищевказану позовну заяву Керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі: Міністерства освіти і науки України та Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Криворізького національного університету в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, та відкрито провадження в адміністративній справі №160/16290/22 за цією позовною заявою, призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) з 24.11.2022 року, а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали суду.

Також вказаною ухвалою суду від 24.10.2022р. клопотання Керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області про залучення до участі у справі третіх осіб задоволено та залучено до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 .

Копія ухвали суду від 24.10.2022 року була надіслана відповідачу та отримана останнім 28.10.2022р., що підтверджується матеріалами справи, однак, станом на 09.01.2023р. відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

При цьому, за приписами частини 6 статті 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Крім того, копії ухвали суду від 24.10.2022р. були надіслані Міністерству освіти і науки України та Дніпропетровській обласній державній адміністрації, а також третім особам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 та отримані останніми в період з 28.10.2022р. по 06.12.2022р., включно, що також підтверджується матеріалами справи. При цьому, Міністерство освіти і науки України, Дніпропетровська обласна державна адміністрація та треті особи станом на 09.01.2023р. правом на подання письмових пояснень на позовну заяву також не скористалися.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з ч.1 ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Частиною 4 статті 243 КАС України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Зважаючи на наведене та відповідно до вимог ст. ст. 257-262 КАС України, а також з урахуванням того, що з 19.12.2022р. по 06.01.2023р., включно, суддя Турова О.М. перебувала у щорічній відпустці, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні, а повне судове рішення складено першого робочого дня.

Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі, з огляду на таке.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Криворізькою північною окружною прокуратурою Дніпропетровської області у лютому 2022 року вивчалося питання щодо наявності підстав для представництва інтересів держави у сфері охорони дитинства, у зв`язку із чим остання, зокрема, зверталася до Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» з листами від 03.02.2022р. за вих. №04/58-1035вих-22 та від 25.02.2022р. за вих. №04/58-149вих-22, в яких просила надати інформацію щодо виплати одноразової грошової допомоги випускникам цього навчального закладу із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у 2020-2021 роках.

Згідно з інформацією Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету», наданою листом від 14.04.2022р. за №01/19-114 у 2020 та 2021 роках вказаний заклад закінчило 19 випускників із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Водночас, одноразову грошову допомогу в розмірі шести прожиткових мінімумів виплачено не всім випускникам. Зокрема, одноразову грошову допомогу в розмірі шести прожиткових мінімумів не виплачено 11 випускникам: ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_5 .

Як слідує з вищевказаного листа Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» № 01/19-114 від 14.04.2022р., невиплата одноразової грошової допомоги вищевказаним 11 випускникам цього навчального закладу мотивована тим, що виплата одноразової грошової допомоги здійснюється навчальним закладом до кінця фінансового року, в якому випускник закінчив навчання, на підставі заяв, копії паспорта, трудової книжки та довідки про працевлаштування або вступ до вищого навчального закладу, однак, оскільки зазначені вище випускники не надали відповідних документів для отримання зазначених виплат до навчального закладу, останнім не здійснено її нарахування та виплату.

При цьому, судом також встановлено, що вищезазначені особи мають статус осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а саме: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , має статус особи з числа дітей-сиріт: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , має статус особи з числа дітей-сиріт; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , має статус особи з числа дітей-сиріт; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , має статус особи з числа дітей-сиріт; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , має статус особи з числа дітей-сиріт; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , має статус особи з числа дітей-сиріт; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , має статус особи з числа дітей, позбавлених батьківського піклування; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , має статус особи з числа дітей, позбавлених батьківського піклування; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , має статус особи з числа дітей, позбавлених батьківського піклування; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , має статус особи з числа дітей, позбавлених батьківського піклування; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , має статус особи з числа дітей-сиріт.

Матеріалами справи підтверджено, що означені особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а саме: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , відповідно до наказів Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» № 49у від 30.06.2020, №50у від 30.06.2020, №37у від 30.06.2021 та №38у від 30.06.2021 відраховані зі складу учнів цього закладу, як такі, що закінчили повний курс навчання та успішно склали державні кваліфікаційні екзамени за професією, відповідно набули статусу випускника.

Відповідно до Положення про Відокремлений структурний підрозділ «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету», затвердженого Протоколом засідання Вченої ради Криворізького національного університету від 28.01.2020р. №5, фаховий коледж є відокремленим структурним підрозділом Криворізького національного університету без статусу юридичної особи (п.1.7) та звітує за свою діяльність перед Криворізьким національним університетом, центральним органом виконавчої влади та Міністерством освіти і науки України у встановлені терміни (п.1.9).

Як свідчать матеріали справи, Криворізька північна окружна прокуратура листом №04/58-5216 вих-22 від 14.06.2022р. повідомила Криворізький національний університет про встановлення порушення вимог чинного законодавства в частині щодо не нарахування та невиплати 11 випускникам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів та необхідність захисту інтересів цих осіб.

У відповідь на вищевказаний лист Криворізький національний університет листом №01.1-318/2 від 20.07.2022р. повідомив прокуратуру, що на даний час питання щодо підстав виплати випускникам закладів освіти одноразової грошової допомоги містить суперечності в чинних нормативно-правових актах, які його регламентують, тому університет не заперечує щодо вирішення цього питання в судовому порядку.

Також Криворізька північна окружна прокуратура листом №04/38-5218вих-22 від 14.06.2022р. звернулась до Міністерства освіти та науки України щодо встановлених прокурором фактів порушення Відокремленим структурним підрозділом «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» Закону №2342-IV в частині невиплати одноразової грошової допомоги в розмірі 6 прожиткових мінімумів вищевказаним 11 випускникам вказаного навчального закладу, які мають статус осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, тим самим повідомила Міністерство освіти та науки України про наявність підстав та необхідність захисту інтересів цих осіб, в тому числі, у разі не вирішення питання в позасудовому порядку, шляхом звернення з відповідним позовом до суду.

Листом №1/7691-22 від 08.07.2022 Міністерство освіти і науки України повідомило, що відповідно до підпунктів 4, 5 пункту 13 постанови КМУ № 226 одноразова грошова допомога у розмірі 6 прожиткових мінімумів виплачується випускникам зазначеної категорії за умови працевлаштування. Крім того, Міністерство освіти і науки зазначило, що відповідно до підпункту 1 пункту 13 постанови КМУ №226 дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, а також учням та студентам, які в період навчання у віці від 8 до 23 років залишилися без батьків і перебували на повному державному утриманні в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, при вступі на навчання до професійно-технічних та вищих навчальних закладів видається безоплатно за рахунок коштів тих закладів, які вони закінчили, комплект нового одягу і взуття на суму не менш як 12 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а також грошова допомога в розмірі не менш як 2,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Крім цього, Криворізька північна окружна прокуратура листом № 04/38-5217 вих-22 від 14.06.2022р. зверталася до Дніпропетровської обласної державної адміністрації з питання наявності підстав та необхідності захисту інтересів вищезазначених осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в тому числі, у разі не вирішення питання в позасудовому порядку, шляхом звернення з відповідним позовом до суду.

Проте, Дніпропетровська обласна військова адміністрація листом №1896/0/526-22 від 24.06.2022р. повідомила прокуратуру, що на даний час питання щодо підстав виплати випускникам закладів освіти одноразової грошової допомоги містить суперечності в чинних нормативно-правових актах, які його регламентують та не заперечує щодо вирішення цього питання в судовому порядку.

Посилаючись на те, що органи, уповноважені державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, не вбачають порушення, протягом розумного строку після того, як їм стало відомо про порушення інтересів держави у сфері забезпечення та охорони прав і свобод осіб із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а саме: ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , та ОСОБА_5 , заходів щодо захисту їх права на отримання одноразової допомоги у розмірі 6 прожиткових мінімумів не вжили, прокурор звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та спірним правовідносинам сторін, суд враховує таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Відповідно до статті 52 Конституції України утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу.

Правові, організаційні, соціальні засади та гарантії державної підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа визначаються Законом України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» від 13 січня 2005 року №2342-IV (далі - Закон № 2342-IV).

Статтями 3, 4 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» визначено, що основними засадами державної політики щодо соціального захисту осіб з числа дітей, позбавлених батьківського піклування є, зокрема захист їх майнових, житлових та інших прав та інтересів, належне матеріально-технічне забезпечення незалежно від форми влаштування та утримання такої категорії дітей на рівні, не меншому за встановлений прожитковий мінімум для осіб відповідного віку. Заходи соціального захисту осіб з числа дітей, позбавлених батьківського піклування, гарантуються, забезпечуються та охороняються державою. Державні соціальні стандарти і нормативи встановлюються, зокрема, до мінімального стандарту разової державної фінансової допомоги при закінченні такими дітьми виховного, навчального закладу.

Частиною першою статті 8 Закону №2342-IV встановлено, що держава здійснює повне забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа.

Відповідно до частини другої статті 9 Закону №2342-IV витрати на фінансування заходів щодо соціального забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа передбачаються в Державному бюджеті України окремим рядком.

Судом встановлено, що особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , відповідно до наказів Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» № 49 у від 30.06.2020, №50 у від 30.06.2020, №37 у від 30.06.2021 та №38 у від 30.06.2021 відраховані зі складу учнів закладу, як такі, що закінчили повний курс навчання та успішно склали державні кваліфікаційні екзамени за професією, відповідно набули статусу випускника даного навчального закладу.

Абзацом 16 статті 1 Закону №2342-IV передбачено, що випускники закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, - особи, які перебували на повному державному забезпеченні у закладі для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, і закінчили своє перебування у зазначеному закладі у зв`язку із закінченням навчання.

Частиною сьомою статті 8 Закону №2342-IV визначено, що випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. Нормативи забезпечення одягом і взуттям затверджуються Кабінетом Міністрів України. За бажанням випускників навчальних закладів їм може бути видана грошова компенсація в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття.

При цьому, частина сьома статті 8 Закону № 2342-IV встановлює обов`язок з виплати грошової допомоги усім випускникам навчальних закладів, не розмежовуючи їх на окремі категорії - тих, хто продовжив навчання в іншому навчальному закладі, та тих, хто працевлаштувався та інші. Таким чином, усі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування незалежно від форми їх утримання та виховання гарантовано перебувають на повному державному утриманні. Крім того, сам факт випуску з навчального закладу є підставою для виплати одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів, встановленого законом.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб на момент виплати одноразової грошової допомоги випускникам закладу (виплата проводилась у грудні 2020) складав 2270 гри.

Отже, виходячи з вищенаведеної норми, випускникам Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 та ОСОБА_7 при випуску із вказаного навчального закладу мала бути нарахована та виплачена одноразова грошова допомога у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб, тобто у сумі не менше 13620,00грн. кожному.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб на момент виплати одноразової грошової допомоги випускникам закладу (виплата проводилась у вересні-грудні 2021) складав з 1 липня - 2379 гривень, з 1 грудня - 2481 гривня.

Тобто, ОСОБА_8 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_14 та ОСОБА_5 при випуску із вказаного навчального закладу мала бути нарахована та виплачена одноразова грошова допомога у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб, тобто у сумі не менше 14274,00грн. кожному.

Матеріальне забезпечення та зокрема, виплата грошової допомоги регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 05 квітня 1994 року №226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» (далі - Постанова КМУ №226).

Разом з тим, відповідно до підпункту 1 пункту 13 Постанови КМУ №226 дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, а також учням та студентам, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків і перебували на повному державному утриманні в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, при вступі на навчання до професійно-технічних та вищих навчальних закладів видається безоплатно за рахунок коштів тих закладів, які вони закінчили, комплект нового одягу і взуття на суму не менш як 12 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а також грошова допомога в розмірі не менш як 2,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Учні та студенти зазначеної категорії зараховуються на повне державне утримання в навчальних закладах, до яких вони вступили, і в період навчання до 23 років або до закінчення відповідних навчальних закладів забезпечуються безоплатно продуктами харчування, одягом.

Проте, відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону №2342-IV, закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Розмір одноразової грошової допомоги, який підлягає виплаті при випуску з навчального закладу, на забезпеченні якого перебували, зокрема, діти, позбавлені батьківського піклування, та визначений Законом, не узгоджується з розміром такої одноразової грошової допомоги встановленої Постановою КМУ №226.

Аналогічний правовий висновок висловлений Верховним Судом у постановах від 18 вересня 2018 року у справі №493/407/16-а, від 03 жовтня 2019 року у справі №303/5849/16-а та від 26 травня 2020 року у справі №303/5848/16-а.

Виходячи із загальних засад пріоритетності законів над іншими підзаконними нормативними актами, та оскільки норми Постанови КМУ №226 прийняті до набрання чинності Законом №2342-IV та не приведені у його відповідність, при вирішенні спірного питання підлягають застосуванню норми Закону №2342-IV, згідно з якими одноразова грошова допомога підлягає виплаті саме у розмірі шести прожиткових мінімумів.

Суд також враховує, що відповідно до статті 1 Закону України «Про охорону дитинства» забезпечення найкращих інтересів дитини - дії та рішення, що спрямовані на задоволення індивідуальних потреб дитини відповідно до її віку, статі, стану здоров`я, особливостей розвитку, життєвого досвіду, родинної, культурної та етнічної належності та враховують думку дитини, якщо вона досягла такого віку і рівня розвитку, що може її висловити. Охорона дитинства - система державних та громадських заходів, спрямованих на забезпечення повноцінного життя, всебічного виховання і розвитку дитини та захисту її прав.

У Преамбулі Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року (у редакції зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 року), яку ратифіковано Постановою Верховної Ради України від 27 лютого 1991 року №789-XII, зазначено, що дитина, внаслідок її фізичної і розумової незрілості, потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження. Статтею 3 Конвенції визначено, що в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Крім того, відповідно до статті 28 Конвенції про права дитини держави-учасниці держави-учасниці визнають право дитини на освіту, і з метою поступового досягнення здійснення цього права на підставі рівних можливостей вони, зокрема: сприяють розвиткові різних форм середньої освіти, як загальної, так і професійної, забезпечують її доступність для всіх дітей.

Таким чином, суд доходить висновку, що під час вирішення питання щодо виплати одноразової грошової допомоги особам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_5 . Відокремлений структурний підрозділ «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» повинен був керуватись вимогами статті 8 Закону України «Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».

Щодо доводів відповідача стосовно правомірності невиплати вищевказаним особам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.7 ст.8 Закону №2342-IV, через те, що виплата такої одноразової грошової допомоги здійснюється навчальним закладом до кінця фінансового року, в якому випускник закінчив навчання, на підставі заяв, копії паспорта, трудової книжки та довідки про працевлаштування або вступ до вищого навчального закладу, а зазначені вище випускники відповідних документів для отримання зазначених виплат до навчального закладу не надали, суд зазначає, що, як зазначалося вище, частина сьома статті 8 Закону №2342-IV встановлює обов`язок з виплати грошової допомоги усім випускникам навчальних закладів, не розмежовуючи їх на окремі категорії - тих, хто продовжив навчання в іншому навчальному закладі, та тих, хто працевлаштувався та інші, відтак, усі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування незалежно від форми їх утримання та виховання гарантовано перебувають на повному державному утриманні, при цьому, сам факт випуску з навчального закладу вже є самостійною підставою для виплати одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів, встановленого законом, не залежно від подання такими особами заяви на її виплату.

За таких обставин, бездіяльність Криворізького національного університету в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» щодо не нарахування та невиплати випускникам навчального закладу ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, кожному, є протиправною.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

У пунктах 21, 24 рішення у справі "Федоренко проти України" (№25921/02) Європейський Суд з прав людини, здійснюючи прецедентне тлумачення статті 1 Першого Протоколу до Конвенції сформулював правову позицію про те, що право власності може бути "існуючим майном" або "виправданими очікуваннями" щодо отримання можливості ефективного використання права власності чи "законними сподіваннями" отримання права власності. Аналогічна правова позиція сформульована Європейським судом з прав людини і у справі Стреч проти Сполучного Королівства («Stretch v. the United Kingdom,» №44277/98, п. 37).

Згідно із статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

У межах вироблених Європейським Судом з прав людини підходів до тлумачення поняття "майно", а саме в контексті статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, це поняття охоплює як "наявне майно", так і активи включаючи право вимоги, з посиланням на які заявник може стверджувати, що він має принаймні законні очікування стосовно ефективного здійснення свого "права власності". Суд робить висновок, що певні законні очікування заявників підлягають правовому захисту, та формує позицію для інтерпретації вимоги як такої, що вона може вважатися "активом": вона повинна мати обґрунтовану законну підставу, якою, зокрема є чинна норма закону, тобто встановлена законом норма щодо виплат (пенсійних, заробітної плати, винагороди, допомоги) на момент дії цієї норми є "активом", на який може розраховувати громадянин як на свою власність («Maltzan (Freiherr Von) and others v. Germany», №71916/01, №71917/01 та №10260/02, п.74).

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Нормами частини 2 статті 5 КАС України передбачено, що захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Ефективний засіб правого захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату. Засіб захисту, що вимагається зазначеною статтею повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі Афанасьєв проти України від 5 квітня 2005 року (заява №38722/02).

Із врахуванням наведеного у сукупності, обираючи належний та ефективний спосіб захисту порушеного права, суд вважає за необхідне зобов`язати Криворізький національний університет в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» нарахувати та виплатити випускникам навчального закладу ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , одноразову грошову допомогу, передбачену ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, кожному.

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Питання щодо розподілу судових витрат врегульовані ст.139 КАС України.

Оскільки позивач є суб`єктом владних повноважень, відповідно до статті 139 КАС України витрати на сплату судового збору покладаються на позивача та не підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись ст. ст. 241-246, 250, 260-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі: Міністерства освіти і науки України та Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Криворізького національного університету в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивачів: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Криворізького національного університету (код ЄДРПОУ 37664469, місцезнаходження: вул. Віталія Матусевича, 11, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50027) в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» (код ЄДРПОУ 37861860, місцезнаходження: вул. Ю. Смірнова, 47, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50079) щодо не нарахування та невиплати випускникам навчального закладу ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ), ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 ), ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_3 , місце реєстрації: АДРЕСА_3 ), ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_4 , місце реєстрації: АДРЕСА_4 ), ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_5 , місце реєстрації: АДРЕСА_5 ), ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_6 , місце реєстрації: АДРЕСА_6 ), ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_7 , місце реєстрації: АДРЕСА_7 ), ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_8 , місце реєстрації: АДРЕСА_8 ), ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_9 , місце реєстрації: АДРЕСА_9 ), ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_10 , місце реєстрації: АДРЕСА_10 ) та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_11 , місце реєстрації: АДРЕСА_11 ) одноразової грошової допомоги, передбаченої ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, кожному.

Зобов`язати Криворізький національний університет (код ЄДРПОУ 37664469, місцезнаходження: вул. Віталія Матусевича, 11, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50027) в особі Відокремленого структурного підрозділу «Індустріальний фаховий коледж Криворізького національного університету» (код ЄДРПОУ 37861860, місцезнаходження: вул. Ю. Смірнова, 47, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50079) нарахувати та виплатити випускникам навчального закладу ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ), ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 ), ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_3 , місце реєстрації: АДРЕСА_3 ), ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_4 , місце реєстрації: АДРЕСА_4 ), ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_5 , місце реєстрації: АДРЕСА_5 ), ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_6 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_6 , місце реєстрації: АДРЕСА_6 ), ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_7 , місце реєстрації: АДРЕСА_7 ), ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_8 , місце реєстрації: АДРЕСА_8 ), ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_9 , місце реєстрації: АДРЕСА_9 ), ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_10 , місце реєстрації: АДРЕСА_10 ) та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_11 , місце реєстрації: АДРЕСА_11 ) одноразову грошову допомогу, передбачену ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, кожному.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, передбачені ст. ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складено 09.01.2023 року.

Суддя: О.М. Турова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.01.2023
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу108482017
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —160/16290/22

Рішення від 09.01.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні