Рішення
від 19.01.2023 по справі 300/4859/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" січня 2023 р. справа № 300/4859/22

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шумея М.В. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Селянського (Фермерського) господарства "Ровеньки" до Тлумацької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення №2274-19/2022 від 27.10.2022

ВСТАНОВИВ:

Селянське (Фермерське) господарство "Ровеньки" звернулося до суду із позовом до Тлумацької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення №2274-19/2022 від 27.10.2022.

Позовні вимоги мотивовані протиправним рішенням Тлумацької міської ради від 27.10.2022 № 2274-19/2022 "Про розгляд звернення СФГ "Ровененьки", яким відмовлено у наданні дозволу позивачу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування та на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами код згідно КВЦПЗ (10.04), в селі Грушка урочище "Западне Фільварок" (контур № 461-463) орієнтованою площею 4,4126 га, на території Тлумацької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.12.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач правом на подання відзиву не скористався.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах адміністративної справи, суд встановив наступне.

В селі Грушка, Івано-Франківського району Івано-Франківської області здійснює свою діяльність Селянське (Фермерське) господарство "Ровеньки", керівником (головою) якого є ОСОБА_1 . СФГ "Ровєньки" було створено 18.11.1993 року в селі Грушка Івано-Франківського району, Івано-Франківської області.

Грушківська сільська Рада 25.01.2008 року прийняла рішення про надання в оренду СФГ "Ровєньки" земельної ділянки в розмірі 5 га, яка знаходилась в урочищі "Западне" в селі Грушка Івано-Франківського району, Івано-Франківської області.

01.02.2008 року між Грушківською сільською радою та СФГ "Ровеньки" в укладений договір оренди земельної ділянки в розмірі 5 га, яка знаходиться в Урочищі "Западне" в селі Грушка строком на 1 рік.

Через рік, 20.01.2009 року між Грушківською сільською радою та СФГ "Ровеньки» було укладений договір про оренду земельної ділянки в розмірі 5 га, яка знаходиться в урочищі "Западне" села Грушки (був продовжений попередній договір від 01.02.2008 року) строком на 1 рік.

Цього ж року, керівник СФГ, ОСОБА_1 звернувся до Архітектурно-планувального бюро і згідно договору № 01/02-5-09 було виготовлено Проект будівництва резервуару для забору води на полив саду СФГ в урочищі "Западне" в селі Грушка.

17.01.2010 року між Грушківською сільською радою та СФГ "Ровеньки" укладено договір про оренду земельної ділянки в розмірі 5 га, яка знаходиться в урочищі "Западне" в селі Грушка (продовжили попередній договір від 01.02.2009 року) строком на 1 рік.

Після цього, 18.02.2010 року керівник СФГ ОСОБА_1 , уклав договір з Архітектурно- планувальним бюро про виготовлення "Містобудівного обґрунтування земельної ділянки під забудову господарського двору СФГ "Ровеньки" з відокремленою садибою урочища "Западне" в селі Грушка.

Відповідно було розроблено Проект будівництва резервуару для забору води на полив саду СФГ "Ровеньки" в ур. "Западне" с. Грушки Тлумацького р-ну, разом із Висновком у справі погодження робочого проекту "Будівництво резервуару для забору води на полив саду СФГ "Ровеньки" в ур. "Западне" с. Грушки Тлумацького району".

Згідно розпорядження Тлумацькою районної державної адміністрації (далі - РДА) 03.03.2010 року було надано дозвіл СФГ "Ровеньки" на розроблення містобудівного обґрунтування щодо розташування господарського двору на земельній ділянці площею 5 га, яка знаходиться в урочищі "Западне" в селі Грушка.

15.03.2010 року управлінням містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації було зроблено Експертний висновок державної експертизи № 43 від 15.03.2010 року.

19.04.2010 року Тлумацькою РДА було затверджено містобудівне обґрунтування щодо розташування господарського двору СФГ "Ровеньки" з відокремленою садибою урочища "Западне" в селі Грушка.

Також 22.12.2010 року Комісією було видано Акт вибору земельної ділянки, на якій передбачено створення багаторічних насаджень за інтенсивною технологією вирощування при краплинному зрошенні та для будівництва резервуару для збору води на полив саду СФГ "Ровеньки" в урочищі "Западне" за рахунок земель сільськогосподарського призначення, що перебувають в запасі Грушківської сільської ради а саме 5,0 га.

СФГ "Ровеньки" 09.02.2010 року було надано дозвіл на спеціальне водокористування для водопостачання на краплинне зрошення саду на площі 27,78 га на термін до 20.10.2013 року.

Відповідно, виникла необхідність виготовлення системи краплинного зрошення і Грушівська сільська рада 24.04.2011 надає дозвіл на проектування та будівництво системи краплинного зрошення саду СФГ "Ровеньки" на площі 27,72 га.

Керівник СФГ ОСОБА_1 , звернувся до Приватного підприємства "Полив" і було розроблено проект "Система краплинного зрошення плодових насаджень на площі 27,78 га в ФГ "Ровеньки", яким був погоджений із органами Держводгоспу.

Також Українською державною помологічно-ампелографічною інспекцією було зроблено висновок експертизи робочого проекту "Система краплинного зрошення" яким даний проект був визнаний виконаним у відповідності з діючими Національними стандартами та Державними будівельними нормами.

Тлумацька РДА Розпорядженням № 215 від 28.03.2012 року надала дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди СФГ "Ровеньки" для ведення фермерського господарства.

Згідно даного Розпорядження, гр. ОСОБА_1 було надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення в користування на умовах оренди земельної ділянки для ведення фермерського господарства загальною площею 6 (шість) га на ріллі, за рахунок земель сільськогосподарського призначення, що перебувають у запасі Грушківської сільської ради, яка розташована за межами села Грушка Тлумацького району Івано-Франківської області. Розроблений та погоджений проект землеустрою повинен бути

представлений на розгляд та затвердження у встановленому порядку.

СФГ отримало Дозвіл на спеціальне водокористування від Управління екології та природніх ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 06.07.2016 року № Укр-1031-А-Ів-Фр терміном до 30.06.2026 року.

У 2016 році СФГ "Ровеньки" уклало Договір № 54 16 на проектно - вишукувальні роботи та виготовлення паспорта Ставка № НОМЕР_1 площею 2,0485 га розташованих на землях Грушківської сільської ради, загальна сума якого була визначена 4 994,40 грн., що підтверджується копією квитанції про оплату.

Після цього, 09.11.2016 року було виготовлено паспорт водного об"єкта, а саме ставок № 1 площею 2,0485 га розташований на землях Грушківської сільської ради Тлумацького району Івано-Франківської області.

Призначенням даного ставка є резервуар для забору води на полив саду СФГ, з відомчою приналежністю ставка - Грушківська сільська рада Тлумацького району Івано- Франківської області (СФГ Ровеньки).

Також в паспорті водного об`єкта зазначено, що СФГ "Ровеньки" є користувачами, якими здійснюється забір води із ставка.

Керівник СФГ ОСОБА_1 , у 2019 році звернувся до товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ" і через рік було виготовлено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду СФГ "Ровеньки" за межами села Грушка.

Після виготовлення даного проекту, керівник СФГ ОСОБА_1 , 27.08.2020 звернувся із заявою до Грушківської сільської ради про виділення в оренду СФГ "Ровеньки" для ведення фермерського господарства земельну ділянку площею 5 га в урочищі "Западне-Фільварок".

Проте, сільській голова села Грушка відмовився здійснювати погодження меж земельної ділянки, що відводиться в оренду СФГ "Ровеньки" для ведення фермерського господарства, оскільки за його словами, земельна ділянка знаходиться за межами села Грушка і відповідно перебуває у віданні Головного управління Держгеокадастру, а отже Грушківська сільська рада немає повноважень для виділення земельної ділянки в оренду.

Водночас, згідно з розпорядженням Івано-Франківської ОДА за № 813 від 12.11.2012 року, земельні ділянки за межами населеного пункту села Грушка було передано у комунальну власність Грушківської сільської ради. Це також підтверджує Довідка Відділу у Тлумацькому районі Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 97-9-0.30-117/171-19 від 28.02.2019 року.

Також від ТОВ "ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ" було подано клопотання, де зазначалося, що сільський голова с. Грушка ОСОБА_2 , відмовляється здійснити погодження меж земельної ділянки, посилаючись на те, що вони знаходяться у віданні Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.

При цьому сільський голова не бере до уваги Розпорядження Івано-Франківської ОДА за № 813 від 12.11.2012 року, яким передано Грушківській сільській раді у комунальну власність земельні ділянки за межами населених пунктів с. Грушка та с. Мельники Грушківської сільської ради загальною площею 234.0694 га, в тому числі земельні ділянки по яких ТОВ "ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ" розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства.

03.08.2021 року керівник СФГ ОСОБА_1 , подав клопотання до Тлумацької міської ради "Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки", де просив дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі "Западне-Фільварок" (контур № НОМЕР_2 , 463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04. для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами).

До клопотання було додано: викопіювання з кадастрової карти місця розташування земельної ділянки; паспорт водного об`єкта; дозвіл на спеціальне водокористування.

Рішенням Тлумацької міської ради за № 1446-11/2021 від 30.09.2021 року "Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" було вирішено: 1. Відмовити у наданні дозволу СФГ "Ровеньки" на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами код згідно КВЦПЗ (10.04.), за межами населеного пункту с Грушка урочище "Западне Фільварок" (контур № 461-463) площею 4,4126 га., на території Тлумацької міської ради Івано-Франківського району, Івано-Франківської області у зв"язку з невідповідністю п. 2 ст. 123 Земельного кодексу України, а саме невідповідністю поданого графічного матеріалу з визначенням площі та площі у наданому спеціальному дозволу на водокористування.

Дане Рішення Тлумацької міської ради за № 1446-11/2021 від 30.09.2021 року було у судовому порядку визнано незаконним, та таким що підлягає скасуванню, відповідно до Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2022 року, та Постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06.09.2022 року, у справі № 300/8102/21.

Тлумацьку міську раду було зобов`язано з урахуванням висновку суду, розглянути заяву Селянського (Фермерського) господарства "Ровеньки" від 03.08.2021 щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі "Западне - Фільварок" (контур № 461,463), за межами населеного пункту села Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04 для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами.

Керівник СФГ Ровенко В.В., повторно подав клопотання до Тлумацької міської ради "Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки", де просив, з урахуванням рішення восьмого апеляційного адміністративного суду від 06.09.2022 року, надати дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі "Западне-Фільварок" (контур № 461, 463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04 для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами). До клопотання було додано: викопіювання з кадастрової карти місця розташування земельної ділянки; паспорт водного об`єкта; дозвіл на спеціальне водокористування.

Рішенням Тлумацької міської ради за № 2274-19/2022 від 27.10.2022 року "Про розгляд звернення СФГ "Ровеньки" було вирішено: 1. Відмовити у наданні дозволу СФГ "Ровеньки" на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами код згідно КВЦПЗ (10.04.), в селі Грушка урочище "Западне Фільварок" (контур № 461-463) орієнтованою площею 4,4126 га, на території Тлумацької міської ради Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, у зв`язку з наступним: 1.1. Відповідно до ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України невідповідність місця розташування земельної ділянки, зазначеної у зверненні, схемі землеустрою і техніко- економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку а саме, "Проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності на території населених пунктів с. Грушка та с. Мельники", виготовленого ПП "ЮТА" у 2009 році, затвердженого розпорядженням Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 12.11.2012 року № 813, де визначено що контури № 461.463, відносяться до категорії земель сільськогосподарського призначення, а не до земель водного фонду (ст. 58 ЗКУ) як зазначено у зверненні; 1.2. Невідповідністю місця розташування земельної ділянки, зазначеної у зверненні вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, а саме "Містобудівне обґрунтування земельної ділянки під забудову господарського двору з відокремленою садибою", розроблене Архітектурно - планувальним бюро Івано-Франківської обласної адміністрації управління містобудування та архітектури у 2010 році, договір № 02/02-5-10 від 18.02.2010 року, затверджений розпорядженням Тлумацької районної адміністрації Івано-Франківської області від 19.04.2010 р. № 290.

Позивач вважаючи дане рішення незаконним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спірні правовідносини, що склалися між сторонами, суд вказує наступне.

Статтею 13 Конституції України встановлено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Кожний громадянин має право користуватися природними об`єктами права власності народу відповідно до закону.

Приписами частини другої статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування. їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про землеустрій" документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.

Згідно з частиною першою статті 50 Закону України "Про землеустрій" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом. Проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки також можуть передбачати поділ, об`єднання земельних ділянок, які перебувають у власності однієї особи. Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок може передбачати формування та/або зміну цільового призначення декількох земельних ділянок, за умови що розпорядником земельних ділянок буде один орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, або власником земельної ділянки приватної власності є одна особа.

Положеннями статті 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Частиною 1 статті 51 Водного кодексу України передбачено, що у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, лікувальних, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт можуть надаватися водосховища (крім водосховищ комплексного призначення), ставки, озера та замкнені природні водойми. Водні об`єкти надаються у користування за договором оренди землі в комплексі розташованим на нійводним об`єктом у порядку, визначеному Земельним законодавством України. Право оренди земельної ділянки під водним об`єктом поширюється на такий водний об`єкт. Водні об`єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства. Надання водних об`єктів у користування на умовах оренди здійснюється за наявності паспорта водного об`єкта. Порядок розроблення та форма паспорта затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища (частини 3, 4, 5 Водного кодексу України).

Відповідно до частини першої статті 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

Згідно з частиною другою статті 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають: усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Положеннями статті 93 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Відповідно до ч.2 ст.93 Земельного кодексу України, земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Частиною першою статті 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

У відповідності до частини другої статті 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно ч. 3 ст. 124 та ч.2 ст. 134 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності юридичним особам у разі використання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих дозволів, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 123 Земельного кодексу України передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки

Органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного Кодексу України, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні,

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно- правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України).

Отже, Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування. При цьому, у випадку ухвалення рішення про відмову в наданні такого дозволу відповідний орган державної влади або місцевого самоврядування зобов`язаний належним чином мотивувати причини відмови.

Законом України "Про місце самоврядування в Україні" від 21.05.1997 за №280/97-ВР (надалі, також Закон №280/97-ВР) визначено систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Статтею 10 Закону №280/97-ВР визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є, серед іншого, земля, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах. Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (частини 3 та 5 статті 16 Закону №280/97-ВР).

Згідно вимог частини 1 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

В силу вимог пункту 34 частини 1 статті 26 Закону №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання прийняття рішень щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Також повноваження саме сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодексу України.

Судом встановлено, що рішенням Тлумацької міської ради за № 2274-19/2022 від 27.10.2022 року "Про розгляд звернення СФГ "Ровеньки" було вирішено: 1. Відмовити у наданні дозволу СФГ "Ровеньки" на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами код згідно КВЦПЗ (10.04.), в селі Грушка урочище "Западне Фільварок" (контур № 461-463) орієнтованою площею 4,4126 га, на території Тлумацької міської ради Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, у зв`язку з наступним: 1.1. Відповідно до ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України невідповідність місця розташування земельної ділянки, зазначеної у зверненні, схемі землеустрою і техніко- економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку а саме, "Проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності на території населених пунктів с. Грушка та с. Мельники", виготовленого ПП "ЮТА" у 2009 році, затвердженого розпорядженням Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 12.11.2012 року № 813, де визначено що контури № 461.463, відносяться до категорії земель сільськогосподарського призначення, а не до земель водного фонду (ст. 58 ЗКУ) як зазначено у зверненні; 1.2. Невідповідністю місця розташування земельної ділянки, зазначеної у зверненні вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, а саме "Містобудівне обґрунтування земельної ділянки під забудову господарського двору з відокремленою садибою", розроблене Архітектурно - планувальним бюро Івано-Франківської обласної адміністрації управління містобудування та архітектури у 2010 році, договір № 02/02-5-10 від 18.02.2010 року, затверджений розпорядженням Тлумацької районної адміністрації Івано-Франківської області від 19.04.2010 р. № 290.

З оскаржуваного рішення слідує, що його прийнято з підстав невідповідності поданого графічного матеріалу з визначенням площі та площі у наданому дозволі на спеціальне водокористування.

При цьому, суд акцентує увагу, що перелік документів, подання яких є необхідним для отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, подано та містить своє відображення у клопотанні від 06.08.2021 з додатками.

Судом досліджено, що згідно викопіювання з кадастрової карти Грушківської сільської ради та населеного пункту с. Грушка земельної ділянки площею 4,4126 га, що пропонується для відведення СФГ "Ровеньки" для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами (код УКЦВЗ 10.04.) в урочищі "Западне-Фільварок" (контур №461, 463), що знаходиться за межами населеного пункту с. Грушка, кадастровий квартал 2625682501:11:002, тобто відповідає меті, зазначеній в клопотанні позивача про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Як вбачається із доданих позивачем графічних матеріалів, вони дозволяють визначити бажане місце розташування земельної ділянки відносно населеного пункту (с. Грушка) в межах Грушківеької сільської ради Івано-Франківської області.

Отже, додане позивачем до заяви викопіювання є належними графічними матеріалами в розумінні частини другої статті 123 Земельного Кодексу України.

Відповідно СФГ "Ровеньки" виконали вимоги чинного законодавства України, а конкретно вимоги ст. 123 Земельного Кодексу України, подали всі необхідні документи для отримання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, тобто здійснили всі необхідні дії і жодних належних обставин для надання відмови у дозволі на розробку проекту землеустрою у Тлумацької міської ради не було.

Отже відсутня обґрунтованість, справедливість та об"єктивність відмови Тлумацької міської ради - СФГ "Ровеньки" на клопотання у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

У зв`язку з вищенаведеним, враховуючи те, що рішення Тлумацької міської ради №2474-19/2022 від 27.10.2022 не містить жодних обґрунтованих підстав для відмови у наданні позивачу дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, відтак відмова не відповідає приписам частини 3 статті 123 Земельного кодексу України, а позовні вимоги слід визнати незаконним та скасувати рішення Тлумацької міської ради № 2274-19/2022 від 27.10.2022 "Про розгляд звернення СФГ "Ровеньки" тазобов`язати Тлумацьку міську раду повторно розглянути заяву позивача щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі "Западне-Фільварок" (контур № 461,463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04. для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами).

Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Проаналізувавши наведені норми та встановлені судом обставини, суд приходить до висновку про підставність заявлених позивачем вимог, а позов вважає таким, що підлягає до задоволення.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із вказаним, підлягають стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача понесені ним судові витрати по оплаті судового збору в розмірі 2481,00 гривень.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати рішення Тлумацької міської ради № 2274-19/2022 від 27.10.2022 "Про розгляд звернення СФГ "Ровеньки" .

Зобов`язати Тлумацьку міську раду повторно розглянути заяву Селянського (фермерського) господарства "Ровеньки" щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі "Западне-Фільварок" (контур № 461,463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04. для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами).

Стягнути з Тлумацької міської ради на користь Селянського (фермерського) господарства "Ровеньки" судовий збір в розмірі 2481,00 грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: Селянське (Фермерське) господарство "Ровеньки" (Код ЄДРПОУ 22176981, село Грушка, Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, 78043);

відповідач: Тлумацька міська рада Івано-Франківського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04054234, вул. Івана Макуха, будинок 12, м. Тлумач, Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, 78001)

Суддя Шумей М.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2023
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу108482949
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —300/4859/22

Рішення від 19.01.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 02.12.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні