Рішення
від 18.01.2023 по справі 420/18171/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/18171/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (далі - відповідач, ГУ ПФУ в Одеській області), в якому просить:

визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про відмову у проведенні перерахунку призначеної пенсії за віком ОСОБА_1 , з врахуванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 23 від 19.12.2020 року, виданої товариством з обмеженою відповідальністю «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів», з моменту виникнення права на пенсію, з 31.05.2021 року;

зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області провести перерахунок призначеної пенсії за віком ОСОБА_1 , з врахуванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 23 від 19.12.2020 року виданої товариством з обмеженою відповідальністю «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів», з моменту виникнення права на пенсію», з 31.05.2021 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з 31.05.2021 позивачу призначена пенсія за віком, визначений страховий стаж 29 років 10 місяців та призначений мінімальний розмір пенсії. У зв`язку з незгодою призначення мінімального розміру пенсії, позивач звернувся із заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області та отримав лист-відповідь від 12.10.2021 року за №1500-0307-8/127970 про те, що при призначенні пенсії не враховано довідку про заробітну плату від 19.12.2020 року № 23, яка видана товариством з обмеженою відповідальністю «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів», оскільки дані довідки не можливо підтвердити первинними документами, у зв`язку з відсутністю підприємства за фактичною адресою. Також, у листі зазначено, що за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» не перебуває в процесі припинення, документи по ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» до архівного відділу Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області на збереження не передавались.

25.10.2022 позивач вдруге звернувся із заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області та просив провести перерахунок призначеної пенсії за віком з врахуванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії від 19.12.2020 року виданої товариством з обмеженою відповідальністю «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів», а саме періоду роботи з 01 січня 1987 ріжу по 31 грудня 1992 року, з моменту виникнення права па пенсію, з 31 травня 2021 року та прийняти відповідне рішення.

Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області листом - відповіддю від 10.11.2022 року за № 18630-16135/Т-02/8-1500/22, повідомило, що при призначенні пенсії Пенсійний фонд України має право перевіряти обґрунтованість видачі наданих документів та відповідно до частини 1 ст. 40 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» заробітна плата за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року враховується для обчислення пенсії за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами. При призначенні пенсії не враховано довідку про заробітну плату від 19.12.2020 року №23, яка видана товариством з обмеженою відповідальністю «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів», оскільки дані довідки не можливо підтвердити первинними документами, у зв`язку з відсутністю підприємства за фактичною адресою. У листі також зазначено, що на теперішній час за інформацією управління контрольно-перевірочної роботи документи по ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» до архівного відділу Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області на збереження не надходили. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» не перебуває в процесі припинення.

Позивач вважає, що дії відповідача щодо не врахування довідки про заробітну плату від 19.12.2020 року №23 при призначення пенсії є протиправними, що і стало підставою звернення до суду.

Ухвалою від 15.12.2022 провадження у справі відкрите, розгляд справи призначений за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

23.12.2022 відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, зі змісту якого вбачається, що останній позов не визнає.

Зокрема, свою позицію обґрунтовує тим, що 18.05.2021 ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області з заявою про призначення пенсії за віком на підставі ст. 26, у відповідності до ст. 44 та ст. 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

З 01 квітня 2021 згідно п. 4.2 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 25.11.2005 № 22-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846 (зі змінами) (далі - Порядок), після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

За принципом екстериторіальності визначено структурний підрозділ органу, що призначає пенсію - Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, який уповноважений розглянути подану позивачем заяву.

Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, розглянувши заяву та додані до неї документи, здійснило призначення пенсії позивачу з 31.05.2021, однак з метою підтвердження довідки про заробітку плату №23 від 19.12.2020 за період з січня 1988 по грудень 1992 направлено відповідний запит щодо проведення зустрічної перевірки відомостей зазначених у ній.

Згідно ч. 3 ст. 44 Закону органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.

Згідно ч. 1 ст. 40 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» «..заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 01.07.2000 враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід) виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період починаючи з 01.07.2000 за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку...».

Згідно додатку 1 Порядку довідки про трудовий стаж та заробітну плату для обчислення пенсії повинні мати дані про те, що «на всі виплати нараховані страхові внески до Пенсійного фонду», з зазначенням адреси місцезнаходження первинних документів, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам та повинні бути завірені підписом керівника та гербовою печаткою підприємства.

Ці данні є визначальними для підтвердження відповідного періоду стажу роботи та обчислення пенсії, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» для обчислення пенсії враховується заробітна плата, отримувана застрахованою особою до набрання чинності цим законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше нараховувалися внески на державне соціальне страхування, або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування.

Однак, у зв`язку з відсутністю ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» за фактичною адресою: м. Ізмаїл, вул. Нахімова, 320, згідно акту розшуку від 05.10.2021 №2, відповідний запит на проведення зустрічної перевірки залишено без виконання.

Листи щодо узгодження дати перевірки Головним управлінням надсилалися як на юридичну так і на фактичну адресу підприємства, однак жодних відповідей не надходило.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» (код ЄДРПОУ 00411915) не перебуває в процесі припинення, зареєстровано 12.11.1992 за адресою: 03087, м. Київ, вул. Єреванська, 5.

Згідно бази ЦС ОССВ2 вищезазначеним підприємством останній звіт до органів Пенсійного фонду України надано 09.01.2020 за грудень 2019 з нульовим значенням.

Документи по ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» до архівного відділу Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області на збереження не передавались.

Головним управлінням листом від 12.10.2021 №1500-0307-8/127970 повідомлено позивача, що відомості довідки про заробітну плату від 19.12.2020 №23 не враховано при обчисленні пенсії за віком, оскільки дані довідки не можливо підтвердити первинними документами, у зв`язку з відсутністю підприємства за фактичною адресою.

Дії Головного управління є правомірними та такими, що ґрунтуються на Конституції та Законах України. З огляду на викладене відповідач просить відмовити у задоволенні позову.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства, які регулюють спірні відносини, судом встановлено наступне.

18.05.2021 ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області із заявою про призначення пенсії за віком на підставі ст. 26, у відповідності до ст. 44 та 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

З 01.04.2021 згідно п. 4.2 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 25.11.2005 № 22-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846 (зі змінами) (далі - Порядок), після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

За принципом екстериторіальності визначено структурний підрозділ органу, що призначає пенсію - Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, який уповноважений розглянути подану позивачем заяву.

Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, розглянувши заяву та додані до неї документи, здійснило призначення пенсії позивачу з 31.05.2021.

25.10.2022 позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області із заявою про проведення перерахунку призначеної пенсії з врахуванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 23 від 19.12.2020, виданої товариством з обмеженою відповідальністю «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів», з моменту виникнення права на пенсію, з 31.05.2021.

На заяву щодо пенсійного забезпечення Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області листом від 10.11.2022 № 18630-16135/Т-02/8-1500/22 повідомило, що згідно з частиною 3 статті 44 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон) та пункту 4.2 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону, затвердженому постановою Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, орган, що призначає пенсію, має право перевіряти обґрунтованість видачі наданих документів.

Частиною 1 статті 40 Закону передбачено, що заробітна плата за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року враховується для обчислення пенсії за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами.

Перевірки довідок про заробітну плату проводяться з метою підтвердження даних про заробітну плату первинним документам.

При розрахунку пенсії не враховано довідку про заробітну плату від 19.12.2020 № 23, яка видана ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів», оскільки дані довідки неможливо підтвердити первинними документами, в зв`язку з відсутністю зазначеного підприємства за фактичною адресою.

На теперішній час за інформацією управління контрольно-перевірочної роботи документи по ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» до архівного відділу Ізмаїльської міської ради Одеської області на збереження не надходили. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб зазначене підприємство не перебуває в процесі припинення.

Також позивачу роз`яснено право на оскарження дій (бездіяльності) страхувальників, органів Пенсійного фонду та їх посадових осіб в судовому порядку або до Пенсійного фонду України.

Дії відповідача щодо відмови у проведенні перерахунку призначеної пенсії з врахуванням довідки про заробітну плату № 23 від 19.12.2020, позивач вважає протиправними, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні обставини та приписи законодавства.

Згідно частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення, створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій визначені Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003 (далі - Закон №1058-IV).

Відповідно до частини першої статті 24 Закону №1058-IV страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Відповідно до частини другої статті 24 Закону №1058-IV страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за період до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Частиною четвертою статті 24 Закону №1058-IV передбачено, що періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом (до 01.01.2004), зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.

Згідно абзацу першого частини першої статті 40 Закону №1058-IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

Відповідно до абзацу п`ятого частини першої статті 40 Закону №1058-IV заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

За положеннями частини третьої статті 44 Закону №1058-IV органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.

Пунктом другим частини першої статті 64 Закону №1058-IV передбачено, що Виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи мають право проводити планові та позапланові перевірки документів для оформлення пенсії, виданих підприємствами, установами та організаціями, а також поданих відомостей про застрахованих осіб, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством, для визначення права на пенсійні виплати.

Згідно абзацу першого пункту 2.10 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 №22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 07.07.2014 №13-1), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за №1566/11846 (далі - Порядок №22-1), довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

За положеннями абзацу другого підпункту 3 пункту 2.1 Порядку №22-1 за бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 5) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.

Згідно пункту 4.2 Порядку №22-1 при прийманні документів працівник сервісного центру, зокрема, ідентифікує заявника (його представника); надає інформацію щодо умов та порядку призначення (перерахунку) пенсії; реєструє заяву, перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта; уточнює інформацію про факт роботи (навчання, служби, підприємницької діяльності) і про інші періоди діяльності до 01 січня 2004 року, що можуть бути зараховані до страхового стажу; повідомляє про необхідність дооформлення документів або надання додаткових документів у тримісячний строк з дня подання заяви про призначення пенсії, у разі неналежного оформлення поданих документів або відсутності необхідних документів.

Відповідно до пункту 4.7 Порядку №22-1 право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію. Орган, що призначає пенсію, не пізніше 10 днів після винесення рішення видає або направляє адміністрації підприємства, установи, організації або особі повідомлення про призначення, відмову в призначенні, перерахунку, переведенні з одного виду пенсії на інший із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження.

Суд зазначає, що питання щодо призначення позивачу пенсії за віком відповідачем вирішено, однак при обчисленні не враховано подану довідку про заробітну плату від 19.12.2020 № 23, видану товариством з обмеженою відповідальністю «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» на підставі Книг нарахованих зарплат, яка містить інформацію про розмір заробітної плати ОСОБА_1 за 1987-1992 роки.

Так, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області до ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» направлено листи від 15.06.2021 № 1500-0907-8/76097 та від 20.07.2021 № 1500-0904-8/91242 «Щодо узгодження дати перевірки».

05.10.2021 відповідачем складено акт розшуку № 2, відповідно до якого за результатами перевірки встановлено, що ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» за фактичною адресою: м. Ізмаїл, вул. Нахімова, 320, не знаходиться.

Суд погоджується з доводами відповідача про те, що органи Пенсійного фонду мають право перевіряти обґрунтованість видачі, в даному випадку, довідки про заробітну плату для обчислення пенсії та достовірність відомостей, зазначених у такій довідці.

При цьому суд зазначає, що відсутність ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» за фактичною адресою: м. Ізмаїл, вул. Нахімова, 320, що не може бути підставою для позбавлення позивача його конституційного права на соціальний захист та вирішення питань надання пенсії по віку на загальних підставах.

Факт роботи позивача у ТОВ «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів» в період з 10.05.1984 по 15.07.1994 підтверджується записами в трудовій книжці НОМЕР_1 від 29.07.1978, яка міститься в матеріалах справи.

Суд звертає увагу, що підставою для призначення, обчислення пенсії є відповідний період роботи.

Посилання відповідача на неможливість підтвердити зміст довідки первинними документами є необґрунтованими, оскільки перевірка достовірності виданих документів покладається на пенсійний орган, а сумніви останнього щодо обґрунтованості їх видачі самі по собі не можуть бути підставою для відмови у неврахуванні заробітної плати при призначенні позивачу пенсії.

Такий висновок суду повністю узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, що містяться у постановах від 21.02.2020 (справа № 291/99/17) та від 29.07.2020 (справа № 341/1132/17).

За таких обставин, суд вважає безпідставною відмову відповідача щодо перерахунку призначеної пенсії на підставі довідки про заробітну плату від 19.12.2020 № 23.

Суд, обираючи належний та ефективний спосіб захисту порушеного права позивача, вважає за необхідне зобов`язати відповідача здійснити перерахунок раніше призначеної пенсії позивачу з 31.05.2021 на підставі довідки про заробітну плату від 19.12.2020 № 23.

Щодо доводів відповідача про те, що повноваження Пенсійного фонду України в даних правовідносинах є дискреційними та виключною компетенцією Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області, суд зазначає наступне.

На законодавчому рівні поняття "дискреційні повноваження" суб`єкта владних повноважень відсутнє. У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими слід розуміти такі повноваження, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення. Водночас, повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.

Тобто, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким.

У справі, що розглядається, повноваження пенсійного органу визначені Законом №1058-ІV. За законом у цього органу немає вибору між декількома можливими правомірними рішеннями. Тому зазначені повноваження не є дискреційними.

Інші доводи та заперечення відповідача висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Приписами ч.1 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Враховуючи те, що відповідач не надав суду належних та допустимих доказів в обґрунтування своїх заперечень, суд дійшов до висновку про задоволення позову.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 9, 14, 73 - 78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255, 257 - 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про відмову у проведенні перерахунку призначеної пенсії за віком ОСОБА_1 , з врахуванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 23 від 19.12.2020 року, виданої товариством з обмеженою відповідальністю «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів», з 31.05.2021 року.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 20987385) провести перерахунок призначеної пенсії за віком ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ), з врахуванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 23 від 19.12.2020 року, виданої товариством з обмеженою відповідальністю «Ізмаїльський завод залізобетонних виробів», з 31.05.2021 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 20987385) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 992 (дев`ятсот дев`яносто дві) грн. 40 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя А.С. Пекний

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2023
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу108483517
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —420/18171/22

Рішення від 18.01.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 15.12.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні