Справа № 420/16622/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 січня 2023 рокум. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Кравченка М.М.,
розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Торгово-виробничого приватного підприємства «Маяк» про стягнення заборгованості у розмірі 404913,46 грн., -
СУТЬ СПОРУ:
Головне управління ДПС в Одеській області звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Торгово-виробничого приватного підприємства «Маяк», в якій просило стягнути з торгово-виробничого приватного підприємства «Маяк» (код ЄДРПОУ 21005770), а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство: по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 19 834,14 грн., на бюджетний рахунок - UA338999980313070029000015746, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/м.Подільськ/14060100; по орендній платі з юридичних осіб - 384 916,32 грн., на бюджетний рахунок - UA218999980334169812000015746, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/ м.Подільськ /18010600; по податку на прибуток підприємств, який сплачують інші платники - 163,00 грн., на бюджетний рахунок - UA898999980333169318000015746, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/ м.Подільськ /11021000.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне. Станом на 18.10.2022 року, відповідно до розрахунку заборгованості, довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника (ІКП), податкова заборгованість торгово-виробничого приватного підприємства «Маяк» перед бюджетом по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), по орендній платі з юридичних осіб та по податку на прибуток підприємств, який сплачують інші платники становить 404913,46 грн.
Відповідно до ч.1 ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Згідно з ч.6 ст.120 КАС України якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 23.11.2022 року позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області до Торгово-виробничого приватного підприємства «Маяк» про стягнення заборгованості у розмірі 404913,46 грн. було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.
Відповідно до ч.4 ст.159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Згідно з ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Станом на час розгляду справи відзиву на позовну заяву від відповідача до суду не надходило.
Дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Торгово-виробниче приватне підприємство «Маяк» зареєстроване та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області як платник податків.
Згідно з п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до пп.пп.16.1.3-16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.36.1 ст.36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до п.36.5 ст.36 Податкового кодексу України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
З матеріалів справи вбачається, що згідно довідки про податкову заборгованість, розрахунку податкового боргу та інтегрованої картки платника (ІКП) у Торгово-виробничого приватного підприємства «Маяк» перед бюджетом наявний податковий борг в загальній сумі 404913,46 грн.
Заборгованість по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) виникла в результаті нарахування по податковій декларації № 9045964576 від 16.03.2018 року на загальну суму 15214,00 грн. (основний платіж), нарахування по податковій декларації № 9071415305 від 18.04.2018 року на загальну суму 5227,00 грн. (основний платіж), нарахування по податковій декларації № 9093884195 від 15.05.2018 року на загальну суму 230,00 грн. (основний платіж), нарахування по податковій декларації № 9117056425 від 13.06.2018 року на загальну суму 50,00 грн. (основний платіж), нарахування по податковій декларації № 9136701849 від 06.07.2018 року на загальну суму 50,00 грн. (основний платіж).
Заборгованість по орендній платі з юридичних осіб виникла в результаті нарахування по податковій декларації № 9011830878 від 05.02.2018 року на загальну суму 44922,03 грн. (основний платіж), нарахування по податковій декларації № 9011830878 від 05.02.2018 року на загальну суму 44922,03 грн. (основний платіж), нарахування по податковій декларації № 9011830878 від 05.02.2018 року на загальну суму 44922,03 грн. (основний платіж), нарахування по податковій декларації № 9011830878 від 05.02.2018 року на загальну суму 44922,03 грн. (основний платіж), нарахування по податковій декларації № 9011830878 від 05.02.2018 року на загальну суму 44921,97 грн. (основний платіж), нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Ш») № 0101935506 від 02.04.2019 року на загальну суму 1385,97 грн. (штрафна санкція), нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Ш») № 0101995506 від 02.04.2019 року на загальну суму 2089,33 грн. (штрафна санкція), нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Ш») № 0102595506 від 03.04.2019 року на загальну суму 64883,84 грн. (штрафна санкція), нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Ш») № 01026515506 від 03.04.2019 року на загальну суму 674,84 грн. (штрафна санкція), нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «Ш») № 0102565506 від 03.04.2019 року на загальну суму 104620,15 грн. (штрафна санкція). Платнику податків була нарахована пеня на загальну суму 3365,48 грн., відповідно до пп.129.1.2 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу України.
Заборгованість по податку на прибуток підприємств, який сплачують інші платники виникла в результаті нарахування по податковому повідомленню-рішенню (форми «ПС») № 0210935506 від 20.08.2019 року на загальну суму 170,00 грн. (штрафна санкція).
Тобто, загальна сума боргу складає 15214,00 грн. (основний платіж) - 936,86 грн. (сплачено) + 5227,00 грн. (основний платіж) + 230,00 грн. (основний платіж) + 50,00 грн. (основний платіж) + 50,00 грн. (основний платіж) + 44922,03 грн. (основний платіж) - 16713,38 грн. (сплачено) + 44922,03 грн. (основний платіж) + 44922,03 грн. (основний платіж) + 44922,03 грн. (основний платіж) + 44921,97 грн. (основний платіж) + 1385,97 грн. (штрафна санкція) + 2089,33 грн. (основний платіж) + 64883,84 грн. (основний платіж) + 674,84 грн. (основний платіж) + 104620,15 грн. (основний платіж) + 3365,48 грн. (пеня) + 170,00 грн. (основний платіж) - 7,00 грн. (сплачено) = 404913,46 грн.
Згідно з п.102.1 ст.102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Відповідно до п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Головне управління ДПС в Одеській області склало та направило на адресу Торгово-виробничого приватного підприємства «Маяк» податкову вимогу форми «Ю» № 3641-17 від 21.06.2017 року на суму 75984,32 грн.
Відповідно до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Станом на час розгляду справи у суду відсутні відомості про сплату відповідачем податкового боргу в загальному розмірі 404913,46 грн.
Згідно з пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п.п.95.1-95.2 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За таких обставин, з урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь бюджету податковий борг в загальній сумі 404913,46 грн.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Згідно положень ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.
Відповідно до п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 09.12.1994 року, серія A, № 303-A, п.29).
Згідно з ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки суд по справі свідків не залучав та не призначав проведення експертиз, тому судові витрати не стягуються.
Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166) до Торгово-виробничого приватного підприємства «Маяк» (площа Базарна, 2, м. Подільськ, Подільський р-н., Одеська обл., 66302, код ЄДРПОУ 21005770) про стягнення заборгованості у розмірі 404913,46 грн. - задовольнити.
2. Стягнути з Торгово-виробничого приватного підприємства «Маяк» (площа Базарна, 2, м. Подільськ, Подільський р-н., Одеська обл., 66302, код ЄДРПОУ 21005770), а саме з відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство суму заборгованості по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 19834,14 грн. на бюджетний рахунок UA338999980313070029000015746, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/м.Подільськ/14060100, по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 384916,32 грн. на бюджетний рахунок UA218999980334169812000015746, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/ м.Подільськ/18010600, по податку на прибуток підприємств, який сплачують інші платники у розмірі 163,00 грн. на бюджетний рахунок UA898999980333169318000015746, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області/м.Подільськ /11021000.
Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
СуддяМ.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2023 |
Оприлюднено | 23.01.2023 |
Номер документу | 108483567 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні