17721-2006А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 322
ПОСТАНОВА
Іменем України
12.02.2007Справа №2-27/17721-2006А
За позовом Сакський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Сакської ОДПІ, м. Саки, вулю. Курортна, 57.
До відповідача Сільськогосподарський виробничий кооператив “Україна”, Сакський район, с. Трудове, вул. Шкільна.
Про стягнення заборгованості перед бюджетом у розмірі 8607,35 грн.
Суддя Н.В. Воронцова.
При секретарі Топоріщевої Т. П.
представники:
Від позивача – Абсеметов З. Н., дор. у справі.
Від відповідача – не з'явився.
Від прокурора – Куїнджі М. О., посв.
Сутність спору:
Сакський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Сакської ОДПІ звернувся в суд з позовом до відповідача про стягнення заборгованості перед бюджетом у розмірі 8607,35 грн.
Прокурор та позивач позовні вимоги підтримали у повному обсязі.
Відповідач у відзиві на позов повідомив про те, що позовні вимоги не визнає. Підставою є відсутність майна в СВК “Україна”. СВК “Україна було створено 11.03.2000 р. шляхом реорганізації КСП “Україна”. 12.12.2000 р. на базі СВК “Україна” було створено СВК “Трудове”, яке є правонаступником в частині майна, переданого по розподільчому балансу. 10.06.2005 р. по рекомендації Сакської райдержадміністрації на зборі членів СВК “Україна” було прийнято рішення про ліквідацію СВК “Україна”. Строк ліквідації сплинув в грудні 2005 р., зі всіма кредиторами позивач розрахувався за рахунок майна, що залишилося після передачі до Крайненського сільської ради.
Також відповідач повідомив суд про намір звернутися до суду з позовом про визнання нечинним податкових повідомлень – рішень на підставі яких було визначено заборгованість у розмірі 8607,35 грн.
На підставі викладеного, на відповідача було покладено забовязання представити до суду відповідні докази звернення до суду з даним позовом.
Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, витребувані судом докази не представив, про час та місце розгляду справи був сповіщений належним чином: рекомендованою кореспонденцією.
Відповідно до Розділу VII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КАСУ Кодекс адміністративного судочинства України набрав чинності з 1 вересня 2005 року за винятком, встановленим пунктом 2 цього розділу.
Відповідно до п. 6 Розділу VII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КАСУ до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року ( 1798-12 ), вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Касаційний перегляд рішень за такими справами здійснює Вищий адміністративний суд України за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ст.. 3 КАСУ права адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Виходячи з того, що органи державної податкової служби України є суб'єктами владних повноважень, вказаний спір підлягає розгляду в порядку Адміністративного судочинства.
Вказану позицію підтримано також Вищим господарським судом України в ухвалі від 07.07.2006 р. по справі №2-27/10942 – 2005 за позовом ДПІ в м. Сімферополь до підприємства “АОММ – Компані” про стягнення пені в сумі 15208,76 грн., відповідно до якої у прийнятті касаційної скарги підприємства “АОММ – Компані” було відмовлено на тій підставі, що дані справи за позовами органів державної податкової служби України до суб'єктів підприємницької діяльності про стягнення грошових коштів повинні розглядатися у відповідності до норм КАСУ.
В зв'язку з вказаним, 12.02.2007 р. розгляд справи був розпочатий з початку у відповідності до норм адміністративного судочинства.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників позивача і прокурора, суд, -
В С Т А Н О В И В :
Сільськогосподарський виробничий кооператив “Україна” зареєстрований управлінням економіки Сакської райдержадміністрації, про що свідчить свідоцтво про держреєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності № 24499145ю0010352 від 13.03.2000 р.
Відповідач по справі здійснює підприємницьку діяльність по загальній системі оподаткування і є платником відповідних податків і зборів.
23.02.2006 р. Євпаторійською ОДПІ, правонаступником якої є Сакська ОДПІ, було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності сплати погодженої суми податкового забовязання з фіксованого сільськогосподарського податку за період 2001 – 2002 р. р.
По результатам перевірки було складено акт №116 /1503\03759688 від 23.02.2006 р.
В ході перевірки було встановлено несвоєчасна сплата узгодженого податкового забовязання.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Відповідно до п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 5 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах, зокрема, при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
На підставі вказаного акту перевірки було винесено податкові повідомлення – рішення №0001611503/0 від 23.02.2006 р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 3241,45 грн. і №0001601503/0 від 23.02.2006 р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 1698,18 грн.
Крім того у відношенні відповідача було нараховано пеню по фіксованому сільськогосподарському податку у розмірі 2564,67 грн.
27.06.2006 р. Сакською ОДПІ було проведено було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкових декларацій по ПДВ за січень – червень 2005 р., лютий – травень 2006 р.
В ході перевірки було встановлено, що відповідач не подавав за січень – червень 2005 р. і лютий – травень 2006 р. податкової декларації по ПДВ по терміну 21.02.2005 р., 21.03.2005 р., 20.04.2005 р., 20.05.2005 р., 20.06.2005 р., 20.07.2005 р., 22.08.2005 р. і 20.03.2006 р., 20.04.2006 р., 20.05.2006 р., 20.06.2006 р.
На підставі вказаного акту перевірки було винесено податкове повідомлення – рішення №0001851502/0 від 06.07.2006 р.. відповідно до якого у відношенні відповідача було нараховано штрафні санкції у розмірі 1870,00 грн.
Відповідно до п.п. 4.1.1. п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті. Прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом.
Відповідно до п. п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. п. 4.2.2. п. 4.2 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо зокрема дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
Відповідно до п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Вказані податкові повідомлення - рішення в порядку п. 5.2 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” відповідачем оскаржені не були, в встановленому законом порядку недійсними не визнані, факт порушення підтверджується відповідними актами перевірки.
Таким чином, сума заборгованості відповідача перед бюджетом складає 8607,35 грн.
Право звернення позивача з позовом про стягнення заборгованості передбачено ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу України” і ст. 17 Законом України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” №2181-III від 21.12.00 р.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАСУ кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги і заперечення.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити у повному обсязі.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст.. 94, 98, 122, 158 – 164, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з сільськогосподарського виробничого кооперативу “Україна”, Сакський район, с. Трудове, вул. Шкільна, ( ідентифікаційний код 03759688, р/р 26000307786050 в Євпаторійської філії ЗАТ КБ “Приватбанк”, м. Євпаторія, МФО 384566; р/р 26001307786060 в філії КРУ ЗАТ КБ “Приватбанк”, м. Сімферополь, МФО 384436; р/р 26004307786001 в Євпаторійської філії ЗАТ КБ “Приватбанк”, м. Євпаторія, МФО 384566; р/р 26005307786011 в філії КРУ ЗАТ КБ “Приватбанк”, м. Сімферополь, МФО 384436 ) на користь місцевого бюджету Крайненської сільської ради, ( р/р 31410530600254, код платежу 16040100 в УДК в АР Крим, МФО 824026 ) заборгованість з фіксованого сільськогосподарського податку розмірі 1103,05 грн.
3. Стягнути з сільськогосподарського виробничого кооперативу “Україна”, Сакський район, с. Трудове, вул. Шкільна, ( ідентифікаційний код 03759688, р/р 26000307786050 в Євпаторійської філії ЗАТ КБ “Приватбанк”, м. Євпаторія, МФО 384566; р/р 26001307786060 в філії КРУ ЗАТ КБ “Приватбанк”, м. Сімферополь, МФО 384436; р/р 26004307786001 в Євпаторійської філії ЗАТ КБ “Приватбанк”, м. Євпаторія, МФО 384566; р/р 26005307786011 в філії КРУ ЗАТ КБ “Приватбанк”, м. Сімферополь, МФО 384436 ) на користь державного бюджету Лакського району, ( р/р 31114029600243, код платежу 14010100 в УДК в АР Крим, МФО 824026 ) заборгованість по податку на додану вартість у розмірі 7504,30 грн.
Виконавчий документ видати після вступу Постанови в закону силу, за заявою особи на користь якої воно винесено.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст.. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Воронцова Н.В.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2007 |
Оприлюднено | 07.11.2007 |
Номер документу | 1084852 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Воронцова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні