Постанова
від 18.01.2023 по справі 160/2020/22
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

18 січня 2023 року м. Дніпросправа № 160/2020/22

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Яковенко О.М.

розглянувши в м. Дніпро у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Побужський феронікелевий комбінат» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2022 року (суддя Царікова О.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Побужський феронікелевий комбінат» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» звернулось з позовом до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення №19/32-00-07-01-03-29 від 14.01.2022.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2022 року в задоволенні позову відмовлено.

Позивачем подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, позов задовольнити.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, не враховано, що позивач не є платником акцизного податку розпорядником акцизного складу, не відноситься до кола суб`єктів господарювання на яких покладний обов`язок щодо реєстрації платником акцизного податку розпорядником акцизного складу, реєстрації акцизного складу, виконання інших дій, не передбачених нормами чинного законодавства. Зазначено, що позивач використовує паливно-мастильні матеріали у власній діяльності для заправки тільки свого транспорту, що не є господарською операцією.

Представник позивача не з`явився, направив заяву про відкладення розгляду апеляційної скарги для надання часу на підготовку позиції щодо додаткових пояснень відповідача та у зв`язку з хворобою представника позивача.

В задоволенні цього клопотання було відмовлено у зв`язку з його необґрунтованістю.

Представник відповідача проти задоволення апеляційної скарги заперечував.

Як було встановлено судом першої інстанції, ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» (ідентифікаційний код юридичної особи 31076956) є юридичною особою приватного права, зареєстрованою у встановленому законом порядку 26.07.2000, основний вид економічної діяльності 24.45 Виробництво інших кольорових металів.

Платником акцизного податку ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» не зареєстроване.

Акцизні склади за ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» не обліковуються, однак, останнє має ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за місцем зберігання: Україна, Кіровоградська обл., Голованівський район, смт Побузьке, вул. Промислова, буд. 12, реєстраційний №11040414201900085 від 15.10.2019, видану Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області, термін дії до 15.10.2024 (без зазначення кількості літрів).

На підставі направлень на перевірку від 15.12.2021 №2260, від 15.12.2021 №2261, наказу Головного управління ДПС України у Кіровоградській області від 14.12.2021 №1570-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат», ст. 19-1, п.п. 20.1.2, 20.1.4, 20.1.8-20.1.11 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, пп. 80.2.2 (лист ДПС України від 11.10.2021 №23046/7/99-00-07-05-03-07) пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України проведено фактичну перевірку позивача, на наслідками якої складено акт від 16.12.2021 №4402/11/11/РРО/31076956.

Згідно з висновками акту, зокрема, встановлено порушення абзаців 1, 4, 6 пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, в частині відсутності реєстрації акцизного складу в Системі електронного адміністрування реалізації пального, не обладнання та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі рівнемірів -лічильників та витратомірів-лічильників.

На підставі означеного акту контролюючим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 14.01.2022 №19/32-00-07-01-03-29 (форми «ПС»), за яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 1280000,00 грн.

Позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції зазначив, що відповідачем правомірність оскарженого податкового повідомлення-рішення було доведено.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовується в електронних сигаретах, та пального» №481/95-ВР:

- місце зберігання пального місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування;

- зберігання пального діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;

- місце оптової торгівлі пальним місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;

- оптова торгівля пальним діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через своє зареєстроване постійне представництво) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам;

- Єдиний державний реєстр суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) перелік суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Згідно з пп.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПК України реалізація підакцизних товарів (продукції) будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.

Відповідно до пп.14.1.224 п.14.1 ст.14 ПК України розпорядник акцизного складу суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Відповідно до підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 ПК України акцизний склад це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;

ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.

Судом першої інстанції вірно було зазначено, що акцизний склад це приміщення або територія, де відбувається провадження діяльності, зокрема, з вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом приміщення або територія, де показник загальної місткості ємностей не перевищує 200 кубічних метрів, а обсяг отриманого власником або користувачем такого приміщення або території (суб`єктом господарювання) протягом календарного року пального не перевищує 1000 кубічних метрів, за умови, що пальне використовується особою виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки без реалізації пального або зберігання пального на користь третіх осіб.

Для суб`єктів господарювання, які відповідають наведеним критеріям, не є акцизними складами приміщення та/або території, на яких вони як власники або користувачі зберігають та використовують пальне виключно для потреб власного споживання. Однак, у разі недотримання хоча б одного із зазначених критеріїв, для суб`єктів господарювання такі приміщення та/або території є акцизними складами, в тому числі і у випадку, коли вони використовують отримане пальне виключно для потреб власного споживання та не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Згідно із п. 12 підрозділу 5 розділу XX ПК України розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки:

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Відповідно до абз. 6 пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України платники податку розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Абзацом 9 пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України визначено, що один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу (абз. 10 пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України).

Статтею 128-1 ПК України передбачені штрафні санкції за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах. Згідно з п. 128-1.1 ст. 128-1.1 ПК України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону №481/95-ВР оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва (ч. 7 ст. 15 Закону № 481/95-ВР).

Згідно з абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії 500000 гривень.

Відповідно до пункту 1 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 №408 (далі Порядок №408), суб`єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників акцизного податку з 01.07.2019, зобов`язані до 01.07.2019 зареєструватися, як платники акцизного податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники акцизного податку будуть станом на 01.07.2019.

Відповідно до пункту 5 Порядку №408 платники акцизного податку розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Один акцизний склад реєструється виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів. Без реєстрації акцизного складу забороняється здійснення реалізації пального або отримання і реалізація спирту етилового на такому складі.

Згідно з пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПК України реалізація підакцизних товарів (продукції) будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного, зокрема, для власного споживання чи промислової переробки.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України: у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками; при використанні пального суб`єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу/акцизного складу пересувного, що передано (відпущено, відвантажено) платником акцизного податку таким суб`єктам господарювання виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Відповідно до пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПК України розпорядник акцизного складу суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу;

Як було встановлено судом першої інстанції згідно акту фактичної перевірки встановлено, що ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» у період з 01.01.2020 та на час перевірки платником акцизного податку зареєстроване не було.

Також судом першої інстанції було встановлено, що ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» зберігає пальне у місцях зберігання за адресою: Кіровоградська область, Голованівський район, смт Побузьке, вул. Промислова, буд. 12.

Зберігання здійснюється у ємностях для зберігання ПММ (дизельне пальне, бензин та газ скраплений), а саме: резервуарі (наземному) №5 інв. №1095 ємністю 53 м3 для зберігання пального Л92, резервуарі №1 та №2 (наземному) для зберігання дизельного пального ємністю 75 м3 кожен інв. №1083 та №1087, резервуарі для зберігання дизельного пального №9 (підземному) ємністю 11,4 м3 резервуарах в кількості 4 (чотири) (підземних) ємністю 25 м3 кожен, для зберігання газу вуглеводного скрапленого, роздавальних колонках для заправки автотранспорту, а саме: двох роздавальних колонках №1 та №2 для відпуску дизельного палива, роздавальній колонці №4 для відпуску бензину А92, роздавальній колонці №5 для відпуску А95 та роздавальній колонці для відпуску газу скрапленого тільки для наповнювання балонів рідкою фазою.

Позивачем отримано протягом 2020 року 2726124,40 літрів пального, а за період з 01.01.2021 по 14.12.2021 2574309,77 літрів. Також, загальна місткість ємностей для зберігання ПММ складає 250,8 м3. Позивачем отримано протягом 2020 року 2726124,40 літрів пального, а за період з 01.01.2021 по 14.12.2021 2546013,76 літрів. Загальна місткість ємностей для зберігання ПММ складає 250,8 м3.

В ході аналізу бази даних ЄРАН встановлено, що реєстрація акцизних накладних ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» в період з 01.01.2020 по 31.12.2020 на реалізацію пального в адресу контрагентів-покупців відсутня. Згідно інформаційного ресурсу ДПС ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» не зареєстроване платником акцизного податку з реалізації пального.

Судом першої інстанції вірно було зазначено, що ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» після отримання обсягів пального, що перевищують 1000 м3 (1000000 літрів) у межах календарного року, вважався розпорядником акцизного складу, та у відповідності до вимог п. «б» абз. 2 пп. 230.1.1 п. 230.1 ст. 230 ПК України зобов`язаний здійснити реєстрацію такого складу за місцем зберігання пального за адресою: Кіровоградська область, Голованівський район, смт. Побузьке, вул. Промислова, будинок 12.

Законом України №2628-VIII від 23.11.2018 доповнено ст. 128-1 ПК України пунктом 128-1.2, згідно з яким, з 01.07.2019 відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку розпорядником акцизного складу тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 грн. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2000000 грн.

Відповідно до п. 12 підрозділу 5 «Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку» розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 м3, - не пізніше 01.01.2020.

Згідно із п. 25 підрозділу 5 «Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку» розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, норми пунктів 120-2.1-120-2.3 ст. 120-2 та п. 1281.2 ст. 1281, якими запроваджені нові штрафні санкції, застосовуються з 01.10.2019, а норми пункту 1281.3 статті 1281 з 01.01.2020.

Відповідно до п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПК України платниками податку є особи (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійне представництво, які реалізують пальне або спирт етиловий.

Судом першої інстанції вірно було зазначено, що суб`єкт господарської діяльності, який здійснюватиме операції, визначені пп. 14.1.212 п. 14.1. ст. 14 ПК України, є особою, яка реалізує пальне, і відповідно до пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 цього Кодексу є платником акцизного податку.

Як було встановлено судом першої інстанції, перевіркою було підтверджено факт зберігання ПММ (дизельне пальне, бензин та газ скраплений) у резервуарі (наземному) №5 інв. №1095 ємністю 53 м3 для зберігання пального Л92, резервуарі №1 та №2 (наземному) для зберігання дизельного пального ємністю 75 м3 кожен інв. №1083 та №1087, резервуарі для зберігання дизельного пального №9 (підземному) ємністю 11,4 м3 резервуарах в кількості 4 (чотири) (підземних) ємністю 25 м3 кожен, для зберігання газу вуглеводного скрапленого, роздавальних колонках для заправки автотранспорту, а саме: двох роздавальних колонках №1 та №2 для відпуску дизельного палива, роздавальній колонці №4 для відпуску бензину А92, роздавальній колонці №5 для відпуску А95 та роздавальній колонці для відпуску газу скрапленого тільки для наповнювання балонів рідкою фазою, а також щодо отримання протягом 2020 року 2726124,40 літрів пального, а за період з 01.01.2021 по 14.12.2021 2574309,77 літрів, загальна місткість ємностей для зберігання ПММ складає 250,8 м3.

Вірно судом першої інстанції було зазначено, що відповідно до п. «б» абз. 2 п. 14.1.6. п. 14.1. ст. 14 ПК України, не є акцизним складом приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Відсутність обов`язку суб`єкта господарювання реєструвати акцизний склад у разі відповідності окремим критеріям:

- у приміщенні чи території розташовані ємності для навантаження-розвантаження та зберігання пального, загальна ємність яких не перевищує 200 кубічних метрів;

- суб`єкт господарювання власник або користувач такого приміщення чи території, протягом календарного року отримує пальне у розмірах, що не перевищує 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливо роздавальні колонки у місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії);

- суб`єкт господарювання використовує пальне виключно для власних потреб або промислової переробки та не здійснює операції по реалізації та зберіганню пального іншим особам.

Судом першої інстанції вірно було зазначено, що під поняттям «приміщення» у контексті наведеної норми у п. «а» абз. 1 п. 14.1.6. п. 14.1. ст. 14 ПК України розуміється «спеціально обладнані приміщення на обмеженій території».

При цьому, наведений пункт містить критерії, що стосуються окремо характеристики приміщення чи території, на якій розташовано ємності для навантаження-розвантаження та зберігання пального, а також самого суб`єкта господарювання в частині обсягів отриманого пального за календарний рік та мети використання такого пального.

Таким чином, при визначенні приміщення або території акцизним складом, необхідно враховувати, зокрема, загальну місткість розташованих у певному приміщенні або на певній території ємностей, які використовуються для навантаження-розвантаження і зберігання пального, та обсяг пального отриманого суб`єктом господарювання протягом календарного року.

Якщо у суб`єкта господарювання, пальне зберігається у декількох приміщеннях та/або територіях, то загальна місткість ємностей для зберігання пального визначається окремо по кожному приміщенню або території.

Разом з тим, обсяг отриманого пального визначається сумарно по всіх приміщеннях та/або територіях, на яких розміщені ємності для навантаження-розвантаження та зберігання пального.

Для суб`єктів господарювання, які відповідають наведеним вище критеріям, не є акцизними складами приміщення та/або території, на яких вони як власники або користувачі зберігають та використовують пальне виключно для потреб власного споживання. Однак, у разі недотримання хоча б одного із зазначених критеріїв, для суб`єктів господарювання такі приміщення та/або території є акцизними складами, в тому числі і у випадку, коли вони використовують отримане пальне виключно для потреб власного споживання та не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Контролюючим органом встановлено, що ТОВ «Побужський феронікелевий комбінат» здійснює зберігання ПММ (дизельне пальне, бензин та газ скраплений) у ємностях для зберігання ПММ, а саме: резервуарі (наземному) №5 інв. №1095 ємністю 53 м3 для зберігання пального Л92, резервуарі №1 та №2 (наземному) для зберігання дизельного пального ємністю 75 м3 кожен інв. №1083 та №1087, резервуарі для зберігання дизельного пального №9 (підземному) ємністю 11,4 м3 резервуарах в кількості 4 (чотири) (підземних) ємністю 25 м3 кожен, для зберігання газу вуглеводного скрапленого, роздавальних колонках для заправки автотранспорту, а саме: двох роздавальних колонках №1 та №2 для відпуску дизельного палива, роздавальній колонці №4 для відпуску бензину А92, роздавальній колонці №5 для відпуску А95 та роздавальній колонці для відпуску газу скрапленого тільки для наповнювання балонів рідкою фазою.

Позивачем отримано протягом 2020 року 2726124,40 літрів пального, а за період з 01.01.2021 по 14.12.2021 2574309,77 літрів. Також, загальна місткість ємностей для зберігання ПММ складає 250,8 м3. Позивачем отримано протягом 2020 року 2726124,40 літрів пального, а за період з 01.01.2021 по 14.12.2021 2546013,76 літрів. Загальна місткість ємностей для зберігання ПММ складає 250,8 м3.

Таким чином, обсяг пального, отриманого позивачем протягом календарного року, складає 2546013,76 літрів, що перевищує 1000 м3 (1000000 літрів), а загальна місткість ємностей для зберігання ПММ складає 250,8 м3, що перевищує 200 м3.

Доводи апеляційної скарги зазначеного не спростовують.

Підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Побужський феронікелевий комбінат» залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2022 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Побужський феронікелевий комбінат» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до суду касаційної інстанції в строк, передбачений ст. 329 КАС України.

Постанова у повному обсязі складена 19 січня 2023 року.

Головуючий - суддяА.А. Щербак

суддяН.П. Баранник

суддяН.І. Малиш

Дата ухвалення рішення18.01.2023
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу108485922
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів

Судовий реєстр по справі —160/2020/22

Постанова від 14.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 18.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Постанова від 18.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 27.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні