ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
19 січня 2023 року м. Дніпросправа № 160/11222/22
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2022 року (суддя Сліпець Н.Є.) у справі №160/11222/22 за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області області до приватного нотаріуса Мазур Яни Володимирівни, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Солгард» про скасування державної реєстрації змін установчих документів, -
в с т а н о в и В :
Головне управління ДПС у Запорізькій області звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому просило: скасувати запис від 09.12.2021 року за №1002241070010094208 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни місцезнаходження юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛГАРД» (код ЄДРПОУ 43604575).
Позов обґрунтований тим, що підприємство за юридичною адресою не знаходиться, що перешкоджає ГУ ДПС у Запорізькій області здійснювати контроль за обчисленням, повнотою та своєчасністю сплати податків, зборів.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2022 року в задоволенні позову відмовлено.
Рішення суду, зокрема, мотивовано тим, що встановлені у цій справі обставини не дають підстав для висновку про неправомірність дій та рішень відповідача, яким внесено зміни щодо місця знаходження юридичної особи.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про задоволення позову. Апеляційна скарга фактично обґрунтована правом контролюючого органу на звернення до суду із позовом до суду про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а також неправомірності здійснення державної реєстрації змін до установчих документів у спірному випадку, з огляду на відсутність підприємства за зареєстрованим місцем знаходженням, що перешкоджає ГУ ДПС у Запорізькій області здійснювати контроль за обчисленням, повнотою та своєчасністю сплати податків, зборів.
Перевіривши, в межах доводів апеляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення, оцінивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Встановлені судом першої інстанції обставини справи свідчать про те, що Товариство
з обмеженою відповідальністю «СОЛГАРД» (код ЄДРПОУ 43604575) зареєстровано юридичною особою 28.04.2020 року.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 09.12.2021 року приватним нотаріусом Мазур Яною Володимирівною внесено запис № 1002241070010094208 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу: зміну кінцевого бенефіціарного власника (контролера) або зміну відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера). Зміну керівника або відомостей про керівника юридичної особи. Зміну місцезнаходження юридичної особи.
Так, ТОВ «СОЛГАРД» (код ЄДРПОУ 43604575) змінено адресу місцезнаходження на: пр.Соборний, буд. 111, м. Запоріжжя, 69000.
Згідно акту перевірки місцезнаходження складеного Головним управлінням ДПС у Запорізькій області №9/13-04-826, ТОВ «СОЛГАРД» (код ЄДРПОУ 43604575) за податковою адресою: м. Запоріжжя, пр.Соборний, буд. 111 не знаходиться.
Вказані обставини, з посиланням на неможливість здійснення податкового контролю, стали підставою для звернення позивача з адміністративним позовом до суду з вимогами про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, які стосуються зміни юридичної адреси ТОВ «Солгард».
За наслідками перегляду справи, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення позову, з огляду на таке.
Так, суд першої інстанції правильно виходив з того, що порядок та підстави державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи визначено Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
Частиною 4 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи, зокрема:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою.
Статтею 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації.
Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених статтею 28, не допускається.
З аналізу зазначених норм права можливо дійти висновку про те, що відповідно до положень Закону одним із основних принципів державної реєстрації є заявочний принцип. При цьому, державний реєстратор не наділений повноваженнями щодо перевірки наявності дійсної волі та волевиявлення осіб, достовірність фактів та подій, викладених в документах, що подаються заявником для проведення державної реєстрації.
Доказів того, що документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, не відповідали вимогам положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», суду не надано.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо не встановлення у цій справі обставин, які б свідчили про неправомірність дій державного реєстратора, що призвело до безпідставної державної реєстрації зміни місцезнаходження платника податків. При цьому, факт відсутності юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням не є законодавчо визначеною підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
При цьому враховуючи і те, що внесення змін щодо місцезнаходження підприємства, в силу приписів ч.1 ст.88 Цивільного кодексу України, ст..57 Господарського кодексу України, не пов`язані із змінами до установчих документів, якими є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб`єкта господарювання.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстав для його скасування, в межах доводів апеляційної скарги, не існує.
На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2022 року у справі №160/11222/22 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку, у випадках та строки, передбачені ст.ст.328, 329 КАС України.
Повний текст постанови складено 19.01.2023
Головуючий - суддяЯ.В. Семененко
суддяН.А. Бишевська
суддяІ.Ю. Добродняк
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2023 |
Оприлюднено | 23.01.2023 |
Номер документу | 108486073 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні