Рішення
від 11.01.2023 по справі 902/1062/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"11" січня 2023 р. Cправа № 902/1062/22

за позовом:Керівника Немирівської окружної прокуратури (вул. Шевченка,23, м. Немирів, Вінницька обл., 22800) в інтересах держави в особі Погребищенської міської ради Вінницького району Вінницької області (вул. Богдана Хмельницького, 77, м. Погребище, Вінницький р-н., Вінницька обл., 22200)

до: Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради (вул. Богдана Хмельницького, 110, м. Погребище, Вінницький р-н., Вінницька обл., 22200)

до: Комунального підприємства "Погребищекомунсервіс" Погребищенської міської ради Вінницької області (вул. Шевченка,30-а, м. Погребище, Вінницький р-н.,Вінницька обл., 22200)

про визнання рішення недійсним

Суддя Яремчук Ю.О.

Секретар судового засідання Манзюк Х.О.

за участю представників сторін:

прокурор: Войцишена Г.В.

позивача: Жмурчук О.М.

відповідача 1: Гавриш В.М.

відповідача 2: не з`явився

В С Т А Н О В И В :

24.10.2022 Керівник Немирівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Погребищенської міської ради Вінницького району Вінницької області звернувся до Господарського суду Вінницької області з позовом до Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради до Комунального підприємства "Погребищекомунсервіс" Погребищенської міської ради Вінницької області про визнання рішення недійсним.

Згідно Витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями матеріали позовної заяви (з присвоєним єдиним унікальним номером судової справи №902/1062/22) передано на розгляд судді Яремчуку Ю.О.

Ухвалою суду від 28.10.2022 відкрито провадження у справі № 902/1062/22. Визначено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначити на 23.11.2022.

14.11.2022 від Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради надійшов відзив на позовну заяву (вх. № канц. 01-34/9682/22 від 14.11.20220), який долучений судом до матеріалів справи.

14.11.2022 від Комунального підприємства "Погребищекомунсервіс" Погребищенської міської ради Вінницької області надійшов відзив на позовну заяву (вх. № канц. 01-34/9687/22 від 14.11.20220), який долучений судом до матеріалів справи.

16.11.2022 від Погребищенської міської ради надійшла заява (вх. № канц. 01-34/9800/22 від 16.11.202), про відмову від позову, яка долучена судом до матеріалів справи.

За результатами проведеного судового засідання 23.11.2022 судом було відмовлено в клопотанні Погребищенської міської ради про відмову від позову та оголошено перерви в судовому засіданні до 08.12.2022, про що винесено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання.

25.11.2022 від Немирівської окружної прокуратури надійшла відповідь на відзив (вх. № канц. 01-34/10087/22 від 25.11.2022), яка долучена судом до матеріалів справи.

За результатами проведеного судового засідання 08.12.2022 суд дійшов висновку про закриття підготовчого провадження та призначення судового розгляду справи по суті на 11.01.2023, про що винесено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання.

На визначену дату судом в судове засідання з`явились прокурор, представник позивача, представник відповідача Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради.

Представник Комунального підприємства "Погребищекомунсервіс" Погребищенської міської ради Вінницької ради в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання належним чином повідомлений, про що свідчить розписка, яка наявна в матеріалах справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами вивчення даних веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель встановлено, що замовником - Управлінням з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради (код ЄДРПОУ 43944943) 26.01.2022 опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів за № ПА-2022-01-26-014495-Ь, яким передбачено закупівлю послуг з послуги з вивозу та розміщенню твердих побутових відходів (згідно Національного класифікатора України ДК 021:2015: «Єдиний закупівельний словник», 90610000-5 послуги з утилізації/видалення сміття та поводження зі сміттям), з очікуваною вартістю закупівлі 900 000 грн.

Встановлено, що для участі у процедурі відкритих торгів надійшло 2 тендерні пропозиції: від 09.02.2022 о 11:57 год. КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області, з ціновою пропозицією 890 000 грн; від 09.02.2022 о 12:33 год. КП «Погребищерембудпроект» Погребищенської міської ради Вінницької області, з ціновою пропозицією 891 000 грн.

За результатами проведення конкурентної процедури закупівлі у формі відкритих торгів між КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області та КП «Погребищерембудпроект» Погребищенської міської ради Вінницької області, уповноваженою особою Управління ЖКГ прийнято рішення №4 від 15.02.2022 про оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір з КП «Погребищекомунсервіс», як з учасником, що у конкурентній боротьбі, надав більш економічно вигідну пропозицію.

15.02.2020 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з КП «Погребищекомунсервіс».

28.02.2022 між Управлінням ЖКГ та КП «Погребищекомунсервіс» укладено договір про закупівлю послуг № 2.

За доводами прокурора при вивченні законності проведення відкритих торгів та укладення договору встановлені істотні порушення вимог законодавства, допущені замовником закупівлі - Управлінням з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради, а саме, відбулись порушення у відповідності до пункту 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі га/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника.

За доводами прокурора КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області та КП «Погребищерембудпроект» Погребищенської міської ради Вінницької області у відповідності до установчих документів створені Погребищенською міською радою на базі комунальної власності територіальної громади міста Погребище, тобто власником (Засновником) підприємств є Погребищенська міська рада. Комунальні підприємства підпорядковано одному органу місцевого самоврядування - Погребищенській міській раді та її виконавчому комітету.

Зокрема прокурором зазначається, що згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та положень Статутів - засновником обох учасників процедури є Погребищенська міська рада (код ЄДРПОУ 03772654).

Оскільки, ці юридичні особи перебувають під спільним контролем однієї юридичної особи, а саме, засновника в особі Погребищенської міської ради, яка відповідно до установчих документів здійснює контроль над учасником процедури закупівлі та Замовником, тому є пов`язаними між собою, що є порушенням Закону.

Позиція представника відповідача Управлінням з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради викладена у відзиві на позовну заяву, в якому останнім зазначено, що додатковою угодою № 2 від 07.11.2022 договір № 2 від 28.02.2022 з 07.11.2022 було розірвано. Крім того зазначено, що згідно додаткової угоди № 3 від 08.11.2022 договір № 2 від 28.02.2022 було визнано недійсним. З урахуванням викладеного відповідач Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради вважає, що відсутній предмет спору тому слід закрити провадження у справі.

Представником відповідача Комунальним підприємством "Погребищекомунсервіс" Погребищенської міської ради Вінницької області надано заперечення проти позову, що викладені у відзиві на позовну заяву, при цьому суд зауважує, що зміст заперечень є аналогічним із доводами відповідача 1.

Немирівською окружною прокуратурою подано відповідь на відзиви, зі змісту яких слідує, що укладена додаткова угода №3 не є належним підтвердженням факту недійсності оспорюваного рішення та договору, тому останній просить суд задовольнити позовні вимоги.

Із наявних доказів судом встановлено наступне: Управлінням з питань житлово- комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради (код ЄДРПОУ 43944943) (надалі Управління ЖКГ), 26.01.2022 опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів за № UA-2022-01-26-014495-b, яким передбачено закупівлю послуг з послуги з вивозу та розміщенню твердих побутових відходів (згідно Національного класифікатора України ДК 021:2015: «Єдиний закупівельний з словник», 90610000-5 послуги з утилізації/видалення сміття та поводження зі сміттям), з очікуваною вартістю закупівлі 900 000,00 грн.

Судом встановлено, що для участі у процедурі відкритих торгів надійшло 2 тендерні пропозиції: - від 09.02.2022 о 11:57 год. КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області, з ціновою пропозицією 890 000,00 грн; від 09.02.2022 о 12:33 год. КП «Погребищерембудпроект» Погребищенської міської ради Вінницької області, з ціновою пропозицією 891 000,00 грн.

За результатами проведення конкурентної процедури закупівлі у формі відкритих торгів між КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області та КП «Погребищерембудпроект» Погребищенської міської ради Вінницької області, уповноваженою особою Управління ЖКГ прийнято рішення №4 від 15.02.2022 про оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір з КП «Погребищекомунсервіс», як з учасником, що у конкурентній боротьбі, надав більш економічно вигідну пропозицію.

15.02.2020 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з КП «Погребищекомунсервіс».

Як наслідок за результатами проведеної процедури закупівлі між Управлінням ЖКГ та КП «Погребищекомунсервіс» укладено договір про закупівлю послуг № 2 від 28.02.2022.

Судом встановлено слідуюче:

- рішенням 3 сесії 8 скликання Погребищенської міської ради №47 від 22.12.2020 створено Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради ( далі Управління ЖКГ).

Відповідно до п. 1.3 Положення про Управління ЖКГ воно є підконтрольним та підзвітним Погребищенській міській раді.

Згідно п. 2.2.21 Положення про Управління ЖКГ воно здійснює контроль за організацією та якістю обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства, сфери побутових послуг.

КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області є комунальним підприємством, створеним на підставі рішення 13 сесії Погребищенської міської ради 4 скликання від 23.07.2004.

КП «Погребищерембудпроект» Погребищенської міської ради Вінницької області є комунальним підприємством, створеним на підставі рішення Погребищенської міської ради №88 від 27.09.2005.

- у відповідності до установчих документів КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області, а саме Статуту (нова редакція, затвердженого рішенням 8 сесії Погребищенської міської ради 8 скликання від 08.04.2021 № 143-8-8/584) пунктами (а.п. 1.1.- 1.5.) затверджено наступне: статут розроблено відповідно до чинного законодавства України та є документом, який регламентує діяльність комунального підприємства «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області, далі за текстом - Підприємство. Підприємство створено рішенням 13 сесії Погребищенської міської ради 4 скликання від 23.07.2004 року.Підприємство засновано на комунальній власності Погребищенської територіальної громади. Засновником Підприємства є Погребищенська міська рада. Органом управління Підприємства є Погребищенська міська рада. У своїй діяльності Підприємство керується Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами, рішеннями Погребищенської міської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями голови Погребищенської міської ради та цим Статутом.

- у відповідності до установчих документів КП «Погребищерембудпроект» Погребищенської міської ради Вінницької області, а саме Статуту (нова редакція, затверджена рішенням 7 Погребищенської міської ради 8 скликання від 11.03.2021 № 44-7-8/331) пунктами 1.1.-1.5) затверджено наступне: цей Статут розроблено на підставі діючого законодавства згідно з вимогами Цивільного та Господарського кодексів України і визначає юридичний статус, цілі і задачі, керівництво і структуру комунального підприємства «Погребищерембудпроект», в подальшому - «Підприємство». Комунальне підприємство «Погребищерембудпроект» Погребищенської міської ради Вінницької області, далі по тексту статуту КП «Погребищерембудпроект» є правонаступником, раніше створеного рішенням Погребищенської міської ради № 88, комунального підприємства «Погребищенський райдімпроект». Підприємство є юридичною особою з моменту його державної реєстрації. Має самостійний баланс, розрахунковий рахунок в банківських установах, печатку із своїм найменуванням, штамп і фірмовий бланк. Підприємство є самостійним господарюючим суб`єктом, може від свого імені набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов`язки, бути позивачем та відповідачем в господарському суді, судах загальної юрисдикції, третейському суді, укладати угоди. Цей статут є новою редакцією статуту Комунального підприємства «Погребищенський райдімпроект», затвердженого рішенням Погребищенської міської ради № 88 від 27 вересня 2005 року. Власником Підприємства є Погребищенська міська рада.

В аспекті викладеного, судом встановлено, що комунальні підприємства відповідачів створено Погребищенською міською радою на базі комунальної власності територіальної громади міста Погребище.

Водночас, згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та положень Статутів - засновником обох учасників процедури є Погребищенська міська рада (код ЄДРПОУ 03772654).

Тобто, суд аналізуючи викладене дійшов висновку, що Управління ЖКГ воно є підконтрольним та підзвітним Погребищенській міській раді та власником (Засновником) обох підприємств відповідачів є Погребищенська міська рада та комунальні підприємства підпорядковано одному органу місцевого самоврядування - Погребищенській міській раді та її виконавчому комітету.

Суд зауважує, що предметом позовних вимог прокурора є те, що відкриті торги відбулись з порушення пункту 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі га/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника, оскільки юридичні особи, а саме учасники закупівлі та Замовник перебувають під спільним контролем однієї юридичної особи, а саме засновника в особі Погребищенської міської ради, яка відповідно до установчих документів здійснює контроль над ними, тому є пов`язаними між собою, що є порушенням Закону.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Мета та підстави представництва прокурором інтересів держави в суді визначені частиною третьою статі 23 Закону України "Про прокуратуру". Метою представництва прокурором інтересів держави є захист законних інтересів держави у разі їх порушення або загрози порушення. Підставами представництва є нездійснення захисту законних інтересів держави або здійснення його неналежним чином органом державної чи іншим суб`єктом владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також відсутність такого органу. Наявність цих обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті (ч.3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру").

Господарський суд виходить з того, що звертаючись до суду з відповідним позовом, прокурор, як особа, яка користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу, в даному випадку правами позивача, самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, у чому саме полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах або відсутність такого.

Так, суб`єктом владних повноважень у спірних правовідносинах виступає Погребищенська міська рада Вінницької області.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Частиною першою статті 17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Завданням органу місцевого самоврядування є забезпечення раціонального використання майна та інших ресурсів, що перебувають у комунальній власності. Для реалізації наданих повноважень органу місцевого самоврядування мають право звертатися до суду та здійснювати інші функції і повноваження у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, є місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад, структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Таким чином, Погребищенська міська рада є органом, який наділений повноваженнями щодо розпорядження коштами місцевого бюджету. Правомірне та раціональне використання бюджетних коштів беззаперечно становить інтерес територіальної громади в особі Погребищанської міської ради.

З огляду на ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Аналіз вказаної статті Закону дає підстави дійти до висновку що «інтереси держави» (як загальне поняття) є комплексом прав та законних інтересів як в цілому держави України (або народу України), так і інтереси окремої територіальної громади певної місцевості (жителі певного населеного пункту або декількох населених пунктів).

Інтереси держави Україна та інтереси певної територіальної громади є частинами одного цілого - «інтересів держави», про які зазначено в ч. З ст. 23 Закону України «Про прокуратуру».

Інтереси держави Україна та інтереси певної територіальної громади можуть збігатися повністю, частково, або навіть взагалі не пересікатися.

У мотивувальній частині рішення Конституційного суду України по справі №1-1/99 від 08 квітня 1999 року йдеться про те, що державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм. В основі інтересів держави є потреба у здійсненні дій, спрямованих зокрема на захист економічної безпеки в державі, а також захист усіх суб`єктів права власності та господарювання.

Враховуючи, що «інтереси держави» є оціночним поняттям, прокурор у кожному конкретному випадку самостійно визначає, з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Зазначені у позові порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» завдають шкоди територіальній громаді у вигляді незаконних витрат коштів, унеможливлює раціональне та ефективне використання місцевих коштів і здатне спричинити істотної шкоди інтересам територіальної громади.

Як зазначено в преамбулі Закону України «Про публічні закупівлі» цей Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

З наведеного слідує, що потреби територіальної громади у певних товарах, роботах та послугах, реалізуються виключно через правовий механізм державних закупівель.

Згідно ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» участь у державних закупівлях як «замовники» приймають, зокрема, органи місцевого самоврядування, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) підприємства, які забезпечують потреби територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється ними на промисловій чи комерційній основі, якщо юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів, якщо у вищому органі управління яких орган місцевого самоврядування володіє більшістю голосів, якщо у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.

При забезпеченні потреб територіальної громади такі підприємства керуються іншими мотивами ніж прибутковість, оскільки визначена органом місцевого самоврядування мета діяльності таких підприємств не залежить від економічних ризиків і витрат на неї.

Такого, висновку дійшов Конституційний Суд України у п.3.4 мотивувальної частини Рішення від 20 червня 2007 року №5-рп/2007 у справі 1-14/2007 (справа щодо кредиторів підприємств комунальної форми власності), зазначивши, що однією з найважливіших цілей діяльності місцевого самоврядування є забезпечення нагальних потреб населення територіальної громади у комунальних та інших невідкладних послугах соціального характеру, наприклад, з водопостачання, опалення, вивезення сміття та відходів тощо.

Конституційний Суд України, наголошує, що комунальні унітарні підприємства є суб`єктами господарювання, які надають життєво необхідні послуги населенню, і в основі їх діяльності покладені інтереси територіальної громади.

Оскільки закупівля замовником товарів для забезпечення потреб територіальної громади є публічною закупівлею, тому правильне застосування Закону України «Про публічні закупівлі» входить в поняття «інтерес держави», на захист якого прокурором подано цей позов.

Порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» у свою чергу, унеможливлює раціональне та ефективне використання державних коштів і здатне спричинити істотної шкоди інтересам держави. Держава намагається створити умови для ефективного використання бюджетних коштів при закупівлі товарів, робіт та послуг, створюючи відповідні механізми при проведенні закупівель, які закладені у цьому Законі. Дотримуватися цих правил повинні всі учасники процедур закупівель.

Зазначені у позові порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» завдають шкоди територіальній громаді у вигляді незаконних витрат коштів, унеможливлює раціональне та ефективне використання місцевих коштів і здатне спричинити істотної шкоди інтересам територіальної громади.

Велика Палата Верховного Суду у своєму рішенні від 15.10.2019 по справі № 903/129/18 зазначає, що сам факт не звернення до суду органу місцевого самоврядування з позовом, який би відповідав вимогам процесуального законодавства та відповідно мав змогу захистити інтереси жителів територіальної громади, свідчить про те, що указаний орган місцевого самоврядування неналежно виконує свої повноваження у зв`язку із чим у прокурора виникають обґрунтовані підстави для захисту інтересів значної кількості громадян - членів територіальної громади та звернення до суду з таким позовом, що відповідає нормам національного законодавства та практиці Європейського суду з прав людини.

Встановлюючи підстави для представництва прокурором інтересів держави у суді, суд повинен здійснити оцінку не тільки щодо виконання прокурором обов`язку попереднього (до звернення до суду) повідомлення відповідного суб`єкта владних повноважень, яке є останнім перед безпосереднім поданням позову до суду, а й наявні у справі інші докази, щодо обставин які йому передували, зокрема, попереднього листування між прокурором та зазначеним органом, яке за своїм змістом може мати різний характер.

Зокрема, такі документи (незалежно від їх назви) можуть бути спрямовані на:

1) отримання інформації з метою встановлення наявності або відсутності порушення інтересів держави у випадку виявлення прокурором ознак такого порушення на підставі абзацу 4 частини 4 статті 23 Закону України "Про прокуратуру";

2) інформування відповідного органу про виявлені прокурором порушення інтересів держави та отримання інформації щодо обізнаності такого органу про вказане порушення та вжиття або невжиття відповідних заходів;

3) отримання від відповідного органу інформації (матеріалів та копій), необхідних для здійснення представництва в суді.

Судом встановлено, що Немирівською Окружною прокуратурою повідомлено орган місцевого самоврядування про виявленні порушення листом №54-2985 вих.-22 від 11.10.2022 та необхідність вжиття заходів для усунення порушень.

Натомість Погребищенська міська рада листом № 02-21/2111 від 14.10.2022 повідомила, що не буде звертатися до суду на захист інтересів територіальної громади, оскільки не вбачає порушень у діяльності підпорядкованих їй юридичних осіб.

Наведені обставини, на думку суду, переконливо свідчать про те, що Погребищанській міській раді стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави у спірних правовідносинах.

Проте, Погребищанською міською радою, не було вжито заходів на усунення зазначених порушень, що призвело до порушення економічних інтересів держави, необхідність захисту яких покладено на прокуратуру.

На підставі викладеного з урахуванням позиції, наведеної в постанові Великої Палати Верховного Суду від 15.10.2019 у справі №903/129/18, відповідно до якої сам факт не звернення до суду органу, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах (навіть за відсутності підтвердження обставин щодо неможливості такого звернення), надає прокурору підстави для захисту інтересів держави та звернення до суду з відповідним позовом, суд вважає, що наведені прокурором обставини в якості підстав для застосування прокурором наданих Конституцією України та Законом України Про прокуратуру повноважень щодо представництва інтересів держави в суді в особі Погребищанскої міської ради є обґрунтованими.

Так, предметом позовних вимог є порушення проведення Управлінням з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради (код ЄДРПОУ 43944943) 26.01.2022 процедури відкритих торгів за № ПА-2022-01-26-014495-Ь, якою передбачено закупівлю послуг з послуги з вивозу та розміщенню твердих побутових відходів (згідно Національного класифікатора України ДК 021:2015: «Єдиний закупівельний словник», 90610000-5 послуги з утилізації/видалення сміття та поводження зі сміттям), з очікуваною вартістю закупівлі 900 000 грн, які відбулись з порушення пункту 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі га/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника, оскільки юридичні особи, а саме учасники закупівлі та Замовник перебувають під спільним контролем однієї юридичної особи, а саме засновника в особі Погребищенської міської ради, яка відповідно до установчих документів здійснює контроль над ними, тому є пов`язаними між собою, що є порушенням Закону та оскільки Управління ЖКГ було обізнане, про те що учасники є підприємствами, які перебувають в комунальній власності територіальної громади є підконтрольними та підзвітними Погребищенській міській раді Вінницької області, при цьому чим допустив до розгляду тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації та у подальшому повідомив про намір укласти договір та як наслідок було укладено договір про закупівлю послуг № 2 від 28.02.2022.

Щодо обґрунтованості позову в частині визнання учасників процедури закупівлі пов`язаними особами в розумінні ст.1 Закону України "Про публічні закупівлі".

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлено Законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон № 922-VIII). Норми вказаного закону використовуються судом в редакції станом на 16.01.2020, чинній станом на дату опублікування оголошення про проведення закупівлі - 17.01.2020. Слід зазначити, що метою Закону №922-VIII є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Згідно з п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону №922-VIII публічна закупівля - це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

За ч. 1 ст. 3 Закону №922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Частиною 1 ст.12 Закону №922-VIII унормовано, що закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур:

Закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.

Відповідно до п. 16 ст. 1 Закону № 922-VIII пов`язана особа - особа, яка відповідає будь-якій із зазначених ознак, зокрема:

- юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі.

Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов`язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов`язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.

Таким чином, термін "пов`язані особи" відноситься до відносин між учасниками торгів та/або між учасником/учасниками з членом (членами) комітету з конкурсних торгів замовника.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону №922-VIII замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою замовника.

Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника (ч. 7 ст. 28 Закону №922-VIII).

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 30 Закону №922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо наявні підстави, зазначені у ст. 17 і ч. 7 ст. 28 цього Закону.

У відповідності до умов тендерної документації (затвердженою протоколом засідання уповноваженої особи від 25.01.2022 № 2) де було прописано вимоги до пропозицій Виконавці, а саме у відповідності до (розділу 5 - кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону) - передбачено (п.7), що - Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у разі якщо тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.

Статтею 327 ЦК України визначено, що у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді.

Згідно ст. 17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (зі змінами) відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності і підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Відповідно до п.п.1 п. "а" ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації.

Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить, зокрема, право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження (ч. 1 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Судом досліджено та встановлено, що в розумінні поняття «пов`язані особи», яке визначено в ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області та КП «Погребищерембудпроект» Погребищенської міської ради Вінницької області, а також Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради, є пов`язаними особами, оскільки, всі ці юридичні особи перебувають під спільним контролем однієї юридичної особи, а саме, засновника в особі Погребищенської міської ради Вінницької області, яка відповідно до установчих документів здійснює контроль над учасником процедури закупівлі.

Суд зауважує, що під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема надавати обов`язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі.

Виходячи з наведеного замовник - Управління ЖКГ достовірно знаючи про те, що учасники є підприємствами, які перебувають в комунальній власності територіальної громади є підконтрольними та підзвітними Погребищенській міській раді Вінницької області, тобто є пов`язаними особами, допустив до розгляду тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації та у подальшому повідомив про намір укласти договір.

Суд зауважує, що в матеріалах справи міститься лист-гарантія №50 від 07.02.2022 КП «Погребищекомунсервіс» в якому останній стверджує те, що жодним чином не пов`язане з іншими учасниками тендерної процедури, що спростовується наведеними вище доказами.

Аналогічний лист-гарантії №29 від 08.02.2022 КП «Погребищекомунсервіс» стверджує те, що жодним чином не пов"язане з іншими учасниками тендерної процедури, що спростовується наведеними вище доказами.

З огляду на викладені обставини, господарський суд прийшов до висновку, що відповідачі - є пов`язаними особами в розумінні п. 16 ч.1 ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі", і це відповідно до ст. 30 цього Закону є підставою для відхилення замовником пропозиції відкритих торгів.

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" одним із принципів здійснення закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників закупівель. Зв`язки між учасниками процедури закупівель можуть свідчити про наявність антиконкурентних домовленостей. Відтак сам замовник повинен перевіряти дотримання положень Закону щодо пов`язаності учасників між собою.

За результатами дослідження та оцінки доказів в їх сукупності суд дійшов висновку, що пропозиції відповідачів мали бути відхилені тендерним комітетом Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради на підставі п. 3 ч. 1 ст. 30 Закону №922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо наявні підстави, зазначені у ст. 17 і ч. 7 ст. 28 цього Закону. Проте, всупереч вказаним нормам не відхилив пропозицію відповідачів, а прийняв пропозицію КП "Погребищекомунсервіс", що в свою чергу зумовило подальше укладання між відповідачами за результатом спірної закупівлі договору № 2 від 28.02.2022.

Згідно правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 05.08.2021 у справі №911/1236/20, при оцінці відповідності договору вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» через невідповідність тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним вимогам, встановленим у тендерній документації, судам слід виходити із того, що встановлення таких обставин має бути здійснено на момент укладення такого договору.

Дослідженню та оцінці підлягає саме правомірність/неправомірність проведення процедури конкурсних торгів та дотримання/недотримання під час цих торгів вимог Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, дотримання замовником принципів об`єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та відповідності такої тендерної пропозиції саме на час проведення закупівлі, а не станом на час вирішення спору судом.

Окрім цього, у постанові Верховного Суду від 13.10.2020 у справі №904/2336/18 зазначається, що ненадання у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують її відповідність кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації, має наслідком недотримання під час прийняття рішення тендерного комітету та укладення на його підставі договору вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про визнання недійсним рішення уповноваженої особи Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради про визнання переможцем за тендерною процедурою № UА-2022-01-26 014495-b КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області (код ЄДРПОУ 33264080), оформлене протокольним рішенням Замовника №4 від 15.02.202, як такого, що прийнято з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі».

Розглядаючи позовні вимоги в частині визнання недійсним договору про закупівлю послуг № 2 від 28.02.2022 на загальну суму 890 000 грн, укладений між Управління з питань житлово- комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищеиської міської ради та КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області суд дійшов нступних висновків.

Відповідно до ч.1 ст.215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Статтею 203 цього Кодексу (частина перша) передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Згідно з ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю є договором, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.

Отже, договір про закупівлю є похідним від результатів проведення процедури закупівлі, оформлених рішенням уповноваженої особи (замовником).

За таких обставин договір про закупівлю послуг № 2 від 28.02.2022 на загальну суму 890 000 грн, укладений між Управління з питань житлово- комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищенської міської ради та КП «Погребищекомунсервіс» Погребищенської міської ради Вінницької області підлягає визнанню недійним, оскільки він укладений за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».

Згідно з ч.1 ст.216 Цивільного кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити відповідачі заперечували проти позовної вимоги про визнання недійсним договору №2 від 28.02.2022 та вказували на те, що в цій частині предмет спору відсутній, оскільки під час розгляду справи між відповідачами у справі було підписано угодою № 2 від 07.11.2022 договір № 2 від 28.02.2022 з 07.11.2022 було розірвано. Крім того зазначали, що згідно додаткової угоди № 3 від 08.11.2022 договір № 2 від 28.02.2022 було визнано недійсним.

З даного приводу суд вважає за необхідне зазначити про те, що Велика Палата Верховного Суду у свої постанові від 26.06.2019 у справі № 13/51-04 дійшла до висновку, що господарський суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору, зокрема, у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань.

Втім, проведення процедури державних закупівель та укладення договору із порушенням законодавства порушує інтереси держави у сфері контролю за ефективним та цільовим використанням бюджетних коштів, а дотримання у цій сфері суспільних відносин законодавства становить суспільний інтерес, а отже укладення додаткових угод та розірвання договору жодним чином не впливає на відсутність спору за позовною заявою прокуратури.

З урахуванням викладеного позовні вимоги про визнання недійсним договору № 2 від 28.02.2022 є обґрунтованими, отже підлягають задоволенню як правомірно заявлені.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає, що відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України витрати Вінницької обласної прокуратури зі сплати судового збору у сумі 4 962,00 грн покладаються на відповідачів в рівних частинах.

На підставі викладеного, керуючись статтями 124, 129-1 Конституції України, статтями 1, 4, 20, 73, 74, 76-79, 86, 123, 129, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати недійсним рішення уповноваженої особи Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищеиської міської ради про визнання переможцем за тендерною процедурою №UА-2022-01-26-014495-b КП «Погребищекомунсервіс» Погребищеиської міської ради Вінницької області (код ЄДРПОУ 33264080), оформлене протокольним рішенням Замовника №4 від 15.02.2022.

3. Визнати недійсним договір про закупівлю послуг № 2 від 28.02.2022 на загальну суму 890 000 грн, укладений між Управління з питань житлово- комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищеиської міської ради та КП «Погребищекомунсервіс» Погребищеиської міської ради Вінницької області.

4. Стягнути з Комунального підприємства "Погребищекомунсервіс" Погребищенської міської ради Вінницької ради (вул. Шевченка,30-а, м. Погребище, Вінницький р-н.,Вінницька обл., 22200, код ЄДРПОУ 33264080) на користь Вінницької обласної прокуратури (код ЄДРПОУ 02909909, Державна казначейська служба України, м. Київ, р/р СІА 568201720343110002000003988, МФО 820172, отримувач: Вінницька обласна прокуратура) витрати на сплату судового збору в розмірі 2 481,00 грн.

5. Стягнути з Управління з питань житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, управління комунальною власністю, містобудування та архітектури Погребищеиської міської ради (код ЄДРПОУ 43944943) на користь Вінницької обласної прокуратури (код ЄДРПОУ 02909909, Державна казначейська служба України, м. Київ, р/р СІА 568201720343110002000003988, МФО 820172, отримувач: Вінницька обласна прокуратура) витрати на сплату судового збору в розмірі 2 481,00 грн.

6. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

7. Згідно з приписами ч.1 ст.241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

8. Згідно з положеннями ч.1 ст.256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

9. Примірник повного тексту судового рішення надіслати сторонам рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення а також на електронні адреси: прокуратури - nemyrivprok02@gmail.com, позивача - progreb_miskrada@ukr.net, відповідачу 1 - volodymyrgavrish747@gmail.com.

Повне рішення складено 23 січня 2023 р.

Суддя Яремчук Ю.О.

віддрук. прим.:

1 - до справи

2,3 - прокурору, позивачу (вул. Богдана Хмельницького, 77, м. Погребище, Вінницький р-н., Вінницька обл., 22200)

3,4 - відповідачам (вул. Богдана Хмельницького, 110, м. Погребище, Вінницький р-н., Вінницька обл., 22200) (вул. Шевченка,30-а, м. Погребище, Вінницький р-н., Вінницька обл

Дата ухвалення рішення11.01.2023
Оприлюднено24.01.2023
Номер документу108524625
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання рішення недійсним

Судовий реєстр по справі —902/1062/22

Судовий наказ від 16.02.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Судовий наказ від 16.02.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Рішення від 11.01.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Ухвала від 09.01.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Ухвала від 19.12.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Ухвала від 30.11.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Ухвала від 30.11.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Ухвала від 30.11.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Ухвала від 28.10.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні