Рішення
від 16.01.2023 по справі 910/9895/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

16.01.2023Справа № 910/9895/22

Господарський суд міста Києва у складі судді Баранова Д.О., розглянувши матеріали господарської справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Степ транс" (18029, обл. Черкаська, м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, буд. 23/3, ідентифікаційний код 40413541)

до Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, буд. 5, ідентифікаційний код 40075815)

про стягнення 3 059, 04 грн,

Без виклику представників учасників справи,

РОЗГЛЯД СПРАВИ СУДОМ

1. Стислий виклад позиції позивача

До Господарського суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Степ транс" з позовом до Акціонерного товариства "Українська залізниця" про стягнення 3 059, 04 грн безпідставно списаних коштів.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що у разі висловлення позивачем незгоди із зазначеними у відомості та/або накопичувальній картці даними, відповідачеві заборонено здійснювати списання спірними сум з особового рахунку позивача, і саме відповідач зобов`язаний ініціювати претензійно-позовний порядок для отримання належних сум.

Не погоджуючись із нарахованим згідно накопичувальної картки № 02020049 платежами у сумі 2 549, 20 грн без ПДВ, керуючись Технологією, ТОВ "Степ транс" 04.02.2022 о 10:31 год, тобто, у межах строку, передбаченого п. 2.1.7. договору, ініційовано оформлення її в паперовому вигляді з метою подальшого підписання із запереченням, що підтверджується Витягом з АРМ вантажовідправника.

Втім, у зв`язку із територіальною віддаленістю станції складання накопичувальної картки - Шепетівка Південно-Західної залізниці, позивач не зміг забезпечити особисту явку представника на станцію.

Саме тому позивачем накопичувальна картка № 02020049 разом із заперечувальним написом та супровідним листом № 0402/КВ-, підписані шляхом накладення електронного цифрового підпису (ЕЦП), направлені 04.02.2022 о 12:07 год на офіційні електронні пошти AT "Укрзалізниця", Філії "Центр транспортної логістики" та Регіональної Філії "Південно- Західна залізниця", якій безпосередньо підпорядкована станція Шепетівка. Про вказані дії працівників станції Шепетівка повідомлено у телефонному режимі.

Таким чином, позивач вказує, що ним з чітким дотриманням порядку та строків вчинено всі необхідні, доступні та достатні дії для підписання розрахункових документів із запереченням, однак, всупереч зазначеному, відповідачем здійснено безакцептне списання спірних сум із попередньої оплати.

2. Стислий виклад заперечень відповідача

У поданому відзиві відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимог, вказуючи, що накопичувальна картка та/або відомість в будь якому випадку має бути надана вантажовласнику, протягом двох робочих днів (Укрпоштою, або Новою поштою), натомість у залізниці виникло право на списання коштів, так як строк надання необхідних документів сплив.

3. Процесуальні дії у справі

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.10.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, яку вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.

25.10.2022 до Господарського суду міста Києва надійшов відзив на позовну заяву в якому відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимоги та просить суд відмовити в задоволенні позову.

Таким чином, приймаючи до уваги, що відповідач повідомлявся про відкриття провадження у справі належним чином, а матеріали справи містять достатньо документів для розгляду справи, відповідно до ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України, суд розглядає справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої сторони про інше. При розгляді справи у порядку спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

06.03.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Степ транс" та Акціонерним товариством "Українська залізниця" укладено договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 43-40413541/2020-001 шляхом прийняття в цілому пропозиції (акцепту) укласти публічний договір (оферти), що підтверджується повідомленням про укладення договору, предметом якого є організація та здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у власних вагонах Перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника, пов`язаних з цим супутніх послуг і проведення розрахунків за ці послуги.

Відповідно до п. 1.6, 9.4 договір, зміни та доповнення до нього оприлюднюються перевізником на веб-сайті: http://uz-cargo.com.

27.01.2022 відповідачем оприлюднено нову редакцію договору, яка введена в дію з 01.02.2022.

В п. 8.1. договору сторони домовились про використання електронного документообігу. Для організації електронного документообігу використовуються власні інформаційні системи відповідача.

Перелік документів, які оформлюються з накладенням КЕП (кваліфікований електронний підпис), закріплено п. 8.2. договору.

Пунктом 8.7. договору передбачено, що у випадку судового розгляду справи чи виникненні претензійної практики використовується візуальне відображення електронних документів на папері.

Відповідно до п. 1.4. договору надання послуг за цим договором може підтверджуватись накладною, накопичувальною карткою, зведеною відомістю, відомістю плати за користування вагонами, відомістю плати за подавання/забирання вагонів та маневрову роботу, зведеними відомостями та іншими документами.

Згідно п. 4.1. розрахунки за цим договором здійснюються через філію "Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень" AT "Укрзалізниця".

За умовами п. 4.2. договору оплата послуг здійснюється в національній валюті України на умовах попередньої оплати шляхом перерахування коштів на поточний рахунок зі спеціальним режимом використання перевізника, вказаний у розд. 14 договору.

На виконання п. 2.3.3. договору для проведення розрахунків і обліку сплачених сум для замовника відкрито особовий рахунок з наданням коду платника № 2829412.

Відповідно до п. 2.3.4. договору перевізник зобов`язаний вести облік попередньої оплати, нарахованих і сплачених сум за здійсненні перевезення і надані послуги, пов`язані з перевезенням вантажу та надавати замовнику відповідні розрахункові документи в електронній формі.

У разі оформлення первинних документів із зауваженнями, їх паперові копії надаються замовнику безоплатно.

Також згідно п. 2.3.5. договору перевізник зобов`язаний складати документи щодо нарахування сум платежів, передбачені п. 1.3, 1.4 та розд. 4 договору.

Пунктом 4.4. договору передбачено, що по мірі виконання перевезень та надання послуг перевізником відображається в особовому рахунку використання замовником коштів за добу.

Відповідно до п. 4.5. договору щодобово, упродовж періоду виконання договору, перевізник надає замовнику переліки перевізних документів в електронному вигляді, які відображають облік коштів, перерахованих та витрачених замовником на виконання договору за звітну добу.

Позивач вказує, що 04.02.2022 о 04:10 год відповідачем сформовано та направлено ТОВ "Степ транс" Перелік № 20220204 від 04.02.2022, ознайомившись з яким, встановлено, що з особового рахунку на підставі накопичувальної картки № 02020049, щодо якої позивачем вчинено дії для підшсання із запереченням, відповідачем в односторонньому порядку списано грошові кошти у сумі 3 059,04 грн з ПДВ.

Так, позивач не погоджуючись із нарахованим згідно накопичувальної картки № 02020049 платежами у сумі 2 549, 20 грн без ПДВ, керуючись Технологією, 04.02.2022 о 10:31 год., тобто у межах строку, передбаченого п. 2.1.7. договору, ініційовано оформлення її в паперовому вигляді з метою подальшого підписання із запереченням, що підтверджується Витягом з АРМ Вантажовідправника.

Втім, у зв`язку із територіальною віддаленістю стації складання накопичувальної картки - Шепетівка Південно-Західної залізниці, позивач не зміг забезпечити особисту явку представника на станцію.

Саме тому, накопичувальна картка № 02020049 разом із заперечувальним написом та супровідним листом № 0402/КВ-1, підписані шляхом накладення електронного цифрового підпису (ЕЦП), направлені 04.02.2022 о 12:07 год. на офіційні електронні пошти AT "Укрзалізниця", Філії "Центр транспортної логістики" та Регіональної Філії "Південно- Західна залізниця", якій безпосередньо підпорядкована станція Шепетівка.

Про вказані дії працівників станції Шепетівка повідомлено у телефонному режимі.

Таким чином, на переконання позивача, ним з чітким дотриманням порядку та строків вчинено всі необхідні, доступні та достатні дії для підписання розрахункових документів із запереченням, втім, всупереч зазначеному, відповідачем здійснено безакцептне списання спірних сум із попередньої оплати.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА МОТИВИ, З ЯКИХ ВИХОДИТЬ СУД

Пунктом 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України передбачено, що однією з підстав виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

Статтею 526 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно ст. 908 Цивільного кодексу України перевезення вантажу здійснюється за договором перевезення. Загальні умови визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Відповідно до ст. 909 Цивільного кодексу України та ст. 307 Господарського кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається в письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням перевізного документа (транспортної накладної, коносамента тощо) відповідно до вимог законодавства. Перевізники зобов`язані забезпечувати вантажовідправників бланками перевізних документів згідно з правилами здійснення відповідних перевезень.

За приписами ст. 10 Закону України "Про залізничний транспорт" розрахунки відправників та одержувачів вантажу з підприємствами залізничного транспорту загального користування за перевезення, додаткові збори за вантажні операції і користування рухомим складом, а також за штрафи, пеню, неустойку здійснюються в порядку, передбаченому Статутом залізниць України, іншими актами законодавства України та міжнародними договорами.

Статтею 2 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 457 від 06.04.1998, Статут визначає обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під`їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.

Дія Статуту поширюється на перевезення залізничним транспортом вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, у тому числі на перевезення вантажів, навантаження і розвантаження яких відбувається на залізничних під`їзних коліях незалежно від форм власності, які не належать до залізничного транспорту загального користування (ст. 3 Статуту).

Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 затверджено Правила розрахунків за перевезення вантажів (ст. 62 Статуту) (далі - Правила), якими встановлено, що розрахунки за перевезення вантажу та вантажобагажу між залізницею і платником (відправником, одержувачем, експедитором) здійснюються на підставі договору (додаток 1), згідно з яким залізниця відкриває особовий рахунок кожному платнику (відправнику, одержувачу, експедитору) з присвоєнням коду платника (пункт 2.3).

Згідно п. 2.5. вказаних Правил розрахунків за перевезення вантажів платник за договором у порядку передоплати перераховує на рахунок розрахункового підрозділу залізниці кошти для оплати перевезень і додаткових послуг.

Пунктом 2.6. Правил визначено, що розрахунковий підрозділ веде облік надходження коштів на особовий рахунок платника і використання їх платником для оплати перевезень та наданих залізницею послуг. Облік витрачених коштів здійснюється на підставі перевізних документів, накопичувальних карток (додаток 3), відомостей плати за користування вагонами та контейнерами, за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу, які можуть бути оформлені в електронному вигляді (з накладенням електронного цифрового підпису). Усі належні залізниці платежі за додаткові послуги, штрафи (які не були включені в перевізні документи і у відомості плати за користування вагонами та контейнерами) включаються в накопичувальні картки, які складаються станціями в трьох примірниках із зазначенням у них відомостей про надані послуги і їх вартість. Ці відомості підтверджуються підписами працівника станції і вантажовласника. Один примірник накопичувальної картки, відомості плати за користування вагонами та контейнерами, за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу надаються вантажовласнику. У випадках, визначених чинним законодавством, на суми платежів і зборів, що підлягають сплаті, залізниця нараховує податок на додану вартість, сума якого відображається в особовому рахунку платника.

При цьому, згідно п. 2.10. Правил № 644 усі спірні питання з розрахунків за перевезення вантажів і додаткових послуг платники регулюють безпосередньо з станціями, які нараховували платежі, і розрахунковими підрозділами, що провадили розрахунки. У разі недосягнення домовленості спірні питання вирішуються в претензійно-позовному порядку.

Відтак, суд вказує, що наведеним вище нормами передбаченого обов`язок відповідача надати на узгодження позивачеві накопичувальні картки та/або відомості плати за користування вагонами та контейнерами, за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу, а у випадку висловлення заперечення - заборону одностороннього списання коштів.

Відповідно до п. 5.1 Роз`яснень Президії Вищого господарського суду України № 04-5/601 від 29.05.2002 "Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажів залізницею" облік використання коштів з особового рахунку ведеться на підставі перевізних документів, накопичувальних карток, відомостей плати за користування вагонами та контейнерами. Усі належні залізниці платежі за додаткові послуги, штрафи (якщо вони не були включені у відомості плати за користування вагонами і контейнерами) включаються в накопичувальні картки, які складаються станціями із зазначенням у них відомостей про надані послуги і їх вартість. Ці відомості підтверджуються підписами працівника станції і платника.

Перевізні документи, відомості плати за користування вагонами і контейнерами, накопичувальні картки мають бути підписані уповноваженим працівником платника. У разі відмови від підписання зазначених документів станція складає акт загальної форми, додає його до відповідного документа та надсилає в ТехПД для списання грошей з особового рахунку. У разі незгоди платника з підставами або розміром нарахування він має право звернутися з претензією та/або позовом до залізниці з вимогою повернути у встановленому Статутом порядку на особовий рахунок зайво нараховану суму.

Однак, якщо платник підписує відомості плати за користування вагонами і контейнерами, накопичувальні картки тощо із запереченнями, зауваженнями чи застереженням, залізниця не має права списувати спірні суми із попередньої оплати; в такому разі спір має врегульовуватись платником безпосередньо зі станціями, які нарахували платежі, і ТехПД, що провадить розрахунки. У разі недосягнення домовленості стягнення коштів вирішується в претензійно-позовному порядку за позовом залізниці.

Як про це вказувалося вище, сторони домовились про використання електронного документообігу, для забезпечення якого відповідачем розроблено та затверджено Технологію формування та обробки електронних відомостей плати за користування вагонами ф.ГУ- 46, відомостей плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу ф.ГУ-46а та накопичувальних карток ф.ФДУ-92 (далі - Технологія).

Згідно п. 2 вказаної Технології вбачається, що для створення накопичувальних карток та/або відомостей працівником залізниці спочатку створюється «чернетка» в програмному забезпечені АРМ ПЗ/АРМ ТВК, яка надалі відправляється вантажовласнику на узгодження.

Відповідно до п. 3 Технології вантажовласнику надається можливість виконати одну з двох технологічну операції: узгодити накопичувальну карту та/або відомість або ініціювати оформлення її у паперовій формі.

При цьому, ініціювання паперової форми згідно п. 3.2. Технології виконується у випадку незгоди клієнта з даними, які містяться у такій накопичувальній картці та/або відомості.

З урахуванням приписів п. 3.3. та 4.3. Технології, час на підписання розрахункових документів в паперовій формі із запереченням складає 24 години, починаючи з часу передачі таких на узгодження в АС Клієнт УЗ.

Втім, згідно п. 2.1.7. договору, сторони домовились, що замовник має право підписати розрахунковий документ у паперовій формі із запереченням протягом двох робочих днів від дня надання такої.

Таким чином, накопичувальна картка та/або відомість в будь-якому випадку має бути надана вантажовласнику, який протягом двох робочих днів має право узгодити її або підписати із запереченням, натомість у залізниці право на списання коштів виникає лише після узгодження або пропуску строку на вчинення дій.

З огляду на викладене, суд погоджується з доводами позивача, що останній має право бути ознайомленим із даними, зазначеними у накопичувальній картці та/або відомості, а також право підписати такі документи із запереченням. Ненадання таких документів є прямим та грубим порушенням встановленого порядку.

Як було встановлено судом вище, позивач не погоджуючись із нарахованим згідно накопичувальної картки № 02020049 платежами у сумі 2 549, 20 грн без ПДВ, 04.02.2022 о 10:31 год, в межах строку, передбаченого п. 2.1.7 договору, було ініційовано оформлення її в паперовому вигляді з метою подальшого підписання із запереченням, що підтверджується Витягом з АРМ Вантажовідправника.

Втім, у зв`язку із територіальною віддаленістю стації складання накопичувальної картки - Шепетівка Південно-Західної залізниці, позивач не зміг забезпечити особисту явку представника на станцію.

Саме тому позивачем накопичувальна картка № 02020049 разом із заперечувальним написом та супровідним листом № 0402/КВ-1, підписані шляхом накладення електронного цифрового підпису (ЕЦП), направлені 04.02.2022 о 12:07 год. на офіційні електронні пошти AT "Укрзалізниця", Філії "Центр транспортної логістики" та Регіональної Філії "Південно- Західна залізниця", якій безпосередньо підпорядкована станція Шепетівка.

Отже, з огляду на викладене суд погоджується з доводами позивача, що ним було дотримано порядок та строки, вчинено всі необхідні, доступні та достатні дії для підписання розрахункових документів із запереченням, втім, всупереч зазначеному, відповідачем здійснено безакцептне списання спірних сум із попередньої оплати.

Частинами 1-2 ст. 74 ГПК України унормовано, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою.

Відповідно до ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно ч. 1-3 ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Статтею 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом

ВИСНОВКИ СУДУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про доведеність позивачем безпідставного (безакцептного) списання відповідачем грошових коштів в розмірі 3 059, 04 грн з ПДВ за накопичувальною карткою № 02020049, у зв`язку з чим, позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Степ транс" підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 74, 76-80, 129, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Степ транс" - задовольнити.

2. Стягнути з Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, буд. 5, ідентифікаційний код 40075815) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Степ транс" (18029, обл. Черкаська, м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, буд. 23/3, ідентифікаційний код 40413541) безпідставно списані грошові кошти в сумі 3 059 (три тисячі п`ятдесят дев`ять) грн 04 коп. та судовий збір в сумі 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят один) грн 00 коп.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено: 16.01.2023 (після виходу з відпустки та відрядження)

Суддя Дмитро БАРАНОВ

Дата ухвалення рішення16.01.2023
Оприлюднено24.01.2023
Номер документу108525158
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/9895/22

Рішення від 07.02.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

Рішення від 16.01.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Баранов Д.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні