Справа № 456/3993/22
Провадження № 3/456/50/2023
ПОСТАНОВА
іменем України
23 січня 2023 року місто Стрий Львівської області
Суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області Микитин В.Я., з участю особи, який притягається до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_1 , розглянувши справу за матеріалами, котрі надійшли від Стрийського районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ), українця, громадянина України, уродженця с. Конів Старосамбірського району Львівської області, жителя АДРЕСА_1 , зареєстрованого по АДРЕСА_2 , з вищою освітою, одруженого, має на утриманні одну малолітню дитину, працюючого у Закладі загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області (код ЄДРПОУ: 25560603) на посаді вчителя, встановленими законодавством України пільгами не користується, раніше протягом року до адміністративної відповідальності не притягався,
за ч.5ст.122 КУпАП, -
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 12.11.2022 року о 13:30 год. по автошляху М06 із сполученням «Київ-Чоп» (617 км) на ділянці дороги у м. Стрий Львівської області, керуючи належним йому транспортним засобоммарки OPEL моделі ASTRA, реєстраційний номер НОМЕР_2 , виїжджаючи на перехресті нерівнозначних доріг з другорядної на головну, не надав перевагу в русі службовому транспортному засобові марки RENAULT моделі KANGOO, реєстраційний номер НОМЕР_3 , котрий рухався по головній дорозі, чим змусив водія зазначеного транспортного засобу різко зменшити швидкість та змінити напрям руху задля уникнення зіткнення, створивши таким чином аварійну ситуацію, та порушивши вимоги пункту 1.5., підпункту «д» пункту 2.3., пункту 16.11. Правил дорожнього руху.
ОСОБА_1 , будучи повідомленим про дату, час та місце розгляду цієї справи, у призначене судове засідання з`явився й після роз`яснення йому прав й обов`язків, визначених у ст. 63 Конституції України та у ст. 268 КУпАП, надав пояснення, згідно з котрими він дійсно 12.11.2022 року в обідній час керував належним йому транспортним засобоммарки OPEL моделі ASTRA, реєстраційний номер НОМЕР_2 , по автошляху М06 із сполученням «Київ-Чоп» (617 км) на ділянці дороги у м. Стрий Львівської області та, проїжджаючи перехрестя нерівнозначних доріг, продовжив рух на головну дорогу. При цьому він не надав перевагу службовому транспортному засобу марки RENAULT моделі KANGOO, реєстраційний номер НОМЕР_3 , що рухався по головній дорозі. Підтвердив, що таким вчинком змусив водія зазначеного службового транспортного засобу різко загальмувати, а опісля змінити напрям руху, очевидно створивши таким чином аварійну ситуацію. Він щиро розкаюється у скоєному, просить не накладати на нього суворого адміністративного стягнення.
Суддя, заслухавши особу, який притягається до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_1 , дослідивши матеріали цієї справи про адміністративне правопорушення, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин цієї справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, дійшов такого висновку.
Так, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність (ст. 9 КУпАП). Тобто адміністративне правопорушення це вчинок, який має форму або дії, або бездіяльності. Проте, щоб вчинок можна було кваліфікувати як адміністративне правопорушення, він повинен мати сукупність юридичних ознак, що визначають склад правопорушення, а саме: об`єктивну сторону, об`єкт, суб`єктивну сторону (внутрішня сторона діяння, елементами якої є вина, мотив і мета) і суб`єкт. Наявність усіх ознак правопорушення є єдиною підставою для притягнення правопорушника до відповідальності. Якщо відсутня хоча б одна з ознак правопорушення, особа не може бути притягнута до відповідальності.
Згідно вимогст. 245 КУпАП, серед ряду завдань провадження у справах про адміністративні правопорушення є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом.
Відповідно до статей 251, 252 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, котрі мають значення для правильного вирішення справи. Висновок про наявність чи відсутність у діях особи адміністративного правопорушення має бути зроблений на підставі всебічного, повного і об`єктивного дослідження усіх обставин справи в їх сукупності.
У відповідності з положеннями ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Пунктом 11 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про Національну поліцію» визначено, що поліція відповідно до покладених на неї завдань регулює дорожній рух та здійснює контроль за дотриманням Правил дорожнього руху його учасниками та за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі.
Порядок дорожнього руху на території України відповідно до Закону України «Про дорожній рух», встановлюють Правила дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року за № 1306 «Про правила дорожнього руху».
Так, підпунктом «д» пункту 2.3., та пунктом 16.11. Правил дорожнього руху, порушення котрих інкримінується особі, який притягається до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_1 , для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов`язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі. На перехрестінерівнозначних дорігводій транспортногозасобу,що рухаєтьсяпо другоряднійдорозі,повинен датидорогу транспортнимзасобам,які наближаютьсядо даногоперехрещення проїзнихчастин поголовній дорозі,незалежно віднапрямку їхподальшого руху.
Відповідно до ч. 5 ст. 122 КУпАП порушення, передбачені частинами першою-четвертоюцієї статті, серед котрих й порушення правил проїзду перехресть та порушення вимог дорожніх знаків, що спричинили створення аварійної обстановки, а саме примусили інших учасників дорожнього руху різко змінити швидкість, напрямок руху або вжити інших заходів щодо забезпечення особистої безпеки або безпеки інших громадян, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі вісімдесяти п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.
Разом зтим,як вбачаєтьсяз матеріалівцієї справи,особа,який притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,- ОСОБА_1 ,будучи водіємтранспортного засобумарки OPEL моделі ASTRA, реєстраційний номер НОМЕР_2 , вимог наведених вище Правил дорожнього руху не дотримався, так як його вина у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 122 КУпАП, у розумінні наведених вище приписів статей 245, 251-252 КУпАП, доведена належним та допустимим доказом, зокрема стверджується:
- протоколом про адміністративне правопорушення серії БД № 321493, котрий складений 12.11.2022 року о 13:45 год. у чіткій відповідності з вимогами ст. 256 КУпАП та містить необхідні у ньому відомості, зокрема щодо дати, часу, місця та способу вчинення самого адміністративного правопорушення, яке призвело до порушення Правил дорожнього руху;
- поясненнями ОСОБА_1 , наданими ним під час судового розгляду цієї справи про адміністративне правопорушення, щодо обставин події, які також кореспондуються з даними протоколу про адміністративнеправопорушення серіїБД № 321493від 12.11.2022рокуу частині часу та місця її настання та вказують на те, що останній порушив названі пункти Правил дорожнього руху;
-записом звідеореєстратора працівниківСтрийського районногоуправління поліціїГоловного управліннянаціональної поліціїу Львівськійобласті,які здійснювализупинку керованого ОСОБА_1 транспортного засобумарки OPEL моделі ASTRA, реєстраційний номер НОМЕР_2 , котрий кореспондується з фактичними обставинами справи та вказує на факт порушення ним як водієм названих Правил дорожнього руху. Суддя звертає увагу, що такий запис із відеореєстратора, котрим зафіксовано обставини порушення правил дорожнього руху, є доказом, що може підтверджувати факт вчинення водієм порушення Правил дорожнього руху, про що констатовано у постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 15.11.2018 року у справі № 678/991/17, адміністративне провадження № К/9901/6128/18.
Беручи до уваги вищевикладене, суддя вважає, що в діях особи, який притягається до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 122 КУпАП, оскільки останній, будучи водієм, не виконав обов`язку не створюватисвоїми діямизагрози безпецідорожнього руху,зокрема порушив Правила дорожнього руху щодо проїзду нерівнозначного перехрестя, що спричинило створення аварійної обстановки.
Враховуючи характервчиненого правопорушення,особу ОСОБА_1 ,який себевизнав повністювинним тащиро розкаявсяу скоєному,беручи доуваги такожвідсутність обставин,які обтяжуютьчи пом`якшуютьйого відповідальність,суддя приходитьдо висновку,що на ОСОБА_1 слід накластистягнення увигляді штрафу урозмірі вісімдесятп`ять неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян, що становить 1445 грн.. На переконання судді, застосування зазначеного заходу адміністративного стягнення буде необхідним та достатнім для досягнення визначеної у ст. 23 КУпАП мети виховного впливу та запобіганню вчиненню нових правопорушень.
Положеннями ст. 40-1 КУпАП передбачено, що у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі ухвалення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується судовий збір особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Так, відповідно до ст. 4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, ставка судового збору встановлюється у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
При цьому, у матеріалах справи відсутні будь-які дані, котрі б підтверджували звільнення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, від сплати судового збору, а, відтак, слід стягнути судовий збір за ухвалення постанови про накладення на таку особу адміністративного стягнення, у розмірі 536 грн. 80 коп.
На підставі викладеного та керуючись статтями 8-9, 33-35, 40-1, 122, 221, 245, 251-252, 268, 280, 283-285 КУпАП, суддя, -
п о с т а н о в и в:
ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.5ст.122 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі вісімдесяти п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1 445 (одна тисяча чотириста сорок п`ять) грн..
Стягнути з ОСОБА_1 у дохід держави 536(п`ятсоттридцять шість)грн.80коп. судового збору.
Копію постанови протягом трьох днів вручити під розписку або вислати особі, щодо якого її винесено , про що зробити відповідну відмітку у справі.
З платіжними реквізитами для оплати штрафу в гривнях та справляння судового збору можна ознайомитись за вебсторінками: https://stm.lv.court.gov.ua/sud1323/gromadyanam/tax та https://stm.lv.court.gov.ua/sud1323/gromadyanam/paying.
Серед іншого, положеннями статей 307 та 308 КУпАП встановлено, що штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, у разі несплати правопорушником штрафу у вказаний строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби та стягнення у подвійному розмірі визначеного штрафу.
Постанова можебути оскарженадо Львівськогоапеляційного судучерез Стрийськийміськрайонний судЛьвівської областіпротягом десятиднів здня їївинесення. Уразі пропускузазначеного строкуз поважнихпричин цейстрок зазаявою особи,щодо якоївинесено постанову,може бутипоновлено органом(посадовоюособою),правомочним розглядатискаргу.
Постанова набирає законної сили з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, а у випадку такого оскарження з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу, за наслідками розгляду справи по суті.
Строк пред`явлення даної постанови до виконання становить три місяці.
Суддя Володимир МИКИТИН
Суд | Стрийський міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2023 |
Оприлюднено | 25.01.2023 |
Номер документу | 108533050 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху |
Адмінправопорушення
Стрийський міськрайонний суд Львівської області
Микитин В. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні