Рішення
від 20.01.2023 по справі 300/1227/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" січня 2023 р. справа № 300/1227/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

судді Біньковської Н.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Блетерс Профіт» про стягнення заборгованості в сумі 122213,97 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до ТОВ «Блетерс Профіт» про стягнення заборгованості в сумі 122213, 97 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача заборгованості по сплаті податку на прибуток підприємств в загальній сумі 3060,00 грн., яка виникла внаслідок несплати штрафних (фінансових) санкцій згідно податкового повідомлення - рішення №0121955342 від 04.07.2019 в сумі 1020,00 грн., податкового повідомлення - рішення №0045415230 від 10.09.2019 в сумі 1020,00 грн., податкового повідомлення - рішення №0069815230 від 27.11.2019 в сумі 1020,00 грн., а також заборгованості по сплаті податку на додану вартість в загальному розмірі 119153,97 грн. на підставі податкового повідомлення рішення №0028245341 від 19.02.2019 на суму 111317,50 грн., податкового повідомлення-рішення №0061395341 від 05.04.2019 на суму 2554,53 грн., податкового повідомлення-рішення №0095215341 від 23.05.2019 на суму 170,00 грн., а також пені в розмірі 5111,94 грн. Загальна сума податкового боргу, яка підлягає стягненню становить 122213, 97 грн.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду в адміністративній справі відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач правом подання відзиву на позовну заяву не скористався. У відповідності до вимог ч.11 ст.126, п.5 ч.6ст.251 КАС Україниухвала про відкриття провадження вважається належним чином врученою.

Заяв про розгляд справи з викликом сторін суду не надходило. У відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними в справі матеріалами.

ТОВ «Блетерс Профіт» (попередня назва ТОВ «Група Селекта») зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на обліку в контролюючому органі як платник податків (а.с.62).

Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 9 Податкового кодексу України (надалі також ПК України, в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) податок на додану вартість та податок на прибуток віднесені до загальнодержавних податків і зборів.

Відповідач є платником податку на додану вартість, податку на прибуток, та у відповідності до пункту 16.1.4 статті 16 ПК України несе обов`язок по сплаті податків та зборів у строки та розмірах встановлених цим Кодексом.

За змістом підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, що, у відповідності до статті 36 Кодексу, є податковим обов`язком. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком, збором та є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Підстави припинення податкового обов`язку, крім його виконання, визначені пунктом 37.3 статті 37 Податкового кодексу України. Згідно пункту 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк. Пунктом 38.2 статті 38 Податкового кодексу України визначено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Підпунктом16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платники податків і зборів зобов`язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 202.1 статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом з податку на додану вартість є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал.

У відповідності до пункту 137.4 статті 137 Податкового кодексу України податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік.

Приписами пункту49.1 статті 49 ПК України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Згідно пункту49.2 статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цьогоКодексуподавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом; результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях (пункт54.3 статті 54 ПК України).

Відповідно до підпункту14.1.265 пункту 14.1 статті 14 ПК Україништрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно пункту120.1 статті 120 ПК України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту49.2 статті 49цьогоКодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Положеннями пункту116.1 статті 116ПК України визначено, що у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.

Згідно із пунктом 123.1 статті 123 ПК України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами54.3.1,54.3.2,54.3.4,54.3.5,54.3.6пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Приписами пункту57.3 статті 57 ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Судом встановлено, що згідно акту Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 03.04.2019 №18658/04-36-53-41/417255 перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог підпункту 49.18.2 пункту 49.18, пункту 49.2 статті 49 ПК України, а саме: платником не подано податкову звітність з податку на додану вартість за лютий 2019 року (а.с.45).

На підставі вказаного акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 23.05.2019 за №0095215341 про застосування до відповідача штрафної фінансової санкції за платежем податок на додану вартість на загальну суму 170 грн.

Актом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової звітності з податку на прибуток від 16.05.2019 за №26914/04-36-53-42/41725532, встановлено порушення відповідачем вимог підпункту 16.1.3 пункту 16.21 статті 16, підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 ПК України, пунктів 137.4 та 137.5 статті 137 ПУ України, а саме: платником не подано податкову звітність з податку на прибуток підприємства за 1 квартал 2019 року (а.с.31), актом про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової звітності з податку на прибуток від 14.08.2019 за №45550/04-36-53-42/41725532 встановлено порушення вимог підпункту 16.1.3 пункту 16.21 статті 16, підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 ПК України платником не подано податкову звітність з податку на прибуток підприємства за півріччя 2019 року (а.с.25), актом про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової звітності з податку на прибуток від 15.11.2019 за №10726/04-36-52-30/41725532 встановлено порушення вимог підпункту 16.1.3 пункту 16.21 статті 16, підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 ПК України платником не подано податкову звітність з податку на прибуток підприємства за три квартали 2019 року (а.с.16).

На підставі вказаних актів перевірок Головним управління ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкові повідомлення-рішення про нарахування відповідачу штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на прибуток підприємств в загальному розмірі 3060,00 грн., а саме: податкове повідомлення-рішення від 04.07.2019 №0121955342 на суму 1020,00 грн., податкове повідомлення-рішення від 10.09.2019 №0045415230 на суму 1020,00 грн., податкове повідомлення-рішення від 27.11.2019 №0069815230 на суму 1020,00 грн.

Згідно акту Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за листопад 2018 року ТОВ «Група Селекта» від 16.01.2019 за №1259/04-36-53-41/41725532 перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог п.198.1, п.198.2 та п.198.6 ПК України, а саме за листопад 2018 завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду на суму 922,00 грн. та занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету у сумі 89054,00 грн. (а.с.53).

Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на підставі акта від 16.01.2019 №1259/04-36-53-41/41725532 винесено податкове повідомлення-рішення від 19.02.2019 за №0028245341, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість в загальному розмірі 111317,50 грн., з яких 89054 грн. податкове зобов`язання та 22263,50 грн. штрафні (фінансові) санкції (а.с.47).

Актом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 11.03.2019 №11608/04-36-53-41/4172 встановлено порушення відповідачем строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, визначених п.201.10 статті 201 ПК України (а.с.60).

Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області за вказане порушення нараховано відповідачу штрафні (фінансові) санкції в загальному розмірі 2554,53 грн. згідно податкового повідомлення-рішення від 05.04.2019 за №0061395341 (а.с.55).

Вказані вище податкові повідомлення-рішення направлялись відповідачу, однак були повернуті на адресу позивача та Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, що підтверджується конвертами, копії яких містяться в матеріалах справи (а.с.20-21, 28-29, 35-36, 41, 44, 49, 51, 56, 59).

Суд приходить до висновку, що направлені відповідачу зазначені вище податкові повідомлення-рішення є врученими на підставі абзацу 3 пункту58.3. статті58 Податкового кодексу України в редакції, на час спірних правовідносин.

Оскільки відповідачем у відповідності до статті 56 Податкового кодексу України не порушена процедура адміністративного оскарження податкових зобов`язань, визначених вказаними податковими повідомленнями-рішеннями, наведені в них суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість та з податку на прибуток є узгодженими.

Згідно статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно достатті 50цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно допідпункту 39.5.4пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується у випадках, визначених пунктом 129.3. статті 129 Податкового кодексу України. Відповідно до пункту 131.1. статті 131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.

Податковим органом нараховано пеню в розмірі 5111,94 грн., що підтверджується довідкою про борг та інтегрованою карткою платника податку відповідача (а.с.8-12).

Згідно пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

На виконання вимог статті 59 Податкового кодексу України, відповідачу надіслано податкову вимогу форми Ю №70730-53 від 09.04.2019. Відповідно до норм статті 42 Податкового кодексу України вимога вважається врученою відповідачу 15.05.2019 (а.с.13). Податкова вимога є неоскаржена та невідкликана.

Підпунктом 14.1.156. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до підпункту 14.1.175. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість та податку на прибуток в загальному розмірі 122213,97 грн. є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.

Податковий борг відповідача підтверджується довідкою про податковий борг (а.с.6), розрахунком податкового боргу (а.с.8), корінцем податкової вимоги (а.с.13), податковими повідомленнями-рішеннями (а.с.15, 22, 30, 39, 47, 55), інтегрованою карткою платника податків (а.с.9-12).

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості суду не надано.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов`язаний сплатити податковий борг в загальній сумі 122213,97 грн. Наявність такого обов`язку у відповідача є визначальним для вирішення вказаного спору, крім того, такий обов`язок забезпечується статтею 67 Конституції України.

Відповідно до пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно пункту 95.3. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

За змістом частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, судовий збір, сплачений позивачем у сумі 2270,00 грн. стягненню не підлягає.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Блетерс Профіт» з рахунків у банках, що його обслуговують та за рахунок готівки, що належить цьому товариству в дохід бюджету податковий борг в сумі 122213,97 грн. (сто двадцять дві тисячі двісті тринадцять гривень 97 копійок).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до суду Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

позивач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ ВП 43968084, вул.Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018),

відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Блетерс Профіт» (код ЄДРПОУ 41725532, вул.Шевченка, 54, м. Івано-Франківськ, 76018).

Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2023
Оприлюднено25.01.2023
Номер документу108534939
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —300/1227/21

Рішення від 20.01.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні