Постанова
від 23.01.2023 по справі 569/18070/22
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/18070/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2023 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Яковлєв Д.В., розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючої за адресою АДРЕСА_1 , працючої продавцем, за ч. 1 ст. 156 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ :

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення Серії ВАВ № 410852 від 16 листопада 2022 року, ОСОБА_1 , 16 листопада 2022 року близько 15:00 год. в м. Рівне по вул. Соборна, 438, в магазині «Мілан», здійснила продаж горілки «Пшенична» 0,5 л. з зовнішніми ознаками підробки акцизної марки та за завищеною ціною, чим порушила умови постанови КМУ № 957 від 30.10.2008 року зі змінами.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч. 1 ст. 156 КУпАП.

Під час розгляду справи ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 156 КУпАП, не визнала та пояснила, що згідно видаткових накладних постачальник ТзОВ «Рівненська дистрибуційна компанія» надав продукцію, а саме горілку, яку вона реалізувала в магазині. Вказує, що не є експертом, а тому не могла визначити справжність акцизних марок. Просила закрити провадження по справі за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд приходить до наступного висновку.

Частиною 1 ст. 156 КУпАП передбачена відповідальність за роздрібну або оптову торгівлю алкогольними напоями чи тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, без марок акцизного податку чи з підробленими марками цього податку.

Відповідно до ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну оцінку, з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи і, в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.

У відповідності до ч. 2 ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Приймаючи до уваги зміст протоколу про адміністративне правопорушення, в якому зазначено про те, що ОСОБА_1 здійснювала продаж горілки з підробленими марками акцизного податку, суду не зрозуміло, якими доказами працівники поліції обґрунтували факт продажу алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку, оскільки експертне дослідження марок акцизного податку не проводилося.

Будь-яких офіційних даних про те, що марки акцизного податку на вищевказаних алкогольних напоях є підробленими справа не містить.

В той же час, як слідує з наданих ОСОБА_1 видаткової накладної за №БО110000383 від 07.11.2022 та ТТН на переміщення алкогольних напоїв № 383 від 07.11.2022, постачальник ТзОВ «Рівненська дистрибуцій на компанія» (ЄДРПОУ 43251680) на підставі договору № 143 від 29.10.2019 покупцю ФОП ОСОБА_2 , яка здійснює підприємницьку діяльність за адресою: АДРЕСА_2 , відділ магазину «Мілан», поставив горілку «Олександрія пшенична», 0,5 л.

Викладене свідчить про те, що працівники поліції при складанні адміністративного матеріалу не з`ясували питання законності придбання суб`єктом підприємницької діяльності алкогольних напоїв, приймаючи до уваги наявність видаткових накладних на придбання вищевказаних алкогольних напоїв.

Таким чином, відомості, зазначені в протоколі про адміністративне правопорушення, про те, що ОСОБА_1 16.11.2022 здійснювала торгівлю горілкою з підробленими марками акцизного податку, свого підтвердження не знайшли.

Крім того, відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 здійснювала продаж горілки «Пшенична» 0,5 л. за завищеною ціною, чим порушила умови постанови КМУ № 957 від 30.10.2008 року щодо реалізації підакцизних товарів, її дії органом поліції кваліфіковані за ч. 1 ст. 156 КУпАП.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку ліцензування господарської діяльності» від 02 жовтня 2019 року внесені зміни до частини 1 статті 156 КУпАП.

Так, диспозиція ч. 1 ст. 156 КУпАП передбачає відповідальність за роздрібну або оптову торгівлю алкогольними напоями чи тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, без марок акцизного податку чи з підробленими марками цього податку.

Отже, викладений у протоколі про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 410852 від 16 листопада 2022 зміст адміністративного правопорушення, яке інкримінується ОСОБА_1 , не охоплюється складом адміністративного правопорушення, передбаченого за ч. 1 ст. 156 КУпАП.

У справах "Нечипорук і Йонкало проти України" від 21 квітня 2011 року та "Барбера, Мессеге і Ябардо проти Іспанїї" від 06 грудня 1998 року Європейський Суд з прав людини зазначив, що "суд при оцінці доказів керується критерієм доведеності винуватості особи "поза будь-яким розумним сумнівом" і така "доведеність може випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою". Всі виявлені під час складання протоколу про адміністративне правопорушення недоліки та сумніви мають застосовуватись на користь особи, яка притягнута до адміністративної відповідальності.

Відповідно до положень статті 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням не інакше як на підставах та у порядку, встановлених законом.

Як наслідок, на переконання суду, дані відображенні поліцейським про наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 156 КУпАП, є сумнівними з вищезазначених підстав, а наявність сумнівів не узгоджується із стандартом доказування «поза розумним сумнівом», який застосовується при оцінці доказів, а такі докази можуть «випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпції факту».

Стаття 62 Конституції України визначає, що вина особи, яка притягується до відповідальності, має бути доведена належним чином, а не ґрунтуватися на припущеннях.

Аналогічного роду положення закріплено і у ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, які зводяться до того, що кожен вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.

Враховуючи наведене, суд не вбачає в діях ОСОБА_1 події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 156 КУпАП, а відтак у відповідності до вимог п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. ст. 247, 283, 284 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ :

Провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 156 КУпАП закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку із відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Рівненського міського суду Д.В. Яковлєв

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення23.01.2023
Оприлюднено25.01.2023
Номер документу108543255
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення правил торгівлі пивом, алкогольними, слабоалкогольними напоями, тютюновими виробами, електронними сигаретами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пристроями для споживання тютюнових виробів без їх згоряння

Судовий реєстр по справі —569/18070/22

Постанова від 23.01.2023

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Яковлєв Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні