Рішення
від 20.01.2023 по справі 340/5194/22
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/5194/22

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Петренко О.С., розглянувши в порядку спрощеного (письмового) провадження в адміністративну справу

за позовом: Приватного с/г підприємства "Василівське", вул. Центральна,181, с. Василівка, Кіровоградська область,28511

до відповідача: Гурівської сільської ради Долинського району Кіровоградської області, вул. Миру,2, с. Гурівка, Кіровоградська область, 28540

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність Гурівської сільської ради щодо не розгляду заяви ПСП "Василівське" від 22.06.2022 про присвоєння юридичної адреси місця розташування об`єктів нерухомого майна на засіданні виконавчого комітету;

2) зобов`язати Гурівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області, не пізніше 30 днів з дня набрання рішенням суду законної сили, на найближчому засіданні виконавчого комітету розглянути заяву ПСП "Василівське" від 22.06.2022 про присвоєння юридичної адреси місця розташування об`єктів нерухомого майна.

Ухвалою суду від 23.11.2022 року відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.21).

Позивачем вказано, що підприємство звернулось до відповідача з заявою про присвоєння юридичної адреси місця розташування об`єктів нерухомого майна. Однак, відповідач, листом від 06.07.2022 повідомив, що через не надання належних документів відсутні правові підстави для її задоволення.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не визнаються в повному обсязі. Відповідач вказує, що позивачем не зазначено, яке саме право чи обов`язок підприємства було порушено.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що 22.06.2022 ПСП "Василівське" звернулось до відповідача з заявою, в якій вказано, що з 2002 на балансі підприємства перебувають наступні приміщення:

-1/2 частина двох складських приміщень, які розташовані поряд з земельною ділянкою кадастровий номер 35219819000:51:000:0364 /на території с. Василівка Гурівського району Кропивницького району по вул. Молодіжній/

- чотири гаражі та майстерня, які розташовані неподалік з земельною ділянкою, кадастровий номер 35219819000:51:000:0364 на території с. Василівка Гурівської сільської ради Кропивницького району по вул. Молодіжна;

- майстерня та кузня, які розташовані поряд з земельними ділянками, кадастровий номер 35219819:00:02:000:0123 та 35219819:00:02:000:9137 за межами населеного пункту с. Василівка (а.с.3-5).

Листом від 06.07.2022 за №03-11/Р-304/1 позивачу повідомлено, що підстави для задоволення звернення відсутні, оскільки надано не належні документи, рекомендовано звернутись з заявою та роз`яснено, який саме пакет документів слід надати (а.с.6)

Позивач, не погоджуючись з вказаним рішенням, звернувся до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Разом з цим, за приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правовий статус і відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Статтею 37 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що до відання міських рад належить такі повноваження як прийняття рішень про присвоєння адреси об`єктів нерухомого майна у випадках та порядку, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

За змістом частин 3 та 5 статті 26-3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", адреса присвоюється виконавчим органом міської ради об`єктам будівництва, які є самостійними об`єктами нерухомого майна та знаходяться у межах території на яку поширюються повноваження міської ради або місцевою державною адміністрацією - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку не поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради, а також у разі неприйняття органом з присвоєння адреси рішення про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адреси у строк, визначений цією статтею.

Частиною 1 статті 51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що виконавчим органом міської ради є виконавчий комітет ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Вказані норми надають міським радам можливість делегування деяких власних повноважень до своїх виконавчих органів.

Отже, виконавчий комітет визначено як орган, що приймає рішення про присвоєння адреси об`єкту будівництва.

Згідно з ст.26-3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", адресою об`єкта нерухомого майна (далі - адреса) є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об`єкта та визначення місця його розташування на місцевості.

Порядок присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна затверджується Кабінетом Міністрів України.

Реквізитами адреси є: 1) назва держави (Україна); 2) назва адміністративно-територіальної автономії у складі України - для об`єктів, розташованих на території Автономної Республіки Крим; 3) назва області (крім Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя); 4) назва району - для населених пунктів районного підпорядкування; 5) назва населеного пункту, а для об`єктів, розташованих за його межами, - назва найближчого населеного пункту (об`єднаної територіальної громади), розташованого у межах відповідного району (об`єднаної територіальної громади); 6) назва гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об`єкта (за наявності); 7) назва вулиці, площі, майдану, шосе, проспекту, бульвару, алеї, провулку, узвозу тощо (далі - вулиця) (за наявності); 8) номер об`єкта (будинку, будівлі, споруди); 9) номер корпусу - для об`єктів, які складаються з декількох корпусів; 10) номер квартири, гаражного боксу, машиномісця, іншого житлового та нежитлового приміщення, яке є самостійним об`єктом нерухомого майна (за наявності).

Реквізит адреси об`єкта, передбачений пунктом 10 частини четвертої цієї статті, визначається замовником у проектній документації на будівництво об`єкта (на планах поверхів) (ч.4 ст.263 Закону).

Виконавчий орган сільської, селищної, міської та районної у місті ради, місцева державна адміністрація або районна у місті Києві державна адміністрація (далі - орган з присвоєння адреси) протягом п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення про необхідність присвоєння адреси об`єкту нового будівництва, визначеного частиною дев`ятою статті 36 та частиною третьою статті 37 цього Закону:

1) приймає рішення про присвоєння адреси, що повинно містити відомості про ідентифікатор об`єкта будівництва;

2) оприлюднює рішення про присвоєння адреси на своєму офіційному веб-сайті (у разі наявності);

3) вносить інформацію про присвоєння адреси (у тому числі копію рішення про присвоєння адреси) до Реєстру будівельної діяльності.

Адреса вважається присвоєною з дня внесення до Реєстру будівельної діяльності інформації про її присвоєння (ч.6 ст.263 Закону).

За умовами частини 11 статті 26-3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" підставами для зміни адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта є:

1) зміни в адміністративно-територіальному устрої (у тому числі зміна назви області, району, населеного пункту);

2) зміна назви вулиці, її об`єднання та поділ;

3) зміна назви гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об`єкта;

4) об`єднання, поділ закінчених будівництвом об`єктів, виділення частки із закінченого будівництвом об`єкта (з урахуванням вимог пункту 2 частини третьої цієї статті);

5) упорядкування нумерації об`єктів нерухомого майна у визначених цим Законом випадках та в інших випадках, встановлених Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес.

Рішення про зміну назви адміністративно-територіальної одиниці, вулиці або назви гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об`єкта є одночасно рішенням про зміну адреси.

У разі якщо відповідно до законодавства прийнято рішення про зміну меж адміністративно-територіальної одиниці, об`єднання та поділу вулиці, орган з присвоєння адреси протягом 30 календарних днів здійснює впорядкування нумерації (у разі необхідності такого впорядкування).

Водночас, згідно з частиною 15 статті 26-3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", підставами для відмови у зміні адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта за заявою власника (співвласника) закінченого будівництвом об`єкта (його представника) про зміну адреси є:

1) подання неповного пакета документів;

2) виявлення неповних або недостовірних відомостей у поданих документах, що підтверджено документально;

3) подання заяви особою, яка не є власником (співвласником) об`єкта нерухомого майна, щодо якого подано заяву про зміну адреси, або його (їх) представником;

4) подання заяви до органу з присвоєння адреси, який не має повноважень приймати рішення про присвоєння адреси на відповідній території.

Відмова у зміні адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта з підстав, не передбачених цією частиною, не допускається.

Слід зазначити, що на даний час порядок присвоєння адрес об`єктам будівництва, нерухомого майна регулюється Постановою КМУ від 07.07.2021 №690, яким визначено порядок подання документів для присвоєння, зміни, коригування адрес. Порядок подання та перелік документів, що подаються для присвоєння адреси визначені ст. 26-3 - 26-5 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до п. 5 ст. 26-4 вказаного Закону, для присвоєння адреси подаються такі документи:

- заява про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта із зазначенням прізвища, імені, по батькові заявника та реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) - для фізичної особи або найменування та ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України - для юридичної особи, відомостей про ідентифікатор закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор до подання заяви);

- копія документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується (споруджено) об`єкт (крім випадків, встановлених Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес), - у разі, якщо право власності або користування земельною ділянкою не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

- генеральний план об`єкта будівництва (у разі спорудження об`єкта на підставі проектної документації на будівництво) - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва;

- копія документа, що дає право на виконання будівельних робіт, - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва (якщо відомості про такий документ не внесено до електронної системи);

- копія документа, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта (якщо відомості про такий документ не внесено до електронної системи);

- копія документа, що посвідчує особу заявника, - у разі подання документів поштовим відправленням;

- копія документа, що засвідчує повноваження представника, - у разі подання документів представником поштовим відправленням або в електронній формі.

Копії документів, що подаються для присвоєння адреси, засвідчуються замовником (його представником).

Як встановлено судом, підприємство під час звернення до відповідача, надало лише три довідки (а.с.4-5).

При цьому, в листі від 06.07.2022 року відповідач повідомив директору ПСП "Василівське" про необхідність подання наступних документів:

копії документу, що ідентифікує та посвідчує особу заявника;

належним чином завіреної копії правовстановлюючого документу на об`єкт нерухомості

належним чином завіреної копії документу, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою /за наявності/, а у разі присвоєння поштової адреси об`єктам нерухомого майна, що виникли внаслідок їх поділу /об`єднання/ - надання документу про право власності чи користування земельною ділянкою;

копію висновку щодо технічної можливості поділу об`єкту нерухомого майна / у разі коли передбачається присвоєння поштової адреси, в зв`язку з поділом об`єктів нерухомого майна/, складеного відповідно до вимог Інструкції щодо технічної можливості поділу, виділу та розрахунку часток об`єктів нерухомого майна (а.с.6).

Таким чином, відсутні правові та фактичні підстави для примусового спонукання (зобов`язання) відповідача вчиняти дії щодо присвоєння юридичної адреси місця розташування об`єктів нерухомого майна, вказаних ПСП "Васильківське" в поданій заяві.

За наведених фактичних обставин справи та їх правового регулювання, суд приходить до висновку про відсутність підстав вважати бездіяльність Гурівської сільської ради щодо неприйняття рішення про присвоєння юридичної адреси протиправною та приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Судові витрати по справі відсутні.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73 - 78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ПСП "Васильківське" до Гурівської сільської ради Долинського району Кіровоградської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України.

Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного тексту.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду О.С. Петренко

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2023
Оприлюднено26.01.2023
Номер документу108560670
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —340/5194/22

Рішення від 20.01.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Ухвала від 23.11.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Ухвала від 14.11.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні