Рішення
від 16.01.2023 по справі 520/19942/21
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2023 р. № 520/19942/21

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Бідонька А.В.;

за участю секретаря судового засідання - Літвіщенко Д.О.;

Представника відповідача, Павлович Ю.О.;

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057) про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування вимоги, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- Визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43143704, місцезнаходження: 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) щодо нарахування до сплати, формування та надіслання вимоги про стягнення боргу зі сплати ЄСВ до Міжрайонного відділу державної виконавчої служби по Дергачівському та Золочівському районах Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) у розмірі 24 683,56 (двадцять чотири тисячі шістсот вісімдесят три гри. 56 коп.).

- Визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДПС України у Харківській області від 11.11.2020 р. № Ф-8670-50 до ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 виданий 6301 04.12.2007 р., код РНКПО НОМЕР_2 , місце постійного проживання: Місце постійного проживання: АДРЕСА_2 ) про сплату боргу (недоїмки) - заборгованості з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування по ІКП за кодом 71040000 (єдиний внесок, для фізичних осіб підприємців, у т.ч., які обрали спрощену систему оподаткування та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність) в сумі 24 683,56 (двадцять чотири тисячі шістсот вісімдесят три грн. 56 коп.).

- Зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43143704, місцезнаходження: 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) відкоригувати дані в особистому кабінеті платника податків ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 виданий 6301 04.12.2007 р., код РНКПО НОМЕР_2 , місце постійного проживання: Місце постійного проживання: АДРЕСА_2 ) про несплачений ЄСВ у розмірі 27 983,56 (двадцять сім тисяч дев`ятсот вісімдесят три грн. 56 грн.). -

- Зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43143704, місцезнаходження: 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) звернутися до Міжрайонного відділу державної виконавчої служби по Дергачівському та Золочівському районах Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) з вимогою про відкликання раніше надісланої вимоги від 11.11.2020 р. № Ф-8670-50 про стягнення боргу зі сплати ЄСВ у розмірі 24 683,56 (двадцять чотири тисячі шістсот вісімдесят три грн. 56 коп.).

- Стягнути на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 виданий 6301 04.12.2007 р., код РНКПО НОМЕР_2 , місце постійного проживання: Місце постійного проживання: АДРЕСА_2 ) витрати зі сплати судового збору у розмірі 3 632,00 грн. (три тисячі шістсот тридцять дві гривні 00 копійок) згідно квитанцій про сплату судового збору № 0.0.2203623153.1 від 20.07.2021 р. та № 0.0.2220510256.1 від 05.08.2021 р.

- Відшкодувати ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 виданий 6301 04.12.2007 р., код РНКПО НОМЕР_2 , місце постійного проживання: Місце постійного проживання: АДРЕСА_2 ) витрати на надання професійної правничої допомоги

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що з 2011 року ОСОБА_1 , був зареєстрований в Німеччині, про що свідчать: довідка про підтвердження реєстрації за місцем проживання від 29 листопада 2011 року, Довідка про підтвердження реєстрації за місцем проживання від 15 вересня 2016 року, заява про реєстрацію для основного місця проживання від 20 листопада 2012 року, довідка про реєстрацію за місцем проживання від 15 вересня 2017 року, довідка про реєстрацію за місцем проживання від 29 листопада 2012 р., а також довідка про реєстрацію за місцем проживання від 15 вересня 2017 року. Крім того, між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 01 жовтня 2017 року в місті Фрайбург-ім-Брайсгау був укладений безстроковий трудовий договір про виконання роботи в Німеччині (трудовий договір додано до позовної заяви). ОСОБА_1 Федеральним центральним податковим відомством Німеччини з 15 листопада 2011 року присвоєно ідентифікаційний номер. Вищевказані факти свідчать про постійне проживання та роботу Позивача на території Німеччини та, відповідно про сплату податків на території іншої країни. Враховуючи те, що достатньою умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім`ї, вважає, що даний факт ще раз підтверджує неправомірність податкової вимоги щодо нарахування та сплати ЄСВ ОСОБА_1 органами ДПС України. За таких підстав вважає, що вимога про сплату боргу (недоїмки) від 11.11.2020 р. № Ф-8670-50 є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 18.10.2021 року відкрито спрощене провадження у справі за вищевказаним позовом відповідно до ст. 262 КАС України. Також, ухвалою суду запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 15.12.2021 року розгляд справи №520/19942/21 вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження.

Представником відповідача надано відзив на позов, в якому сторона відповідача проти вимог поданого позову заперечує. В обґрунтування своєї позиції зазначає, що станом на 31 жовтня 2020 в інтегрованій картці платника обліковувався борг (недоїмка) з єдиного внеску у загальному розмірі 24 683,56 гривень. Також зазначив, що на адресу ОСОБА_1 засобами поштового зв`язку направлено вимогу про сплату (недоїмки) внеску від 11.11.2020 № Ф-8670-50 на суму 24 683,56 гривень.

08.12.2021 року позивачем надано відповідь на відзив в якій вказав, що до позовної заяви додані довідки про заробітну плату та повідки про сплачені податки Позивача за період його роботи в Німеччині з 2017 р. по 2019 рік. Враховуючи те, що достатньою умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім`ї, вважаємо, що даний факт ще раз підтверджує неправомірність податкової вимоги щодо нарахування та сплати ЄСВ ОСОБА_1 органами ДПС України, так його мати ОСОБА_3 теж постійно проживає на території Німеччини разом з ним (про що свідчить довідка про реєстрацію за місцем проживання за тією ж самою адресою). Таким чином, ОСОБА_1 - є нерезидентом України. Оскільки, ст.4 Закону № 2464 передбачає вичерпний перелік платників ЄСВ. Враховуючи вищевиклалене та виходячи з положень Закону No2464, для нерезидентів не передбачена сплата ЄСВ. З 2011 року Позивач працює та сплачує податки на території Німеччини. Таким чином, нарахування ЄСВ Позивачу та формування вимоги про стягнення боргу зі сплати ЄСВ є неправомірним та таким, що підлягає скасуванню.

Представник позивача в судове засідання не прибув. надав заяву про розгляд справи без участі позивача, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача в судових засіданнях проти вимог заявленого позову заперечував.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Як встановлено судовим розглядом, ОСОБА_1 є членом Фермерського господарства "Атол" (код ЄДРПОУ 37781638).

ОСОБА_1 проживає за адресою: АДРЕСА_2 , що підтверджується матеріалами справи.

11.11.2020 року Головним управлінням ДПС у Харківській області відносно ОСОБА_1 складено вимогу про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску № Ф-8670-50 на суму 24683,56 грн.

Представником позивача направлено заяву від 04.06.2021 року до Слобожанського ГУ ДПС у Харківській області, в якій просив Відкоригувати дані в особистому кабінеті платника податків ОСОБА_1 про несплачений ЄСВ. Враховуючи вимоги чинного законодавства, звернутися до Міжрайонного відділу державної виконавчої служби по Дергачівському та Золочівському районах Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) з вимогою про відкликання з раніше надісланої вимоги про стягнення боргу зі сплати ЄСВ.

Листом ГУ ДПС у Харківській області № 23668/6/20-40-24-12-23 від 16.06.2021 року позивачу надано відповідь на заяву представника позивача від 04.06.2021 року, відповідно до якої повідомило про те, що ОСОБА_1 є членом Фермерського господарства "Атол" (код ЄДРПОУ 37781638). Станом на 14.06.2021 року заяви про зняття з обліку платника єдиного внеску за формою № 7-ЄСВ ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_2 ) до податкового органу не подавав, а отже платником єдиного внеску. У зв`язку з наявністю заборгованості сплати єдиного внеску, контролюючим органом було сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску від 11.11.2020 № Ф-8670-50 на суму 24683,56 грн. Зазначена у вимозі від 11.11.2020 № Ф-8670-50 сума боргу - заборгованість з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування по ІКП за кодом 71040000 (єдиний внесок, для фізичних осіб - підприємців, у т.ч. які обрали спрощену систему оподаткування та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність) в сумі 24683,56 гривні. Відповідно даних інтегрованої картки платника податків ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_2 ) по коду 71040000 (Нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне: страхування фізичними особами і підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування) станом на 14.06.2021 заборгованість складає 27983,56 грн. (автоматичні нарахування єдиного внеску за квітень 2018: по грудень 2020).

Вважаючи неправомірною вимогу позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини врегульовані нормами Податкового кодексу України в частині відносин, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, та нормами Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI в частині правових та організаційних засад забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умов та порядку його нарахування і сплати та повноважень органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до статті 2 Закону № 2464-VI його дія поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов`язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Виключно цим Законом визначаються: принципи збору та ведення обліку єдиного внеску; платники єдиного внеску; порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; розмір єдиного внеску; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування; порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску.

Згідно п.1 розділу ІІІ Порядку № 1162 взяття на облік платників єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону № 755, контролюючим органом здійснюється за місцезнаходженням чи місцем проживання у день отримання від них заяви про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ згідно з додатком 1, заяви про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства) за формою № 12-ЄСВ згідно з додатком 2 до цього Порядку.

Згідно п.2 розділу V Порядку № 1162 у разі отримання заяви від платника єдиного внеску про зняття з обліку контролюючий орган повідомляє Пенсійний фонд України та фонди загальнообов`язкового державного соціального страхування про прийняття рішення платником щодо зняття з обліку.

Платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464).

3 01.01.2018 платниками єдиного внеску визначено членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах (пункт 51 частини першої статті 4 Закону № 2464).

При цьому якщо члени фермерського господарства одночасно є застрахованими особами і за них роботодавцями сплачується єдиний внесок із суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95 - ВР «Про оплату праці" та/або суми винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послут) за цивільно-правовими договорами, такі члени фермерського господарства не є платниками єдиного внеску в розумінні пункту 51 частини першої статті 4 Закону № 2464.

Також зазначена норма не поширюється на членів фермерських господарств, які є фізичними особами-підириємцями, головами фермерських господарств як юридичних осіб так і фізичних осіб-підприємців зі статусом сімейного фермерського господарства.

Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону № 2464 також зазначена норма не поширюється на членів фермерського господарства, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванння» (далі - Закон № 1058), та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 7 Закону № 2464 базою нарахування єдиного внеску для членів фермерських господарств з 01.01.2018 є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов`язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Порядком обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162, зареєстрований у Міністерстві юстиції України від 03.12.2014 за No 1553/26330 (далі - Порядок 1162) визначаються питання зняття з обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до пункту 1 розділу V Порядку 1162 у разі прийняття відповідними органами (особами) рішення про ліквідацію, припинення діяльності платників єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону України від 15 травня 2003 № 755-IV "Про державну реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», платник єдиного внеску зобов`язаний у десятиденний строк з дня прийняття відповідного рішення подати до контролюючого органу заяву про зняття з обліку платника єдиного внеску за формою № 7 - ЄСВ та копії відповідних документів:

документа, що підтверджує дату виходу із складу членів фермерського господарства, дату, з якої особа підлягає страхуванню на інших підставах, дату звільнення від сплати єдиного внеску відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України від 08 липня 2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування"

Платники єдиного внеску зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої статті 9 Закону №2464).

Згідно з даними інформаційної системи органу доходів і зборів «Податковий блок» ОСОБА_1 перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС з 17.04.2018 та є платником єдиного внеску відповідно до заяви № 12-ЄСВ.

Згідно з п. 1. п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону № 2464 у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески та сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею та відповідно до частини 3 даної статті суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Так, станом на 31 жовтня 2020 в інтегрованій картці платника обліковувався борг (недоїмка) з єдиного внеску у загальному розмірі 24 683,56 гривень.

Заборгованість з єдиного внеску виникла внаслідок несплати нарахувань:

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній системі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 8299851/ev від 19.07.2018 терм.спл. 19.07.2018 - 2457,18 грн.;

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній системі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 9694982/ev від 19.10.2018 терм.спл. 19.10.2018 - 2457,18 грн.;

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній системі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 973356/ev від 21.01.2019 терм.спл. 21.01.2019 - 2457,18 грн.;

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній системі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 4391572/ev від 19.04.2019 терм.спл. 19.04.2019 - 2754,18 грн.;

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній системі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 5870269/ev від 19.07.2019 терм.спл. 19.07.2019 - 2754,18 грн.;

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній сиcтемі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 7355609/ ev 21.10.2019 терм.спл. 21.10.2019 - 2754,18 грн.;

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній сиcтемі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 1470683/ev від 20.01.2020 терм.спл. 20.01.2020 - 2754,18 грн.;

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній системі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 2966552/ev від 21.04.2020 терм.спл. 21.04.2020 - 2078,12 грн.;

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній системі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 4466041/ev від 20.07.2020 терм.спл. 20.07.2020 - 1039,06 грн.;

- Нараховано ЄВ ФОП, в т.ч. на спрощеній системі та фермерам Нарахування єдиного внеску № 5937194/ev від 19.10.2020 терм.спл. 19.10.2020 - 3178,12 грн.

Законом, який визначає правові, економічні та соціальні засади створення та діяльності фермерських господарств, є Закон України від 19 червня 2003 року № 973 "Про фермерське господарство" (далі - Закон № 973).

Фермерське господарство підлягає державній реєстрації, зокрема, як юридична особа. Фермерське господарство, зареєстроване як юридична особа, діє на основі Статуту.

Головою фермерського господарства є його засновник або інша визначена в Статуті особа (частина перша статті 4 Закону № 973).

Відповідно до частин 1, 2 ст. 27 Закону № 973 трудові відносини у фермерському господарстві базуються на основі праці його членів. У разі виробничої потреби фермерське господарство має право залучати до роботи в ньому інших громадян за трудовим договором (контрактом).

Трудові відносини членів фермерського господарства регулюються Статутом, а осіб, залучених до роботи за трудовим договором (контрактом), - законодавством України про працю.

З 01.01.2018, згідно з пунктом 5-1 частини першої статті 4 Закону № 2464, членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, визначено платниками єдиного внеску.

Суд приходить до висновку, що зазначена норма не поширюється на членів фермерських господарств які є застрахованими особами або звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (частина четверта статті 4 Закону № 2464).

Суд вважає, що голова та інші члени фермерського господарства підлягають страхуванню на підставі пункту 5-1 частини першої статті 4 Закону № 2464. На членів фермерських господарств поширюються обов`язки, визначені, зокрема, пунктом 1 частини другої статті 6 Закону № 2464, щодо своєчасного та в повному обсязі нараховування, обчислення і сплати єдиного внеску.

Члени фермерського господарства, з 01.01.2018 зобов`язані стати на облік в органах доходів і зборів, як платники єдиного внеску.

Законодавством чітко визначено період, за який членом фермерського господарства повинен бути сплачений єдиний внесок у разі припинення членства у фермерському господарстві - з дня початку діяльності до дня подання заяви до органу доходів і зборів про зняття з обліку.

Судовим розглядом встановлено, що ОСОБА_1 є членом Фермерського господарства "Атол" (код ЄДРПОУ 37781638).

Заяви про зняття з обліку платника єдиного внеску за формою № 7-ЄСВ ОСОБА_1 до податкового органу не подавав, а отже є платником єдиного внеску.

Суд відхиляє обґрунтування позивача з посиланням на його працевлаштування у Німеччині, оскільки таких підстав для звільнення від сплати єдиного внеску Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" не передбачає, а визначений ним перелік є вичерпним та не підлягає розширеному тлумаченню.

Отже, суд приходить до висновку, що позивач є членом фермерського господарства, перебуваючи на обліку у податковому органі, повинен був сплачувати єдиний внесок, тому податкова вимога Головного управління ДПС України у Харківській області № Ф-8670-50 від 11.11.2020 р. є законною та не підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправними дій Головного управління ДПС у Харківській області щодо нарахування до сплати, формування та надіслання вимоги про стягнення боргу зі сплати ЄСВ до Міжрайонного відділу державної виконавчої служби по Дергачівському та Золочівському районах Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) у розмірі 24 683,56 (двадцять чотири тисячі шістсот вісімдесят три гри. 56 коп.), суд зазначає наступне.

Згідно абз. 3-4 ч. 4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI, вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов`язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

Враховуючи те, що вимога про сплату недоїмки у розумінні вимог вказаного Закону є виконавчим документом, то остання підлягає примусовому виконанню у відповідності до приписів Закону України "Про виконавче провадження".

Враховуючи те, що податкова вимога Головного управління ДПС України у Харківській області № Ф-8670-50 від 11.11.2020 р. є законною, то відповідач діяв у межах і спосіб, передбачений законом, надіславши дану податкову вимогу до Міжрайонного відділу державної виконавчої служби по Дергачівському та Золочівському районах Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків).

Отже, позовна вимога ОСОБА_1 у цій частині задоволенню не підлягає.

Щодо позовної вимог зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області звернутися до Міжрайонного відділу державної виконавчої служби по Дергачівському та Золочівському районах Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) з вимогою про відкликання раніше надісланої вимоги від 11.11.2020 р. № Ф-8670-50 про стягнення боргу зі сплати ЄСВ у розмірі 24 683,56 (двадцять чотири тисячі шістсот вісімдесят три грн. 56 коп.), суд зазначає, що відповідач надіславши дану податкову вимогу до Міжрайонного відділу державної виконавчої служби по Дергачівському та Золочівському районах Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), діяв у межах та у спосіб, визначений законом, тому дана позовна вимога не підлягає задоволенню.

Щодо позовної вимоги зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області відкоригувати дані в особистому кабінеті платника податків ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 виданий 6301 04.12.2007 р., код РНКПО НОМЕР_2 , місце постійного проживання: Місце постійного проживання: АДРЕСА_2 ) про несплачений ЄСВ у розмірі 27 983,56 (двадцять сім тисяч дев`ятсот вісімдесят три грн. 56 грн.), суд зазначає, що враховуючи законність податкової вимоги № Ф-8670-50 від 11.11.2020 р., винесеної Головним управлінням ДПС у Харківській області, дана позовна вимога не підлягає задоволенню.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, довів правомірність прийняття оскаржуваного рішення.

Натомість позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.

За таких обставин суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність правових підстав для їх задоволення.

Відповідно, враховуючи те, що у задоволенні позову слід відмовити, судові витрати відшкодуванню позивачу не підлягають.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057) про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування вимоги, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст виготовлено та підписано 24 січня 2023 року.

Суддя Бідонько А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2023
Оприлюднено26.01.2023
Номер документу108562481
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів

Судовий реєстр по справі —520/19942/21

Рішення від 16.01.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Рішення від 16.01.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 15.12.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні