ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2023 року ЛуцькСправа № 140/7520/22
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сороки Ю.Ю.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області про скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування і Єдиному реєстрі податкових накладних від 27 вересня 2022 року №5028 та від 14 жовтня 2022 року №5502 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Зобов`язання Головного управління ДПС у Волинській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 27.09.2022 та 14.10.2022 Комісією Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія) було прийнято рішення №5028 та №5502 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким прийнято рішення про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податку на додану вартість та внесено до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості. Позивач не погоджується з вищевказаним рішенням Комісії з підстав, належної мотивації і причин віднесення товариства до такого переліку. Вказує, що відповідачем рішення прийняте без наявності об`єктивних ознак порушення платником норм податкового законодавства та без матеріалів, які б свідчили про наявність підстав віднесення позивача до ризикових платників податків.
Зокрема, зазначає, що підставою для віднесення позивача до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податків слугувала наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що свідчить про ймовірність уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку. Встановлено взаємовідносини із ризиковими контрагентами ТОВ Онібенд (код ЄДРПОУ: 44160280), ТОВ Продметал (код ЄДРПОУ:438140), Фірма Алекс ТОВ (код ЄДРПОУ 20598471), ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ), по яких наявні діючі рішення про відповідність критеріям ризикованості платника податку на додану вартість.
Позивач звертає увагу на те, що законодавцем установлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.
Водночас, подані позивачем податкові накладні по операціям з вищевказаними контрагентами були всі зареєстровані відповідачем, отже відповідний моніторинг зазначені податкові накладні пройшли, Таким чином, віднесення платника податку до ризикових відповідачем проведено всупереч вимог Порядку №1165.
На підставі викладеного, просить визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27 вересня 2022 року №5028 та від 14 жовтня 2022 року №5502 про включення Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків та зобов`язати Головне управління ДПС у Волинській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 21.11.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін суддею одноособово.
Ухвалою суду від 29.11.2022 у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії, відмовлено.
У поданому відзиві на позовну заяву від 09.12.2022 представник відповідача позовні вимоги заперечує повністю з тих підстав, що ТОВ Мікс-Буд Ковель правомірно внесено до переліку ризикових платників податків згідно рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27 вересня 2022 року №5028.
В свою чергу, підставою для включення ТОВ Мікс-Буд Ковель до переліку ризикових платників податків слугувала податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що свідчить про ймовірність уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку. Встановлено взаємовідносини із ризиковими контрагентами ТОВ Онібенд (код ЄДРПОУ: 44160280), ТОВ Продметал (код ЄДРПОУ:438140), Фірма Алекс ТОВ (код ЄДРПОУ 20598471), ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ), по яких наявні діючі рішення про відповідність критеріям ризикованості платника податку на додану вартість.
Так, Податковий кредит ТОВ Мікс-Буд Ковель, формує за рахунок придбання будівельних матеріалів на митній території України.
Згідно аналізу інформаційних ресурсів Інтернет-мережі встановлено активну рекламну діяльність з просування товарів ТОВ Мікс-Буд Ковель, що вказує на ймовірну реалізацію товарно-матеріальних цінностей в значних обсягах в адресу неплатників ПДВ. При цьому відповідно до даних ЄРПН, реалізація на неплатників ПДВ становить лише 0,81 відсоток в загальній структурі податкових зобов`язань товариства.
ТОВ Міст-Буд Ковель подало повідомлення №1 від 06.10.2022 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності п.8 Критеріїв ризиковостІ платника податку, які розміщені в підсистемі Аналітична система ІКС Податковий блок, зокрема надано пояснення, акти звірки, видаткові накладні, ТТН, договори, банківські виписки, журнали - ордери по рахунках 631, 361, 685, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, тощо.
Комісія Головного управління ДПС у Волинській області ознайомившись із наданими платником податків документів, які розміщені в підсистемі Аналітична система 1C Податковий блок, наявної інформації з ЄРПН, схем руху товарних потоків та дійшли висновку, що наявна інформація є недостатньою для спростування ризиковостІ здійснених операцій, зокрема, ТОВ Мікс-Буд Ковель не надано документи, відсутні Специфікації до Договорів, документи складського обліку, документи щодо реалізації товару неплатникам ПДВ, розрахункові документи, що підтверджують здійснення оплати по ФОП ОСОБА_1 .
З огляду на вказане, комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахупків коригування в ЄРПН було прийнято рішення від 14.10.2022 №5502 про відповідність ТОВ Мікс-Буд Ковель пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податку.
При цьому, зазначає, що внесення контролюючим органом платника податку до переліку ризикових платників податків або прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень по збиранню та формуванню податкової інформації, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків.
Також, включення суб`єктом владних повноважень до бази даних певної інформації не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
На підставі вище викладеного, вважає позовні вимоги безпідставними та просить у задоволенні позову відмовити..
У поданій відповіді на відзив від 26.12.2022 позивач підтримує позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, вважає безпідставним посилання відповідача у відзиві на позовну заяву на те, що при прийнятті оскаржуваного рішення була врахована наявна у відповідача податкова інформація, оскільки сама по собі наявність інформації не може бути підставою для притягнення платника податків до відповідальності, і така податкова інформація не є належним доказом у розумінні чинного законодавства.
Дослідивши письмові докази, а також пояснення, викладені учасниками справи у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити, з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ТОВ Мікс-Буд Ковель зареєстроване як юридична особа 26.05.2006. Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ Мікс-Буд Ковель здійснює господарську діяльність згідно КВЕД: 46.73 - оптова торгівля будівельними матеріалами (основний).
27 вересня 2022 реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №5028 про відповідність платника податків ТОВ Комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення Мікс-Буд Ковель п.8 Критеріїв ризикованості платника податку прийнято рішення.
Підставою для віднесення позивача до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податків слугувала наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що свідчить про ймовірність уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку. Встановлено взаємовідносини із ризиковими контрагентами ТОВ Онібенд (код ЄДРПОУ: 44160280), ТОВ Продметал (код ЄДРПОУ:438140), Фірма Алекс ТОВ (код ЄДРПОУ 20598471), ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ), по яких наявні діючі рішення про відповідність критеріям ризикованості платника податку на додану вартість.
ТОВ Міст-Буд Ковель подало повідомлення №1 від 06.10.2022 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності п.8 Критеріїв ризиковостІ платника податку, які розміщені в підсистемі Аналітична система ІКС Податковий блок, зокрема надано пояснення, акти звірки, видаткові накладні, ТТН, договори, банківські виписки, журнали - ордери по рахунках 631, 361, 685, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, тощо.
Комісія Головного управління ДПС у Волинській області ознайомившись із наданими платником податків документами, які розміщені в підсистемі Аналітична система 1C Податковий блок, наявної інформації з ЄРПН, схем руху товарних потоків та дійшли висновку, що наявна інформація є недостатньою для спростування ризиковостІ здійснених операцій, зокрема, ТОВ Мікс-Буд Ковель не надано документи, відсутні Специфікації до Договорів, документи складського обліку, документи щодо реалізації товару неплатникам ПДВ, розрахункові документи, що підтверджують здійснення оплати по ФОП ОСОБА_1 .
З огляду на вказане, комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахупків коригування в ЄРПН було прийнято рішення від 14.10.2022 №5502 про відповідність ТОВ Мікс-Буд Ковель пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податку.
Позивач, не погодившись з рішенням контролюючого органу про відповідність підприємства критеріям ризиковості платника податків, звернувся до суду з позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, в тому числі, стосовно реєстрації податкової накладної, регулюються нормами Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Так, згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Питання включення/виключення платника податку до/з переліку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, врегульовані Порядком №1165.
За визначенням пункту 2 Порядку №1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165, питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
За змістом пункту 40 Порядку №1165 засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду.
Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення.
Пунктом 44 Порядку №1165, визначено, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Право на оскарження в судовому порядку рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника випливає з норм пункту 6 Порядку №1165, за якими у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Згідно додатку 4 до Порядку №1165, рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
З аналізу наведених правових положень слідує, що прийняття контролюючим органом рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку змінює правовий режим моніторингу реєстрації податкових накладних в ЄРПН, що призводить до зупинення реєстрації будь-якої складеної цією особою податкової накладної в ЄРПН, а відтак спірне рішення Комісії регіонального рівня може бути оскаржене в адміністративному або судовому порядку.
З огляду на правове регулювання характер цих відносин, під час вирішення спорів такої категорії, суд повинен досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного Рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваження комісії контролюючого органу.
Що узгоджується з правовою позицією викладеною в постановах Верховного Суду від 05 січня 2021 року у справі №640/11321/20 та від 05 січня 2021 року у справі №640/10988/20.
Стосовно рішень комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування і Єдиному реєстрі податкових накладних від 27 вересня 2022 року №5028 та від 14 жовтня 2022 року №5502 про відповідність/невідповідність ТОВ Мікс-Буд Ковель критеріям ризиковості платника податку, суд зазначає наступне.
Відповідно до змісту спірного рішення, відповідач керувався пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку, що визначені у додатку №1 до Порядку №1165, та зазначив про наявність податкової інформації, яка стала відома у процесі поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.
Здійснюючи такий моніторинг контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг, дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку (пункт 6 Порядку №1165).
При цьому, дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних ДПС податкової інформації, незалежно від джерела її отримання, є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку, передбаченому ПК України та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання вимог цього Кодексу. Одним зі способів здійснення таких дій є інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Отже, контролюючий орган уповноважений на збирання та використання під час виконання своїх функцій та завдань податкової інформації щодо платників податків. При цьому інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.
Таким чином, суд погоджується з твердженням відповідача, що віднесення особи до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків.
Суд зазначає, що підставою для віднесення позивача до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податків слугувала наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що свідчить про ймовірність уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку. Встановлено взаємовідносини із ризиковими контрагентами ТОВ Онібенд (код ЄДРПОУ: 44160280), ТОВ Продметал (код ЄДРПОУ:438140), Фірма Алекс ТОВ (код ЄДРПОУ 20598471), ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ), по яких наявні діючі рішення про відповідність критеріям ризикованості платника податку на додану вартість.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем було подано повідомлення №1 від 06.10.2022 року про подання інформації та копій документів щодо невідповідності останнього п.8 критеріїв ризиковостІ платника податку, які розміщені в підсистемі «Аналітична система ІКС Податковий блок, зокрема: пояснення, акти звірки, видаткові накладні, ТТН, договори, банківські виписки, журнали - ордери по рахунках 631, 361, 685, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, тощо.
Однак, Комісія Головного управління ДПС у Волинській області ознайомившись із наданими платником податків документами, які розміщені в підсистемі Аналітична система 1C Податковий блок, наявною інформацією з ЄРПН, схемами руху товарних потоків, дійшла висновку, що наявна інформація є недостатньою для спростування ризиковості здійснених операцій, зокрема, ТОВ Мікс-Буд Ковель не надано документи, зокрема: відсутні специфікації до договорів, документи складського обліку, документи щодо реалізації товару неплатникам ПДВ, розрахункові документи, що підтверджують здійснення оплати по ФОП ОСОБА_1 .
Таким чином, відповідні обставини не були спростовані позивачем, документальних підтверджень на спростування наведених контролюючим органом обставин, також, не надано до суду.
А відтак, посилання відповідача на наявність інформації, що свідчить про ймовірність уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку, відповідає вимогам пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а тому приймається судом у якості достатнього обґрунтування правомірності прийнятого контролюючим органом оскаржуваного Рішення.
Пунктом 6 Порядку №1165 визначено алгоритм дій платника податку у разі незгоди з рішенням комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості шляхом надання контролюючому органу доказів на спростування наявної у базах ДПС податкової інформації.
Пунктами 7 - 10 Порядку №1165 передбачено, що Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у+-- разі виявлення обставин та отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Тобто, у випадку ініціювання платником процедури спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості обов`язок такого спростування покладений на самого платника, який надсилає до контролюючого органу через електронний кабінет інформацію та копії відповідних документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій.
З врахуванням положень пункту 6 Порядку №1165 та частини першої статті 77 КАС України, у разі оскарження платником податку рішення Комісії регіонального рівня про визнання платника таким, що відповідає критеріям ризиковості в судовому порядку, суд вважає, що саме на позивача покладено обов`язок спростування відповідності платника податку критеріям ризиковості, шляхом подання до суду документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Однак, позивачем не надано доказів, які б спростовували наявну у контролюючого органу податкову інформацію в базах ДПС, в зв`язку з чим, оскаржуване Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є законним та обґрунтованим.
Позивач вказує на те, що прийняття контролюючим органом оскаржуваного рішення можливе лише за наслідками подання підприємством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, однак суд вважає таке твердження необґрунтованим, оскільки пунктом 6 Порядку №1165 визначено, що Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку. Здійснення такого моніторингу є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
У статті 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Керуючись статтями 243 ч. 3, 245, 246, 250 КАС України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволені позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії, відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Мікс-Буд Ковель (45000, Волинська область, м. Ковель, вул. Чупринки, 16, код ЄДРПОУ 34214470).
Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 44106679).
Суддя Ю.Ю. Сорока
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2023 |
Оприлюднено | 30.01.2023 |
Номер документу | 108587405 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Сорока Юрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні