Рішення
від 24.01.2023 по справі 280/6559/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2023 року Справа № 280/6559/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мінаєвої К.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРУЗ»

до Державної служби з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРУЗ» (далі позивач) з позовом до Державної служби з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області (далі відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову відповідача про застосування адміністративно-господарського штрафу №308761 від 07.11.2022.

Позовна заява підписана представником позивача директором Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРУЗ» Артеменком А.А., який діє на підставі Протоколу №5 загальних зборів в особі єдиного учасника товариства від 03.06.2008, а також зазначений як керівник товариства відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

В обґрунтування позовних вимог представником позивача зазначено, що старшими державними інспекторами Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області здійснено перевірку транспортного засобу MAN номерний знак НОМЕР_1 , який використовується позивачем на підставі договору оренди. За результатами перевірки був складений акт №335339 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, в якому вказано про надання послуг з перевезення вантажу без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: без протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу MAN НОМЕР_1 . Водночас представник позивача зазначає, що вказаний протокол існує та знаходився в кабіні водія, однак останній не знав про це, тому не пред`явив протокол під час перевірки. Під час розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, який відбувся 07.11.2022, позивач надав відповідачу для огляду оригінал протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу №UA249-001155E від 30.08.2022. За результатами розгляду справи начальником Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №308761 від 07.11.2022 у сумі 17000,00 грн. за порушення позивачем законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частиною першою статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт». Представник позивача вважає прийняту відповідачем постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню. Просить позов задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 22.11.2022 відкрито провадження у справі №280/6559/22, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику сторін.

Заперечення проти позовних вимог викладено у відзиві на позовну заяву (вх.№3455), в якому представник відповідача не погоджується із позовними вимогами. Так, представник відповідача зауважує, що під час перевірки водій не надав посадовій особі Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області Укртрансбезпеки протокол перевірки адаптації тахографа, тому був складений акт №335339. Крім цього, водій не скористався своїм правом та не надав в акті перевірки жодних пояснень та заперечень, не спростував факт порушення, що підтверджено підписом водія. Посилаючись на положення Закону України «Про автомобільний транспорт», представник відповідача зазначає, що водій повинен надати документи для перевірки уповноваженим посадовим особам. Крім того, за пунктом 3.3 розділу ІІІ Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №385 від 24.06.2010, водій транспортного засобу, обладнаного тахографом повинен мати при собі протокол про перевірку та адаптацію тахографі до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографі у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом. Також представник відповідача просить врахувати, що транспортний засіб позивача має повну масу понад 3,5 тонни, а відповідно до пункту 6.1 розділу VI Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №340 від 07.06.2010, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами. Наводячи правові висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 11.02.2020 у справі №820/4624/17, представник відповідача зазначає, що положенням статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено необхідність наявності як у перевізника, так і у водія інших документів, передбачених законодавством, а наявність протоколу про перевірку та адаптацію тахографі до транспортного засобу або індивідуальної контрольної книжки водія в разі не обладнання транспортного засобу тахографом, передбачено Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті та Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів. З огляду на викладене, представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

23.01.2023 до суду засобами електронного зв`язку надійшла відповідь на відзив (вх.№3480), сформована та подана у формі електронного документа представником позивача Поддубною І.В., яка діє на підставі довіреності від 18.11.2022. На думку представника позивача, наведені відповідачем у відзиві на позовну заяву норми транспортного законодавства у даній справі нічого не підтверджують та не спростовують. Підкреслює, що з`явившись на виклик відповідача для розгляду справи керівник Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРУЗ» надав не лише пояснення, але й протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, за відсутність якого застосовано санкцію. За таких обставин, представник позивача вважає, що наявні всі підстави для задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив такі обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРУЗ» (далі ТОВ «ГРУЗ»), код ЄДРПОУ 32215205, зареєстроване як юридична особа 17.10.2002, видами діяльності за КВЕД є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний); 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; 33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування; 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устаткування (а.с.15-21).

18.06.2019 між позивачем та ОСОБА_1 був укладений договір оренди транспортних засобів, відповідно до пункту 1 якого ОСОБА_1 , як орендодавець, надає, а ТОВ «ГРУЗ», як орендар, одержує в тимчасове оплатне користування належні орендодавцю транспортні засоби з наступними реєстраційними номерами: НОМЕР_2 та НОМЕР_3 . За пунктом 6 договору зазначені транспортні засоби можуть використовуватись орендарем для його господарських потреб (службових поїздок співробітників, для виконання транспортних і виробничих завдань), як в межах України, так і за кордоном України (а.с.13-14).

15.09.2022 посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області проведено перевірку транспортного засобу MAN AP1891CE, яким керував водій Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРУЗ» ОСОБА_2 , на предмет додержання перевізником вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень вантажів. За результатами перевірки був виявлений факт незабезпечення водія перевізником оформленим протоколом перевірки та адаптація тахографа, що є порушенням статті 34 Закону України від 05.04.2001 №2344-ІV «Про автомобільний транспорт» (далі Закон №2344-ІV), пункту 3.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №385 від 24.06.2010, а також складений акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №335339 (а.с.9).

Надалі позивачу було направлено запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що зафіксовано актом №335339 від 15.09.2022, яке призначене на 07.11.2022 (а.с.10).

Позивачем були підготовлені пояснення за вих.№05/11-2022 від 07.11.2022, в яких керівником ТОВ «ГРУЗ» зазначено, що протокол перевірки та адаптація тахографа №UA249-001155E від 30.08.2022 був дійсний та знаходився у кабіні тягача, але враховуючи, що водій був прийнятий на роботу і на цьому автомобілі виконував свій перший рейс, тому розгубився та не знайшов документ в кабіні (а.с.11).

На підставі акту перевірки від 15.09.2022 №335339 відповідачем була винесена постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу від 07.11.2022 №308761, якою до позивача застосований штраф у розмірі 17000,00 грн. (а.с.7).

Вважаючи вищевказану постанову протиправною, ТОВ «ГРУЗ» звернулось до суду з відповідним адміністративним позовом.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, дійшов висновку, що у задоволенні заявлених позовних вимог слід відмовити з наступних підстав.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною другою статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Засади організації і діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 №2344-III (далі - Закон №2344-ІІІ)

Відповідно до частини сьомої статті 6 Закону №2344-ІІІ центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, серед іншого, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм на автомобільному транспорті.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103 (далі - Положення №103), Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

У відповідності до підпунктів 2, 19 пункту 5 Положення №103 Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті; здійснює контроль за додержанням перевізниками вимог режиму праці та відпочинку, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

За пунктом 8 Положення №103 Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

За приписами статті 1 Закону №2344-ІІІ «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Статтею 6 Закону №2344-ІІІ передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі). При цьому, рейдові перевірки (перевірки на дорозі) дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

У разі проведення позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі) автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується.

Відповідно до положень статті 48 Закону №2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Статтею 18 Закону №2344-ІІІ визначається, що з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані:

організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України;

здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху;

забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці;

здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.

Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.

Загальне державне регулювання діяльності автомобільного транспорту здійснює Кабінет Міністрів України відповідно до своїх повноважень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 затверджено Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), який визначає процедуру проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт (далі - Порядок №1567).

Відповідно до пункту 4 Порядку №1567 рейдові перевірки (перевірки на дорозі) на автомобільному транспорті проводяться посадовими особами Укртрансбезпеки та її територіальних органів (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) згідно з додатком 1-1, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку.

Пунктом 15 Порядку №1567 встановлений виключний перелік питань, що з`ясовується під час проведення рейдової перевірки, серед яких зазначено: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону №2344-ІІІ документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Відповідно до пункту 6.1 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 №340 (далі - Положення №340) вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тон повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.

Згідно з пунктом 6.3 Положення №340 водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3).

Отже, положеннями статті 48 Закону №2344-ІІІ передбачено необхідність наявності як у перевізника так, і у водія інших документів, передбачених законодавством, а наявність протоколу про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу, або індивідуальної контрольної книжки водія - в разі не обладнання транспортного засобу тахографом, передбачено Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №385 від 24.06.2010, та Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №340 від 07.06.2010

За пунктом 7.1 Положення №340 органи, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху проводять перевірку встановленого режиму праці та відпочинку водіїв відповідно до законодавства України

Порядок використання тахографів встановлено Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 №385 (далі Інструкція №385)

Зазначена Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції №385, контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв.

Згідно з пунктом 3.3 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.

За пунктом 2.7 Інструкції №385 за результатами перевірки та адаптування тахографа до транспортного засобу ПСТ оформлює у двох примірниках протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу за формою, наведеною в додатку 1

Відповідно до пункту 3.5 Інструкції №385 перевізники: забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий); зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії; аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.

Згідно з пунктом 3.6 Інструкції №385 перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу є документом, який повинен мати водій транспортного засобу, що обладнаний тахографом, у разі якщо такий автомобіль використовується для перевезень пасажирів та/або вантажів суб`єктом господарювання, що провадить діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі). Крім того, саме перевізник несе відповідальність за належне використання водіями вимог Інструкції щодо експлуатації тахографів.

За приписами абзацу 3 частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, застосовується штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, за відсутності документів, зокрема, в даному випадку протоколу перевірки та адаптації пристрою тахографа, без оформлення індивідуальної контрольної книги водія, на підставі яких виконуються вантажні перевезення до фізичних або юридичних осіб, які здійснюють на комерційній основі чи за власний кошт перевезення вантажів транспортними засобами, застосовуються адміністративно-господарські штрафи.

Зазначений висновок відповідає правовій позиції Верховного Суду, викладеній в постанові від 11.02.2020 по справі 820/4624/17

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що підставою для притягнення позивача до відповідальності у вигляді адміністративно-господарського штрафу став акт перевірки, яким зафіксовано надання послуг з перевезення пасажирів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону №2344-ІІІ, з огляду на відсутність протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.

Водночас до матеріалів справи надано протокол перевірки та адаптації тахографа до тахографа до транспортного засобу №UA249-001155E від 30.08.2022. За словами представника позивача, даний протокол знаходився у кабіні водія, проте останній не знав про це, тому не надав інспекторам під час перевірки. Проте такі обставини не знайшли свого підтвердження, відтак не спростовують факту відсутності у водія на момент перевірки протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.

Відхиляючи доводи представника позивача щодо необізнаності водія щодо місцезнаходження протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу з причин хвилювання, суд зазначає, що, працюючи водієм транспортного засобу, який здійснює перевезення вантажів, він тим самим погоджується нести певну відповідальність та виконувати додаткові обов`язки у правовому полі відповідно до норм транспортного законодавства України. Тому, оскільки водій транспортного засобу, обладнаного тахографом, має обов`язок із забезпечення правильної експлуатації тахографа, у даному випадку він мав знати про місцезнаходження протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та пред`явити його під час рейдової перевірки.

Пунктами 26 та 27 Порядку №1567 передбачено, що справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника.

Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності).

Матеріали справи свідчать про те, що запрошенням повідомлено позивача про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що зафіксовано актом №335339 від 15.09.2022, на 07.11.2022 з 10:00 до 12:00.

Хоча під час розгляду справи представником позивача і був пред`явлений на огляд відповідачу оригінал протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу №UA249-001155E від 30.08.2022, проте відповідачем і не заперечується існування такого документу. Визначальним є те, що зазначений протокол не був наданий інспекторам Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області саме під час перевірки на дорозі.

За наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів.

З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно притягнуто позивача до адміністративної відповідальності за порушення абзацу 3 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», тобто прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 07.11.2022 №308761, якою до позивача застосований штраф у розмірі 17000,00 грн., а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Враховуючи положення частин першої, другої статті 77, 90 КАС України, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд вважає, що заявлені пзовні вимоги знайшли своє підтвердження матеріалами справи, є обґрунтованими, а надані сторонами письмові докази є належними та достатніми для постановлення судового рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Оскільки суд дійшов до висновку про відмову у задоволенні позову, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРУЗ» до Державної служби з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області про визнання протиправною та скасування постанови відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Повне найменування сторін:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРУЗ», місцезнаходження: 69096, м.Запоріжжя, вул.Ладозька, буд.12, кв.254; код ЄДРПОУ 32215205.

Відповідач Державна служба з безпеки на транспорті (03135, м. Київ, проспект Перемоги, буд. 14; код ЄДРПОУ 39816845) в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області (69118, м.Запоріжжя, вул.Чубанова, буд.8)

Рішення у повному обсязі складено та підписано 24.01.2023

Суддя К.В.Мінаєва

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2023
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу108588247
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —280/6559/22

Рішення від 24.01.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 22.11.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні