Постанова
від 19.01.2023 по справі 280/2677/22
ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

19 січня 2023 року м. Дніпросправа № 280/2677/22

головуючий суддя І інстанції Мінаєва К.В.

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді (доповідача) Іванова С.М.,

суддів: Панченко О.М., Чередниченка В.Є.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 08.08.2022 в адміністративній справі №280/2677/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3464957/40917325 від 03.12.2021, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №29 від 09.09.2021, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №29 від 09.09.2021у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3464959/40917325 від 03.12.2021, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №31 від 13.09.2021, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №31 від 13.09.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3459860/40917325 від 02.12.2021, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №32 від 17.09.2021, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №32 від 17.09.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3464963/40917325 від 03.12.2021, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №33 від 20.09.2021, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №33 від 20.09.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3384055/40917325 від 17.11.2021, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 30.09.2021, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №1 від 30.09.2021 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.08.2022 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» було задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №3464957/40917325 від 03.12.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №29 від 09.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №3464959/40917325 від 03.12.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №31 від 13.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №3459860/40917325 від 02.12.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №32 від 17.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №3464963/40917325 від 03.12.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №33 від 20.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №3384055/40917325 від 17.11.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.09.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» податкові накладні №29 від 09.09.2021, №31 від 13.09.2021, №32 від 17.09.2021, №33 від 20.09.2021, №1 від 30.09.2021.

Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Запорізькій області, звернулось з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем у відповідності з приписами чинного законодавства, оскільки позивачем були подані не всі документи, які б підтверджували факт здійснення господарських операцій.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі ст. 311 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції, ТОВ «ЕКОПАКРЕЦИКЛІНГ» зареєстровано як юридичну особу 26.10.2016, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 1 103 102 0000 041494, основним видом діяльності за КВЕД є: 22.29 Виробництво інших виробів із пластмас.

Між позивачем (Постачальник) та ТОВ «СІЧ-ЕЛЕКТРО» (Покупець) укладено Договір поставки №5 від 04.01.2021 відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник поставляє, а Покупець приймає і оплачує ПВТ гранульований, що іменується надалі Товар, в асортименті та кількостях, що зазначені у рахунках-фактурах, які виконують функцію специфікації.

На виконання даного договору позивачем здійснено поставку товару за видатковою накладною №ЕК-0000043 від 09.09.2021 товару гранула вт. в кількості 4830.000000 кг на загальну суму 257 922,00 грн., в тому числі ПДВ 42 987,00 грн., оплату товару здійснено на підставі рахунку-фактури №ЕК-0000043 від 09.09.2021, що підтверджується платіжним дорученням №1676_9Е01F/366 від 14.09.2021. Перевезення товару від Постачальника до Покупця підтверджується товарно-транспортною накладною №09/09 від 09.09.2021.

Крім того, між позивачем (Постачальник) та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛІМЕР ІНВЕСТ ГРУП» (Покупець) укладено Договір поставки №7 від 28.07.2021 відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник поставляє, а Покупець приймає і оплачує ПВТ гранульований, що іменується надалі Товар, в асортименті та кількостях, що зазначені у рахунках-фактурах, які виконують функцію специфікації.

На виконання даного договору позивачем здійснено поставку товару:

за видатковою накладною №ЕК-0000044 від 13.09.2021 товару ПВТ гранульований в кількості 3000.000000 кг на загальну суму 108 000,00 грн., в тому числі ПДВ 18 000,00 грн., оплату товару здійснено на підставі рахунку-фактури №ЕК-0000044 від 13.09.2021, та платіжного доручення №52_9D06F/989 від 13.09.2021. Перевезення товару від Постачальника до Покупця підтверджується товарно-транспортною накладною №13/09 від 13.09.2021;

за видатковою накладною №ЕК-0000046 від 20.09.2021 товару ПВТ гранульований в кількості 3085.000000 кг на загальну суму 108 024,36 грн., в тому числі ПДВ 18 004,06 грн., оплату товару здійснено на підставі рахунку-фактури №ЕК-0000030 від 25.08.2021, що частково підтверджується платіжним дорученням №58_9K06D/718 від 20.09.2021 на суму 108 000,00 грн. Перевезення товару від Постачальника до Покупця підтверджується товарно-транспортною накладною №20/09 від 20.09.2021.

Крім того, позивачем на підставі рахунку-фактури №ЕК-0000032 від 17.09.2021, видаткової накладної №ЕК-0000045 від 17.09.2021 здійснено поставку товару ПВТ гранульований в кількості 510,000000 кг, на загальну суму 19 382,04 грн., в тому числі ПДВ 3 230,34 грн., одержувач товару: ТОВ «ЕТИЛЕН ЦЕНТР». Перевезення товару від Постачальника до Покупця підтверджується товарно-транспортною накладною №17/09 від 17.09.2021. Оплату товару здійснено відповідно до платіжного доручення №779_9К065/575 від 20.09.2021 на суму 19 382,04 грн.

Крім того, позивачем на підставі рахунку-фактури №ЕК-0000047 від 30.09.2021, видаткової накладної №ЕК-0000033 від 30.09.2021 здійснено поставку товару ПВТ гранульований в кількості 5040,000 кг на загальну суму 188 032,32 грн., в тому числі ПДВ 31 338,72 грн., одержувач товару: ТОВ «ЮПОЛ». Перевезення товару від Постачальника до Покупця підтверджується товарно-транспортною накладною №30/09 від 30.09.2021. Оплату товару здійснено відповідно до платіжних доручень №604_А406Н/1437 від 04.10.2021 на суму 60 000,00 грн., №609_А800U/147 від 08.10.2021 на суму 42 000,00 грн., №615_АС015/735 від 12.10.2021 на суму 86 032,32 грн.

На виконання вимог ПК України позивачем складені та направлені до ЄРПН податкові накладні:

- №29 від 09.09.2021 на загальну суму 257 922,00 грн., в тому числі ПДВ 42 987,00 грн.;

- №31 від 13.09.2021 на загальну суму 108 000,00 грн., в тому числі ПДВ 18 000,00 грн.;

- №32 від 17.09.2021 на загальну суму 19 382,04 грн., в тому числі ПДВ 3 230,34 грн.;

- №33 від 20.09.2021 на загальну суму 108 024,36 грн., в тому числі ПДВ 18 004,06 грн.;

- №1 від 30.09.2021 на загальну суму 188 032,32 грн., в тому числі ПДВ 31 338,72 грн.

Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів позивач отримав квитанції до податкових накладних №29 від 09.09.2021, №31 від 13.09.2021, №32 від 17.09.2021, №33 від 20.09.2021, №1 від 30.09.2021, в яких містилась інформація про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України. Платник податку, яким подано для реєстрації податкову накладну в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податку. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних для розгляду питання щодо прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Позивач скористався своїм правом та направив 01.12.2021 на адресу відповідача 1 повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних реєстрацію яких зупинено. До повідомлень позивачем надано пояснення та копії первинних документів на підтвердження господарської операції.

Комісією відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, прийнято рішення:

№3464957/40917325 від 03.12.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №29 від 09.09.2021;

№3464959/40917325 від 03.12.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №31 від 13.09.2021;

№3459860/40917325 від 02.12.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №32 від 17.09.2021;

№3464963/40917325 від 03.12.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №33 від 20.09.2021;

№3384055/40917325 від 17.11.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.09.2021 року.

За змістом рішень №3464957/40917325 від 03.12.2021, №3464959/40917325 від 03.12.2021, №3459860/40917325 від 02.12.2021, №3464963/40917325 від 03.12.2021 підставою для відмови в реєстрації податкових накладних є ненадання платником копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. В розділі «Додаткова інформація» у вказаних рішеннях зазначено: «відсутні документи щодо навантаження, розвантаження продукції».

За змістом рішення №3384055/40917325 від 17.11.2021 підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання платником копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. В розділі «Додаткова інформація» у вказаному рішенні зазначено: «відсутній договір поставки, відсутні складські документи (інвентаризаційні описи).

Позивач оскаржив вищезазначені рішення в адміністративному порядку, однак відповідно до рішень Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №7059/40917325/2 від 09.02.2022, №7010/40917325/2 від 09.02.2022, №5917/40917325/2 від 04.02.2022, №6918/40917325/2 від 09.02.2022, №56717/40917325/2 від 02.12.2021 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін.

Не погодившись з рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані рішення прийняті податковим органом необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішень, у зв`язку із чим останні є протиправними та підлягають скасуванню.

Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165).

Згідно додатку №3 до Порядку № 1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій, а саме :

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі Порядок № 520).

Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається зі змісту спірних рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в них проставлено позначки у відповідних пунктах стосовно підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, а саме в пункті Ненадання платником податку копій документів, а також в пункті, що містить загальний перелік документів, що не були надані, а саме Первинні документи щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання, навантаження/розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури /інвойси, накладні, в приписці до даного пункту, у дужках, зазначено, що документи, які не надано платником необхідно підкреслити.

Однак, вказані рішення не містять жодних підкреслень, що свідчить про не надання комісією належної оцінки, які ж саме документи платником податку не було подано, і яким чином це унеможливило реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.

Також, в розділі «додаткова інформація» зазначено, що: відсутній договір поставки, відсутні складські документи (інвентаризаційні описи), документи розвантаження-навантаження продукції».

Так, колегія суддів апеляційного суду зазначає, що інвентаризаційний опис за своєю правовою природою є документом, в котрому вказується перелік майна підприємства із зазначенням кількості виявлених предметів та їхньої вартості.

Документи, щодо перевезення ТМЦ є документами, які оформлюються на підтвердження здійснення транспортування товарів.

Поряд з вказаним, в оскаржуваних рішенннях, відповідачем не було обґрунтовано та підтверджено, що у постачальника відсутнє придбання товару по ланцюгу постачання.

Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки контролюючим органом повинні бути зазначені об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Також, за приписами ст. 2 КАС України, які фактично визначають вимоги, зокрема до рішень суб`єктів владних повноважень, визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В даному випадку, як було встановлено судом, оскаржувані рішення були прийняті відповідачем необґрунтовано, оскільки останнім не було наведено жодних обставин, які б обумовлювали підстави їх прийняття та не обґрунтовано, яким чином відсутність документів щодо навантаження, розвантаження продукції та складських документів впливає на реальність господарських операцій.

Таким чином, проаналізувавши встановлені обставини справи у сукупності, суд апеляційної інстанції зазначає, що суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що оскаржувані рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних були прийняті з порушенням приписів податкового законодавства, у зв`язку з чим, останні підлягають скасуванню з зобов`язанням Державну податкову службу України зареєструвати подані позивачем податкові накладні.

Щодо правомірності стягнення з відповідача на користь позивача правничої допомоги у розмірі 2500.00 грн., то колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції що останній є співмірним зі складністю справи та обсягом наданих адвокатським бюро послуг позивачу, з урахуванням часу, витраченого на виконання відповідних робіт (послуг).

Відтак, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 08.08.2022 в адміністративній справі №280/2677/22 - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяС.М. Іванов

суддяО.М. Панченко

суддяВ.Є. Чередниченко

СудПівнічно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення19.01.2023
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу108591221
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/2677/22

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 19.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 23.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 23.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 07.08.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні