Справа№938/51/23
Провадження № 2/938/68/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 січня 2023 року селище Верховина
Суддя Верховинського районного суду Івано-Франківської області Джус Р.В.,
розглянувши матеріали позовної заяви
за позовом: ОСОБА_1 ,
до відповідача: Верховинського ліцею ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради,
про: визнання бездіяльності Верховинського ліцею ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради, щодо розгляду запиту на інформацію від 11.01.2023, яка виразилась у ненаданні відповіді у встановлений законом строк, протиправною; зобов`язати Верховинський ліцей ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради розглянути запит на інформацію від 11.01.2023 у встановленому законом порядку; зобов`язати Верховинський ліцей ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради сплатити ОСОБА_1 компенсацію в розмірі 2000,00грн.
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до Верховинського районного суду Івано-Франківської області з цивільним позовом до Верховинського ліцею ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради про визнання бездіяльності Верховинського ліцею ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради, щодо розгляду запиту на інформацію від 11.01.2023, яка виразилась у ненаданні відповіді у встановлений законом строк, протиправною. Також просить зобов`язати Верховинський ліцей ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради розглянути запит на інформацію від 11.01.2023 у встановленому законом порядку та сплатити ОСОБА_1 компенсацію в розмірі 2000,00грн.
Позовна заява подана в електронній формі через підсистему «Електронний суд» в порядку цивільного судочинства.
Вирішуючи питання про прийняття позовної заяви до розгляду, судом встановлено наявність підстав для відмови у відкритті провадження у справі, зважаючи на таке.
Відповідно до ст.19 ЦПК України, законодавець визначив, що місцеві загальні суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Згідно позовної заяви, позивач обґрунтовуючи позовні вимоги посилається на те, що 11.01.2023 він надіслав відповідачу запит на інформацію, однак останній станом на 24.01.2023 не надав відповіді на нього чи повідомлення про продовження строку розгляду запиту, чим порушив вимоги статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», яка передбачає, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту, а у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження, про що розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до положень ст. 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації», рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
Запитувач має право оскаржити:1) відмову в задоволенні запиту на інформацію;2) відстрочку задоволення запиту на інформацію;3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації;5) несвоєчасне надання інформації;6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Статтею 24 вказаного закону визначено, що особи, на думку яких їхні права та законні інтереси порушені розпорядниками інформації, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному законом.
З огляду на викладені положення статті 19 ЦПК України та ст. 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації», вказаний позов підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, а саме за правилами визначеними Кодексом адміністративного судочинства України, а не в порядку визначеному нормами Цивільного процесуального кодексу України.
Відповідно до положень п.1 ч.1 ст.186 ЦПК України, законодавцем визначено, що суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Згідно із ч.2 ст.186 ЦПК України, про відмову у відкритті провадження у справі постановляється ухвала не пізніше п`яти днів з дня надходження заяви.
Відповідно до ч.5 ст. 186 ЦПК України, відмовляючи у відкритті провадження з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз`яснити заявнику, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд справи.
З цього приводу суд звертає увагу позивача на те, що відповідно до ч.1 ст. 20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:
1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;
3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;
4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті;
5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Аналіз наведених положень процесуального закону, свідчить, що місцевим загальним судам, як адміністративним судам не підсудні адміністративні справи з приводу визнання протиправною бездіяльності розпорядників інформації в порядку визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації».
В той же час, відповідно до ч.2 ст. 20 КАС України, окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частинами першою та третьою цієї статті.
Згідно ч.3 вказаної норми процесуального закону, Вищому антикорупційному суду підсудні справи про застосування санкції, передбаченої пунктом 1-1 частини першої статті 4 Закону України "Про санкції".
З огляду на викладене, вказана справа підпадає під юрисдикцію окружних адміністративних судів.
Відповідно до положень ст.25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.
Оскільки згідно даних зазначених у позовній заяві, відповідач - Верховинський ліцей ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради, знаходиться за адресою : Івано-Франківська область, Верховинський район, смт.Верховина, вул. Франка,7а, суд інформує позивача, що окружним адміністративним судом, юрисдикція якого поширюється на Івано-Франківську область, є Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Керуючись ст.ст. 19, 186, 260, 261, 353, 354 ЦПК України, суддя,
у х в а л и в:
1.Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до відповідача: Верховинського ліцею ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради про: визнання бездіяльності Верховинського ліцею ім. Д. Ватаманюка Верховинської селищної ради, щодо розгляду запиту на інформацію від 11.01.2023, яка виразилась у ненаданні відповіді у встановлений законом строк, протиправною.
2. Копію ухвали надіслати заявникові не пізніше наступного дня після її постановлення в порядку, встановленому статтею 272 цього Кодексу
3. Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвали, що постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Івано-Франківського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки: http://court.gov.ua/.
Суддя Роман ДЖУС
Суд | Верховинський районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2023 |
Оприлюднено | 30.01.2023 |
Номер документу | 108593028 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Інші справи позовного провадження |
Цивільне
Верховинський районний суд Івано-Франківської області
Джус Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні