Постанова
від 24.01.2023 по справі 640/14914/19
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2023 року

м. Київ

справа № 640/14914/19

адміністративне провадження № К/9901/35438/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Бучик А.Ю.,

суддів: Мороз Л.Л., Стрелець Т.Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Приватного підприємства «ХАРОН-ВЕСТОІЛ» на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.04.2020 (головуючий суддя: Клочкова Н.В.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2020 (колегія суддів у складі: Файдюка В.В., Земляної Г.В., Мєзєнцева Є.І. ) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ріелт Інвест" до Комунального підприємства "Київблагоустрій" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту міського благоустрою виконавчого комітету Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ріелт Інвест» (далі - позивач, Товариство) звернулось до суду з позовом до Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - КП), Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент), в якому просило:

- визнати бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати КП вчинити демонтаж самочинно встановленого приміщення для охорони, огорожі та шлагбаума за адресою: місто Київ, вулиця Калнишевського Петра, будинок 8 в Оболонському районі;

- визнати бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати його здійснити контроль та нагляд за демонтажем самочинно встановленого приміщення для охорони, огорожі та шлагбаума за адресою: місто Київ, вулиця Калнишевського Петра, будинок 8 в Оболонському районі.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що невідомими особами, зокрема, навколо належного позивачу на праві власності будинку здійснено влаштування приміщення для охорони, шлагбаума та капітальної огорожі, що обмежує право вільного користування приміщенням. Вказані об`єкти є малою архітектурною формою декоративно-технологічного призначення, але розташовані без відповідної дозвільної документації. Однак, не зважаючи на наявність відповідних приписів та доручення про демонтаж, відповідач чинить бездіяльність, що полягає у нездійсненні такого демонтажу.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.04.2020, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2020, адміністративний позов задоволено.

Не погодившись з судовими рішеннями, позивач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами норм, зокрема, процесуального права, просить його скасувати та направити справу на новий розгляд.

Касаційну скаргу, серед іншого, обґрунтовано тим, що судами проігноровано той факт, що ПП «ХАРОН-ВЕСТОІЛ» не було залучено до участі у справі, хоча спірні приміщення розташовані на земельній ділянці, яку орендує скаржник і, як наслідок прийняте рішення безпосередньо стосується його прав та інтересів.

У відзиві на касаційну скаргу позивач просив залишити її без задоволення, а судові рішення без змін.

Комунальне підприємство "Київблагоустрій" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у відзиві на касаційну скаргу просило скасувати судові рішення першої та другої інстанції та направити справу на новий розгляд.

Від Департаменту відзив на адресу суду не надходив.

Ухвалою Верховного Суду від 29.12.2020 відкрито касаційне провадження за вказаною скаргою.

У зв`язку з відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як установлено судами попередніх інстанцій, згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №138053974 від 17.09.2018 Товариству «Ріелт Інвест» належать нежитлові приміщення з №1 по №3 (група приміщень №1, в літера «А») за адресою: місто Київ, вулиця Петра Калнишевського, будинок 8, приміщення 1, загальною площею 53,1 кв.м.

Згідно відповіді Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 25.03.2019 за №064-1540, ним опрацьовано лист позивача щодо незаконного розміщення огорожі на вулиці Петра Калнишевського, 8 в Оболонському районі.

За результатами опрацювання повідомлено про те, що Комунальним підприємством «Київблагоустрій» обстежено територію за зазначеною адресою та виявлено розміщення огорожі, приміщення для охорони та шлагбаум, чим порушено Правила благоустрою міста Києва, затверджені рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051.

У зв`язку з невстановленням власника приміщення для охорони, огорожі та шлагбаума, інспектором КП «Київблагоустрій» наклеєно приписи з вимогою усунути правопорушення на вказані споруди та здійснено фотофіксацію даного факту.

Як вбачається з доручення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 25 квітня 2019 року №064-2325, Департаментом доручено Комунальному підприємству «Київблагоустрій» вжити заходів шляхом демонтажу самовільно встановлених елементів благоустрою, у тому числі, за адресою: місто Київ, Оболонський район, вулиця Петра Калнишевського, 6 відповідно до приписів №№1907694, 1907696 та 1907695, а саме, приміщення для перебування охорони та працівників, шлагбаума та огорожі, про що листом від 15.05.2019 №064-2666 повідомлено позивача.

Відповідно до наявної в матеріалах справи копії акта непроведення демонтажу (переміщення) без номера від 12.09.2019, комісія, працівники та техніка Комунального підприємства «Київблагоустрій» прибули на місце демонтажу об`єкту: приміщення для перебування охорони та працівників за адресою: місто Київ, Оболонський район, вулиця Калнишевського, 6 на підставі припису №1970694 від 18.03.2019 та доручення №064-2325 від 25.04.2019, проте демонтаж не відбувся у зв`язку з тим, що невідомими особами було створено супротив та заблоковано автотранспорт КП «Київблагоустрій».

Стосовно виконання доручення Департаменту в частині демонтажу шлагбаума та огорожі відповідно до приписів №№1907696 та 1907695 від 18.03.2019 матеріали справи не містять будь-яких доказів.

Будь-які відомості щодо подальших дій працівників Комунального підприємства «Київблагоустрій» та Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 12.03.2019 під час спроби демонтажу приміщення для перебування охорони та працівників за адресою: місто Київ, Оболонський район, вулиця Калнишевського, 6 на підставі припису №1970694 від 18.03.2019 та доручення №064-2325 від 25.04.2019 - відсутні.

Також в матеріалах справи наявна копія відповіді Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві від 11.12.2018 №10/26-47/1112/05, якою позивача повідомлено, що Департамент не видавав та не реєстрував документів дозвільного та декларативного характеру, які би надавали право на виконання підготовчих та будівельних робіт за адресою: місто Київ, Оболонський район, вулиця Калнишевського Петра, 8.

Вважаючи бездіяльність відповідачів протиправною, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій виходили з того, що позивач правомірно вимагав від відповідачів виконання дій, пов`язаних з демонтажем, так як спірні споруди установлено з порушенням Правил благоустрою міста Києва.

Дослідивши спірні правовідносини, суд касаційної інстанції зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, Закон України «Про благоустрій населених пунктів» 2807-IV (надалі - Закон №2807-IV) визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Статтею 1 указаного Закону визначено, що благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля; територія - сукупність земельних ділянок, які використовуються для розміщення об`єктів благоустрою населених пунктів: парків, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, шляхів, площ, майданів, набережних, прибудинкових територій, пляжів, кладовищ, рекреаційних, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об`єктів, об`єктів промисловості, комунально-складських та інших об`єктів у межах населеного пункту; утримання в належному стані території - використання її за призначенням відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, правил благоустрою території населеного пункту, а також санітарне очищення території, її озеленення, збереження та відновлення об`єктів благоустрою; вулично-дорожня мережа - призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг, внутрішньоквартальні та інші проїзди, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, набережні, майдани, площі, а також автомобільні стоянки та майданчики для паркування транспортних засобів з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху; заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Статтею 5 Закону закріплено, що управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Положеннями статті 10 Закону №2807-IV передбачено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо; визначення місць стоянок транспортних засобів та майданчиків для паркування на об`єктах благоустрою, видача дозволу на порушення об`єктів благоустрою у випадках та порядку, передбачених цим Законом.

Правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.

Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.

Правила включають:

1) порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою;

2) вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій;

3) вимоги до утримання зелених насаджень на об`єктах благоустрою - територіях загального користування;

4) вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту території;

5) вимоги до санітарного очищення території;

6) розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій території у числовому значенні;

7) порядок розміщення малих архітектурних форм;

8) порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів;

9) інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.

Правила не можуть передбачати обов`язок фізичних і юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи (стаття 34 Закону №2807-IV).

Рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051 затверджено Правила благоустрою міста Києва (надалі - Правила №1051/1051), які визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Вказані Правила закріплюють визначення тимчасової споруди, як споруди функціонального (в тому числі для здійснення підприємницької діяльності), декоративно-технологічного призначення, в тому числі малу архітектурну форму, яка виготовляється з полегшених збірних конструкцій та встановлюється без улаштування заглибленого фундаменту тощо.

Судами установлено, що відповідно до наявної в матеріалах справи копії висновку експертного дослідження будівельно-технічної спеціалізації від 29 січня 2019 року №01/19, виготовленого на замовлення позивача, паркан біля житлового будинку №8, з вбудованими нежитловими приміщеннями, по вулиці Калнишевського Петра у місті Києві відповідно до Цивільного кодексу України та ДК 018-2000 «Державного класифікатора будівель та споруд», національних стандартів оцінки №1 і №2 є об`єктом нерухомості, а саме малою архітектурною формою декоративно-технологічного призначення, тобто підпадає під визначення тимчасової споруди, зазначене в Правилах.

Згідно положень пп. 13.3.1 п. 13.3 Правил №1051/1051 у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав`ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київблагоустрій» вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.

Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).

У разі невиконання припису уповноважена особа, яка внесла припис, у триденний строк складає протокол про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Згідно підпункту 13.3.2 пункту 13.3 Правил №1051/1051 у разі, якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, а Департамент промисловості та розвитку підприємництва - щодо демонтажу об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.

Відповідно до підпункту 13.3.3 пункту 13.3 Правил №1051/1051 рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі).

Київська міська рада рішенням від 23 жовтня 2013 року № 246/9734 «Про міський благоустрій» затвердила, зокрема, Положення про головного інспектора та інспекторів з благоустрою міста Києва (надалі - Положення №246/9734), відповідно до пункту 1 якого Головний інспектор та інспектор з благоустрою міста Києва - посадові особи управління контролю за благоустроєм міста Києва Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), інспектори районних в місті Києві відділів контролю за благоустроєм, інспектори КП "Київблагоустрій" наділені повноваженнями із здійснення контролю за станом благоустрою населеного пункту, виконанням Правил благоустрою міста Києва, а також притягнення винних до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою. Діяльність інспекторів контролює та координує головний інспектор з благоустрою міста Києва - начальник управління контролю за благоустроєм Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - головний інспектор). Організаційно-методичне керівництво діяльністю інспекторів та громадських інспекторів з благоустрою міста Києва здійснює Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Пунктом 3 Положення №246/9734 головний інспектор та інспектори з благоустрою міста Києва: контролюють стан благоустрою міста Києва; здійснюють контроль за дотриманням Правил благоустрою міста Києва; здійснюють складання протоколів про порушення законодавства у сфері благоустрою; проводять рейди та перевірки; притягають винних до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою міста Києва; здійснюють профілактику правопорушень в сфері благоустрою міста Києва; виконують інші обов`язки відповідно до законодавства.

Відповідно до пункту 5 Положення №246/9734 вимоги головного інспектора та інспектора з благоустрою міста Києва у межах виконання їх повноважень є обов`язковими для виконання посадовими особами підприємств, установ та організацій, фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності. Вимоги головного інспектора є обов`язковими для виконання інспекторами з благоустрою міста Києва.

Судами установлено, що на виконання вказаних функцій головним інспектором КП «Київблагоустрій» здійснено вихід за адресою: місто Київ, вулиця Петра Калнишевського, будинок 6-8 у Оболонському районі, за результатами якого встановлено порушення Правил благоустрою міста Києва та виписано приписи №1907694,1907695,1907696 від 18 березня 2019 року, якими зобов`язано власника тимчасових споруд надати дозвільну документацію на встановлення приміщення для охорони, огорожі та шлагбауму протягом трьох днів, а у разі її відсутності демонтувати власними силами вказані споруди.

При цьому матеріали справи не містять доказів надання таких документів, як і не містять підтвердження самовільного демонтування цих споруд їх власником.

У зв`язку з ненаданням вказаних вище дозвільних документів та невиконанням приписів в частині демонтування споруд власними силами власника, Департаментом міського благоустрою винесено рішення, оформлене дорученням від 25 квітня 2019 року № 064-2325, про демонтаж приміщення для перебування охорони та працівників, шлагбаума та огорожі, що розташовані за адресою: місто Київ, вулиця Петра Калнишевського, 6.

Так, на виконання доручення Департаменту, 12 вересня 2019 року комісія, працівники та техніка комунального підприємства «Київблагоустрій» прибули на місце демонтажу об`єкта: приміщення для перебування охорони та працівників за адресою: місто Київ, Оболонський район, вулиця Калнишевського, 6 на підставі припису №1970694 від 18 березня 2019 року, проте демонтаж не відбувся у зв`язку з тим, що невідомими особами було створено супротив та заблоковано автотранспорт КП «Київблагоустрій», про що складено відповідний акт.

Належні та допустимі докази того, що КП «Київблагоустрій» були вжиті заходи щодо демонтажу шлагбаума та огорожі на виконання доручення Департаменту від 25 квітня 2019 року №064-2325 та відповідно до приписів №№1907696 та 1907695 від 18 березня 2019 року судам не надано.

В матеріалах справи відсутні будь-які відомості щодо повідомлення КП «Київблагоустрій» уповноважених (правоохоронних) органів про неможливість виконання доручення Департаменту та проведення демонтажу приміщення.

Відповідні доручення Департаменту не скасовані, тобто діють, а отже мають бути виконаними, у зв`язку з чим суди дійшли висновку про протиправну бездіяльність КП «Київблагоустрій», яка полягає у невжитті заходів, спрямованих на виконання доручення Департаменту від 25 квітня 2019 року №064-2325 в частині, що стосується демонтажу приміщення для охорони та працівників, шлагбауму та огорожі за адресою: місто Київ, Оболонський район, вулиця Петра Калнишевського, 6-8.

Так, відповідачі зазначали про неможливість встановлення власника тимчасових споруд, які підлягали демонтажу.

Разом з цим вказано про неможливість проведення демонтажу у зв`язку з перешкодами, які чинили невстановлені особи.

Під час розгляду цієї справи до суду звернулось ПП «ХАРОН-ВЕСТОІЛ», яке перебуває на орендованій ним земельній ділянці (кадастровий номер 8000000000:78:134:0064) та вказало про те, що є власником приміщення для охорони та працівників, шлагбауму та огорожі, тому просило залучити його до участі у справі.

Однак судами відмовлено у залученні до розгляду справи в якості третьої особи вказаного підприємства, так як предмет позову жодним чином не стосується його прав.

Верховний Суд не погоджується з такою позицією судів попередніх інстанцій з огляду на наступне.

Так, вирішення питання про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання до вчинення дій, пов`язаних з демонтажем належного йому, як стверджує ПП «ХАРОН-ВЕСТОІЛ» майна, дійсно безпосередньо стосуються Підприємства, так як прийняття рішення у цій справі може призвести до припинення або обмеження майнових прав останнього на тимчасову споруду.

Водночас Департамент у відзиві на позовну заяву підтверджує інформацію про право оренди вказаної земельної ділянки ПП «ХАРОН-ВЕСТОІЛ» відповідно до витягу з Державного земельного кадастру.

З огляду на викладене, Верховний Суд зазначає, що суди попередніх інстанцій дійшли передчасних висновків про наявність підстав для задоволення позову без залучення осіб, що стверджують про наявність права власності на спірні об`єкти.

Згідно ч.3 ст. 353 КАС України порушення норм процесуального права є обов`язковою підставою для скасування судових рішень з направленням справи на новий розгляд, якщо суд прийняв рішення про права, свободи, інтереси та (або) обов`язки осіб, які не були залучені до участі у справі.

Враховуючи наведене, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для скасування рішень судів попередніх інстанцій з направленням справи до суду першої інстанції для встановлення наведених вище обставин.

Керуючись ст.ст. 345, 349, 353, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Приватного підприємства «ХАРОН-ВЕСТОІЛ» задовольнити частково.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.04.2020 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.11.2020 скасувати.

Справу направити на новий розгляд до Київського окружного адміністративного суду.

Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий А.Ю. Бучик

Судді Л.Л. Мороз

Т.Г. Стрелець

Дата ухвалення рішення24.01.2023
Оприлюднено26.01.2023
Номер документу108594023
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/14914/19

Постанова від 24.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 17.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Постанова від 17.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні