Ухвала
від 26.01.2023 по справі 338/102/23
БОГОРОДЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Справа №338/102/23

26 січня 2023 року селище Богородчани

Суддя Богородчанського районного суду Івано-Франківської області Куценко О.О. розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Центру позашкільної освіти Богородчанської селищної ради про надання публічної інформації та стягнення грошової компенсації за протиправну бездіяльність,

ВСТАНОВИВ:

25 січня 2023 року до Богородчанського районного суду Івано-Франківської області через систему «Електронний суд» надійшла ОСОБА_1 до Центру позашкільної освіти Богородчанської селищної ради про надання публічної інформації та стягнення грошової компенсації за протиправну бездіяльність.

В цей же день відповідно до автоматизованої системи документообігу цивільну справу було розподілено та передано судді Куценку О.О.

Ознайомившись із матеріалами позовної заяви, вважаю за необхідне відмовити у відкритті провадження з наступних підстав.

За положеннями ст.19ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Позивач, заявляючи вимоги про наданняпублічної інформаціїта стягненнягрошової компенсаціїза протиправнубездіяльність, , обґрунтовував їх тим, що 12 січня 2023 року ним було надіслано запит на інформацію до Центрупозашкільної освітиБогородчаснької селищноїради.Однак усупереч ст. 20 Закону України"Продоступ допублічної інформації" відповідач допусти протиправну бездіяльність та не надав йому публічної інформації.

Відповідно до ч. 1 ст.6Конвенції прозахист правлюдини іосновоположних свобод (далі - Конвенція) кожен при вирішенні питання щодо його прав та обов`язків має право на справедливий і відкритий розгляд незалежним і безстороннім судом, встановленим законом. У розвиток вказаного положення Європейський суд з прав людини в рішенні від 25 лютого 1993 року у справі "Доббертен проти Франції" (Dobbertin v. France) зазначив, що ч. 1 ст. 6 Конвенції змушує держави-учасниці організувати їхню судову систему в такий спосіб, щоб їхні суди і трибунали виконували кожну зі своїх функцій (п. 44), притаманну відповідній судовій установі.

Відтак, розмежування юрисдикційних повноважень між загальними і спеціалізованими судами гарантує право кожної людини на ефективний судовий захист.

За правилами ст.1 КАС України цей Кодекс визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах.

Справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (п. п. 1, 2 ч. 1 ст. 4 КАС України).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Ст. 20 КАС України передбачено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: 1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; 3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених п. п. 1-3 ч. 1 цієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років". Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Закон України"Продоступ допублічної інформації" визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом (ст. 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

Ст.12Закону України"Продоступ допублічної інформації" визначено, що суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у ст. 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання (п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

Згідно з п. 3 ч. 1 ст.13Закону України"Продоступ допублічної інформації" розпорядниками інформації визнаються особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, -стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків.

За приписами ч.1,2 ст.23Закону України"Продоступ допублічної інформації" рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. 2. Запитувач має право оскаржити: 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 5) несвоєчасне надання інформації.

Частиною 3 Закону передбачено, що оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно доКодексу адміністративного судочинства України.

Так, з долучених до позовної заяви документів вбачається, позивач 12 січня 2023 року звернувся із запитом до Центру позашкільної освіти Богородчанської селищної ради. Як стверджує заявник відповіді на свій запит відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" він не отримав.

Відповідач Центр позашкільноїосвіти Богородчанськоїселищної ради відповідно до п. 1 ч. 1 ст.13Закону України"Продоступ допублічної інформації" є розпорядником запитуваної позивачем публічної інформації.

З наведеного вбачається, що надіслання позивачем 12 січня 2023 року інформаційного запиту на доступ до публічної інформації та не отримання відповіді на нього, є спором з розпорядником публічної інформації щодо оскарження бездіяльності у частині доступу до публічної інформації, а тому в силу прямого припису процесуального закону цей спір підпадає під юрисдикцію адміністративних судів.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст.186ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження, якщо заява не підлягаєрозгляду в порядку цивільного судочинства.

Позовна заява за характером спору підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, у відкритті провадження слід відмовити.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст.186,258-261,352-354 ЦПК України, суддя

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Центру позашкільної освіти Богородчаснької селищної ради про надання публічної інформації та стягнення грошової компенсації за протиправну бездіяльність.

Роз`яснити позивачу, що він має право на звернення до адміністративного суду із позовною заявою за правилами адміністративного судочинства.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя

СудБогородчанський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення26.01.2023
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу108604266
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Інші справи позовного провадження

Судовий реєстр по справі —338/102/23

Ухвала від 20.02.2023

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

Ухвала від 31.01.2023

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Бойчук І. В.

Ухвала від 26.01.2023

Цивільне

Богородчанський районний суд Івано-Франківської області

Куценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні