ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/12395/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 січня 2023 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головного управління МВС України у Львівській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС у Львівській області, про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) з позовом до Міністерство внутрішніх справ України (01601, м. Київ, вул. Богомольця, 10) за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головного управління МВС України у Львівській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС у Львівській області, про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії Міністерства внутрішніх справ України, які полягають у відмові виплати одноразової грошової допомоги позивачу відповідно до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затвердженого постановою КМУ від 12.05.2017 року №707;
- зобов`язати МВС України виплатити позивачу одноразову грошову допомогу відповідно до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затвердженого постановою КМУ від 12.05.2017 року №707.
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24 червня 2021 року у справі №380/1288/21, позов ОСОБА_1 задоволено частково - визнано протиправними дії Міністерства внутрішніх справ України щодо повернення на доопрацювання документів стосовно призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 ; зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України повторно розглянути питання щодо призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 і за наслідками повторного розгляду прийняти одне з рішень, відповідно до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року №707 (про призначення або про відмову в призначенні грошової допомоги); в задоволенні інших позовних вимог відмовлено. На виконання вище вказаного рішення суду документи позивача були скеровані до Міністерства внутрішніх справ України для прийняття рішення про виплату одноразової грошової допомоги. Листом від 02.08.2022 року №21293/15-2022 МВС України прийнято рішення про відмову в призначенні заявнику одноразової грошової допомоги у зв`язку з установленням третьої групи інвалідності з огляду на їх невідповідність вимогам законодавства.
За результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю Кухар Н.А.
Ухвалою судді від 12 вересня 2022 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2022 року у задоволенні клопотання представника позивача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін в даній адміністративній справі відмовлено.
Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
Ухвалу про відкриття провадження та копію позовної заяви з додатками надіслано на електронну адресу відповідача 14.09.2022 року, що підтверджується звітом про надіслання електронного листа.
Станом на дату винесення судом рішення відзиву на позовну заяву або заяви про визнання позову від відповідача не надходило.
Представник третьої особи, Головного управління МВС України у Львівській області, подав пояснення щодо позовних вимог, де зазначив наступне. Відповідно до норм Порядку №850 повноваження при прийнятті рішення про призначення чи про відмову в призначенні одноразової грошової допомоги є виключно компетенцією МВС України, а на орган внутрішніх справ у якому проходив служба працівник міліції покладено обов`язок з проведення окремих процедурних дій щодо оформлення відповідних документів для вирішення питання про виплату такої допомоги та реалізації рішення головного розпорядника коштів (МВС). При цьому саме лише подання позивачем, передбачених пунктом 7 Порядку №850 документів не свідчить про наявність в нього безумовного права на отримання одноразової грошової допомоги. В компетенції МВС України є аналіз та дослідження змісту таких документів. На момент подання позивачем матеріалів про призначення одноразової грошової допомоги, які надіслані Ліквідаційною комісією ГУ МВС України у Львівській області до МВС України, такі містили недоліки щодо медичних питань, що у свою чергу робить їх такими, що не відповідають вимогам постанови КМУ від 21.10.2015 №850. Як наслідок, в МВС України були підстави для повернення матеріалів позивача для приведення їх у відповідність вимогам чинного законодавства.
Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заяві по суті справи, встановив наступне.
ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ.
13.10.2002 позивач отримав травму при виконанні службових обов`язків, що підтверджується постановою №8 військово-лікарської комісії ГУ МВС України у Львівській області від 18.03.2011 №21/8.
За результатами медичного огляду 07.11.2012 Львівський обласний центр медико-соціальної експертної комісії №3 встановив ОСОБА_1 третю групу інвалідності за наслідками травми, пов`язаної з виконанням службових обов`язків.
19.11.-21.11.2018 ОСОБА_1 пройшов черговий медичний огляд, за результатом якого підтверджено інвалідність третьої групи на строк до 01.12.2021.
Відповідно до посвідчення серія НОМЕР_1 , виданого 26.11.2018 позивач є інвалідом третьої групи та має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни-інвалідів війни.
06.11.2019 ОСОБА_1 звернувся до ліквідаційної комісії ГУ МВС України у Львівській області із заявою про виплату грошової допомоги від 05.11.2019, до якої подав усі необхідні документи, просив скласти висновок та скерувати такий до Міністерства внутрішніх справ для виплати йому одноразової грошової допомоги у зв`язку із встановленням третьої групи інвалідності, отриманої підчас виконання службових обов`язків.
Листом від 01.12.2020 №40969/15-2020 Департаментом фінансово-облікової політики МВС України «Про повернення матеріалів» матеріали повернуто на доопрацювання.
У вказаному листі зазначається, зокрема, на встановлення порушення проведення МСЕК ОСОБА_1 , оскільки при проведенні такої представники закладів охорони здоров`я МВС до складу комісії не залучались, що є порушенням п.10 Положення про МСЕК, затвердженого Постановою КМУ від 03.12.2009 №1317.
Також, до матеріалів які подані позивачем для виплати ОГД не додано довідку про результати визначення у застрахованої особи ступеня втрати професійної працездатності у відсотках, де встановлено % втрати професійної працездатності.
У листі Департаменту від 01.12.2020 №40969/15-2020 вказується на не долучення позивачем первинної довідки до акту огляду МСЕК.
Також, як на підставу для відсутності обставин для прийняття відповідного рішення зазначено, що згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року №707 працівник міліції, а в разі його загибелі (смерті) - члени його сім`ї, батьки та утриманці можуть пред`явити МВС вимоги щодо виплати грошової допомоги протягом трьох років з дня настання події, що дає право на отримання такої допомоги.
ГУ MBС України у Львівській області проведено службове розслідування по факту отриманих тілесних ушкоджень гр. ОСОБА_1 , який на момент отриманих тілесних ушкодження перебував на посаді оперуповноваженого відділення карного розшуку Залізничного РВ ЛМУ УМВС України у Львівській області та складено Висновок від 07.03.2011.
На підставі Висновку складено Акт про перевірку нещасного випадку від 07.03.2011, затвердженого в.о. Залізничного РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області.
Згідно з постановою №8 від 18.03.2011 №21/8 військово - лікарської комісії ГУМВС України у Львівській області зазначено, про те що, травма отримана громадянином ОСОБА_1 утворилася можливо 13.10.2002.
Відповідно до довідок до акта огляду медико-соціальною експертною комісією №816994, виданих 21.11.2018 та №115680 від 07.11.2012 позивачу ОСОБА_2 встановлено третю групу інвалідності.
Позивачем не додано довідки про результати визначення у застрахованої особи ступеня втрати професійної працездатності.
ГУ МВСУ у Львівській області на вказану заяву скерувало відповідь позивачу щодо відмови одноразової грошової допомоги.
У зв`язку з поверненням матеріалів Департаментом фінансово-облікової політики МВС України листом від 01.12.2020 №40969/15-2020 ліквідаційною комісією ГУМВС України у Львівській області листом від 10.12.2020 №250, отриманого представником позивача 04.01.2021 разом з оригіналами документів та повідомлено про необхідність усунення позивачем вказаних у листі департаменту недоліків матеріалів.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням позивач звернувся до суду за захистом свого порушеного права.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24 червня 2021 року у справі №380/1288/21 позов ОСОБА_1 задоволено частково - визнано протиправними дії Міністерства внутрішніх справ України щодо повернення на доопрацювання документів стосовно призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 ; зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України повторно розглянути питання щодо призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 і за наслідками повторного розгляду прийняти одне з рішень, передбачених пунктом 9 Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №850 (про призначення або про відмову в призначенні грошової допомоги); в задоволенні інших позовних вимог відмовленою.
Ухвалою про виправлення помилки у рішенні суду та виконавчому документі від 17 лютого 2022 року заяву представника позивача Осташа Ігоря Петровича про внесення виправлень у рішення суду та виконавчий лист у справі за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії задоволено - виправлено описки в рішенні суду шляхом:
- у вступній частині рішення суду вважати вірним ініціали представника позивача - Кусь Ю.О.;
- у мотивувальній частині рішення суду вважати вірним:
«При цьому, лист Департаменту фінансово-облікової політики МВС України від 01.12.2020 № № 40969/15-2020 про повернення матеріалів на доопрацювання не є таким рішенням в розумінні Порядку № 707. (...) Тому, з урахуванням тієї обставини, що в діях МВС України дійсно наявний факт порушення прав та інтересів позивача в частині призначення одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку N2707, враховуючи факт повернення відповідачем документів позивача без прийняття рішення про призначення чи відмову у призначенні одноразової грошової допомоги а також беручи до уваги значимість даного рішення для позивача, суд вважає, що належним та правильним способом захисту порушеного права ОСОБА_1 є зобов`язання МВС України повторно розглянути документи для призначення позивачу одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 707 та прийняти відповідне рішення з урахуванням висновків суду уданій справі.»
- у абзаці третьому резолютивної частини рішення суду вважати вірним:
«Зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України (01601, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10, код ЄДРПОУ 00032684) повторно розглянути питання щодо призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_2 ) і за наслідками повторного розгляду прийняти одне з рішень, відповідно до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року N2 707 (про призначення або про відмову в призначенні грошової допомоги).»
Виправити помилку допущену у виконавчому листі, виданого Львівським окружним адміністративним судом 01.02.2022 №380/1288/21 та вважати вірним:
«Зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України (01601, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10, код ЄДРПОУ 00032684) повторно розглянути питання щодо призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_2 ) і за наслідками повторного розгляду прийняти одне з рішень, відповідно до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року N2 707 (про призначення або про відмову в призначенні грошової допомоги).»
На виконання вище вказаного рішення суду документи позивача були скеровані до Міністерства внутрішніх справ України для прийняття рішення про виплату одноразової грошової допомоги.
За результатами розгляду документів ОСОБА_1 . Міністерством внутрішніх справ України прийнято рішення про відмову в призначенні заявнику одноразової грошової допомоги (лист від 02.08.2022 року №21293/15-2022 МВС України) у зв`язку з установленням третьої групи інвалідності з огляду на їх невідповідність вимогам законодавства, зокрема:
частині шостій статті 23 Закону України «Про міліцію», якою установлено, що одноразова грошова допомога виплачується працівнику міліції залежно від ступеня втрати працездатності. Визначення ступеня втрати працездатності працівником міліції у період проходження служби в органах внутрішніх справ у кожному випадку ушкодження здоров`я здійснюється в індивідуальному порядку відповідно до законодавства, - заявникові ступінь втрати працездатності не визначався;
пункту 5 Порядку, яким передбачено, що для виплати грошової допомоги в разі поранення (контузії, травми або каліцтва) чи установлення групи інвалідності працівник міліції подає органу внутрішніх справ за місцем проходження служби, крім іншого, Довідку медико-соціальної експертної комісії щодо визначення ступеня втрати працездатності внаслідок установлення групи інвалідності, - таку Довідку заявником не надано;
пункту 7 Порядку, згідно з яким працівник міліції може пред`явити МВС вимоги щодо виплати грошової допомоги протягом трьох років із дня настання події, що дає право на отримання такої допомоги, - у випадку заявника пройшло 7 років;
Крім того, при засвідченні копій окремих документів заявника не дотримано правил засвідчення копій документів, визначених Національним стандартом України ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», прийнятим згідно з наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 (набрав чинності з 1 вересня 2021 року), та вимоги Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 №55 «Деякі питання документування управлінської діяльності».
Згідно з пунктом 7 Порядку орган внутрішніх справ подає МВС висновок щодо можливості проведення грошової допомоги разом з документами, зазначеними у пункті 5 Порядку. МВС приймає рішення про призначення виплати і надсилає його разом із документами, зазначеними у пункті 5 Порядку, органу внутрішніх справ, у якому проходив службу працівник міліції, для проведення виплати.
З урахуванням прийнятого МВС рішення про відмову, підстави для проведення виплати одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 у зв`язку з установленням при повторному огляді 07.11.2012 третьої групи інвалідності внаслідок травми, пов`язаної з виконанням службових обов`язків, відсутні.
Зазначені факти послужили підставою для повернення матеріалів позивача.
Позивач вважаючи рішення про відмову в призначенні йому одноразової грошової допомоги, викладене у листі від 02.08.2022 року №21293/15-2022 МВС України, протиправним та таким, що підлягає клопотанню, звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 4 Закону України "Про міліцію" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) правовою основою діяльності міліції є: Конституція України, цей Закон, інші законодавчі акти України, постанови Верховної Ради України, укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України, нормативні акти Міністерства внутрішніх справ України, Загальна декларація прав людини, міжнародні правові норми, ратифіковані у встановленому порядку.
Частиною 6 статті 23 Закону України "Про міліцію" від 20.12.1990 року №565-XII (далі - Закон №565) (в редакції Закону від 13.02.2015 р. №208-VIII, чинній на час встановлення позивачу ІІІ групи інвалідності) визначено, що у разі поранення (контузії, травми або каліцтва), заподіяного працівнику міліції під час виконання ним службових обов`язків, яке призвело до встановлення йому інвалідності, а також інвалідності, що настала в період проходження служби в органах внутрішніх справ або не пізніше ніж через три місяці після звільнення зі служби чи після закінчення цього строку, але внаслідок захворювання або нещасного випадку, що мали місце в період проходження служби в органах внутрішніх справ,залежно від ступеня втрати працездатності йому виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 250-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності I групи, 200-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності II групи, 150-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності III групи в порядку та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України. Визначення ступеня втрати працездатності працівником міліції у період проходження служби в органах внутрішніх справ у кожному випадку ушкодження здоров`я здійснюється в індивідуальному порядку відповідно до законодавства.
Закон №208-VIII набрав чинності 12.03.2015 року, а Закон №565-XII втратив чинність 07.11.2015 року. Таким чином, ст. 23 Закону України "Про міліцію" діяла у період з 12.03.2015 по 07.11.2015 року.
У відповідності до ч. 2 Прикінцевих положень Закону №208-VIII, Кабінету Міністрів України, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади у тримісячний строк після набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
Отже, до 12.06.2015 Кабінет Міністрів України мав привести у відповідність новій редакції ст. 23 Закону № 565-XII порядок та умови виплати одноразової грошової допомоги, однак, це було зроблено лише із прийняттям від 21.10.2015 Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 850 (далі - Порядок № 850), який набрав чинності 10.11.2015.
При цьому, пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 850 "Про затвердження Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції" (далі - Постанова № 850) установлено, що особам, які до набрання чинності Законом України від 13 лютого 2015 р. № 208-VIII "Про внесення змін до статті 23 Закону України "Про міліцію" щодо виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або каліцтва працівника міліції" мають право на отримання одноразової грошової допомоги, допомога призначається і виплачується відповідно до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 707 (далі - Порядок № 707).
Згідно матеріалів справи, право на отримання одноразової грошової допомоги позивач отримав з дати, зазначеної в довідках до акта огляду медико-соціальною експертною комісією №816994, виданих 21.11.2018 та №115680 від 07.11.2012, якими ОСОБА_2 встановлено третю групу інвалідності.
Таким чином, на момент отримання права на одноразову грошову допомогу, діяла нова норма Закону №565-XII у редакції Закону №208-VIII, за якою позивач отримав право на виплату, залежно від ступеня втрати працездатності, одноразової грошової допомоги в розмірі 150-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб. При цьому, у цей час, Порядок № 850 ще не було прийнято, однак діяв Порядок №707, який не враховував зміни, внесені Законом № 208-VIII.
У зв`язку із цим, суд приходить до висновку щодо можливості застосування при призначенні та виплаті позивачу одноразової грошової допомоги до надбання чинності Порядком №850 (до 10.11.2015) за правилами Порядку №707 в частині, що стосується механізму такого призначення та виплати. Однак, застосування Порядку №707 після внесення 12.03.2015 до ч. 6 ст. 23 Закону № 565-XII змін, в частині, що стосується, зокрема, розміру одноразової грошової допомоги, є протиправним, оскільки з дня набрання чинності Законом № 208-VIII, Порядок № 707 у цій частині, суперечив його нормам та в силу того, що закон має вищу юридичну силу.
Варто зазначити, що механізм прийняття рішення про призначення грошової допомоги, передбачений Порядком № 707 та Порядком № 850 за характером процедури в цілому тотожний.
Так, відповідно до п. 7 Порядку № 707 орган внутрішніх справ, орган державної податкової служби, у якому проходив службу працівник міліції, податкової міліції, подає МВС та ДПА у семиденний строк з дня реєстрації документів висновок щодо можливості проведення грошової допомоги разом з документами, зазначеними у пунктах 4 і 5 цього Порядку, копією висновку службового розслідування за фактом поранення (контузії, травми або каліцтва) такого працівника, установлення групи інвалідності чи загибелі (смерті).
МВС та ДПА у десятиденний строк приймає рішення про призначення виплати і надсилає його разом із документами, зазначеними у пунктах 4 і 5, органу внутрішніх справ, органу державної податкової служби, у якому проходив службу працівник міліції, податкової міліції, для проведення виплати.
Пунктами 8, 9 Порядку № 850 передбачено, що керівник органу внутрішніх справ, у якому проходив (проходить) службу працівник міліції, подає МВС в 15-денний строк з дня реєстрації документи, зазначені в пунктах 6 або 7 цих Порядку та умов, висновок щодо виплати грошової допомоги, а також у разі загибелі (смерті) працівника міліції: витяг з наказу про виключення загиблого (померлого) працівника міліції із списків особового складу; витяг з особової справи про склад сім`ї загиблого (померлого) працівника міліції.
МВС в місячний строк після надходження зазначених у пункті 8 цих Порядку та умов документів приймає рішення про призначення або у випадках, передбачених пунктом 14 цих Порядку та умов, про відмову в призначенні грошової допомоги і надсилає його разом із зазначеними документами керівникові органу внутрішніх справ, у якому проходив (проходить) службу працівник міліції, для видання наказу про виплату такої допомоги, або у разі відмови - для письмового повідомлення осіб із зазначенням мотивів відмови.
Таким чином, за Порядком № 707 та Порядком № 850 відповідний центральний орган виконавчої влади (у даному випадку відповідач) у визначений строк після надходження відповідних документів з органу, в якому особа (у даному випадку позивач) проходила службу за наявності на це підстав приймає рішення про призначення грошової допомоги виплати, яке надсилає органу, в якому особа проходила службу для здійснення такої виплати.
Відтак, суд приходить до висновку, що позивач має право на отримання одноразової грошової допомоги у відповідності до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затвердженого постановою КМУ від 12.05.2017 року №707.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Так, принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - ключовим завданням якого є - здійснення правосуддя. Тому завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішення.
Таким чином, зобов`язання Міністерства внутрішніх справ України прийняти рішення щодо призначення виплати позивачу одноразової грошової допомоги є формою втручання в дискреційні повноваження відповідача та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Підсумовуючи свої висновки, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись ст.ст. 72, 77, 94, 139, 241-246 КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
Позов ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України за участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головного управління МВС України у Львівській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС у Львівській області, про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії задоволити частково.
Визнати протиправною відмову Міністерства внутрішніх справ України у призначенні та виплаті одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 відповідно до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затвердженого постановою КМУ від 12.05.2017 року №707.
Зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України розглянути питання щодо призначення ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_2 ) одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затвердженого постановою КМУ від 12.05.2017 року №707.
В задоволенні решти позову відмовити.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2023 |
Оприлюднено | 30.01.2023 |
Номер документу | 108607247 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні