Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
25 січня 2023 року № 520/7618/22
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ТОВ БК Фортіс Груп (просп. Московський, буд. 10/12, к. 204,м. Харків,61003, ЄДРПОУ 40708558) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу державної податкової служби України (м. Харків, вул. Пушкінська, б.46, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа,б.9 код ЄДРПОУ 43005393) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
установив:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області № 3440797/40708558 від 30.11.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 28.10.2021; зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 11 від 28.10.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її отримання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податковим органом безпідставно зупинено реєстрацію податкової накладної. Позивачем подано пояснення щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено та таблицю даних платника податку за встановленою формою, однак відповідачем у реєстрації відмовлено, скаргу позивача залишено без задоволення. Позивач не погодився із рішеннями контролюючого органу, вважає його незаконним та необґрунтованим, та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим звернувся до суду із цим позовом.
Ухвалою від 12.10.2022 визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновити позивачу строк звернення до адміністративного суду з даним позовом. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити спрощене провадження в адміністративній справі.
Від відповідача Головного управління ДПС у Харківській області, надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач просив в задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі. Зазначив, що позивачем по податковій накладній, стосовно якої виникли спірні правовідносини, не надано первинних документів необхідних для реєстрації податкової накладної, визначених у п. 5 Порядку, для підтвердження відсутності наявності ризику за податковими накладними, а отже, рішення комісії ГУ ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято відповідно до чинного законодавства. Щодо позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати ПН/РК в ЄРПН відповідач зазначив, що така вимога є неправомірною, так як суд в даному випадку перебирає функцію органу Державної податкової служби.
Другий відповідач - Державна податкова служба України, правом надання відзиву не скористався.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Позивач пройшовши визначену діючим законодавством процедуру державної реєстрації набув статусу суб`єкта господарювання, є платником податку на додану вартість, основними видами діяльності є за КВЕД: 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 42.91 будівництво водних споруд; 42.99 будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 49.42 надання послуг перевезення речей (переїзду); 49.41 вантажний автомобільний транспорт.
Позивач має ліцензію від 15.02.2017 р. № 7-Л на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів IV та V категорії складності та дозвіл № 105.18.63 Головного управління Держпраці у Харківській області від 14.02.2018 р. на виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах, є професійним виконавцем робіт з влаштування дорожнього покриття та застосуванні сумішей цементобетонних та цементобетонну.
Для забезпечення господарської діяльності, зберігання, будівельних матеріалів, інструментів та обладнання Позивач орендує нежитлові приміщення (склад) за адресою: м. Харків, вул. Аравійська, 24, корпус Е-1, 1 поверх, кімната №2 площею 74,6 м2 за договором оренди нежитлового приміщення № 19/21-22 від 01.09.2021 р., укладеного з ТОВ Наука-М.
30 вересня 2021 р. ТОВ БК ФОРТІС ГРУП (підрядник) та ТОВ Науково-виробнича компанія КВАДРАТ (замовник) укладено Договір підряду на виконання будівельних робіт № 30-09-21/1 П (далі-Договір підряду).
У подальшому, сторони уклали додаткову угоду № 1 від 05.11.2021р. до Договору підряду на виконання будівельних робіт № 30-09-21/1 П від 30.09.2021 р. (по влаштуванню бетонного покриття згідно ТУ У 23.6-40708558-001:2019 та ТК 40708558/02071168-001:2019 за адресою: сел.Занки, вул. Станційна, 15 В), якою сторони погодили збільшити вартість Договору підряду на 20 955,86 грн. у зв`язку зі збільшенням обсягів робіт та через підвищення вартості будівельних матеріалів, які неможливо передбачити під час розробки Договірної ціни .
Відповідно до п. 4.1. Договору підряду поставка матеріалів, комплектуючих виробів, обладнання, машин і механізмів, необхідних для виконання договору здійснюється Підрядником. При цьому пункт 4.2. Договору підряду встановлює, що вартість матеріалів включається в договірну ціну.
Пунктом 6.1 Договору підряду передбачено сплату авансу відповідно до графіка фінансування.
На виконання п. 6.1. Договору підряду та Додатку 2 ТОВ БК ФОРТІС ГРУП направлено ТОВ Науково-виробнича компанія КВАДРАТ рахунок на оплату № 23 від 27.10.2021р. на суму 500000,00 грн.
TOB НВК Квадрат здійснено оплату у сумі 500000,00 грн., що підтверджується випискою з розрахункового рахунку НОМЕР_1 .
По факту першої події позивачем складено податкову накладну № 11 від 28.10.2021, яка подана на реєстрацію.
Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.11.2021 року документи прийнято, проте реєстрацію податкової накладної від 28.10.2021 року №11 зупинено, з тих підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.10, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник D = 7.2029%, Р = 258541.54 (а. с. 22, т.1).
Позивачем подано до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою відповідно до постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 р. № 1165 (а. с. 23, т.1).
Відповідно до квитанції № 2 таблицю даних платника податку на додану вартість, Додаток 5, прийнято, проте, інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 15.11.2021 р. за № 9346701243 не враховано автоматично через невиконання вимог п. 18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду (а. с. 24, т.1).
Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.11.2021р. № 3393809/40708558 про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість за результатом розгляду таблиці даних ТОВ БК ФОРТІС ГРУП, зареєстрованої в контролюючому органі 15.11.2021 р. за № 9346701243 прийнято рішення про її врахування (а. с. 25, т.1).
23.11.2021р. ТОВ БК ФОРТІС ГРУП надано пояснення до ГУ ДПС у Харківській області, Індустріальній ДПІ (Основ`янський р-н) відповідно до повідомлення № 1 від 23.11.2021 р. (а. с. 26-27, т.1).
За результатом розгляду пояснень на доданих документів на підтвердження реальності господарської операції комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області прийнято рішення від 30.11.2021 р. № 3440797/40708558 яким відмовлено позивачу в реєстрації податкової накладної від 28.10.2021 р. № 11 на суму 500000,00 грн (а.с.29, т.1), внаслідок ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження/розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків- фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових норм та галузевої специфікації, накладних
На зазначене вище рішення від 30.11.2021 р. № 3440797/40708558 про відмову в реєстрації податкової накладної позивачем було подано скаргу від 01.12.2021 р. №9365304605, що підтверджується квитанцією № 2 .
За результатом розгляду вказаної скарги комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 07.12.2021 року №57538/40708558/2 яким відповідно до пункту 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а. с. 30, т.1).
Перевіряючи оскаржуване рішення відповідача на відповідність положенням ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.
Правила справляння податку на додану вартість регламентовані приписами р. V ПК України.
Так, відповідно до п.п. "а" п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з, зокрема, постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Згідно з п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.1, 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Функціонування Єдиного реєстру податкових накладних (далі за текстом Реєстр) відбувається в автоматизованому режимі за правилами Порядку ведення єдиного реєстру податкових накладних (затверджено постановою КМУ від 29.10.2010 № 1246 із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №1246), а також Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість (затверджено постановою КМУ від 16.10.2014р. із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №569).
Зокрема, п.12 Порядку №1246 передбачено, що саме в автоматизованому режимі здійснюється перевірка одержаної від платника податків податкової накладної на предмет наявності підстав для зупинення реєстрації.
Відповідно до п.п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
З 01.02.2020р. діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165 (далі за текстом - Порядок зупинення №1165), відповідно до п.п.3-5 якого податкова накладна, котра не відповідає критеріям (ознакам) безумовної реєстрації, підлягає перевірці на предмет ризиковості господарських операцій в аспекті наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання податкового обов`язку.
За правилом п.6,11 Порядку зупинення №1165 підставою для зупинення реєстрації податкової накладної в Реєстрі є відповідність операції критерію ризиковості. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1)номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Постановою КМУ від 19.12.2019 № 1165 разом з Порядком зупинення №1165 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом Порядок прийняття рішень №1165).
Згідно з п.4 Порядку прийняття рішень №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.6 Порядку прийняття рішень №1165 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Як передбачено, п.7 Порядку прийняття рішень №1165 письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За приписами п.11 Порядку прийняття рішень №1165 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до вимог ПК України та постанови КМУ № 1165 від 11.12.2019 позивачем подано пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення господарської операції, що була підставою для складання та реєстрації податкових накладних.
Надані позивачем до його пояснень документи не дають підстав для сумніву щодо дійсного укладання договору, здійснення господарської операції між позивачем та його контрагентом.
Також, згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд вважає, що оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає вимогам умотивованості, адже містять лише загальне твердження про ненадання платником первинних документів, хоча у дійсності копії таких документів надані платником до контролюючого органу і реальність відомостей цих документів, а також правильність їх складання не поставлена контролюючим органом під сумнів та не спростована.
Суд зауважує, що з огляду на приписи ст.185,187 ПК України об`єктивними ознаками неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання податкового обов`язку є обґрунтовані сумніви (розумні припущення тощо) контролюючого органу в наявності у спірних правовідносинах об`єкта оподаткування податком на додану вартість, тобто реальний ризик виписування особою податкової накладної за відсутності визначеної кодексом першої події. Проте, у спірних правовідносинах факт обґрунтованості такого сумніву не підтверджено у ході розгляду справи.
За відсутності в оскаржуваному рішенні контролюючого органу доказів відсутності об`єкта справляння ПДВ, а також доказів відсутності першої події виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, як доказів наміру платника на безпідставне одержання податкової вигоди у будь-якій формі та ураховуючи неподання таких доказів до матеріалів справи, оскаржувані рішення контролюючого органу підлягають скасуванню.
З урахуванням викладеного, Головним управлінням ДПС в Харківській області не доведено правомірності прийняття оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому позовні вимоги в частині визнання такого рішення протиправним та його скасування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що за приписами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.
В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання саме Державної податкової служби України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну подану на реєстрацію позивачем датою її подачі, є дотриманням гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Частинами 1, 2 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.14, 243-246,293,295, 296 КАС України, суд,
вирішив:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3440797/40708558 від 30.11.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 28.10.2021р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 11 від 28.10.2021 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її отримання.
Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області за рахунок бюджетних асигнувань витрати по сплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БК Фортіс Груп у розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок ) грн 50 коп.
Стягнути з ДПС України за рахунок бюджетних асигнувань витрати по сплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БК Фортіс Груп у розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок ) грн 50 коп.
Рішення набирає законної сили у порядку, передбаченому статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та підлягає оскарженню у порядку та у строки, визначені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2023 |
Оприлюднено | 30.01.2023 |
Номер документу | 108608192 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні