Постанова
від 03.10.2007 по справі 29/392-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

29/392-А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

03.10.2007р.м.Київ№ 29/392-А

За позовомДержавної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва

доТовариства з обмеженою відповідальністю "Фіннінтер Компані"

про стягнення 72117,21 грн.

Суддя  Усатенко І.В.

Секретар судового засідання Коваль І.А.

Представники:

від позивача         Яременко О.В. –ст. держ. под. інсп. (довір. в справі)

від відповідача     не з'явились

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 03.10.2007 о 09 год. 40 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 10.10.2007, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач - Державна податкова інспекція у Голосіївському районі міста Києва звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фіннітер Компані" суми податкового боргу перед бюджетом в розмірі 72117,21 грн.

Ухвалою від 22.06.2007 відкрито адміністративне провадження у справі.

Під час проведення підготовчого провадження судом були витребувані від осіб, які беруть участь у справі, документи та матеріали, прийнято рішення про обов'язковість особистої участі осіб, які беруть участь у справі, у судовому засіданні.

Заявою від 14.09.2007 позивач збільшив позовні вимоги та просить стягнути заборгованість перед бюджетом з ТОВ "Фіннінтер Компані" на загальну суму 94066,65 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що у позивача обліковується  недоїмка, яка виникла в зв'язку з несплатою штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій в сумі 72117,21 грн. Крім того в результаті проведеної перевірки відповідача було прийняте рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 21949,44 грн., які також несплачені відповідачем. Податковий борг виник в зв'язку з тим, що податкове зобов'язання відповідача є узгодженим. Враховуючи викладене позивач, посилаючись на пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. З вказаного Закону, просить стягнути з відповідача заборгованість перед бюджетом.

Відповідач в судове засідання не з'явився, відзив на позов не надав та не надіслав, Ухвали та повістки - повідомлення були направлені на адресу відповідача, яка вказана в позовній заяві та в ЄДРПОУ, а саме: м. Київ, вул. Гайдара, 50. Однак кореспонденція повернулася, в зв'язку з відсутністю адресата за вказаною адресою.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Як підтверджено матеріалами справи, відповідач –Товариство з обмеженою відповідальністю "Фіннінтер Компані" зареєстрована Голосїівською РДА м. Києва 29.08.2005 та перебуває на обліку в ДПІ у Голосіївському районі м. Києва як платник податків, зборів та інших обов'язкових платежів.

Матеріалами справи підтверджується, що відповідач станом на 09.08.2007 має заборгованість перед бюджетом в сумі 94066,65 грн. (довідка в справі).

Вказана сума заборгованості виникла на підставі того, що ДПІ у Голосіївському районі м. Києва був складений акт №26500575/2306 від 31.10.2006, яким встановлено порушення відповідачем вимог п. 1 ст. 7 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", п. 2.6, п. 3.5 Постанови Правління НБУ №637 від 15.12.2004.  

На підставі вказаного акта перевірки ДПІ у Голосіївському районі м. Києва були прийняті рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій:

№000661/2306 від 10.11.06 на суму 340,00 грн.; №000662/2306 від 10.11.2006 на суму 71457,21 грн., №000660/2306 від 10.11.2006 на суму 320,00 грн.

Крім того, 29.03.2007 ДПА у м. Києві було проведено перевірку, в результаті якої було встановлено порушення пп. 2.8 п. 2, пп. 3.5 п. 3, пп. 7.24 п. 7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні. На підставі вказаного акта перевірки прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 21949,44 грн.

Вказані рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій  були розміщені на дошці оголошень 27.11.2006, про що свідчить акт № 56/2306.

Відповідачем не надано доказів того, що вищезазначені рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій скасовані чи відкликані.

Позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Згідно із преамбулою Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" цей Закон визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Згідно із преамбулою Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" цей Закон визначає порядок патентування торговельної діяльності за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток, діяльності у сфері торгівлі іноземною валютою, діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, що провадиться суб'єктами підприємницької діяльності.

Отже, ці Закони не є законами про оподаткування.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України державні органи та їх посадові особи діють у спосіб, в межах повноважень та на підставах, передбачених Конституцією та Законами України.

Законом України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг” передбачено, що фінансові санкції застосовуються на підставі рішення відповідного органу, тобто визначена форма реагування державного органу та назва акта, який він приймає в межах своєї компетенції –рішення.

Крім того, відповідно до ст. 2 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

Згідно зі ст. 3 зазначеного Закону органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.

Статтею 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, такі функції:

- здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів;

- забезпечують   застосування  та  своєчасне  стягнення  сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами;

- подають   до  судів  позови  до  підприємств,  установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими  фондами  за  рахунок  їх майна.

Законами України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" передбачена відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за порушення норм цього закону. За такі порушення за рішенням відповідних органів державної податкової служби України до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у встановлених цим Законом розмірах.

Такі санкції відповідно до вказаних Законів, а також Бюджетного кодексу України зараховуються до бюджетів, незважаючи на те, що за класифікацією бюджетних доходів вони відносяться до неподаткових надходжень.

Таким чином, суд дійшов висновку, що визначення відповідачеві фінансових санкцій здійснено податковим органом правомірно і в межах компетенції контролюючого органу, встановленої законами України, в т. ч. спеціальним законодавством.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та патентування в розмірі 94066,65 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 71, 158-163 КАС України, господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фіннінтер Компані" (м. Київ, вул. Гайдара, 50, рахунки відсутні, ідентифікаційний код 33692555) до Державного бюджету України (р/р 31117104700002 в ГУ ДКУ в м. Києві, МФО 820019, ідентифікаційний код 26088788) суму заборгованості перед бюджетом по штрафним санкціям в розмірі 94066,65 грн. (дев'яносто чотири тисячі шістдесят шість грн. 65 коп.).

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.

          

Суддя                                                                                                               І.В. Усатенко

                                                  Дата складення та підписання постанови у повному обсязі –10.10.2007.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.10.2007
Оприлюднено07.11.2007
Номер документу1086258
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —29/392-а

Постанова від 03.10.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Усатенко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні