Справа № 352/1992/22
Провадження № 2-а/352/4/23
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2023 року м. Івано-Франківськ
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
у складі: головуючої судді Хоминець М. М.
з участю секретаря Гундич Г. В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,
у с т а н о в и в :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення.
Заявлений позов обґрунтовував тим, що згідно постанови інспектора СРПП ВП №1 (м. Тисмениця) Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області Гречаника Р. Ю. від 09.11.2022 на нього накладено штраф у розмірі 340 грн за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП. Він визнаний винним у тому, що 09.11.2022 в 11 год по вул. Миру в с. Драгомирчани Івано-Франківського району Івано-Франківської області, керуючи транспортним засобом марки «Фольцваген Гольф» н.з. НОМЕР_1 , не виконав вимогу дорожнього знаку 5.16 «Напрям руху по смугах», чим порушив п. 33.5.16 ПДР України. Вказану постанову інспектора вважає незаконною і такою, що підлягає до скасування. Інспектор поліції зупинив його та звинуватив у порушенні рядності руху, не дослідивши в повній мірі обставин справи, не роз`яснивши позивачу його права, не надавши можливості скористатись послугами адвоката, не маючи належних і допустимих доказів на доведення факту вчинення позивачем правопорушення, безпідставно виніс оскаржувану постанову. За таких обставин просив скасувати оскаржувану постанову.
Позивач у позовній заяві просив розглянути справу в його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився, відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, від нього не надійшло повідомлення про причини неприбуття в судове засідання, ним не надано відзиву.
За таких обставин суд відповідно до вимог ч.3 ст.205 КАС України постановив провести розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з таких підстав.
Встановлено, що оскаржуваною постановою про накладення адміністративного стягнення у справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, серії БАД № 700285 від 09.11.2022 інспектор СРПП ВП № 1 (м. Тисмениця) Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області Гречаник Р. Ю. наклав на позивача ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП.
Позивач визнаний винним у тому, що 09.11.2022 в 11 год на вул. Миру в с. Драгомирчани Івано-Франківського району Івано-Франківської області він, керуючи транспортним засобом марки «Фольцваген Гольф» н.з. НОМЕР_1 , не виконав вимогу дорожнього знаку 5.16 «Напрям руху по смугах», чим порушив п. 33.5.16 ПДР України (а.с.5).
Статтею 245 КУпАП встановлено, що завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і обєктивне зясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Стаття 280 КУпАП закріплює обовязок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення зясувати:чи буловчинено адміністративнеправопорушення,чи виннаця особав йоговчиненні,чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності з вимогами ст.251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності факту адміністративного правопорушення та вини особи в його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.
Згідно з вимогами ч.1 ст.122 КУпАП перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками, тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У порушення вказаної норми відповідач не надав суду жодних належних і допустимих доказів на підтвердження правомірності оскаржуваної постанови та вчинення позивачем правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП, зокрема, порушення вимог дорожнього знаку 5.16 «Напрямки руху по смугах» п. 33 ПДР України.
Відповідно до вимог ч.3 ст.286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
Згідно ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
З урахуванням викладеного, з огляду на передбачені ч.3 ст.286 КАС України повноваження суду за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності, суд приходить до висновку про обґрунтованість позову та наявність підстав для скасування рішення суб`єкта владних повноважень і закриття справи про адміністративне правопорушення.
Згідно з вимогами ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
У рамках судового розгляду даної справи позивач поніс витрати по сплаті судового збору в розмірі 496,20 грн (а.с.17). Тому суд стягує з відповідача ГУНП в Івано-Франківській області за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень на користь позивача 496,20 грн судових витрат.
На підставінаведеного,відповідно дост.245, 251, 280 КУпАП, керуючись ст. 9, 139, 242, 244-246, 286 КАС України, суд
у х в а л и в :
Позов ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення задоволити.
Скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення у справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, серії БАД № 700285 від 09 листопада 2022 року інспектора СРПП ВП № 1 (м. Тисмениця) Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області Гречаника Романа Юрійовича щодо накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 340 грн за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП, та закрити справу про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 .
Стягнути із Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області, код ЄДРПОУ 40108798, у користь ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , 496 (чотириста дев`яносто шість) грн 20 коп судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Згідно п.15.5 розділу VП «Перехідні положення» КАС України (в редакції ЗУ від 03.10.2017 р.) до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаціної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Позивач: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .
Відповідач: Головне управління Національної поліції в Івано-Франківській області, вул. Української Перемоги (Сахарова), 15, м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 40108798.
Повне судове рішення складено 27.01.2023.
Суддя Марія ХОМИНЕЦЬ
Суд | Тисменицький районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2023 |
Оприлюднено | 30.01.2023 |
Номер документу | 108634613 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
ХОМИНЕЦЬ М. М.
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
ХОМИНЕЦЬ М. М.
Адміністративне
Тисменицький районний суд Івано-Франківської області
ХОМИНЕЦЬ М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні