Ухвала
від 25.01.2023 по справі 441/140/23
ГОРОДОЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

441/140/23

1-кс/441/62/2023

У Х В А Л А

про тимчасовий доступ до речей і документів

25.01.2023 слідчий суддя Городоцького районного суду Львівської області ОСОБА_1 ,з участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Городоцького відділу Пустомитівської окружної прокуратури Львівської області ОСОБА_3 , про надання тимчасового доступу до речей і документів,

в с т а н о в и в:

прокурор Городоцького відділу Пустомитівської окружної прокуратури ОСОБА_4 звернулася до слідчого судді Городоцького районного суду Львівської області з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей та документів, які перебувають у приміщенні, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , яка належить ІНФОРМАЦІЯ_1 , як правонаступнику ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Згідно клопотанням прокурора, Пустомитівською окружною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42023142270000008 від 12.01.2023 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України щодо неналежного виконання невстановленою службовою особою ІНФОРМАЦІЯ_2 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , місцезнаходження: 81512, Львівська обл., Городоцький р-н, с. Мшана) своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдано істотної шкоди на суму не менше 185 600,00 грн.

Встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_3 до 31.12.2020 отримувала необоротні активи, малоцінні та швидкозношувані предмети, але не оприбуткувала їх на рахунки обліку активів (основних засобів та виробничих запасів), і без попереднього оприбуткування списувала їх вартість на видатки.

З-поміж обставин, які встановлюються, є обставини щодо укладення та виконання договорів поставки щебню, гравію, тощо, оприбуткування та списання отриманих за результатами договорів товарно-матеріальних цінностей. Зокрема, у період з 14 серпня до 18 грудня 2020 року ІНФОРМАЦІЯ_3 уклала з ТзОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " ( НОМЕР_2 ) п`ять договорів поставки, а саме:

№1 від 14.08.2020 із строкомдії до31.12.2020 щодо поставки щебню, гравію, тощо, із визначенням асортименту та кількості у письмових або усних замовленнях та рахунках фактурах. Відповідно до п.3.1. Договору №1 поставка товару здійснюється протягом строку дії Договору відповідно до попередніх замовлень покупця, в яких визначаються асортимент, кількість, умови, строки та місце поставки Товару, ціна за товар зазначається у видаткових накладних та рахунках-фактурах постачальника. Відповідно до п. 4.5. Договору №1 загальна ціна договору становить 46400,00 грн з ПДВ;

№2 від 14.09.2020 із строкомдії до31.12.2020 щодо поставки щебню, гравію, тощо, із визначенням асортименту та кількості у письмових або усних замовленнях та рахунках фактурах. Договір №2 за змістом та істотними умовами є ідентичним до Договору №1;

№3 від 26.10.2020 із строкомдії до31.12.2020 щодо поставки щебню, гравію, тощо, із визначенням асортименту та кількості у письмових або усних замовленнях та рахунках фактурах. Договір №2 за змістом та істотними умовами є ідентичним до Договору №1 та №2;

№4 від 11.11.2020 із строкомдії до31.12.2020 щодо поставки щебню, гравію, тощо, із визначенням асортименту та кількості у письмових або усних замовленнях та рахунках фактурах. Договір №2 за змістом та істотними умовами є ідентичним до Договору №1 3;

№5 від 18.12.2020 із строкомдії до31.12.2020 щодо поставки щебню, гравію, тощо, із визначенням асортименту та кількості у письмових або усних замовленнях та рахунках фактурах. Договір №2 за змістом та істотними умовами є ідентичним до Договору №1 - 4.

Невстановлена на даному етапі досудового розслідування службова особа ІНФОРМАЦІЯ_2 , у період з 14 серпня до 18 грудня 2020 року, точного місця в ході досудового розслідування не встановлено, особисто отримала від імені ІНФОРМАЦІЯ_2 у постачальника 400м3 товарно-матеріальних цінностей, зокрема:

80 м3 щебню фракції 20-40 на суму 46400,00 грн, про що свідчить підпис на видатковій накладній №РН-0000179 від 17.08.2020, складеній на виконання Договору №1.

80 м3 щебню фракції 20-40 на суму 46400,00 грн, про що свідчить підпис на видатковій накладній №РН-0000227 від 15.09.2020, складеній на виконання Договору №2.

80 м3 щебню фракції 20-40 на суму 46400,00 грн, про що свідчить підпис на видатковій накладній №РН-0000324 від 26.10.2020, складеній на виконання Договору №3.

80 м3 щебню фракції 20-40 на суму 46400,00 грн, про що свідчить підпис на видатковій накладній №РН-0000384 від 11.11.2020, складеній на виконання Договору №4.

80 м3 щебню фракції 20-40 на суму 46400,00 грн, про що свідчить підпис на видатковій накладній №РН-0000461 від 21.12.2020, складеній на виконання Договору №5.

На отриманих копіях видаткових накладних є розпорядження «до оплати», які також засвідчено підписом, схожим до підпису отримувача товарно-матеріальних цінностей, що може становити єдиний почерковий матеріал для експертного дослідження.

Зобов`язання за Договором №1 в сумі 46400,00 грн за рахунок коштів місцевого бюджету оплачено 18.08.2020; за Договором №2 в сумі 46400,00 грн за рахунок коштів місцевого бюджету оплачено 16.09.2020; за Договором №3 в сумі 46400,00 грн за рахунок коштів місцевого бюджету оплачено 28.10.2020; за Договором №4 в сумі 46400,00 грн за рахунок коштів місцевого бюджету оплачено 16.11.2020; за Договором №5 в сумі 46400,00 грн за рахунок коштів місцевого бюджету оплачено 22.12.2020.

Станом на момент виникнення зазначених господарських правовідносин і по теперішній момент часу заборонено придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону (ч. 10 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Таким чином встановлено, що в порушення ч. 10 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин проведено п`ять окремих закупівель без використання електронної системи, у результаті чого укладено п`ять окремих договорів щодо одного й того ж предмета закупівлі за ДК 021:2015:14210000-6, в одній і тій же кількості, з однією і тією ж юридичною особою - ТзОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " ( НОМЕР_2 ), на однакові суми, проте на загальну суму, що перевищує граничну суму 200000,00 грн, і встановлює необхідність проведення відкритих торгів (п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону). Таким чином указаним Законом такі дії кваліфікуються як такі, що вчинені з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель.

Крім цього, відповідно до листа ІНФОРМАЦІЯ_5 (вхідний №77-23 від 06.01.2023) встановлено, що згідно із бухгалтерськими документами щебінь у кількості 400 тонн на обліку виробничих запасів не перебував, а був списаний на витрати. ІНФОРМАЦІЯ_6 до листа також надано копії меморіальних ордерів №6, актів списання не надано.

Однак, надані копії меморіальних ордерів №6 є лише накопичувальною відомістю за розрахунками з кредиторами і самі по собі не підтверджують реальність і достовірність звітності щодо списання щебню на витрати та не містять у собі підстав для такого списання (якими можуть бути продаж, розподіл, передача, обмін, споживання, обробка тощо), не є видатковим документом і не замінює його, тоді як відсутність видаткових документів вказують на порушення правил обліку і контролю наявності та руху запасів в місцях їх зберігання, внаслідок чого мало місце безпідставне та безконтрольне списання товарно-матеріальних цінностей.

Крім цього, встановлено, що бюджетна установа також здійснила придбання основного засобу по КЕКВ 3110 (код 3110 відноситься до придбання обладнання і предметів довгострокового користування) - тренажерного обладнання на суму 70000,00 грн, проте, у даних інвентаризаційного опису основних засобів (1010 - 1016), як і інвентаризаційного опису малоцінних необоротних матеріальних активів (1113) ІНФОРМАЦІЯ_2 взагалі не встановлено даних про наявність / відсутність «тренажерного обладнання» чи закінченого пристрою з усіма пристосуваннями і приладдям до нього, конструктивно відокремлених предметів, призначених для виконання самостійних тренажерних функцій. Отже, виявлено основні засоби, які взагалі не обліковуються на балансі бюджетної установи, що також є порушенням. Тому необхідно здійснити перевірку руху основних засобів, що відображається в даних бухгалтерського обліку за період 2018 до 2020 роки.

Враховуючи зазначене, в межах кримінального провадження в цілому є підстави вважати, що бюджетна установа отримувала необоротні активи, малоцінні та швидкозношувані предмети, але не оприбуткувала їх на рахунки обліку активів (основних засобів та виробничих запасів), і без попереднього оприбуткування списувала їх вартість на видатки.

Крім цього, встановлено, що й саме списання щебню здійснено за відсутності відповідних на це підстав (видаткових документів), які б підтверджували реальність, достовірність і повноту звітності щодо списання активів на витрати відповідно до наданих меморіальних ордерів №6.

Таким чином є підстави вважати про порушення установленого порядку обліку в тому числі правил обліку і контролю наявності та руху запасів в місцях їх зберігання, внаслідок чого було списано матеріальних цінностей на суму не менше 185600,00 грн, що призвело до списання матеріальних цінностей на видатки без достатніх на те підстав та без їх попереднього оприбуткування і їх наявність не підтверджується матеріалами інвентаризації. Тобто майно вилучено з володіння власника з порушенням установленого порядку, безпідставно, безконтрольно та безповоротно, без можливості його повернення. У зв`язку із чим завдано збитків на зазначену суму, що в 100 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян (більше 105100,00 грн).

26.11.2020 ІНФОРМАЦІЯ_7 на 1-ій сесії 8-го скликання прийняла рішення №14 «Про реорганізацію юридичних - сільських рад, які увійшли до ІНФОРМАЦІЯ_8 , шляхом приєднання до ІНФОРМАЦІЯ_9 », відповідно до якого остання з 26.11.2020 є правонаступником всього майна, прав та обов`язків ІНФОРМАЦІЯ_2 . Передавальний акт ІНФОРМАЦІЯ_2 затверджено рішенням ІНФОРМАЦІЯ_5 від 25.02.2021 №434. Відповідно до передавального акта виробничі запаси відсутні.

Після встановлення факту документального оформлення ІНФОРМАЦІЯ_10 здійснення господарських операцій з ТзОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " ( НОМЕР_2 ) та їх повної оплати, виникла необхідність в отриманні документів, які б фіксували факти бухгалтерського обліку руху придбаних товарно-матеріальних цінностей, їх оприбуткування та списання, а також підтверджували б правомірність зазначених операцій.

З метою встановлення зазначених обставин, а також встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, захисту суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура ІНФОРМАЦІЯ_11 скеровано запит до правонаступника про надання документів, які б фіксували факт бухгалтерського обліку руху придбаних товарно-матеріальних цінностей, їх оприбуткування та списання.

ІНФОРМАЦІЯ_12 листом від 18.01.2023 надала лише частину документів, та повідомила про те, що решта документів їй як правонаступнику ІНФОРМАЦІЯ_10 не передано. Таким чином є підстави вважати, що інша частина документів знаходиться у будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яка належить ІНФОРМАЦІЯ_1 , як правонаступнику.

Вказані речі і документи перебувають у будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яка також належить ІНФОРМАЦІЯ_1 , як правонаступнику ІНФОРМАЦІЯ_2 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , місцезнаходження: 81512, Львівська обл., Городоцький р-н, село Мшана).

Зважаючи на вимогист.163 КПК Українислідчий суддя вважає можливим розглядати клопотання у відсутності представників осіб, у володінні яких знаходяться документи, дозвіл на тимчасовий доступ до яких просить надати прокурор.

Прокурор подав заяву, у якій просив розгляд клопотання проводити за його відсутності. Клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.

Відповідно до ч.4ст.107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Вивчивши клопотання та додані до нього документи, доходжу наступного висновку.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до п. 5 ч. 1ст. 162 КПК Українидо охоронюваноїзаконом таємниці,яка міститьсяв речахі документах,належать відомості,які можутьстановити банківськутаємницю.

Із змісту клопотання від 24.01.2023 та доданих до нього документів убачається, Пустомитівською окружною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42023142270000008 від 12.01.2023 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Відповідно до ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

У судовому засіданні слідчим суддею встановлено, що клопотання прокурора за своєю суттю в цілому відповідає вимогам ч. 6 ст.132, ст.160 КПК України, обставин, передбачених п. п. 1-3 ч. 3 ст.132, ст.161та абз. 2 ч. 6 ст.163 КПК України, не встановлено.

Згідно з ч. 2ст. 132 КПК України, клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

Порушень вимог Глави 10 КПК України- заходи забезпечення кримінального провадження і підстави їх застосування та Глави 15 КПК України- тимчасовий доступ до речей і документів, у судовому засіданні, слідчим суддею не виявлено.

Враховуючи наведене, приходжу до висновку, що документи (інформація), які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 , як правонаступника всього майна,прав таобов`язків ІНФОРМАЦІЯ_2 (а саме у будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яка також належить ІНФОРМАЦІЯ_1 , як правонаступнику ІНФОРМАЦІЯ_2 ) отримати іншим способом можливості немає, та неможливість іншими способами довести обставини вчинення даного кримінального правопорушення, тому, за наведених обставин, вважаю, що клопотання підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст.131,160,162,163,164 КПК України, -

постановив:

Клопотання прокурора Городоцького відділу Пустомитівської окружної прокуратури Львівської області ОСОБА_3 , про надання тимчасового доступу до речей і документів -задовольнити в повному обсязі.

Надати слідчому у кримінальному провадженні №42023142270000008 від 12.01.2023 за ч. 1 ст. 367 КК України, ОСОБА_5 , а також прокурорам групи прокурорів, ОСОБА_3 та ОСОБА_6 , тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у приміщенні, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , яка належить ІНФОРМАЦІЯ_1 , як правонаступнику ІНФОРМАЦІЯ_2 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , місцезнаходження: 81512, Львівська обл., Городоцький р-н, село Мшана), з можливістю вилучення (виїмки), їх належним чином засвідчених копій:

-бухгалтерського обліку руху активів ІНФОРМАЦІЯ_2 за 2018-2020 роки в тому числі бухгалтерського обліку, складених за результатами придбаного щебню у ІНФОРМАЦІЯ_13 за 2020 рік, первинні бухгалтерські документи про походження товару, у тому числі оборотно-сальдові відомості;

-книги (чи картки) складського обліку запасів за одиницями обліку та кількістю за 2020 рік та всіх прибуткових та видаткових документів, складених у цьому періоді, звіти матеріально-відповідальних осіб; документів, що підтверджують використання (підставидля списання) отриманого уповноваженим представником ІНФОРМАЦІЯ_2 щебню (розподіл, передача, обмін, споживання, обробка у процесі виробництва тощо);

-інвентеризації, які за часом передували інвентеризації, проведеній у січні 2021 року, тобто за 2019 рік, а у разі відсутності за 2018 рік;

-сторінок журналів видачі довіреностей, довіреності на отримання товарно матеріальних цінностей, за 2018 2020 роки;

-копії інших бухгалтерських документів по фінансово-господарським взаємовідносинам між ІНФОРМАЦІЯ_10 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ) та ТзОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " ( НОМЕР_2 ) за 2020 рік;

-документів, які містять інформацію про наявність матеріально відповідальноїособи (осіб),яка (які)одержала (одержави)щебінь згідноіз видатковиминакладними усерпні листопаді 2020року (про призначення, прийняття на посаду, набуття повноважень, проходження служби тощо).

Строк дії ухвали постановити два місяці, у відповідності до п. 7 ч. 1 ст. 164 КПК України.

Роз`яснити посадовим особам ІНФОРМАЦІЯ_5 , що у відповідності до ч.1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Розгляд клопотання здійснити без виклику особи у володіння якої знаходяться документи в порядку ч.2 ст. 163 КПК України.

Здійснити судовий розгляд у закритому судовому засіданні без оприлюднення судового рішення в електронній формі.

Не розголошувати під час оприлюднення в електронній формі рішення за результатами розгляду даного клопотання відомості щодо фабули вчинення кримінальних правопорушень, а також установи у якої здійснюється тимчасовий доступ та найменування документів, до яких здійснюється тимчасовий доступ.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГородоцький районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення25.01.2023
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу108635252
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —441/140/23

Ухвала від 25.01.2023

Кримінальне

Городоцький районний суд Львівської області

Яворська Н. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні