Рішення
від 23.01.2023 по справі 400/4889/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 січня 2023 р. № 400/4889/22 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Бульби Н.О. розглянув за правилами спрощеного провадження в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Приватного підприємства " АГРОЛІДЕР ГРУП ", вул. Французький бульвар, 60Б, кв. 389, Одеса, Одеська область, 65009,

до відповідача:Виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, вул. Дружби народів, 48, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55000,

про:визнання протиправним та скасування рішення №344,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Агролідер Груп" звернулось до суду з позовом до виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області №344 від 12.10.2021 "Про скасування дозволу №10 на розміщення зовнішньої реклами та демонтаж рекламної конструкції (білборд №10), яка розміщена ПП "Агролідер Груп" на вулиці Олімпійській".

Підставою позову позивач вказує незаконність оспорюваного рішення та його необґрунтованість, посилаючись на відсутність невідповідності місця фактичного розташування рекламної конструкції (білборду №10) його місцезнаходженню, передбаченому у Дозволі №10 на його розміщення. Тому позивач вважає, що відсутні підстави для демонтажу рекламного засобу.

Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 відкрито провадження у справі та вирішено проводити її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідно до п. 1 наказу Миколаївського окружного адміністративного суду від 29.04.2022 № 16-о «Про тимчасове припинення відправки поштової кореспонденції Миколаївського окружного адміністративного суду в умовах воєнного стану» відправку вихідної кореспонденції Миколаївського окружного адміністративного суду засобами поштового зв`язку тимчасово припинено.

Одночасно з позовом, 02 листопада 2022 року позивачем подано заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 12.10.2022 № 344 "Про скасування дозволу на розміщення зовнішньої реклами та демонтаж рекламної конструкції (білборд), яка розміщена приватним підприємством "Агролідер Груп" на вул. Олімпійській" до набрання законної сили рішенням суду по даній справі.

Ухвалою суду від 07.11.2022 у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову відмовлено. 19.12.2022 до суду надійшов письмовий відзив на позовну заяву. Відповідач просить у задоволенні позовних вимог відмовити повністю. Заперечення відповідача мотивовані тим, що позивач при поданні заяви про надання йому дозволу на розміщення зовнішньої реклами (реєстраційний номер заяви 804) подав також схему розміщення рекламної конструкції, білборду №10, в масштабі М 1:500, розроблену архітектором ОСОБА_1 , відповідно до якої управлінням містобудування, архітектури та розвитку інфраструктури (робочим органом) було підготовлено проект дозволу №10 на розміщення зовнішньої реклами. На підставі вказаних документів відповідачем було ухвалено рішення від 20.06.2019 №154 «Про надання дозволу приватному підприємству «Агролідер Груп» на розміщення об`єктів зовнішньої реклами», в тому числі на розміщення білборду №10. Оскільки в результаті проведення обстеження уповноваженою особою відповідача фактичного місця розташування білборду №10 було встановлено невідповідність заявленому у схемі місцю розташування рекламного засобу, відповідачем було ухвалено оскаржуване рішення

Розглянувши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.

30.05.2019 Приватне підприємство «Агролідер Груп» через центр надання адміністративних послуг подало заяву про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, а саме: розміщення білборду на вулиці Олімпійській на правій стороні по напряму руху до центру міста.

Як встановлено судом, до заяви були додані наступні документи:

-фотокартка місця, на якому планується розташування рекламного засобу;

-ескіз рекламного засобу;

-ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням;

-копія виписки з ЄДРЮОПУ стосовно позивача.

Вказані документи були прийняті Центром надання адміністративних послуг 30.05.2019.

До заяви позивачем було надано схему розміщення рекламних конструкцій в масштабі М 1:500, розроблену архітектором ОСОБА_1 .

Відповідно до вказаних ситуаційних схем розміщення рекламних конструкцій, замовником яких є ПП «Агролідер Груп», для кожної рекламної конструкції було розроблено загальний план-схему їх розміщення та на окремих листах схеми розміщення кожного білборда відносно місцевості із вказівкою точного місця його розташування.

Так, для білборда № 10 по вул. Олімпійська по правій стороні напрямку руху в центр міста, окрема схема розміщення цього рекламного засобу зображена на листі 11. Копія відповідної схеми знаходиться в матеріалах справи.

На підставі поданих позивачем документів управлінням містобудування, архітектури та розвитку інфраструктури було підготовлено проект дозволу №10 на розміщення зовнішньої реклами. Вказаний проект був погоджений утримувачами інженерних комунікацій: КП «Теплопостачання та водо каналізаційне господарство», ДП електричних мереж ПрАТ «Атомсервіс», Приватним акціонерним товариством «Укртелеком».

20.06.2019 виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради було прийнято рішення №154 «Про надання дозволу приватному підприємству «Агролідер Груп» на розміщення об`єктів зовнішньої реклами», в тому числі на розміщення білборду №10 на вулиці Олімпійській по правій стороні в напрямку руху до центра міста.

24.06.2019 на підставі вищевказаного рішення позивачу було видано Дозвіл №10 на розміщення зовнішньої реклами (далі в тексті рішення Дозвіл №10). Відповідно до виданого Дозволу адреса місця розташування рекламного засобу: Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Олімпійська, по правій стороні до центру міста. Характеристика (в тому числі технічна) рекламного засобу: наземна двостороння рекламна контрукція (білборд) 6,0х3,0 м на одній опорі. Строк дії дозволу до 24.06.2024.

18.08.2021 заступником начальника відділу містобудування та архітектури Южноукраїнської міської ради Ічанською Х.В., за участю представника дочірнього підприємства електричних мереж ПрАТ «Атомсервіс» Мудрика В.М. було проведено перевірку розміщення рекламної конструкції, білборд №10, розташованого на вулиці Олімпійській по правій стороні в напрямку руху до центра міста, на відповідність виданому Дозволу №10.

За результатами обстеження було складено Акт від 18.08.2021 з висновком про те, що рекламна конструкція (білборд №10) розміщена з порушенням схеми розміщення. В результаті обстеження було виявлено наступне:

-відповідно до схеми розміщення рекламна конструкція №10 повинна бути розміщена в створі з 4-ю опорою або на відстані 32,5 м від згину теплотраси;

-фактично рекламна конструкція №10 розміщена в створі з 6-ю опорою або на відстані 85 м від згину теплотраси.

З метою усунення вказаних порушень розміщення рекламної конструкції виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради позивачу була надіслана вимога про усунення порушення (лист №12/02-34/2674 від 20.08.2021) шляхом перенесення рекламної конструкції №10 на місце, яке було визначено на ситуативній схемі при видачі Дозволу №10.

Позивач з вказаними вимогами не погодився, про що попередив відповідача листами №411-а від 31.08.2021 та №442-а від 11.09.2021. Окрім того, позивач в листі №442-а від 11.09.2021 повідомив відповідача, що з огляду на технічну неможливість перенесення білборду №10, має намір встановити нову рекламну конструкцію в іншому місці, згідно із дозволом на розміщення зовнішньої реклами №10 від 24.06.2019. З метою забезпечення правильного визначення місця розташування рекламної конструкції просив організувати повторне комісійне обстеження за адресою: Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Олімпійська, по правій стороні до центру міста. Позивач у вказаному листі також вказав, що у майбутньому ним буде здійснено демонтаж раніше встановленого білборду №10.

В реагування на вказані листи виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради попередив позивача про підготовку проекту рішення «Про скасування дозволу №10 на розміщення зовнішньої реклами та демонтаж рекламної конструкції (білборд №10), яка розміщена ПП «Агролідер Груп» по вулиці Олімпійській» в разі невиконання вимоги про усунення порушень.

12.10.2021 виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради було ухвалено рішення №344 "Про скасування дозволу №10 на розміщення зовнішньої реклами та демонтаж рекламної конструкції (білборд №10), яка розміщена ПП "Агролідер Груп" на вулиці Олімпійській" (далі рішення №344).

Про ухвалене рішення позивача було повідомлено листом від 26.10.2021 №12/02-34/3434, надано термін до 12.11.2021 для добровільного демонтажу рекламної конструкції.

03.10.2022 виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради звернувся до позивача з листом, в якому запропонував шляхи для врегулювання питання щодо розміщення спірної рекламної конструкції, зокрема:

1) встановити її відповідно із дозвільними документами;

2) звернутись в місячний термін з дня отримання цього листа в центр надання адміністративних послуг із заявою на отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, враховуючи його фактичне місце розташування;

3) самостійно демонтувати рекламну конструкцію.

Станом на час звернення позивача до суду з позовом білборд №10 не демонтований, а також позивачем не надано доказів на вчинення дій з отримання Дозволу на його розміщення з урахуванням його фактичного місця знаходження.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з такого.

Частиною 1 статті 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини першої статті 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Правовідносини, що виникли між сторонами, врегульовані Законом України «Про рекламу», Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами».

Порядок розміщення зовнішньої реклами на території міста Южноукраїнська розроблений відповідно до Законів України «Про рекламу», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про дорожній рух», «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» та інших нормативно-правових актів України.

Порядок розміщення зовнішньої реклами в місті Южноукраїнську (далі - Порядок) регулює відносини, що виникають у процесі розміщення зовнішньої реклами у місті та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.

Відповідно до Додатку 1 до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради №128 від 25.05.2016, яким затверджено «Порядок розміщення зовнішньої реклами на території міста Южноукраїнська», а саме п. 1.3.:

дозвіл документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці на території міста Южноукраїнська;

зовнішня реклама реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць та доріг;

місце розташування рекламного засобу площа зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах населеного пункту, що надаються розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом;

самовільно встановлений рекламний засіб - рекламний засіб, що розміщується без наявності виданого у встановленому порядку дозволу, або рекламний засіб, який розміщений після прийняття виконавчим органом Южноукраїнської міської ради рішення про відмову у продовженні дозволу або його скасування.

Не вважається самовільно встановлений рекламний засіб- це засіб, який розміщений протягом часу розгляду заяви розповсюджувача зовнішньої реклами про продовження дії дозволу до моменту прийняття виконавчим органом Южноукраїнської міської ради відповідного рішення за такою заявою;

топогеодезичний знімок місцевості з прив`язкою місця розташування рекламного засобу ситуаційний план в масштабі 1:500 м із зазначенням конкретного місця розміщення рекламної конструкції, її розмірів та характеристик;

робочий орган відділ архітектури та містобудування Южноукраїнської міської ради.

Рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради №390 від 17.11.2021 було внесено зміни до рішення №128 від 25.06.2016, в тому числі змінено назви Порядку розміщення зовнішньої реклами та Порядку демонтажу.

Відповідно до п. 4 Порядку розміщення зовнішньої реклами (далі Порядку) Дозвіл погоджується з:

4.1.1. Власником місця (балансоутримувачем) або уповноваженим ним органом (особою), де планується розташувати РЗ.

4.2. На вимогу робочого органу дозвіл погоджується з:

4.2.1. Укравтодором або власниками автомобільних доріг та Національною поліцією - у разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг.

4.2.2. Відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об`єктів природно-заповідного фонду - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам`ятках історії та архітектури, в межах зон охорони таких пам`яток і в межах об`єктів природно-заповідного фонду;

4.2.3. Утримувачем інженерних комунікацій - у разі розміщення РЗ у межах охоронних зон цих комунікацій (погодження дозволу цим органом здійснюється на топогеодезичному знімку місцевості М 1:500 з прив`язкою місця розташування РЗ). Межі охоронних зон інженерних комунікацій при розміщенні фундаментів РЗ визначаються відповідно до нормативних вимог відстаней, встановлених Державними будівельними нормами і передбачених при розміщенні фундаментів огороджень підприємств, естакад, опор контактної мережі і зв`язку.

Як встановлено з Дозволу №10 від 24.06.2019, останній був погоджений на вимогу робочого органу: утримувачем інженерних комунікацій КП «Теплопостачання та водо каналізаційне господарство», ДП електричних мереж ПрАТ «Атомсервіс», Приватним акціонерним товариством «Укртелеком».

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом та підтверджено зібраними у справі доказами, Дозвіл № 10 від 24.06.2019 на розміщення зовнішньої рекламної конструкції був виданий позивачу на підставі його заяви від 30.05.2019, до якої були додані схеми розміщення рекламних конструкцій, зокрема і білборду №10, в масштабі М 1:500, розроблені архітектором Леденчуком В.І. Копії вказаних схем приєднані до матеріалів справи.

Тому твердження позивача про відсутність прив`язки місця розташування рекламної конструкції до конкретної місцевості, окрім адреси розташування, що вказана в Дозволі №10 (а саме: Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Олімпійська, по правій стороні до центру міста) не відповідає обставинам справи та спростовується наданими відповідачем доказами.

Відповідно до Типових правил розміщення зовнішньої реклами топогеодезичний знімок місцевості з прив`язкою місця розташування рекламного засобу ситуаційний план в масштабі 1:500 м із зазначенням конкретного місця розміщення рекламної конструкції, її розмірів та характеристик.

Дозвіл був виданий позивачу саме на підставі його заяви та доданих до неї схем місць розташування рекламних конструкцій.

Окрім того, як встановлено з Дозволу №10 від 24.06.2019, останній був погоджений на вимогу робочого органу з утримувачами інженерних комунікацій, що підтверджує факт розміщення білборда №10 у межах охоронних зон цих комунікацій (погодження дозволу цим органом здійснюється на топогеодезичному знімку місцевості М 1:500 з прив`язкою місця розташування РЗ).

Відповідно до п.п. 10.2. Порядку розміщення зовнішньої реклами розповсюджувач зовнішньої реклами забезпечує розміщення та експлуатацію РЗ з дотриманням норм техніки безпеки, пожежної безпеки і санітарних норм. Розповсюджувач зовнішньої реклами несе відповідальність за будь-які порушення норм безпеки, несправності та аварійні ситуації, що виникають з їх вини, та повинні за власний рахунок усувати всі дефекти, що виникають в процесі експлуатації РЗ.

Відповідно до п.п. 10.3. у разі порушення вимог цього Порядку уповноважені посадові особи робочого органу та/або балансоутримувачи місця розміщення РЗ (в межах повноважень) звертаються до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою про усунення порушень у визначений термін.

Відповідно до Порядку демонтажу рекламних засобів на території міста Южноукраїнська:

Демонтаж у цьому Порядку означає комплекс заходів, які передбачають відокремлення РЗ разом з основою від місця їх розташування та транспортування на спеціально відведені території для подальшого зберігання. При цьому демонтаж та наступне зберігання РЗ не передбачає переходу права власності на них до територіальної громади міста Южноукраїнська.

Демонтаж РЗ є засобом протидії порушенню прав територіальної громади міста Южноукраїнська, щодо надання у тимчасове користування місць (для розміщення РЗ) або усунення порушень договірних зобов`язань розповсюджувачами зовнішньої реклами за договорами про надання у тимчасове користування місць (власниками та/або законними користувачами РЗ), а також засобом усунення порушень в інших випадках.

Відповідно до підпункту д) пункту 2 Порядку демонтаж РЗ здійснюється відповідно до цього Порядку в разі невідповідності технічних характеристик РЗ та/або місця їх встановлення виданому дозволу на розміщення зовнішньої реклами. Демонтаж РЗ у випадках, встановлених пунктом 2 цього Порядку, здійснюється на підставі рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради. У вказаних в пункті 2 цього Порядку випадках (крім випадку, коли власника РЗ неможливо встановити) демонтаж РЗ повинен бути демонтований власниками (законними користувачами) РЗ самостійно за власний рахунок в термін, вказаний у вимозі робочого органу про усунення порушень вимог порядку розміщення зовнішньої реклами. Вимога направляється в письмовій формі поштою з повідомленням про вручення або вручається уповноваженому представнику розповсюджувача зовнішньої реклами особисто під підпис. У випадках, передбачених підпунктами а), б), г), д), ж) пункту 2 цього Порядку до вимоги може додаватися акт, в якому фіксуються виявлені порушення, за підписом представників робочого органу.

Таким чином, посилання позивача на відсутність у дозвільних документах конкретно визначеного місця розташування рекламної конструкції білборду №10 не відповідають дійсним обставинам справи. Факт невідповідності реального розміщення вказаного білборда його місцю розташуванню, передбаченого на схемі, що була надана самим позивачем разом із заявою для отримання дозволу на його розміщення, підтверджений Актом огляду від 18.08.2021.

Окрім того, суд не бере до уваги твердження позивача про те, що в самому Дозволі №10 від 24.06.2019 відсутні будь-які посилання на конкретне місце розташування рекламної конструкції, окрім адреси, оскільки він сам у листі на ім`я Южноукраїнського міського голови В. Онуфрієнка від 11.09.2021 повідомив, що найближчим часом має намір встановити рекламну конструкцію в іншому місці, згідно з Дозволом на розміщення зовнішньої реклами №10. У зв`язку з чим просив провести повторне комісійне обстеження за адресою: Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Олімпійська, по правій стороні стороні до центру міста за участю свого представника. Також повідомив, що в майбутньому позивачем буде здійснено демонтаж раніше встановленого білборду №10.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України.

Враховуючи викладене, підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 9, 22, 139, 241-246, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Приватного підприємства «Агролідер Груп» (вул. Французький бульвар, буд. 60-Б, кв. 389, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 42218883) до виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (вул. Дружби Народів, буд. 48, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 5000, код ЄДРПОУ 20910974) про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради «Про скасування дозволу №10 на розміщення зовнішньої реклами та демонтаж рекламної конструкції (білборд №10), яка розміщена приватним підприємством «Агролідер Груп» на вулиці Олімпійській» відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Н.О. Бульба

Рішення складено в повному обсязі 23.01.2023.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2023
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу108638101
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —400/4889/22

Рішення від 23.01.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні