Справа № 462/4634/22
провадження 1-кс/462/183/23
У Х В А Л А
30 січня 2023 року слідча суддя Залізничного районного суду міста Львова ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого ВП №1 ЛРУП №2 ГУ НП у Львівській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене із прокурором Франківської окружної прокуратури м. Львова Львівської області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів,
встановила:
До Залізничного районного суду м. Львова надійшло клопотання старшого слідчого ВП №1 ЛРУП №2 ГУ НП у Львівській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене із прокурором Франківської окружної прокуратури м. Львова Львівської області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів в межах кримінального провадження № 12022141390000483 від 09.07.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 190 КК України.
В обґрунтуванняклопотання зазначається,що у ВП № 1 ЛРУП № 2 ГУ НП у Львівській області надійшов акт ревізії фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_1 № 131320-22/02 від 31.05.2022 відповідно до котрого невстановленими особами внесено неправдиві відомості у документацію, щодо надання послуг та виконання ремонтно-будівельних робіт на замовлення Залізничної райадміністрації м. Львова.
Відповідно до акту «Ревізії фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_2 за період з 01.03.2018 по 30.11.2021» № 131320-22/02 від 31.05.2022 року встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_3 здійснювалась оплата за цілодобове чергування такої техніки без виїзду за відсутності погодженого між сторонами виду та кількості техніки без врахування погодних умов.
Внаслідок непогодження між сторонами кількості та виду техніки, яку необхідно залучити до чергування в окремих випадках в зимовий період при температурі повітря вище 0°С та за відсутності штормових попереджень, безпідставно відпрацьовано в режимі чергування 116144,95 маш/год на загальну суму 1,65 млн грн., з яких чергування в день становить 61968,03 маш/год на суму 937,9 тис.грн, чергування в ніч - 54179,93 маш/год на 718,3 тис.грн., чим завищено вартість наданих послуг з механізованого прибирання.
Розпорядженнями голови ІНФОРМАЦІЯ_2 від 10.11.2017 № 641 від 13.11.2018 №636, від 19.11.2019 № 609, від 17.11.2020 № 530 «Про перехід підприємств, задіяних до роботи з механізованого прибирання вулично-дорожньої мережі, на зимовий режим роботи», а саме пунктами 2.4, визначено районним адміністраціям, як балансоутримувачам вулично - дорожньої мережі забезпечити погодження з підприємствами, задіяними до роботи з механізованого прибирання вулично - дорожньої мережі, переліку спеціальної техніки, що буде задіяна до цілодобового режиму роботи, враховуючи погодні умови та можливість фінансування робіт з механізованого прибирання вулично - дорожньої мережі.
Також, пунктами 3.1 вказаних розпоряджень директорів комунальних підприємств, в т. ч. ЛКП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », зобов`язано подати на погодження районним адміністраціям перелік спеціальної техніки, яка буде задіяна до цілодобового режиму роботи.
Таким чином, вищевказаними розпорядженнями передбачено залучення техніки у цілодобовому режимі роботи та погодження районними адміністраціями переліку такої техніки.
Аналогічна норма зазначена у пункті 6.8 укладених договорів про закупівлю послуг на кожен бюджетний рік, а саме: Учасник зобов`язаний «організувати цілодобове чергування спецтехніки, попередньо погодивши з Замовником (Залізнична районна адміністрація) кількість та вид техніки».
Крім того, пунктом 3.3 Розпоряджень дозволено, директорам комунальних підприємств самостійно приймати рішення про виїзд на маршрути, попередньо погоджені з районними адміністраціями, необхідної кількості спеціальної техніки для механізованого прибирання вулично - дорожньої мережі з 18-00 год, до 08-00 год у разі інтенсивного снігопаду, ожеледиці.
На підставі наявних даних щодо погодних умов, отриманих ІНФОРМАЦІЯ_5 від ІНФОРМАЦІЯ_6 (листи від 16.03.2021 №9912-08/05.3-288 та від 09.03.2022 №9912-08/05.3-249) про середню температуру повітря, кількість та вид опадів, середню висоту снігового покриву у м. Львові в зимові періоди 2018-2021 років та даних про штормові попередження проведено дослідження питання наявності підстав щодо цілодобового чергування техніку у зв`язку із погодними умовами.
Співставленням даних актів наданих послуг з механізованого прибирання у зимові періоди (кількості машин-годин) з даними товарно-транспортних накладних на чергування техніки без виїзду та даними щодо погодних умов на відповідні дати встановлено, що в окремих випадках при температурі повітря вище 0°С, та за відсутності атмосферних явищ у вигляді снігопадів, хуртовин, ожеледі здійснювалась оплата за чергування снігоприбиральної техніки без виїзду (в кількості від 12 до 14 одиниць).
Для прикладу, 13.03.2018 при температурі 8 градусів тепла, в ЛКП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » здійснювалося чергування снігоприбиральної техніки без виїду п`ять машин на загальну суму 14 683,88 грн, а саме МАЗ 58-03ЕХ 23 годин (15 годин - день, 7 -ніч) на суму 2852,95 грн, МАЗ-20-26 (15 годин - день, 7 -ніч) на суму 2 858,14 грн, МАЗ 7203 (15 годин - день, 7 -ніч) на суму 2 858,14 грн, ЗІЛ-1168ПН (15 годин - день, 7 -ніч) на суму 2 746,21 грн, МТЗ-82 01129ТВС (13 годин- день, 7-ніч) на суму 3368,44 гривень.
Загалом за таких обставин у період 01.03.2018 по 30.11.2021 здійснено оплату за чергування 116144,95 маш/год, снігоприбиральної техніки, в т.ч. 2018 - 1885,15 год, 2019 - 3983,89 год, 2020 - 3159,32 год та 2021 - 615,59 годин, на загальну суму 1 656 208,03 грн, з яких: 2018 на суму - 264 629,29 грн, 2019 - 728 323,31 грн, 2020 - 556 135,84 гри та 2021 - 107 119,59 грн
Як наслідок, ІНФОРМАЦІЯ_7 перераховано ЛКП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » кошти на загальну суму 1 656 208,03 грн, за послуги з механізованого прибирання протягом ревізійного періоду.
Внаслідок допущених порушень ЛКП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », завищено касові видатки Адміністрації: у Звіті про надходження і використання коштів загального фонду (форма 2м) по КПКВК 4216030 КЕКВ 2240 в 2018 на суму - 264 629,29 грн, 2019 728 323,31 грн, 2020 - 556 135,84 грн та 2021 - 107 119,59 гривень.
Внаслідок недотримання ч.1 ст. 193 Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436-IV (далі - Господарський кодекс, ГКУ), всупереч пунктів 6.8 Договорів про закупівлю послуг з механізованого прибирання, від №35 від 31.01.2018, №716 від 20.11.2018, №10 від 28.01.2019, №615 від 04.11.2019, №12 від 30.01.2020, №459 від 08.12.2020, №15 від 08.02.2021, № 347 від 18.10.2021 укладених між ІНФОРМАЦІЯ_3 та ЛКП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », та пунктів 2.4. розпоряджень голови ІНФОРМАЦІЯ_2 від 10.11.2017 № 641 від 13.11.2018 №636, від 19.11.2019 № 609, від 17.11.2020 № 530 «Про перехід підприємств, задіяних до роботи з механізованого прибирання вулично-дорожньої мережі, на зимовий режим роботи», сторонами не погоджувались види, та кількість снігоприбиральної техніки, для цілодобового чергування з урахуванням погодних умов, як наслідок, завищено вартість наданих послуг з механізованого прибирання в зимовий період на загальну суму 1656,21 тис. грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) загальному фонду міського бюджету на цю ж суму.
Враховуючи вищенаведене, в органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до оригіналів договорів: №35 від 31.01.2018, №716 від 20.11.2018, №10 від 28.01.2019, №615 від 04.11.2019, №12 від 30.01.2020, №459 від 08.12.2020, №15 від 08.02.2021, № 347 від 18.10.2021 укладених між ІНФОРМАЦІЯ_3 та ЛКП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », актів виконаних робіт по них, затвердженої калькуляції, всієї іншої документації по їх укладенню та виконанню, зокрема документації поданої на тендер; платіжних документів; інших документів які стосуються вказаних договорів, розпоряджень голови ІНФОРМАЦІЯ_2 від 10.11.2017 № 641 від 13.11.2018 №636, від 19.11.2019 № 609, від 17.11.2020 № 530 «Про перехід підприємств, задіяних до роботи з механізованого прибирання вуличного-дорожньої мережі, на зимовий режим роботи».
Також, в органу досудового слідства виникла необхідність в отриманні, посадових інструкцій, наказів про прийняття на роботу та інших документів, якими в своїй діяльності керуються посадові (службові) особи ІНФОРМАЦІЯ_8 , які підписували вищевказані договори та акти виконаних робіт по них
Вилучення такої документації дасть можливість встановити: службових осіб, які підписували акти виконаних робіт по договорах по наданню послуг з прибирання вулиць Залізничного району м. Львова, провести ряд експертиз у кримінальному провадженні для встановлення суми збитків завданих бюджету тощо, а також отримати або встановити інші важливі докази для розслідування даного кримінального провадження, з метою використання їх під час доказування, а також унеможливлення їх зміни або знищення, у тому числі у зв`язку із збігом термінів зберігання вищезазначеної документації. Вилучення зазначеної документації можливе шляхом отримання тимчасового доступу до оригіналів вказаних документів.
У судове засідання учасники процесу не з`явились, у клопотанні слідчий та прокурор просять розглядати клопотання без їх участі та зазначають, що подане клопотання підтримують в повному обсязі.
Відповідно до ч.4ст. 163 КПК Українислідчий суддя розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті. Неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.
Згідно ч. 4ст. 107 КПК Українифіксування судового засідання за допомогою технічних засобів кримінального провадження, не здійснювалось, у зв`язку з неприбуттям у судове засідання осіб, які беруть участь у судовому провадженні.
Дослідивши матеріали клопотання, в тому числі витяг з ЄРДР, акт ревізії фінансово-господарської діяльності ЗРА ЛМР за період з 01.03.2018 по 30.11.2021 ІНФОРМАЦІЯ_9 від 31.05.2022, протокол допиту свідка ОСОБА_5 від 24.01.2023 слідча суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Пунктом 5, 6 частини 2 ст. 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів і тимчасове вилучення майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч.2 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Як передбачено ч.ч. 5, 6 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів. Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюються в порядку, встановленому законом.
Відповідно до п.4 ч. 1 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, відноситься конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю.
Оскільки, інформація, до якої слідчий просить надати тимчасовий доступ, має суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні і може бути використана як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначених документів, - неможливо, а тому потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи та дають підстави надати тимчасовий доступ до такої інформації, з можливістю ознайомитися із вказаними документами та отримати їх копії.
Враховуючи зазначене, слідча суддя доходить висновку про те, що клопотання підставне, обґрунтоване та є таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 159-166 КПК України,
постановила:
клопотання задовольнити.
Надати старшому слідчому СВ ВП №1 ЛРУП №2 ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 тимчасовий доступ до оригіналів документів, а саме: оригіналів договорів: №35 від 31.01.2018, №716 від 20.11.2018, №10 від 28.01.2019, №615 від 04.11.2019, №12 від 30.01.2020, №459 від 08.12.2020, №15 від 08.02.2021, № 347 від 18.10.2021 укладених міх ЛКП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 , актів виконаних робіт по них, затвердженої калькуляції, всієї іншої документації по їх укладенню та виконанню, зокрема документації поданої на тендер; платіжних документів; інших документів які стосуються вказаних договорів; розпоряджень голови ІНФОРМАЦІЯ_2 від 10.11.2017 № 641, від 13.11.2018 №636, від 19.11.2019 № 609, від 17.11.2020 № 530 «Про перехід підприємств, задіяних до роботи з механізованого прибирання вулично-дорожньої мережі, на зимовий режим роботи»; копій посадових інструкцій, наказів про прийняття на роботу та інших документів, якими в своїй діяльності керуються посадові (службові) особи ІНФОРМАЦІЯ_8 , які підписували вищевказані договори та акти виконаних робіт по них, які знаходяться у ІНФОРМАЦІЯ_10 за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю їх вилучення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Строк дії ухвали два місяці з дня постановлення.
Ухвала складена у двох примірниках, один знаходиться в матеріалах судового провадження, а другий наданий стороні кримінального провадження, якій надано право на доступ до документів.
Ухвала оскарженнюне підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідча суддя: ОСОБА_1
Суд | Залізничний районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2023 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 108646222 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Залізничний районний суд м.Львова
Постигач О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні