УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
30 січня 2023 року справа № 580/500/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової перевірив матеріали адміністративної справи № 580/500/23
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП не зазначає) до Військової частини НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), Черкаської обласної військової адміністрації (м. Черкаси, бульвар Шевченка 185, 18001, ЄДРПОУ 00022668), Черкаського обласного штабу Черкаської обласної військової адміністрації (м. Черкаси, бульвар Шевченка 185, 18001, ЄДРПОУ 00022668)
про визнання протиправним та скасування індивідуального акта, постановив ухвалу.
26.01.2023 вх. № 2886/23 ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Військової частини НОМЕР_1 , Черкаської обласної військової адміністрації, Черкаського обласного штабу Черкаської обласної військової адміністрації, просить:
- визнати протиправним і скасувати рішення прийняте на підставі листа Звенигородського РВП ГУНП в Черкаській області від 18.07.2022 № 8132/55/06-2022, відображене у протоколі від 18.07.2022 № 208/2 оперативної наради робочої групи із розгляду питань примусового відчуження або вилучення майна у зв`язку із запровадженням та виконанням заходів правового режиму воєнного стану, закріплене Актом про примусове відчуження та вилучення майна № 155/1/01/13-13, яким примусово відчужено автомобіль марки VOLKSWAGEN POLO д.н.з. НОМЕР_3 2004 р.в., синього кольору, VIN: НОМЕР_4 , власником якого є ОСОБА_1 на користь військової частини НОМЕР_1 ;
- визнати протиправним і скасувати протокол від 18.07.2022 № 208/2 оперативної наради робочої групи з розгляду питань примусового відчуження або вилучення майна у зв`язку із запровадженням та виконанням заходів правового режиму воєнного стану, Акт про примусове відчуження та вилучення майна № 155/1/01/13-13, на підставі яких примусово відчужено автомобіль марки VOLKSWAGEN POLO д.н.з. НОМЕР_3 2004 р.в., синього кольору, VIN: НОМЕР_4 , власником якого є ОСОБА_1 на користь військової частини НОМЕР_1 ;
- визнати протиправним та скасувати лист начальника Черкаської обласної військової адміністрації від 21.07.2022 № 6044/01/01-57, яким було погоджено протокольне рішення (протокол засідання від 18.07.2022 № 208/2 оперативної наради робочої групи з розгляду питань примусового відчуження або вилучення майна у зв`язку із запровадженням та виконанням заходів правового режиму воєнного стану) на підставі якого примусово відчужено автомобіль марки VOLKSWAGEN POLO д.н.з. НОМЕР_3 2004 р.в., синього кольору, VIN: НОМЕР_4 , власником якого є ОСОБА_1 на користь військової частини НОМЕР_1 ;
- зобов`язати військову частину НОМЕР_1 повернути ОСОБА_1 автомобіль марки VOLKSWAGEN POLO д.н.з. НОМЕР_3 2004 р.в., синього кольору, VIN: НОМЕР_4 та ключі від автомобіля, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_5 , видане на ім`я власника ОСОБА_1 .
Вивчивши матеріали позовної заяви, варто зазначити, що вона не відповідає вимогам статті 160, 161 КАС України, тому повинна бути залишена без руху для усунення недоліків, з огляду на таке.
Адміністративне судочинство спрямоване на захист порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин. Відповідно до п. 4 частини 5 статті 160 КАС України у позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги. Згідно з п.9 частини 5 статті 160 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача. Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 160 КАС України у позовній заяві зазначається виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Великою Палатою Верховного Суду у справі №640/7310/19 (ЄДРСР 94394125) зазначено: особа, яка вважає, що порушені її права, свободи чи інтереси, і яка у зв`язку із цим звертається за їх захистом до адміністративного суду, має зазначити в позовній заяві: хто, який саме суб`єкт владних повноважень порушив її права чи інтереси, яким чином, якими діями (рішенням, бездіяльністю) відбулося втручання в її права, які саме права були порушені, чи належать вони позивачу, які обставини про це свідчать.
Під порушенням права розуміється позбавлення його носія можливості здійснити, реалізувати своє право повністю або частково. Підставами позову розуміють обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги. Обставинами можуть бути лише юридичні факти матеріально-правового характеру, тобто такі факти, що тягнуть правові наслідки: виникнення, зміну чи припинення правовідносин.
Позивач не зазначає про зміст і характер порушеного права, не окреслює протиправність втручання у яке саме право кожним із обраних відповідачів у контексті обраного способу захисту щодо обгрунтованості факту: примусового відчуження майна з попереднім повним відшкодуванням його вартості або з подальшим повним відшкодуванням його вартості, або вилученням майна без відшкодування вартості такого майна, позаяк відповідних доказів не надає і про дату початку перебігу строку/обізнаності з порушеним правом не повідомляє.
Згідно з частиною 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право кожної особи в порядку, встановленому цим Кодексом, на звернення до адміністративного суду, якщо особа вважає, що суб`єктом владних повноважень порушені права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Позовна вимга відповідно до п.2 ч.1 ст.5 КАС України є самостійним формалізованим способом захисту, проте позивач не обгрунтовує сформованої вимоги зобов`язального характеру.
Згідно з частиною 1 статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.
Обираючи спосіб захист зазначає про рішення без дати у першій вимозі, проте не зазначає відповідного суб`єкта публічної адміністрації - відповідача, та у порушення вимог ч.7 ст.161 КАС України не надає індивідуальний акт - рішення від 18.07.2022 № 8132/55/06-2022 до суду, проте формує вимоги щодо похідних документів- листів.
Індивідуальний акт це акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, що стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк (п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України).
Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» примусове відчуження майна - позбавлення власника права власності на індивідуально визначене майно, що перебуває у приватній або комунальній власності та яке переходить у власність держави для використання в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану за умови попереднього або наступного повного відшкодування його вартості.
Відповідно до частини першої статті 7 і частини четвертої статті 11 Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» Кабінет Міністрів України 31.10.2012 № 998 затвердив постанову «Деякі питання здійснення повної компенсації за майно, примусово відчужене в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» із змінами від 26.01.2022 № 61 з додатком - зразок акта про примусове відчуження або вилучення майна.
Частковий наряд про залучення техніки передбачений п. 2.1 розділу Загальні питання постанови КМУ від 28.12.2000 № 1921 «Про затвердження Положення про військово-транспортний обов`язок». Згідно з п.2 Положення частковий наряд - розпорядчий документ голови місцевої держадміністрації, в якому встановлено під час мобілізації для керівників підприємств, установ та організацій завдання з передачі військовим формуванням визначених транспортних засобів і техніки, а також порядок, пункти та строки передачі. Голова місцевої держадміністрації та керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки підписують частковий наряд і скріплюють підписи своїми печатками. Громадянам - власникам транспортних засобів частковий наряд надається у разі введення правового режиму воєнного стану.
Відповідно до ч.4 ст.161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
У зверненні Ради суддів України від 21.06.2013 № 27 зазначається: незалежність судової влади є головною умовою забезпечення верховенства права, ефективного захисту прав і свобод людини та громадянина, юридичних осіб, інтересів суспільства й держави. Конституційний Суд України у рішенні від 12.07.2011 №8-рп/2011 у справі №1-8/2011 наголосив: суддя у своїй діяльності щодо здійснення правосуддя є незалежним від будь-якого незаконного впливу, тиску або втручання.
Позивач надає у додатках копії ухвал судів першої інстанції у справах № 712/327/23, 580/6333/22, проте не зазначає про зв`язок позивачів/відповідачів у зазначених справах з предметом позову і спору у цій справі, позаяк обгрунтованого клопотання про залучення будь-яких третіх осіб не надає: стосовно Звенигородського регіонального відділу поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області (Черкаська область, м. Звенигородка, вул. Благовісна 50, 20200, ЄДРПОУ 40108667), Регіонального сервісного центру МВС в Черкаській області (м. Черкаси, вул. Лесі Українки 21, 18023, ЄДРПОУ 32357100), Черкаського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України (м. Черкаси, вул. Пастерівська 104, 18009, ЄДРПОУ 25574009) .
Правове становище третіх осіб у процесі посідають особи, які мають юридичний інтерес до справи, але інтерес, що не є рівноцінним інтересам сторін (позивача чи відповідача). Інститут третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, зумовлений, перш за все, необхідністю забезпечити можливість здійснення відповідними суб`єктами права регресу. Їх може бути залучено до участі у справі за заявою/обгрунтованим клопотанням учасників справи.
Усупереч п.2 ч.5 ст.160 КАС України у позовній заяві не зазначений РНОКПП позивача та не повідомляється адреса електронної пошти, контактний телефон (засоби зв`язку).
Усупереч п.11 ч.5 ст.160 КАС України позивач не надає власне письмове підтвердження про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Усупереч п.4 ч.5 ст.160 КАС України у разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів не сформований з урахуванням частини 1 ст.5 КАС україни щодо індивідуальних актів у формі-рішення, бездіяльності, дій.
Згідно з частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону. Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 №3674-VI за подання до суду позову немайнового характеру, що подано фізичною особою, сплачується судовий збір у розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, що поданий фізичною особою, ставка судового збору складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожну вимогу немайнового характеру. З урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня 2023 року - 2684,00 грн належний до сплати судовий збір за подання позовної заяви складає 1073,60 грн за кожну вимогу немайнового характеру. Платiжнi реквiзити для перерахування судового збору в гривнях зазначені на офіційному сайті (https://adm.ck.court.gov.ua/sud2370/gromadyanam/tax/); під час заповнення платіжного документа у графі «код платника» платником судового збору фізичною особою РНОКПП/ідентифікаційний номер (за відсутності, у зв`язку з релігійними переконаннями, зазначаються паспортні дані) [Приклад заповнення графи «Призначення платежу»: *;101; РНОКПП; Судовий збір, за позовом ПІБ, Черкаський окружний адміністративний суд].
Шестимісячний строк звернення до суду в адміністративному судочинстві є загальним і застосовується, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України або іншими законами. Початок перебігу строків звернення до суду починається з часу, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 2, 5, 19, 123, 160, 161, 169, 241-243, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 залишити без руху.
Надати позивачеві для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дати отримання копії ухвали.
Позивачем недоліки можуть бути усунуті шляхом надання: оформленої відповідно до вимог ст.160, 161 КАС України позовної заяви з обґрунтуванням змісту і характеру порушеного права позивача (у порушення яких нормативно-правових актів) допущено кожним із відповідачів; обрання належного способу захисту відповідно до ст.5 КАС України; оригіналу документа про сплату судового збору у сумі 1073,60 грн за кожну вимогу немайнового характеру; власного письмове підтвердження про те, що позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав; засвідченої якісної копії технічного паспорта на автомобіль/свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу; надання доказів на підтвердження дати і способу отримання позивачем зазначених у позові документів; обгрунтованого клопотання про поновленя строку звернення до суду за захистм порушеного права; обгрунтованого клопотання щодо залучення третіх осіб.
У разі невиконання вимог ухвали позовна заява буде повернута позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з дати підписання та не оскаржується.
Копію ухвали направити позивачеві.
Суддя Лариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2023 |
Оприлюднено | 02.04.2024 |
Номер документу | 108665116 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні