Справа №: 343/122/23
Провадження №: 2/0343/121/23
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження у справі
27 січня 2023 року м.Долина
Суддя Долинського районного суду Івано-Франківської області Лицур І.М., розглянувши матеріали справи за позовом ОСОБА_1 до Раківського ліцею Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправною бездіяльності щодо розгляду запиту на інформацію,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся всуд зпозовом до Раківського ліцею Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, в якому просив визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо розгляду його запиту на інформацію від 12.01.2023 року, зобов`язати розглянути даний запит у встановленому законом порядку та стягнути з відповідача на його користь грошову компенсацію в розмірі 2000,00 грн.
Право на доступ до суду реалізується на підставах і в порядку, встановлених законом. Кожен з процесуальних кодексів встановлює обмеження щодо кола питань, які можуть бути вирішені в межах відповідних судових процедур. Зазначені обмеження спрямовані на дотримання оптимального балансу між правом людини на судовий захист і принципами юридичної визначеності, ефективності й оперативності судового процесу.
Так, відповідно до вимогст. 19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до вимогст. 2 КАС Україниє справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України, суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Відповідно до ст. 5 цього ж кодексу,кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Метою Закону України «Про доступ до публічної інформації»є забезпечення прозорості та відкритості суб`єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.
Відповідно до вимогвказаного закону,публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Згідно вимогст. 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації», рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно доКодексу адміністративного судочинства України.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації (п. 7 ч. 1ст. 19 КАС України).
Відповідно достатті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободвід 4 листопада 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Європейський суд з прав людини у справі «Zand v. Austria» від 12 жовтня 1978 року вказав, що словосполучення «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування «суду», але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття «суд, встановлений законом» у частині першій статті 6 Конвенції передбачає «усю організаційну структуру судів, включно з (…) питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів (…)». З огляду на це не вважається «судом, встановленим законом» орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Раківського ліцею Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо розгляду його запиту на публічну інформацію. Вказаний позов зареєстрований як цивільна справа, оскільки як на підставу своїх вимог позивач посилається на норми Цивільного та Цивільного процесуального кодексів України.
Як вбачається зі змісту позовних вимог, спір між сторонами виник з приводу ненадання Раківським ліцеємБрошнів-Осадськоїселищної радиКалуського районуІвано-Франківськоїобластіу встановлений Законом України «Про доступ до публічної інформації»строк відповіді на запит ОСОБА_1 щодо учнів даного навчального закладу, які мають неповну та повну дієздатність чи були емансиповані, що свідчить про публічно-правовий характер даного спору.
Статтею 23 Закону «Про доступ до публічної інформації»передбачено, що оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно доКодексу адміністративного судочинства України, тому даний позов не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Відповідно до вимог п. 1 ч. 1ст. 186 ЦПК України,суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщозаява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
За таких обставин, враховуючи, що ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо розгляду запиту на інформацію, суд вважає, що в даному випадку має місце спір з приводу ненадання інформації, яка є публічною-правовою та знаходиться у володінні суб`єкта владних повноважень, а тому позов не містить вимог приватно-правового характеру і на такий спір, у відповідності до вимог ст. 19 КАС України, поширюється юрисдикція адміністративних судів.
На підставі викладеного, враховуючи, що ОСОБА_1 з даним позовом звернувся до суду в порядку цивільного судочинства, у відкритті провадження в справі за його позовом до Раківського ліцеюБрошнів-Осадськоїселищної радиКалуського районуІвано-Франківськоїобласті провизнання протиправноюбездіяльності щодорозгляду запитуна інформаціюшкоди слід відмовити, так як даний спір не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
На підставі наведеного, ст.ст. 4,5,19,20 КАС України, керуючись ст.ст. ч.1 п.1 ст. 186 ЦПК України,
У Х В А Л И В:
Відмовити у відкритті провадження в справі за позовом ОСОБА_1 до Раківського ліцею Брошнів-Осадської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправною бездіяльності щодо розгляду запиту на інформацію.
Роз`яснити позивачу, що заявлений ним спір підлягає вирішенню в порядку адміністративного судочинства.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення до Івано-Франківського апеляційного суду.
Суддя:
Суд | Долинський районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2023 |
Оприлюднено | 01.02.2023 |
Номер документу | 108670136 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії |
Цивільне
Долинський районний суд Івано-Франківської області
Лицур І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні