Рішення
від 30.01.2023 по справі 927/1029/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

Іменем України

30 січня 2023 року м. Чернігівсправа № 927/1029/22 Господарський суд Чернігівської області у складі:

судді Ноувен М.П.,

розглянувши справу №927/1029/22, розгляд якої здійснено у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (без проведення судового засідання).

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-Виробнича група Український папір,

вул. Куренівська, 2-Б, м. Київ, 04073;

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Бірвіль",

вул. Київська, 74, м. Чернігів, Чернігівська обл., 14034;

про стягнення 25 942,78 грн;

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю Торгово-Виробнича Група Український папір звернувся до Господарського суду Чернігівської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Бірвіль про стягнення 25942,78 грн заборгованості, де 18 421,32 грн - сума основного боргу, 2 733,27 грн - пеня за прострочення оплати, 4 225,00 грн - інфляційне збільшення боргу, 563,19 грн - 3% річних.

Дії суду щодо розгляду справи.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 28.11.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (без проведення судового засідання), встановлено сторонам строки для подання відзиву на позов та відповіді на позов.

Позивач належним чином повідомлений про розгляд справи в суді, що підтверджується наявними у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення № 1400055662187.

Ухвала господарського суду Чернігівської області від 28.11.2022, направлена на адресу відповідача, повернулась з поштовою відміткою «за закінченням терміну зберігання».

17.01.2023 судом повторно направлена ухвала суду на адресу відповідача.

Ухвала суду від 28.11.2022 повернута відділенням зв`язку на адресу суду як неодержана з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».

Відповідно до положень ст. 242 ГПК України відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи в суді.

Позиції учасників справи. Заяви та клопотання.

Свої вимоги позивач обґрунтовує неналежним виконанням договору поставки № 1806 від 18.06.2021.

За загальними принципами здійснення судочинства, що також відображені у ст. 13, 14 Господарського процесуального кодексу України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах диспозитивності та змагальності сторін.

Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідач своїм правом на подання відзиву у визначений судом у відповідності до господарського процесуального закону строк не скористався, за таких обставин, рішення приймається за наявними матеріалами справи, на підставі ч.2 ст.178 ГПК України.

Будь-яких інших заяв та клопотань від сторін не надходило.

Перелік обставин, які є предметом доказування. Перелік доказів.

Враховуючи предмет і підстави позову, до обставин, які є предметом доказування у справі належать: наявність правових підстав для виникнення грошових зобов`язань Відповідача по суті спору, наявність факту прострочення грошових зобов`язань відповідача, доведеність суми боргу та наявність правових підстав для застосування до Відповідача наслідків порушення грошових зобов`язань по суті спору.

Позивачем на підтвердження своїх вимог надано:

- копію договору поставки № 1806 від 18.06.2021,

- копію Статуту;

- копії видаткових накладних;

- копії податкових накладних;

- копії рахунків фактур;

- копії квитанцій № 1 з реєстраційними номерами;

- копії товарно транспортних накладних № ЧВ 02100932 від 23.11.2021 та № ЧВ 02101091 від 23.12.2021;

- копії платіжних доручень;

- копія претензії про сплату заборгованості за договором з доказами її напралвення відповідачу;

- витяг з ЄДР.

Обставини справи встановлені судом. Оцінка аргументів та нормативно правове обґрунтування.

18.06.2021 між сторонами укладено договір поставки №1806 (далі за текстом Договір).

Відповідно до п. 1.1. Договору постачальник зобов`язується передати у власність Покупця Товар в асортименті, кількості та за цінами, вказаними в рахунках фактурах, а Покупець зобов`язується прийняти цей товар та провести його оплату на умовах та в порядку, визначених даним Договором.

Постачальник здійснює поставку Товару Покупцю згідно письмових замовлень Покупця (у вигляді листів, факсимільних повідомлень тощо), складених на підставі прайс листів Постачальника протягом двох календарних днів з моменту отримання замовлення Покупця. (п. 3.1. Договору).

Пунктом 3.5. та п. 3.6. Договору зазначається про те, що перехід права власності на Товар до Покупця та перехід ризиків випадкового пошкодження Товару відбувається в момент поставки. Поставкою Товару вважається фактична передача його уповноваженому представнику Покупця та оформлення видаткової накладної, яка повинна містити всі обов`язкові реквізити первинного документа.

У випадку повної або часткової відсутності на складі Постачальника замовленого Покупцем Товару, строки і умови поставки узгоджуються Сторонами додатково.

У випадку необхідності для Постачальника замінити ціни на товар з асортименту, він має повідомити про це Покупця за 3 (три) календарні дні до настання терміну поставки, шляхом надання письмового повідомлення (у вигляді листів, факсимільних повідомлень, тощо). ( п. 3.7. Договору).

Розділом 4 Договору зазначається порядок розрахунків.

Відповідно до п. 4.1., п. 4.2., п. 4.3. Договору, розрахунки за Товар, поставка якого передбачена даним Договором, проводяться у вигляді безготівкових платежів у національній валюті України на поточний рахунок Постачальника.

Покупець, на підставі рахунка-фактури, складеного Постачальником, проводить оплату поставленого Товару у розмірі 100% протягом тридцяти календарних днів з моменту поставки.

Оплата товару, поставка якого передбачена даним Договором, може проводитись шляхом попередньої оплати.

Відповідно до п. 4.5. Договору, щомісяця, на кожне 1-е число поточного місяця, Сторони зобов`язуються підписувати Акт звірки взаємних розрахунків. Покупець повинен на вимогу Постачальника підписати Акт звірки взаємних розрахунків на протязі 3 (трьох) банківських днів з моменту отримання даного Акта. У разі не підписання Акту звірки взаємних розрахунків, Постачальник залишає за собою право не виконувати подальші заявки Покупця на час не підписання Акту звірки взаємних розрахунків та не несе відповідальності згідно п. 6.3. Договору.

Згідно з п. 5.1. Договору, Товар вважається прийнятим Покупцем від Постачальника за кількістю і якістю після підписання уповноваженими представниками Сторін відповідної накладної.

У випадку невиконання або неналежного виконання свої зобов`язань за даним Договором, Сторони несуть відповідальність у відповідності з чинним законодавством України. За несвоєчасну оплату поставленого Товару, Покупець сплачує Постачальнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період прострочення оплати, від несплаченої суми, за кожен день прострочення, Постачальник залишає за собою право не здійснювати наступні поставки Товару до моменту повної оплати заборгованості Покупцем та не несе відповідальності згідно пункту 6.3 даного Договору. (п. 6.1., 6.2. Договору).

Відповідно до п. 6.3. Договору, за несвоєчасну поставку Товару, Постачальник сплачує Покупцю пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період прострочення поставки товару, від вартості поставленого товару, за кожен день прострочення.

Згідно з п. 10.1. Договору даний договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2021 року, але у будь якому разі до повного виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань. У випадку, якщо за 20 (двадцять) календарних днів до закінчення строку дії даного Договору, будь-яка Сторона не повідомить іншу Сторону про свій намір розірвати даний Договір, він вважається пролонгованим на наступний рік на тих же умовах.

Відповідно до видаткових накладних Постачальник поставив Покупцю товар, а саме:

-касову стрічку в кількості 288 шт на суму 5 736,96 грн (видаткова накладна № ЧВ-02100125 від 06.07.2021);

-касову стрічку в кількості 160 шт, кн.обл.розр.опер., Дод № 1, з гологр, книжна, газетка на суму 4 996,80 грн (видаткова накладна № ЧВ-02100328 від 09.08.2021);

- папір А4 80 в кількості 30 пач., фотопапір глянцевий А4, 120 г/м2, 20 ар. В кількості 5 шт. на суму 2 768,40 грн (видаткова накладна № ЧВ-02100490 від 06.09.2021);

-конверт С5 скл білий 80 3444 в кількості 50 шт, фотопапір глянцевий А4, 120 г/м2, 20 арк. в кількості 20 шт. на суму 1 268,40 грн (видаткова накладна № ЧВ-02100544 від 13.09.2021);

- касову стрічку в кількості 48 шт., папір А4 80 в кількості 10 пачок на суму 2 845,92 грн (видаткова накладна № ЧВ-02100859 від 08.11.2021);

- касову стрічку в кількості 48 шт., фотопапір глянцевий А4, 120 г/м2, 20ар. в кількості 5 шт. на суму 1 922,04 грн (видаткова накладна № ЧВ-02100932 від 23.11.2021);

- касову стрічку 57 в кількості 600 рул., кас.стрічка 80 в кількості 96 шт., фотопапір глянцевий А4, 120 г/м2, 20ар в кількості 4 шт. на суму 7 477,92 грн (видаткова накладна № ЧВ-02101091 від 23.12.2021);

- касову стрічку 80*70 в кількості 96 шт., папір А4 80 в кількості 10 пач., папір клейкий 75*75 мм, 100 арк, яскр-жовт в кількості 1 шт, папір клейкий 75*75 мм, 100 арк, яскр-зелений в кількості 1 шт, папір клейкий 75*75 мм, 100 арк, яскр-оранж в кількості 1 шт, файл глянець А4+ (100 шт) Е31107 40 мкм в кількості 3 пач., фотопапір глянцевий А4, 120 г/м2, 20 ар. в кількості 5 шт. на суму 6 175,44 грн (видаткова накладна № ЧВ-02200188 від 15.02.2022);

Загальна вартість Товару, згідно з видатковими накладними, з урахуванням ПДВ становить 33191,88 грн.

Постачальником виставлені Покупцю рахунки фактури на оплату вказаного товару:

- ЧВ-00000187 від 06.07.2021 на суму 5 736,96 грн:

- ЧВ-00000414 від 09.08.2021 на суму 4 996,80 грн:

- ЧВ-00000586 від 06.09.2021 на суму 2 768,40 грн;

- ЧВ-00000642 від 13.09.2021 на суму 1 268,40 грн;

- ЧВ-00001009 від 08.11.2021 на суму 2 845,92 грн;

- ЧВ-00001089 від 22.11.2021 на суму 1 922,04 грн;

- ЧВ-00001205 від 14.12.2021 на суму 7 477,92 грн;

- ЧВ-00000247 від 14.02.2022 на суму 6 175,44 грн;

Відповідачем частково оплачено за товар на загальну суму 14770,56 грн, що підтверджується платіжними дорученнями:

- № 1810 від 01.11.2021 на суму 4 996,80 грн;

- № 4653 від 10.12.2021 на суму 2 768,40 грн;

- № 4654 від 03.12.2021 на суму 1 268,40 грн;

- № 4652 від 03.02.2022 на суму 5 736,96 грн;

Станом на день звернення до суду заборгованість відповідача перед позивачем склала 18 421,32 грн.

За прострочення виконання зобов`язання по оплаті вартості поставленого Товару, позивачем нараховано та пред`явлено до стягнення 563,19 грн 3% річних, 2733,27 грн пені, 4225,00 грн інфляційних.

Позивач звернувся до суду за захистом свого порушеного права у зв`язку з невиконанням умов договору відповідачем.

До виконання господарського договору застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим кодексом.

Відповідно до ст.712 ЦК України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим використанням

За своєю юридичною природою, укладений між сторонами договір є договором поставки.

Відповідно до ч.2 ст.712 ЦК України, до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

У відповідності до ст. 193 ГК України та ст.ст. 525, 526 ЦК України зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язаннявідповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається.

Відповідно до ст. ст. 546, 549 ЦК України, виконання зобов`язань за договором можуть забезпечуватись неустойкою (штрафом, пенею). Неустойка (штраф, пеня) є грошова сума або інше майно, яке боржник повинен передати кредитору в разі порушення боржником зобов`язання. Частинами 4 та 6 ст. 231 Господарського кодексу України встановлено, що штрафні санкції за порушення зобов`язання застосовуються у розмірі передбаченому сторонами у договорі.

Відповідно до частини 2 ст. 614 ЦК України відсутність своєї вини доводить особа, яка порушила зобов`язання. Відповідно до частин 3 та 4 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Згідно зі ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Як встановлено матеріалами справи позивачем поставлено, а відповідачем прийнято відповідно до Договору Товар на загальну суму 33191,88 грн, що підтверджується видатковими накладними.

Відповідно до умов Договору, а саме п. 4.1., п. 4.2., п. 4.3, строк оплати Товару становить:

-по видатковій накладній № ЧВ-02100123 від 06.07.2021 до 05.08.2021,

- по видатковій накладній № ЧВ-02100328 від 09.08.2021 до 08.09.2021,

- по видатковій накладній № ЧВ-02100490 від 06.09.2021 до 06.10.2021,

- по видатковій накладній № ЧВ-02100544 від 13.09.2021 до 13.10.2021,

- по видатковій накладній № ЧВ-02100859 від 08.11.2021 до 08.12.2021,

- по видатковій накладній № ЧВ-02100932 від 23.11.2021 до 23.12.2021,

- по видатковій накладній № ЧВ-02101091 від 23.12.2021 до 24.01.2022,

- по видатковій накладній № ЧВ-02200188 від 15.02.2022 до 17.03.2022.

Відповідно до наявних у матеріалах справи платіжних доручень, відповідач частково оплатив вартість поставленого Товару на суму 14770,56 грн.

Докази оплати боргу в сумі 18421,32 грн в матеріалах справи відсутні.

Враховуючи те, що відповідач свої зобов`язання щодо оплати вартості Товару у строк, визначений договором не здійснив, виникла прострочка виконання зобов`язання.

Здійснивши перерахунок 3% річних та пені, з урахуванням здійснених часткових оплат та періодів прострочення по кожній з накладних, судом встановлено, що суми нараховані позивачем правомірно, з урахуванням умов Договору та вимог законодавства.

За перерахунком суду, розмір інфляційних з урахуванням здійснених часткових оплат та періоду прострочення по кожній накладній становить 4229,26 грн.

З урахуванням норм ст. 14,237 ГПК України, позов в частині стягнення інфляційних підлягає задоволенню в межах заявлених позивачем вимог, а саме в частині стягнення 4225,00 грн.

Отже, враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово Виробнича Група Український папір» підлягають задоволенню у повному обсязі, і з відповідача на користь позивача підлягає стягненню 18421,32 грн боргу, 2733,27 грн пені, 4225,00 грн інфляційних, 563,19 грн 3% річних.

Розподіл судових витрат.

Згідно з п.5 ч.1 ст. 237 ГПК України при ухваленні рішення суд вирішує питання, зокрема, про розподіл між сторонами судових витрат.

Статтею 129 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що судовий збір покладається: у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Позивачем заявлено до стягнення 25 942,78 грн заборгованості.

Отже, з урахуванням норм ЗУ Про судовий збір судовий збір становить 2 481,00 грн.

Враховуючи задоволення позовних вимог, судові витрати покладаються на відповідача.

За таких обставин, з відповідача підлягає стягненню на користь позивача судовий збір в сумі 2 481,00 грн.

Керуючись ст.129, 236-239, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1.Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-Виробнича Група Український папір, код 43977041 до Товариства з обмеженою відповідальністю Бірвіль, код 39575486 про стягнення 25942,78 грн заборгованості задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Бірвіль, вул. Київська, 74, м. Чернігів, 14034, код 39575486 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-Виробнича Група Український папір, вул. Куренівська, буд. 2-Б, м. Київ, 04073, код 43977041, борг у сумі 18421,32 грн, пеню в сумі 2733,27 грн, інфляційні втрати в сумі 4225,00 грн., 3% річних в сумі 563,19 грн, судовий збір в сумі 2481,00 грн.

3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у строки, встановлені ст.241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду у строки визначені ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повідомити учасників справи про можливість одержання інформації по справі у Єдиному державному реєстрі судових рішень: http://reyestr.court.gov.ua/.

Суддя М.П. Ноувен

Дата ухвалення рішення30.01.2023
Оприлюднено02.02.2023
Номер документу108685835
СудочинствоГосподарське
Сутьсплату заборгованості за договором з доказами її напралвення відповідачу; - витяг з ЄДР

Судовий реєстр по справі —927/1029/22

Судовий наказ від 21.02.2023

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Ноувен М.П.

Рішення від 30.01.2023

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Ноувен М.П.

Ухвала від 28.11.2022

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Ноувен М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні