Рішення
від 31.01.2023 по справі 240/23212/22
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2023 року м. Житомир справа № 240/23212/22

категорія 111030000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Лавренчук О.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Новограднафтотрейд" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Новограднафтотрейд" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 30.08.2022 №0043050706 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Новограднафтотрейд" штрафної (фінансової) санкції в сумі 97953,01 грн.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що є безпідставним висновок акту фактичної перевірки за №4579/10/36/07/41460875 про порушення позивачем п.12 ст.3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», п.9.1 Інструкції про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводних скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту від 03.06.2002 №332. Позивач у позові вказує, що сама по собі відсутність на момент перевірки контролюючим органом первинних документів за місцем реалізації чи зберігання товарів, за умови, що ці товари належним чином обліковані відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», не є підставою для застосування до платника фінансової санкції, передбаченої ст. 20 Закону №265/95-ВР. Нормою п.12 ст.3 Закону №265/95-ВР зобов`язано суб`єктів господарювання вести облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, в порядку, встановленому законодавством, а Інструкцією №332, в свою чергу, встановлено спосіб та порядок здійснення обліку скрапленого газу, який залишається після його реалізації, шляхом позмінного складання касиром (оператором) змінних звітів за формою № 14-ГС зокрема. При цьому, звіт АЗС за формою №14-ГС не є первинним документом у розумінні Закону №265/95-ВР та в силу положень Інструкції №332 не може бути самостійно використаний для визначення об`єму СВГ та бути підставою для облікування товарних запасів підприємств, або підтверджувати наявність не облікованого товару за місцем реалізації, оскільки вказаний документ відображає виключно здійснений оперативний контроль за кількісним рухом СВГ, результати якого, поряд з первинними бухгалтерськими документами, сумарними показниками лічильників усіх газозаправних колонок, фіскальними звітними чеками використовуються для ведення обліку товарних запасів (бухгалтерського та складського). Фактичною перевіркою було встановлено, що ТОВ «Новограднафтотрейд» веде кількісний облік руху газу скрапленого автомобільного у змінному звіті за ф.№17-НП, типова форма якого є ідентичною до форми змінного звіту за ф.№ 14-ГС. Змінні звіти за ф.№17-НП АЗС №2 із показниками кількісного обліку газу скрапленого автомобільного за відповідні зміни (08-09.2022) було надано податковому органу в ході перевірки, що підтверджено змістом акта фактичної перевірки від 09.08.2021. На підтвердження належного ведення обліку скрапленого вуглеводневого газу за кількістю, позивачем надано журнал оперативного обліку скрапленого вуглеводневого газу на АЗС за кількістю за формою №2-ГС, журнал обліку надходження нафтопродуктів на АЗС №2, Z-звіти за період з 07.08.2022 по 09.08.2022, дані яких підтверджують відображені в змінному звіті за ф.№17-НП показники кількісного обліку руху СВГ, чого за висновками акта фактичної перевірки від 09.08.2022 не спростовано. Таким чином, занесення даних щодо кількісних показників руху газу скрапленого автомобільного до змінного звіту за ф.№17-НП, що відповідає змісту (формі) змінного звіту за ф.№14-ГС, не спростовує факту ведення обліку товару в порядку передбаченому Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та не може розцінюватися як реалізація товарів, які не обліковані у встановленому порядку. Наслідком необґрунтованих висновків акту перевірки стало прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Просить позов задовольнити.

Ухвалою судді від 11.10.2022 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

Відзив на позовну заяву надійшов до суду 11.11.2022. Заперечуючи позовні вимоги відповідач вказує, що під час перевірки встановлено не ведення обліку товарних запасів у порядку, встановленому законодавством за місцем їх реалізації. Зазначає, що у зв`язку з ненадання платником податків фінансово-господарських документів щодо обліку пального, перевірку було проведено з використанням наявної податкової інформації. Вказує, шо під час перевірки в резервуарах станом на початок та на кінець перевірки зберігалось пальне, а саме: газ скраплений у кількості 3696,34л. по ціні реалізації 26,50 грн, що підтверджується Х-звітом від 09.08.2022. На підставі вищезазначеної інформації зроблені висновки щодо кількості пального, яке знаходиться в реалізації позивача. Контролюючим органом досліджувалось саме кількість пального, яке зберігалось в резервуарах на АЗС, а не кількість реалізованого пального, так як порушення полягає в частині не ведення обліку товарних запасів у порядку, встановленому законодавством за місцем їх реалізації.

До суду 11.11.2022 надійшло клопотання Головного управління ДПС у Житомирській області про розгляд справи у порядку загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 11.11.2022 постановлено: відмовити у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Житомирській області про розгляд справи у порядку загального позовного провадження.

Розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи (у письмовому провадженні), з особливостями, визначеними статтями 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, позовну заяву та відзив, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх наявними в матеріалах справи і дослідженими доказами, суд дійшов наступних висновків.

Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Встановлено, що відповідно до інформації ЄДРПОУ, ТОВ «Новограднафтотрейд» зареєстровано 14.07.2017, номер запису: 1 307 102 0000 001817. Основними видами діяльності підприємства за КВЕД є: - роздрібна торгівля пальним (код КВЕД 47.30); - оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний) (код КВЕД 46.71); - роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (код КВЕД 47.11); - інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах (код КВЕД 47.19); - роздрібна торгівля косметичними товарами та туалетними приналежностями в спеціалізованих магазинах (код КВЕД 47.75); - інші види роздрібної торгівлі поза магазинами (код КВЕД 47.99).

У 09.08.2022 (з 15:10 по 18:05) посадовими особами ГУ ДПС у Київській області на підставі п.п. 80.2.2, п. 80.2 ст. 80, ст.81, п. 82.3 ст. 82, п. 69.27 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, наказу начальника ГУ ДПС у Житомирській області від 09.08.2022 №853-п, направлень від 09.08.2022 №2959/10-36-07-08 та №2960/10-36-07-08 було проведено фактичну перевірку господарської одиниці АЗС, розташованого за адресою: вул. Окружна, 1/А, с. Пшеничне, Васильківський район, Київська область. Суб`єкт господарської діяльності - Товариство з обмеженою відповідальністю "Новограднафтотрейд".

В матеріалах адміністративної справи міститься копія Акту ГУ ДПС у Київській області №394/10-36-07-08 від 02.08.2022 ненадання документів (копії документів), пояснень, довідок, інформації тощо... у якому вказано, що станом на 09.08.2022 позивачем не надано змінний звіт за формою 14-РС.

За результатом фактичної перевірки складено Акт №4579/10/36/07/41460875 від 09.08.2022.

У розділі "Додаткова інформація про факти, встановлені в ході перевірки" Акту №4579/10/36/07/41460875 вказано: перед початком здійснення фактичної перевірки працівниками контролюючого органу було проведено контрольну розрахункову операцію в готівковій формі щодо придбання скрапленого газу на суму 300 грн. Обслуговування та розрахунок було проведено працівником - оператором Товариства з обмеженою відповідальністю "Новограднафтотрейд". Вищезазначена розрахункова операція була здійснена із застосуванням РРО із видачею оператором АЗС розрахункового документа. Згідно виданого касового чека №13462 встановлено факт проведення розрахункової операції через РРО з фіскальним №3000943869. Відповідно до інструкції про порядок приймання, зберігання, відпуску та облік газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України №332, документом, який свідчить про належне ведення обліку газу скрапленого вуглеводневого є змінний звіт за формою №14-ГС. На запит посадових (службових) осіб контролюючого органу №1 від 09.08.2022 щодо надання документів, які свідчать про облік пального на перевіряємій господарській одиниці були змінні звіти за формою 17-НП, Журнал обліку надходження нафтопродуктів на АЗС за формою №13-НП, Журнал оперативного обліку скрапленого вуглеводневого газу, що надійшов на АЗС за формою №2-ГС. На вищезазначений запит №1 не було надано звіту за формою №14-ГС, та як наслідок свідчить про неналежний облік газу скрапленого вуглеводневого у кількості 3696,34 л. на суму 97953,01 грн.

За фактом встановленого порушення ГУДПС у Житомирській області (за місцем податкового обліку) було винесено податкове повідомлення-рішення від 30.08.2022 №0043050706, яким до ТОВ "Новограднафтотрейд" застосовано суму штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у сфері торгівлі в розмірі 97953,01 грн.

Вважаючи таку рішення протиправним, а свої права та інтереси порушеними позивач звернувся до суду.

Підстави та порядок проведення перевірки позивач не оскаржує.

Натомість предметом даного адміністративного позову є питання правомірності застосування до платника штрафу у розмірі 97953,01 грн за порушення п. 12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06.07.1995 №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (надалі - Закон №265/95-ВР), дія якого поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

За змістом пункту 12 статті 3 Закону №265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

До суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 20 Закону №265/95-ВР).

З наведеного правового регулювання випливає очевидний висновок про те, що відповідальність у вигляді фінансових санкцій, передбачені за порушення п. 12 ст. 3 Закону №265/95-ВР, може бути застосована до суб`єкта господарювання лише у випадку реалізації товарів, які не обліковані у встановленому порядку.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 24.12.2020, ухваленій за наслідками розгляду справи №808/8767/15.

Відповідно, йдучи від протилежного, за відсутності встановленого факту реалізації не облікованого товару відсутні й підстави для застосування штрафних санкцій, передбачених статтею 20 Закону №265/95-ВР.

Так, з Акту фактичної перевірки від 09.08.2022 вбачається, що за результатом перевірки встановлено неналежний облік позивачем газу скрапленого вуглеводневого. Підставою для такого висновку слугувало ненадання позивачем під час перевірки звіту за формою 14-ГС.

Разом з тим, жодного факту реалізації товарів, які не обліковані у встановленому порядку, в Акті фактичної перевірки від 09.08.2022 не зафіксовано.

Єдиний порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту і використовується на газонаповнювальних станціях (ГНС), газонаповнювальних пунктах (ГНП), автогазозаправних станціях (АГЗС) та автогазозаправних пунктах (АГЗП) незалежно від форм власності визначений Інструкцією, що затверджена наказом Міністерства палива та енергетики України від 03.06.2002 № 332, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.04.2003 за № 331/7652 (далі - Інструкція №332).

Суд зазначає, що відповідно до п. 5.2.2 Інструкції №332, приймання СВГ, що надійшов автомобільним транспортом від постачальників, проводиться вантажоодержувачем на підставі видаткових та товаротранспортних накладних (типова форма №1-ТН, затверджена наказом Міністерства транспорту та Міністерства статистики України від 29.12.1995 №488/346 "Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля") та документів про якість (паспортів) на СВГ, оформлених у відповідності до ДСТУ 4047-2001, з обов`язковим складанням акта приймання за кількістю СВГ, що надійшов автомобільним транспортом, за формою №3-ГС (додаток 3). Видаткова та товаротранспортна накладні є підставою для оприбуткування СВГ за складським та бухгалтерським обліком підприємства.

Відповідно до пункту 5.2.4 Інструкції №332, інформація про кількість СВГ, що надійшов на підприємство в автоцистернах, зазначається у журналі оперативного обліку СВГ за формою №2-ГС і після здавання звіту матеріально відповідальною особою в бухгалтерію оприбутковується за бухгалтерським обліком.

Згідно п. 9.1 Інструкції №332 на АГЗС (АГЗП) проводиться оперативний контроль за кількістю СВГ, результати якого використовуються для ведення обліку, звіряння кількості отриманого і відпущеного СВГ. Кількісний облік руху СВГ на АГЗС (АГЗП) ведеться за змінним звітом за формою №14-ГС. Після закінчення кожної зміни касиром і оператором складається змінний звіт за формою №14-ГС в двох примірниках, з яких один - з додатком до нього первинних документів на приймання і відпуск СВГ передається в бухгалтерію підприємства, а другий - залишається на АГЗС (АГЗП).

Облік руху СВГ матеріально відповідальними особами на ГНС і ГНП врегульовано п. 10, зокрема у п. 10.1 вказано, що матеріально відповідальні особи ведуть кількісний облік СВГ у товарній книзі кількісного руху СВГ за формою №15-ГС, в якій записуються надходження і відпуск газу за день, а також виводять залишки на кінець дня. Крім цього, для посилення контролю за кількісним збереженням СВГ під час приймання, відпуску та його зберігання, матеріально відповідальні особи ведуть журнал оперативного обліку СВГ за формою №2-ГС.

Суд звертає увагу, що на вимогу запиту №1 від 09.08.2022 "Про надання документів", позивачем надано Журнал оперативного обліку СВГ за формою №2-ГС.

Вказана обставина визнається відповідачем.

При цьому єдиний порядок організації та виконання робіт, пов`язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів установлено Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 №281/171/578/155 (далі - Інструкція №281), яка поширюється на всі класи, типи, групи і види нафти та типи, марки і види (залежно від масової частки сірки) нафтопродуктів та вимоги якої є обов`язковими для всіх суб`єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців), що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафти і нафтопродуктів на території України (далі - підприємства).

Відповідно до пп. 10.3.1.3 п. 10 Інструкції №281, облік реалізації нафтопродуктів ведеться через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений до фіскального режиму роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій кожною АЗС, яка здійснює розрахунки із споживачами готівкою. Відпуск нафтопродуктів за готівку відображається у змінному звіті АЗС за формою №17-НП.

Згідно з пп. 10.4.1 п. 10 цієї ж Інструкції, на АЗС здійснюється оперативне кількісне контролювання, результати якого використовуються для ведення обліку, звіряння кількості отриманих і відпущених нафтопродуктів. Кількісний облік нафтопродуктів на АЗС здійснюється за формою змінного звіту АЗС №17-НП.

Під час приймання-передавання зміни оператори АЗС: визначають залишки нафтопродуктів на кінець зміни з урахуванням залишків на початок зміни (цей залишок переноситься з графи "обліковий залишок попередньої зміни"), надходження нафтопродуктів за зміну, які підтверджено відповідними документами, та кількості відпущених за зміну нафтопродуктів за сумарними показниками лічильників усіх ПРК, ОРК (обліковий залишок); вимірюють загальний рівень нафтопродуктів і рівень підтоварної води в кожному резервуарі та за результатами вимірювань визначають об`єм нафтопродуктів (фактичний залишок); роздруковують на РРО фіскальний звітний чек і визначають обсяг виконаних розрахункових операцій, що заносяться до фіскальної пам`яті; передають залишок готівки; перевіряють наявність та фіксацію у місцях, передбачених експлуатаційним документом, свинцевих пломб з відбитком повірочного тавра та відповідність відбитку цих тавр у формулярах на ПРК, ОРК (пп. 10.4.2 п. 10 Інструкції №281).

Відповідно до пп. 10.4.3 п. 10 Інструкції №281, після завершення зміни оператором АЗС складається змінний звіт АЗС за формою №17-НП у двох примірниках, з яких один з доданими ТТН здається до бухгалтерської служби, а другий - залишається на АЗС.

За змістом пп. 16.1 п. 16 Інструкції №281 (щодо обліку нафтопродуктів на АЗС) матеріально відповідальні особи АЗС ведуть облік руху нафтопродуктів за марками і видами (для дизельного палива в залежності від масової частки сірки) нафтопродуктів у змінному звіті за формою №17-НП, який складається у двох примірниках. Перший примірник разом з первинними документами здається до бухгалтерської служби, а другий - залишається у матеріально відповідальної особи.

Бухгалтерські служби підприємств перевіряють та приймають змінні звіти з доданими до них первинними документами (ТТН, талони, відомості встановленої форми, супровідні відомості за інкасацією готівки та інші), перевіряють правильність перенесення показників лічильників ПРК, ОРК з попередньої зміни, звіти про обсяг реалізації і форми оплати за РРО, визначення фактичних залишків нафтопродуктів у резервуарах АЗС за результатами вимірювання, відображених у формі №17-НП, та надходження готівки. Зроблені під час перевірки змінних звітів виправлення засвідчуються підписами операторів АЗС, керівника АЗС та головного бухгалтера або за його дорученням іншим працівником бухгалтерської служби підприємства (пп. 16.2 п. 16 Інструкції №281).

З матеріалів справи вбачається та відповідачем визнається надання позивачем Додатки 14 до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Форма №17-НП) у яких відображено інформацію, зокрема, щодо газу.

Бухгалтерський облік руху СВГ здійснюється на підставі Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 "Запаси", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 №246. Податковий облік господарських операцій руху СВГ ведеться згідно із чинним законодавством України (п. 11 Інструкції №332).

З матеріалів справи вбачається, що позивач веде кількісний облік газу скрапленого у змінному звіті за формою №17-НП, копія якого наявна в матеріалах справи.

Суд звертає увагу, що інформація, що міститься у формі №17-НП "змінний звіт АЗС" є ідентичною до інформації, яка відображається у формі змінного звіту за формою №14-ГС "змінний звіт АЗС", зокрема в частині обсягу залишку.

Крім цього, для посилення контролю за кількісним збереженням СВГ під час приймання, відпуску та його зберігання, матеріально відповідальні особи ведуть журнал оперативного обліку СВГ за формою №2-ГС, який було надано під час фактичної перевірки позивачем.

Звітні документи РРО, а саме Z-звіти, містять всі відомості, зокрема, про фактичні залишки скрапленого газу у літрах, внесення яких передбачено у змінний звіт АЗС за формою №17-НП. Таким чином, РРО здійснює точний та повний облік і контроль за залишками товарних запасів за місцем їх реалізації.

Верховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 25.05.2021 у справі №№2а-11612/11/2670 зробив висновок про те, що РРО, який використовується на АЗС, виконує, крім інших, також функцію обліку нафтопродуктів, що реалізуються на такій АЗС.

Таким чином, доводи відповідача про неведення позивачем обліку товарних запасів у встановленому порядку не відповідають встановленим обставинам справи.

Водночас, єдиним можливим способом перевірки наявності необлікованих нафтопродуктів/газу скрапленого є співставлення даних обліку звітів АЗС та даних РРО із фактичними вимірюваннями залишків пального в резервуарах, тобто визначення різниці між кількістю нафтопродуктів (в тому числі газу скрапленого), які надійшли на АЗС та кількістю реалізованих нафтопродуктів (в тому числі газу скрапленого).

Аналогічна позиція викладена зокрема, в постановах Верховного Суду від 12.03.2020 у справі №823/1917/16, від 08.09.2020 у справі №823/990/16, від 14.05.2020 у справі №823/1918/16, від 21.05.2020 у справі №809/597/16.

Однак, матеріали справи не містять жодних належних та допустимих доказів на підтвердження відображених в акті фактичної перевірки від 09.08.2022 висновків щодо виявлення в ході перевірки різниці між кількістю скрапленого вуглеводневого газу, який надійшов на АЗС та кількістю реалізованого скрапленого вуглеводневого газу станом на момент перевірки, даних щодо методів, засобів вимірювання та інших вимог щодо здійснення таких замірів.

Отже, відсутність змінного звіту Форми №14-ГС не можна трактувати як відсутність ведення товарного обліку газу скрапленого вуглеводневого за наявності обліку цього товару у інших документах первинного бухгалтерського обліку й у даних обліку звітів АЗС та даних РРО.

За наведених обставин суд констатує, що позивач довів належними та достовірними доказами факт обліку газу вуглеводневого скрапленого в об`ємах, зазначених у акті фактичної перевірки від 09.08.2022.

Суд наголошує, що передбачена статтею 20 Закону №265/95-ВР штрафна санкція є різновидом фінансової відповідальності платника податку, підставою для застосування якої є вчинення таким платником податкового правопорушення.

У свою чергу правопорушенням є соціально небезпечне або шкідливе, протиправне, винне діяння, яке передбачене чинним законодавством і за нього встановлена юридична відповідальність.

Верховний Суд у постанові від 04.09.2020 у справі №2а-12445/11/2670 сформував такий висновок: фінансова санкція, встановлена статтею 20 Закону №265/95-ВР, може бути застосована до юридичної особи лише у тому випадку, коли ця особа реалізує товари, які не обліковані у встановленому порядку, тобто не веде обліку товарів або веде його з порушенням порядку, визначеного Положенням (стандартом) 9.

У цій справі відповідач не довів, що позивачем вчинено порушення вимог пункту 12 частини третьої Закону №265/95-ВР, а саме: не обліковано товарні запаси ( газ вуглеводневий скраплений) та реалізовано товари, облік яких не проведено.

Так, відображені в акті фактичної перевірки від 09.08.2022 доводи посадових осіб ГУ ДПС у Київській області про те, що позивач не забезпечив облік належним чином газу вуглеводневого скрапленого не знайшли свого підтвердження у ході розгляду справи у суді та повністю спростовані наданими позивачем до матеріалів справи письмовими доказами.

Крім того, відповідач у ході проведення фактичної перевірки не встановив фактів реалізації позивачем необлікованого пального та газу вуглеводневого скрапленого.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що податковим повідомленням-рішенням Головного управління ДПС у Житомирській області від 30.08.2022 № 0043050706 безпідставно застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 97953,01 грн за відсутності у діях позивача складу правопорушення, передбаченого пунктом 12 статті 3 Закону №265/95-ВР.

А тому, податкове повідомлення-рішення від 30.08.2022 № 0043050706 є протиправним та підлягає скасуванню.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем сплачений судовий збір у розмірі 2481,00 грн

У зв`язку із задоволенням позовних вимог суд дійшов висновку, що судові витрати, понесені позивачем, належать відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у повному розмірі.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Новограднафтотрейд" (вул. Промислова, 3, с.Наталівка,Новоград-Волинський район, Житомирська область,11742. РНОКПП/ЄДРПОУ: 41460875) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Ю.Тютюнника, 7,Житомир,10003. РНОКПП/ЄДРПОУ: 43142501) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Житомирській області від 30.08.2022 №0043050706.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Житомирській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Новограднафтотрейд" документально підтверджені судові витрати у сумі 2481 ( дві тисячі чотириста вісімдесят одна ) гривня 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Лавренчук

Дата ухвалення рішення31.01.2023
Оприлюднено02.02.2023
Номер документу108690311
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів

Судовий реєстр по справі —240/23212/22

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 19.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 31.01.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні