Рішення
від 31.01.2023 по справі 380/14445/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/14445/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Крутько О.В., розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Червоноградської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Добротвірського професійного ліцею про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання до вчинення дій

В С Т А Н О В И В :

Керівник Червоноградської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовом у якому просить визнати протиправною бездіяльність Добротвірського професійного ліцею в частині невжиття заходів щодо приведення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №51103, що знаходиться в смт. Добротвір по вул. Сагайдачного, З, Червоноградського району у будівлі Добротвірського професійного ліцею, у стан готовності та зобов`язати Добротвірський професійний ліцей привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття №51103, що знаходиться в смт. Добротвір по вул. Сагайдачного, 3, Червоноградського району у будівлі Добротвірського професійного ліцею, з метою використання її за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що впродовж 2020-2022 років працівниками органів Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області проведено 4 перевірки під час яких оцінено стан готовності захисної споруди Добротвірського професійного ліцею за адресою: вул. Сагайдачного, 3, смт. Добротвір, Червоноградського району, Львівської області, за результатами яких виявились одні і ті ж порушення щодо утримання захисної споруди в належному стані. Позивач повідомляє, що під час перевірок на об`єкті відповідача було виявлено ряд порушень та актами від 21.01.2020, 25.05.2021, 24.09.2021, 21.02.2022 встановлено та підтверджено обмежену готовність до експлуатації зазначеної захисної споруди з обліковим номером 51103, що розташована в смт. Добротвір по вул. Сагайдачного, 3,у будівлі Добротвірського професійного ліцею. Вказує, що порушення із року в рік є однаковими, що свідчить про їх тривалий характер та, як наслідок невжиття відповідних заходів власником (балансоутримувачем) може призвести до порушень інтересів держави в частині завданню шкоди життю та здоров`ю людей у сфері цивільного захисту. За наведених обставин позивач просить позов задовольнити.

Ухвалою від 21.10.2022 у справі відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.

01.11.2022 Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області подало суду письмові пояснення щодо позову.

Відповідач подав заяву від 07.11.2022, у якій повідомив, що позовні вимоги визнає. Просить розгляд справи проводити без його присутності. Одночасно повідомив, що після наявності відповідного фінансування приміщення протирадіаційного укриття №51103 в смт. Добротвір, вул. Сагайдачного, 3 буде приведено в належний стан. Зазначив, що на даний час окремі роботи по проведенню укриття в належний стан тривають.

Керівник Червоноградської окружної прокуратури Львівської області подав клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, яке суд відхилив у зв`язку з необґрунтованістю клопотання.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

Відповідно до статті 131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді.

Право на звернення прокурора або його заступника до суду в інтересах держави передбачене статтями 2, 23 Закону України «Про прокуратуру» та статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно із положеннями статті 23 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави.

Обираючи форму представництва, прокурор визначає, у чому полягає порушення або загроза порушення інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту.

В частині 4 статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

В даному випадку, спеціально уповноваженим державою органом на здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту є ГУ ДСНС України у Львівській області. Разом з тим, знаючи про тривале невиконання Добротвірським професійним ліцеєм вимог чинного законодавства щодо приведення у відповідність протирадіаційного укриття №51103, ГУ ДСНС України у Львівській області з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні», не вжито необхідних заходів з метою зобов`язання балансоутримувача даного об`єкта вчинити певні дії. Наведене стало підставою для звернення прокурора до суду з даним позовом.

Відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений до 21.11.2022 на підставі указів Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022, від 17.05.2022 №341/2022, від 12.08.2022 №573/2022, від 07.11.2022 №757/2022.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із статтею 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Судом встановлено, що 12.08.2022 року виконувач обов`язків Червоноградської окружної прокуратури звернувся до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області щодо отримання інформації про захисні споруди цивільного захисту із зазначенням місцезнаходження, балансоутримувачів.

Листом від 19.08.2022 р. Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області повідомило про захисні споруди цивільного захисту.

Також, додатково повідомлено, що питання організації обліку фонду захисних споруд цивільного захисту відноситься до повноважень місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

17.08.2022 р. заступник керівника Червоноградської окружної прокуратури звернувся до Добротвірської селищної ради щодо отримання інформації про захисні споруди цивільного захисту із зазначенням місцезнаходження, балансоутримувачів.

Листом від 25.08.2022 р. селищний голова Добротвірської селищної ради повідомив про захисні споруди цивільного захисту.

Згідно облікової картки та паспорту протирадіаційного укриття №51103 прийняте в експлуатацію у 1974 році, його місткість у разі наявної загрози становить 150 осіб.

Відповідно до технічного паспорту на вищевказану захисну споруду цивільного захисту розташованої за адресою: смт. Добротвір, вул. Сагайдачного, 3, Червоноградського району вбудоване в 4-х поверхову будівлю Добротвірського професійного ліцею.

Також, листом від 13.09.2022 №1803/04-03 селищний голова Добротвірської селищної ради, повідомив, що протирадіаційне укриття №51103 балансоутримувачем якого є Добротвірський професійний ліцей, що знаходиться за адресою: смт. Добротвір, вул. Сагайдачного, 3, перебуває у державній власності.

На запит прокурора від 08.09.2022, Червоноградське районне управління ГУ ДСНС у Львівській області листом від 12.09.2022 повідомило, що протягом 2020-2022 років було здійснено ряд планових та позапланових перевірок додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту пожежної та техногенної безпеки Добротвірського професійного ліцею. Результати оцінки стану готовності відображені в актах. Повідомлено, що впродовж березня-вересня 2022 року від суб`єкта господарювання інформації про виконання заходів та усунення недоліків, які були відображені у акті оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту ПРУ в Червоноградське РУ ГУ ДСНС України не надходило.

Листом Добротвірського професійного ліцею ЛОДА Департаменту освіти і науки від 13.09.2022 за №01-96 повідомлено начальника Рахівського відділу Червоноградської окружної прокуратури, що протирадіаційне укриття №51103, яке знаходиться в смт. Добротвір, вул. Сагайдачного, 3 призначене для укриття працівників та здобувачів освіти ліцею. Вказана установа перебуває в державній власності, власник якої є Добротвірського професійного ліцею.

З матеріалів справи встановлено, що головними інспекторами Кам`янка-Бузького РВ ГУ ДСНС України у Львівській області та Червоноградського РУ ГУ ДСНС України у Львівській області було проведено позапланові перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту пожежної і техногенної безпеки Добротвірського професійного ліцею за адресою вул. Сагайдачного, 3, смт. Добротвір, Червоноградський район, Львівська область, а саме:

-у період з 20 по 24 січня 2020 року, по завершенні перевірки керівнику господарювання було вручено акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства і сфері техногенної та пожежної безпеки № 1 від 24.01.2020 року, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 12 від 30.01.2020 року Кам`янка - Бузького РВ ГУ ДСНС України у Львівській області (вручений 30.01.2020 року) та акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту ПРУ № 51103 від 21.01.2020 року;

-у період з 17 по 28 травня 2021 року, по завершенні перевірки керівнику господарювання було вручено акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства і сфері техногенної та пожежної безпеки № 35 від 28.05.2021 року, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 14 від 03.06.2021 року Кам`янка - Бузького РВ ГУ ДСНС України у Львівській області (вручений 03.06.2021 року) та акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту ПРУ № 51103 від 25.05.2021 року;

-у період з 20 по 24 вересня 2021 року, по завершенні перевірки керівнику господарювання було вручено акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства і сфері техногенної та пожежної безпеки № 178 від 24.09.2021 року, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 71 від 27.09.2021 року Червоноградського РУ ГУ ДСНС України у Львівській області (вручений 27.09.2021 року) та акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту ПРУ № 51103 від 24.09.2021 року;

-у період з 15 по 21 лютого 2022 року, по завершенні перевірки керівнику господарювання було вручено акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства і сфері техногенної та пожежної безпеки № 73 від 21.02.2022 року, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, генної та пожежної безпеки № 36 від 23.02.2022 року Червоноградського РУ ГУ ДСНС України у Львівській області (вручений 23.02.2022 року) та акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту ПРУ № 51103 від 21.02.2022 року.

Так, актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 21.01.2020 року, від 25.05.2021 року, від 24.09.2021 року, 21.02.2022 року визначено ряд ідентичних за змістом заходів, яких необхідно вжити з метою приведення протирадіаційного укриття №51103 у готовність до використання за призначенням, а саме:

відсутність системи вентиляції, зокрема повітропроводів;

відсутність вентиляторів витяжної, припливної системи вентиляції;

відсутність електроручних вентиляторів;

відсутність запірної арматури, покажчиків руху централізованого водопостачання;

відсутність безнапірних та напірних баків для питної води;

відсутність санвузлів, каналізаційних труб та резервуарів для збирання фекальних вод;

відсутність вигрібної ями, пудр-клозету, виносних баків/ємності для нечистот (для неканалізованих захисних споруд);

електричні кабелі та проводи потребують ремонту;

відсутність системи зв`язку та оповіщення;

відсутність заземлення електрообладнання;

відсутність автоматичної системи пожежогасіння та сигналізації, а також пожежних кранів,

не розроблено схеми евакуації;

відсутність приладів вимірювання температури та вологості приміщення.

Попри тривалий характер порушень, допущених при утриманні вказаної захисної споруди, на даний час згідно акту оцінки стану її готовності, датованого 21.02.2022, вони залишаються неусунутими.

21.02.2022 року щодо директора Добротвірського професійного ліцею ОСОБА_1 було складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-16 КУпАП, серія ЛВ № 020427. Директор Добротвірського професійного ліцею Гречаник О. Я., з протоколом ознайомлена. У протоколі серія ЛВ № 020427 директор Добротвірського професійного ліцею Гречаник О. Я. зазначила, що: з протоколом згідна, порушення усуне по мірі надходження коштів.

Листом від 14.09.2022 №01-101 Добротвірського професійного ліцею ЛОДА Департаменту освіти і науки повідомлено начальника Рахівського відділу Червоноградської окружної прокуратури, що порушення відображені в акті №78 від 21.02.2022 та приписі від 23.02.2022 усунуті частково, зокрема: розроблені та встановленні таблички та покажчики маршрутів руху до споруди із всіх можливих боків; забезпечено первинними засобами пожежогасіння; забезпечено медаптечками та медикаментами; відремонтовано та замінено електромережу; перевірено і почищено систему вентиляції; встановлено баки з питною водою; перевірено та відремонтовано систему опалення.

Відповідно до пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом, відповідно до статті 4 Кодексу, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Відповідно до частини четвертої статті 32 Кодексу для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до частини п`ятої статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Відповідно до частини восьмої статті 32 Кодексу утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

У відповідності до пункту 3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Згідно із пунктом 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Частиною першою статті 20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Згідно із пунктом 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Відповідно до пункту 1 Розділу І Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимог).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII Вимог).

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) - здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.

За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку.

Станом на початок збройної агресії проти України захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №51103, що розміщена за адресою: вул. Сагайдачного, 3, смт. Добротвір, Червоноградський район, Львівська область, перебувала в стані обмеженої готовності до використання за призначенням, через що не здатна забезпечити захист цивільного населення.

Невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення протирадіаційного укриття №51103 до стану готовності суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Аналогічну правову позицію підтримав Верховний Суд у справі №826/12192/16 (постанова від 03.10.2018) та у справі №820/5164/15 (постанова від 25.07.2019).

Згідно із частинами 1 та 2статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частинами 1-3 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо.

З огляду на сукупність викладених обставин та враховуючи визнання позову відповідачем, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задоволити.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 14, 77, 90, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Добротвірського професійного ліцею в частині невжиття заходів щодо приведення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №51103, що знаходиться в смт. Добротвір, по вул. Сагайдачного, 3, Червоноградського району у будівлі Добротвірського професійного ліцею, у стан готовності.

Зобов`язати Добротвірський професійний ліцей привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття №51103, що знаходиться в смт. Добротвір, по вул. Сагайдачного, 3, Червоноградського району у будівлі Добротвірського професійного ліцею, з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня його проголошення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду, з врахуванням гарантій встановлених пунктом 3 Розділу VІ Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2023
Оприлюднено03.02.2023
Номер документу108719884
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —380/14445/22

Рішення від 31.01.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні