Рішення
від 01.02.2023 по справі 520/6625/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

01 лютого 2023 р. справа № 520/6625/22

Cуддя Харківського окружного адміністративного суду Біленський О.О., розглянувши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" (вул. Полтавський шлях, будинок 60, м. Харків, 61052, код ЄДРПОУ 35858614) до Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (Відінська, 12, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 44070166) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області від 27.07.2022 №7119726/35858614;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Рівненській області врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість від 21.07.2022, реєстраційний номер документа в Державній податковій службі 9134694304.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 29.08.2022 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі згідно з положеннями п.10 ч.6 ст.12, ч.1 ст.257 КАС України, якими унормовано що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 13.10.2022 вказаний адміністративний позов залишено без руху у зв`язку з тим, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити пені дії, подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом. Позивачу було запропоновано надати до суду заяву про заміну відповідача - Головне управління ДПС у Харківській області, як відокремлений підрозділ ДПС України, на належного відповідача, визначивши яким саме контролюючим органом винесено оскаржувані рішення.

На виконання вказаної ухвали суду представник позивача надав до суду клопотання про заміну неналежного відповідача та прийняття уточнених позовних вимог.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 24.10.2022 року клопотання позивача задоволено, замінено первісного відповідача у справі №520/6625/22 з Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (61057, Харківська обл., місто Харків, вул. Пушкінська, буд. 46, код ЄДРПОУ 43983495) на належного - Головне управління ДПС у Рівненській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП: 44070166, адреса: 33023, м. Рівне, Відінська, 12) та прийнято до розгляду уточнену редакцію первісного позову в частині зміни позовних вимог до належного відповідача.

Згідно з положеннями ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до положень ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з положеннями ч.2,3,4,5 ст.262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів із дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин. Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 05.07.2021 позивач подав відповідачу таблицю даних платника податку на додану вартість, до якої надав пояснення про діяльність підприємства, перелік власних та орендованих основних засобів, документи на придбання матеріалів, документи про випуск продукції, документи, які підтверджують продаж продукції. У врахуванні зазначеної таблиці було відмовлено рішенням відповідача № 7030501/35858614 від 11.07.2022. Підстава відмови: «Виявлено невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам». Позивач припустив, що недостатньо описав технологічний процес та застосування основних засобів, що використовуються на кожному з етапів процесу, і 21.07.2022 повторно подав відповідачеві Таблицю. В поясненнях до цієї таблиці позивач докладно описав технологічний процес та використання основних засобів на кожній стадії виробництва. Таблиця від 21.07.2022 прийнята до розгляду 21.07.2022 та їй присвоєно № 9134694304, про що свідчить квитанція №2. Рішенням від 27.07.2022 № 7119726/35858614 позивачу відмовлено у врахуванні Таблиці. Підстава відмови: «Виявлено невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам». У вказаному рішенні, так само як і в попередньому рішенні від 11.07.2022, відповідач не навів жодного обґрунтування своїх висновків, що свідчить про систематичне недотримання ним принципу правової визначеності. Це призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим не обмеженої дискреції. Позивач вважає рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від від 27.07.2022 №7119726/35858614 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" неправомірним та необґрунтованим, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Представник відповідача надав до суду відзив на адміністративний позов, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування відзиву зазначив, що 21.07.2022 ТОВ «СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД» подало до Головного управління ДПС у Рівненській області таблицю даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована за №9134694304. Розглянувши подану ТОВ «СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД» таблицю даних платника податку на додану вартість. Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області, прийняла рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №7119726/35858614 від 27.07.2022 року (далі - рішення №7ЇЇ9726/35858614 від 27.07.2022 року), яким таблицю даних платника податку на додану вартість ТОВ «СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД» невраховано. Рішення №7119726/35858614 від 27.07.2022 року на виконання до п. 17 Порядку №1165 містить чітку причину неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, а саме: виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам. Головне управління ДПС у Рівненській області наголошує, що рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість відповідно до п. 16 Порядку №1165 приймається за встановленою формою згідно з додатком 6 до Порядку №1165 та не може бути довільної форми і не підлягає зміні, доповненні чи коригуванні органом, що виносить вказане рішення. Як зазначалось вище, відповідно до п. 13 Порядку №1165 у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. Зокрема, щодо виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам контролюючий орган наголошує, що така невідповідність полягає в порушенні п. 13 Порядку №1165, у колонці три Таблиці даних платника податку на додану вартість відсутні коди УКТЗЕД/ДКПП: 3208209090 (зв`язуюче універсальне для непрямого друку) та 4811900000 (Папір для деколі 8АМ МІ / Папір для деколі (Корея)), що відповідно до відомостей Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) придбавались позивачем, проте всупереч вищезазначеним вимогам не відображені в таблиці даних платника податку на додану вартість; п. 13 Порядку №1165 в Таблиці даних платника податку на додану вартість та в поясненні відсутні відомості щодо: транспортування (перевезення) необхідних матеріалів (сировини), код послуги УКТЗЕД 49.41. Якщо транспортування здійснювалось самостійно, відсутні відомості про наявні гранспортні засоби, придбання паливно-мастильних матеріалів, автозапчастин та технічно обслуговування транспортних засобів; п. 13 Порядку №1165 в Таблиці даних платника податку на додану вартість колонка З, зазначений код УКТЗЕД 3919, який згідно відомостей ЄРПН відсутній у платника податків на придбанні; в Таблиці даних платника податку на додану вартість колонка 4 зазначений код УКТЗЕД 23.41.9 (Роботи субпідрядні як частина виробництва господарських і декоративних керамічних виробів) - в поясненні до Таблиці відсутні відомості. щодо надання (наміру надавати) вказаних послуг контрагентам, а також відсутні скан-копії підтверджуючих документів; в порушенні п. 14 Порядку №1165 пояснення ТОВ «СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД», що долучені до Таблиці даних платника податку на додану вартість від 19.03.2021 за №9134694304, не містять посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. З огляду на вищенаведене, представник відповідача зазначає, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів на спростування висновків контролюючого органу. Натомість, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, наведено відповідні мотиви прийняття спірного рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, а відтак, підтверджено правомірність рішення контролюючого органу.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що ТОВ "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" належним чином зареєстровано в якості юридичної особи 22.04.2008 року, основним видом діяльності за КВЕД 18.12 - друкування іншої продукції (основний), здійснює діяльність з друку деколей (переводних малюнків) керамічною фарбою, для нанесення зображень на фарфоровий, цегляний, скляний посуд. Метод друку шовкографія, трафаретний друк, шовкотрафаретний друк (Код УКТ ЗЄД 4908). Також позивач надає послуги з нанесення зазначених вище малюнків на посуд (код послуг 23.13, 23.41).

05.07.2021 позивач подав відповідачу таблицю даних платника податку на додану вартість, до якої надав пояснення про діяльність підприємства, перелік власних та орендованих основних засобів, документи на придбання матеріалів, документи про випуск продукції, документи, які підтверджують продаж продукції.

У врахуванні зазначеної таблиці було відмовлено рішенням відповідача № 7030501/35858614 від 11.07.2022. Підстава відмови: «Виявлено невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам».

Позивач припустив, що недостатньо описав технологічний процес та застосування основних засобів, що використовуються на кожному з етапів процесу, і 21.07.2022 повторно подав відповідачеві Таблицю. В поясненнях до цієї таблиці позивач докладно описав технологічний процес та використання основних засобів на кожній стадії виробництва.

Таблиця від 21.07.2022 прийнята до розгляду 21.07.2022 та їй присвоєно № 9134694304, про що свідчить квитанція №2.

Рішенням від 27.07.2022 № 7119726/35858614 позивачу відмовлено у врахуванні Таблиці. Підстава відмови: «Виявлено невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам».

Не погоджуючись з рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 27.07.2022 №7119726/35858614 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД", позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Розділ V Податкового кодексу України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за № 1165.

У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п. 2 Порядку № 1165).

Відповідно до Порядку, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Однією з умов є наступна (пп. 4 п. З Порядку): у податковій наклади і й/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Тобто, з наведеного у сукупності вбачається, що неврахування відповідної таблиці порушує права платника.

Порядок № 1165 зокрема визначає механізм подачі таблиці даних платника податку на додану вартість.

Відповідно до п.п. 13-18 Порядку № 1165 у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до п. 14 Порядку № 1165 Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

В свою чергу, відповідно до п. 19 Порядку № 1165 у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодекс) (додаток 7).

При цьому, підставою для прийняття оскаржуваного рішення про неврахування таблиці на підставі п.19 Порядку №1165 вказано виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

Однак, згідно з даними інформаційних систем ДПС основний вид діяльності ТОВ "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" - діяльність з друку деколей (переводних малюнків) керамічною краскою, для нанесення зображень на фарфоровий, керамічний, металевий та скланий посуд та ТОВ "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" підтвердило первинними документами, наданими до пояснень, відповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

Окремо суд зазначає, що таблиця даних платника податку, подана Товариством з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" та зареєстрована у контролюючому органі 21.07.2022 року, заповнена позивачем у відповідності до Порядку №1165 та УКТЗЕД, з огляду на те, що для виготовлення деколей необхідні такі засоби, як: фотоформа (код 3705001000,3705), папір для деколі (Код 4809000000), 406-М1- покривне жовте для непрямого друку (Код 3208201091) сітка трафаретна (Код 5911200090), емульсія (Код 3707100000), фарба (скляна, керамічна) (Код 3207209090), клей для фіксації сітки на рамі (Код 3506990090), очисник трафарету (Код 340290900), відшаровувач емульсіїї, ретуш (Код 3707909000), Ксилол-орто-тех (Код 2902410000), УФ лак друкарський (Код 3208109090), тетралін (Код 2902900000), плівка поліетиленова (Код 3920), стрічка самоклейна прозора (Код 3920), стрічка самоклейна прозора (Код 3919) . Одночасно, заявлені коди відповідають кодам, що містяться у податкових накладних, копії яких містяться в матеріалах справи та зареєстровані в ЄРПН.

Приписами пункту 19 Порядку № 1165 передбачено право комісії контролюючих органів прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку з підстав надходження податкової інформації, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована.

Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Разом з тим, пунктом 17 Порядку № 1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування. У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Суд вважає за необхідне зазначити, що аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування та детальну інформацію, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість вмотивовано виявленням невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

Проте, відповідачем не наведено жодної обставини невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам, рівно як і не додано жодного документального доказу на підтвердження виявленої невідповідності.

Крім того, відповідачем не обґрунтовано, які саме основні засоби повинен мати позивач для здійснення видів діяльності зазначених у таблиці даних платника та неможливість здійснення такої діяльності.

Отже, в оскаржуваному рішенні не зазначено, яка саме невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності не відповідає наявним у платника податку основним засобам, спірне рішення не містить ані посилань на види діяльності та основні засоби платника, які на думку відповідача є невідповідними, ані на підстави, за яких такі основні засоби не відповідають визначеним платником податків в таблиці даних видам діяльності, що свідчить про формальність прийнятого рішення.

Таким чином, відповідачем не надано жодного належного та достовірного доказу на підтвердження правомірності оскаржуваного рішення.

При цьому, посилання представника відповідача у відзиві на адміністративний позов про порушення позивачем п.п. 13,14 Порядку №1165, суд не бере до уваги, оскільки відповідно до п.17 Порядку №1165 детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, має бути зазначено у Рішенні про врахування/неврахування таблиці даних платника податків на додану вартість.

З огляду на викладене вище, суд приходить до висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 27.07.2022 №7119726/3585861, та як наслідок про наявність підстав для зобов`язання Головного управління ДПС у Рівненській області врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість від 21.07.2022, реєстраційний номер документа в Державній податковій службі 9134694304.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 06.09.2005; пункт 89), Проніна проти України" (Заява № 63566/00; 18.07.2006; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява N 4909/04; від 10.02.2010; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09.12.1994, пункт 29).

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" (вул. Полтавський шлях, будинок 60, м. Харків, 61052, код ЄДРПОУ 35858614) до Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (Відінська, 12, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ: 44070166) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 27.07.2022 №7119726/35858614.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Рівненській області врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість від 21.07.2022, реєстраційний номер документа в Державній податковій службі 9134694304.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (Відінська, 12, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ: 44070166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМПЕЧАТЬ ЛТД" (вул. Полтавський шлях, будинок 60, м. Харків, 61052, код ЄДРПОУ 35858614) судовий збір у сумі 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення, з урахуванням приписів п.3 Прикінцевих положень КАС України.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 1 лютого 2023 року.

Суддя Біленський О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2023
Оприлюднено03.02.2023
Номер документу108721160
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/6625/22

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 01.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 13.10.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні