Постанова
від 01.02.2023 по справі 629/2208/22
ЛОЗІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 629/2208/22

Номер провадження 3/629/3/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.02.2023 року Лозівський міськрайонний суд Харківської області у складі головуючого судді Цендра Н.В., за участю адвоката Остапенко С.Ю., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Лозівського РВП ГУНП в Харківської області відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, не працюючого, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

якому відповідно до ст.63 Конституції України, ст.268 КУпАП роз`яснені права,

про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.130 ч.1 КУпАП, -

встановив:

06.11.2022 року о 14-40 год. на автодорозі Мерефа-Павлоград 98км, ОСОБА_1 керував автомобілем «ВАЗ-211040», реєстраційний номер НОМЕР_1 , з явними ознаками алкогольного сп`яніння, (запах алкоголю з порожнини рота, порушення мови, зміна забарвлення шкірного покрову). Від огляду на стан алкогольного сп`яніння за допомогою спеціальних технічних засобів та в закладі охорони здоров`я відмовився.

Правопорушник ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився.

Захисник Остапенко С.Ю. в судовому засіданні просила закрити провадження по справі про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 130 КУпАП відносно ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, посилаючись на те, що процедура огляду на стан сп`яніння ОСОБА_1 була проведена з порушенням Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції від 09.11.2015 року, відсутні докази керування транспортним засобом ОСОБА_1 . Також матеріали справи не містять підстав зупинки транспортного засобу під керуванням ОСОБА_1 .

Відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 130 КУпАП, встановлена адміністративна відповідальність не тільки за керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або за передачу керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння, а й за відмову особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

За змістом п. 2.5 Правил дорожнього руху водій повинен на вимогу працівника поліції пройти в установленому порядку медичний огляд для визначення стану алкогольного сп`яніння, впливу наркотичних чи токсичних речовин.

Проте, вимоги вказаного пункту ПДР ОСОБА_1 дотримано не було.

Незважаючи на невизнання вини правопорушником ОСОБА_1 , його винність у вчиненні вказаного правопорушення підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення серії ААБ №035866 від 06.11.2022, направленням на огляд водія транспортного засобу з метою виявлення стану сп`яніння.

Також вина ОСОБА_1 підтверджується поясненнями свідків, які були допитані в судовому засіданні.

Свідок ОСОБА_2 повідомив, що він вчинив громадське затримання людини, яка на його думку перебувала в стані алкогольного сп`яніння. Такий висновок зробив,тому що автомобіль, який їхав попереду нього, за кермом якого був ОСОБА_1 , петляв по всій дорозі. Він ( ОСОБА_2 ) включив проблисковий маячок, після чого ОСОБА_1 зупинився. Він ( ОСОБА_2 ) викликав поліцію. ОСОБА_1 закрив машину та зібрав документи. Приїхавши, працівники поліції запропонували ОСОБА_1 пройти тест на Драгер та пройти огляд на стан сп`яніння в медичному закладі, на що ОСОБА_1 відмовився. Також свідок повідомив, що ОСОБА_1 розповідав, що їде з Краснопавлівки, де поминав загиблого на війні сина знайомого.

В судовому засіданні свідок ОСОБА_3 повідомив, що він разом із ОСОБА_2 їхали зі сторони Краснопавлівки, та перед ними по всій дорозі петляв автомобіль, подумали, що можливо водію погано, у них був маячок, вони його включили та зупинили автомобіль. Коли ОСОБА_1 відкрив вікно, вони почули запах алкоголю. ОСОБА_2 викликав поліцію. Він ( ОСОБА_3 ) чув, як працівники поліції пропонували ОСОБА_1 пройти огляд на стан сп`яніння, на що водій ОСОБА_1 відмовився, сам ОСОБА_3 сидів у автомобілі бо йому було погано, була температура.

Ці докази є належними, допустимими та достовірними, оскільки вони здобуті з додержанням процесуальної процедури, не суперечать фактичним обставинам справи і об`єктивно узгоджуються між собою.

Протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали складено відповідно до вимог ст. 256 КУпАП, Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 від проходження, відповідно до встановленого порядку огляду на стан сп`яніння відмовився.

Стосовно доводів захисника про відсутність доказів керування ОСОБА_1 транспортним засобом, то суд, вважає їх необґрунтованими та розцінює, як спосіб захисту, оскільки допитані свідки підтверджують, що ОСОБА_1 керував автомобілем та був ними зупинений.

Оцінюючи зібрані по справі докази в їх сукупності, суд вважає вина ОСОБА_1 в інкримінованому йому адміністративному правопорушенні доведена повністю, а тому не вбачає підстав для закриття провадження у справі.

Таким чином, дії ОСОБА_1 суд кваліфікує за ч. 1 ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тобто відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння.

При накладенніадміністративного стягненняу відношенні ОСОБА_1 , суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника та обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.

Характер вчиненого ОСОБА_1 правопорушення вказує на те, що він вчинив грубе правопорушення.

На підставі викладеного, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення передбачене санкцією статті 130 КУпАП у виді штрафу з позбавленням права керування транспортним засобом.

Відповідно до ст.40-1 КУпАП судовий збір по справі стягнути з правопорушника.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 34, 35, 40-1, 130, 221, 268, 283, 284, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд, -

постановив:

ОСОБА_1 визнати винним в скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.130 ч. 1 КУпАП та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень з позбавленням права керування транспортними засобами строком на 1 рік (реквізити для сплати - ГУК Харківськ обл/Харківобл/21081300, код отримувача (ЄДРПОУ)37874947, банк отримувача - Казначейство України (ел.адм.подат.), номер рахунку UA168999980313020149000020001, код класифікації доходів бюджету21081300).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), р/рUA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір в розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.

Штраф має бути сплачений правопорушником не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати правопорушником штрафу у встановлений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу.

Строк пред`явлення постанови до виконання 3 місяці.

На постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подана апеляційна скарга в Харківський апеляційний суд через Лозівський міськрайонний суд Харківської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Наталія ЦЕНДРА

Дата ухвалення рішення01.02.2023
Оприлюднено03.02.2023
Номер документу108733068
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —629/2208/22

Постанова від 01.02.2023

Адмінправопорушення

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

ЦЕНДРА Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні