15/180-3592
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" жовтня 2007 р.Справа № 15/180-3592
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Бучинської Г.Б.
Розглянув справу
за позовом Прокурора Гусятинського району, вул. Пушкіна, 9, смт. Гусятин Гусятинського району Тернопільської області, в інтересах держави, в особі Міністерства екології та природних ресурсів України, в особі Державного управління екології та природних ресурсів в Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль
до Старонижбірівської сільської ради, с. Старий Нижбірок Гусятинського району Тернопільської області
про стягнення збитків, заподіяних забрудненням земель в сумі 150 грн.
За участю представників сторін:
прокурора: Савка М.В.–посвідчення № 16
позивача: Головний спеціаліст-юристконсульт Сушко А.С. –довіреність № 2/324 від 01.06.2007р.
відповідача: Сільський голова Довгань Михайло Григорович
Суть справи:
Прокурор Гусятинського району звернувся до господарського суду з позовом в інтересах держави, в особі Міністерства екології та природних ресурсів України, в особі Державного управління екології та природних ресурсів в Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль про стягнення з Старонижбірівської сільської ради, с. Ст. Нижбірок Гусятинського району Тернопільської області 150 грн. збитків, заподіяних внаслідок забруднення земель.
У розпочатому судовому засіданні учасникам судового процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22, 81 ' Господарського процесуального кодексу України.
За відсутністю клопотання сторони технічна фіксація судового процесу не здійснювалася.
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні підтримали заявлені позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача письмовий аргументований відзив на позовну заяву не подав та в судовому засіданні не заперечив заявлені до нього позовні вимоги.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку прокурора, пояснення представника позивача, судом встановлено наступне.
Згідно вимог ст. 121 Конституції України, Закону України “Про прокуратуру”, ст. 29 Господарського процесуального кодексу України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, визначених Законом. Прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави або громадянина. В силу ст. ст. 20, 36-1 Закону України “Про прокуратуру” при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право звертатись до суду з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Перевіркою, проведеною Прокуратурою Гусятинського району спільно з працівниками міжрайонної Теребовлянської державної інспекції екології та природних ресурсів на предмет дотримання виконання вимог законодавства про відходи на території Старонижбірівської сільської ради встановлено, що Старонижбірівською сільською радою, с. Ст. Нижбірок Гусятинського району Тернопільської області, в порушення вимог ст. 19 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” від 25.06.1991р. за № 1264-XII, ст. 21 Закону України "Про відходи" 5 березня 1998 року N 187/98-ВР, встановлено, що на території Старонижбірівської сільської ради по вул. Шевченка виникло несанкціоноване сміттєзвалище твердих побутових відходів площею 100м2, яке на даний час сільською радою не ліквідоване, внаслідок цього завдано збитки засміченням земель на суму 150 грн., згідно поданого розрахунку.
Даний факт порушення підтверджується актом перевірки дотримання природоохоронного законодавства Старонижбірівською сільською радою, с. Ст. Нижбірок, Гусятинського району, Тернопільської області від 21.06.2007р., який підписано зі сторони відповідача – Головою сільської ради Довгань Михайлом Григоровичем без заперечень та прийнято до виконання у строк до 20.07.2007р. про що свідчить пояснення від 21.06.2007р.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і не використовувані в народному господарстві в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.
В особі держави виступає Державне управління екології та природних ресурсів в Тернопільській області, на яке згідно "Положення про державне управління екології та природних ресурсів в областях, містах Києві та Севастополі", затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11 серпня 2000р. № 108 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 вересня 2000р. № 602/4823 покладенні завдання забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання та відтворення природних ресурсів (земля, надра, поверхневі та підземні води, атмосферне повітря, ліси та інші об'єкти рослинного та тваринного світу) здійснення державного контролю за дотриманням вимог природоохоронного законодавства підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності та громадянами України.
Відповідно до ст. 21 Закону України "Про відходи" від 05.03.1998р. №187 (із змінами і доповненнями) органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території та ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.
Згідно норм статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища” від 25 червня 1991 року (із доповненнями та змінами) порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.
Особливості застосування відповідальності за порушення природоохоронного законодавства визначено у статті 69, Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", в якій, зокрема, визначено, що шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.
Згідно з п. б ч. 1 ст. 42 Закону України "Про відходи", особи винні у порушенні законодавства про відходи, несуть в тому числі цивільну відповідальність за порушення встановленого порядку провадження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища; самовільне розміщення відходів.
У відповідності до ст. 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України, ст. 43 Закону України "Про відходи" підприємства, установи, організації та громадяни, зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про відходи, п.3 ч.1 ст. 211 Земельного кодексу України юридичні особи несуть відповідальність за порушення земельного законодавства, а саме за засмічення земель промисловими, побутовими та іншими відходами.
Згідно з Методикою визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства (далі - Методика), затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 27.10.1997р. N171 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції 05.05.98р. за N285/2725 (із змінами та доповненнями), розмір шкоди обчислюється уповноваженими особами, що здійснюють державний контроль за додержанням вимог природоохоронного законодавства, на основі актів перевірок, протоколів про адміністративне правопорушення та інших матеріалів, що підтверджують факт засмічення земель, протягом шести місяців з дня виявлення порушення.
Враховуючи викладене, а також зважаючи на те, що відповідач в судовому засіданні не заперечив заявлені до нього позовні вимоги, на день розгляду спору не надав суду будь-яких заперечень по суті заявлених позовних вимог, зокрема, доказів, що шкоду заподіяно не з його вини, як і не надав суду доказів про погашення заподіяних державі збитків, суд визнає позовні вимоги позивача щодо стягнення з Старонижбірівської сільської ради, с. Старий Нижбірок Гусятинського району Тернопільської області збитків, заподіяних внаслідок забрудненням земель в розмірі 150 грн правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають до задоволення.
30.10.2007 року Державне управління екології та природних ресурсів в Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль звернулося із листом № 1-1/1331 про уточнення позовних вимог, щодо стягнення збитків із Старонижбірівської сільської ради, с. Старий Нижбірок Гусятинського району Тернопільської області на користь держави в сумі 150 грн., які просить перерахувати на р/р 33112331700150 в місцевий бюджет Старонижбірівської сільської ради Гусятинського району Тернопільської області, інд. код 23588131, код бюджету 24062100 в УДК у Тернопільській області, МФО 838012.
Відповідно до ст. 49 ГПК України державне мито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідача.
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 1, 2, 33, 43, 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Старонижбірівської сільської ради, с. Старий Нижбірок Гусятинського району Тернопільської області (ідентифікаційний код 04393060) на користь держави, в дохід місцевого бюджету Старонижбірівської сільської ради, с. Старий Нижбірок Гусятинського району Тернопільської області земель (р/р 33112331700150 УДК в Тернопільській області код бюджету 24062100, МФО 838012 ідентифікаційний код 23588131) – 150 грн. збитків, заподіяних забрудненням земель.
3. Стягнути з Старонижбірівської сільської ради, с. Старий Нижбірок Гусятинського району Тернопільської області (ідентифікаційний код 04393060) в дохід Державного бюджету України (р/р 31111095700002 ГУДКУ у Тернопільській області, МФО 838012, код. ЄДРПОУ –23588119, одержувач - УДК у м. Тернополі.) - 85 грн. державного мита.
4. Стягнути з Старонижбірівської сільської ради, с. Старий Нижбірок Гусятинського району Тернопільської області (ідентифікаційний код 04393060) на р/р 31214259700002 у ГУДКУ у Тернопільській області, МФО 838012, код. ЄДРПОУ 23588119, одержувач –УДК у м. Тернополі - 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
5. Рішення господарського суду набирає законної сили в десятиденний строк з дня його прийняття (підписання).
6. Накази видати стягувачам після набрання судовим рішенням законної сили.
7. На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор апеляційне подання протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення "___"
Суддя Г.Б. Бучинська
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2007 |
Оприлюднено | 07.11.2007 |
Номер документу | 1087395 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Бучинська Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні