Рішення
від 17.10.2007 по справі 15/179-3591
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/179-3591

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" жовтня 2007 р.Справа № 15/179-3591

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді  Бучинської Г.Б.

Розглянув справу

за позовом Прокурора Гусятинського району, вул. Пушкіна, 9, смт. Гусятин Гусятинського району Тернопільської області в інтересах держави, в особі Міністерства екології та природних ресурсів України, в особі Державного управління екології та природних ресурсів в Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль  

до  Суходільської сільської ради, с. Суходіл Гусятинського району Тернопільської області         

про стягнення збитків, заподіяних забрудненням земель в сумі 150 грн.

За участю представників сторін:

прокурора: Савка М.В.–посвідчення № 16

позивача:  не з'явився

відповідача: не з'явився

Суть справи:

Прокурор Гусятинського району звернувся до господарського суду з позовом в інтересах держави, в особі Міністерства екології та природних ресурсів України, в особі Державного управління екології та природних ресурсів в Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль про стягнення з Суходільської сільської ради, с. Суходіл Гусятинського району Тернопільської області 150 грн. збитків, заподіяних внаслідок забруднення земель.

         У розпочатому судовому засіданні учасникам судового процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22, 81 ' Господарського процесуального кодексу України.

За відсутністю клопотання сторони технічна фіксація судового процесу не здійснювалася.

Прокурор в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, хоча про час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином в порядку ст. 64 ГПК України.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, відзиву на позов не представив, хоча про час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином в порядку ст. 64 ГПК України (процесуальні документи по даній справі надсилалися відповідачу як на юридичну, так і на фактичну адреси) про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення від 05.09.2007р., а тому справа розглядається у відповідності до ст. 75 ГПК України за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку прокурора, пояснення представника позивача, судом встановлено наступне.

Згідно вимог ст. 121 Конституції України, Закону України “Про прокуратуру”, ст. 29 Господарського процесуального кодексу України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, визначених Законом. Прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави або громадянина. В силу ст. ст. 20, 36-1 Закону України “Про прокуратуру” при здійсненні  прокурорського  нагляду  за  додержанням  і застосуванням  законів прокурор має право звертатись  до  суду  з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

           Перевіркою, проведеною Прокуратурою Гусятинського району спільно з працівниками міжрайонної Теребовлянської державної інспекції екології та природних ресурсів на предмет дотримання виконання вимог законодавства про відходи на території Суходільської сільської ради встановлено, що Суходільською сільською радою, с. Суходіл Гусятинського району Тернопільської області, в порушення вимог ст. 19 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” від 25.06.1991р. за № 1264-XII, ст. 21 Закону України «Про відходи»від 05.03.1998р. у N 187/98-ВР, встановлено, що на території Суходільської сільської ради виникло несанкціоноване сміттєзвалище твердих побутових відходів площею 100м2, яке на даний час сільською радою не ліквідоване, внаслідок цього завдано збитки засмідченням земель на суму 150 грн., згідно поданого розрахунку.

Даний факт порушення підтверджується актом перевірки дотримання природоохоронного законодавства Суходільською сільською радою, с. Суходіл, Гусятинського району, Тернопільської області від 21.06.2007р., який підписано зі сторони відповідача –Головою сільської ради Довгань Михайлом Григоровичем без заперечень та прийнятий до виконання у строк до 21.07.2007р., про що свідчить пояснення від 21.06.2007р.

Відповідно до ч. 1 ст.5 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і не використовувані в народному господарстві в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.

В особі держави виступає Державне управління екології та природних ресурсів в Тернопільській області, на яке згідно «Положення про державне управління екології та природних ресурсів в областях, містах Києві та Севастополі», затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11 серпня 2000р. № 108 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 вересня 2000р. № 602/4823 покладенні завдання забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання та відтворення природних ресурсів (земля, надра, поверхневі та підземні води, атмосферне повітря, ліси та інші об'єкти рослинного та тваринного світу); здійснення державного контролю за дотриманням вимог природоохоронного законодавства підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності та громадянами України.

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про відходи»від  05.03.1998р. №187 (із змінами і доповненнями) органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території та ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.

Згідно норм статті 68 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” від 25 червня 1991 року (із доповненнями та змінами) порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.

Особливості застосування відповідальності  за  порушення  природоохоронного  законодавства  визначено  у  статті 69, Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища",  в  якій,  зокрема,  визначено,  що  шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Згідно з п. б ч. 1 ст. 42 Закону України «Про відходи», особи винні у порушенні законодавства про відходи, несуть в тому числі цивільну відповідальність за порушення встановленого порядку провадження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища; самовільне розміщення відходів.

У відповідності до ст. 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України,  ст. 43 Закону України «Про відходи»підприємства, установи, організації та громадяни, зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства  про  відходи, п.3 ч.1 ст. 211 Земельного кодексу України юридичні особи несуть відповідальність за порушення земельного законодавства, а саме за засмічення земель промисловими, побутовими та іншими відходами.  

          Згідно з Методикою  визначення  розмірів   шкоди, зумовленої  забрудненням  і  засміченням земельних ресурсів через порушення  природоохоронного законодавства  (далі  -   Методика), затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища  та  ядерної безпеки  України  від  27.10.1997р.  N171 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції 05.05.98р. за N285/2725 (із змінами та доповненнями), розмір  шкоди  обчислюється уповноваженими особами,  що здійснюють  державний контроль за додержанням   вимог природоохоронного  законодавства,   на  основі  актів  перевірок, протоколів про адміністративне правопорушення та інших матеріалів, що підтверджують факт засмічення земель,  протягом шести місяців з дня виявлення порушення.

Враховуючи викладене, а також зважаючи на те, що відповідач в судове засідання не з'явився, на день розгляду спору не надав суду будь-яких заперечень по суті заявлених позовних вимог, зокрема, доказів, що шкоду заподіяно не з його вини, як і не надав суду доказів про погашення заподіяних державі збитків, суд визнає позовні вимоги позивача щодо стягнення з  Суходільської сільської ради, с. Суходіл Гусятинського району Тернопільської області збитків, заподіяних внаслідок забрудненням земель в розмірі 150 грн - правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають до задоволення.

       30.10.2007 року Державне управління екології та природних ресурсів в Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль  звернулося із листом № 1-1/1332 про уточнення позовних вимог, щодо стягнення збитків із Суходільської сільської ради, с. Суходіл Гусятинського району Тернопільської області на користь держави в сумі 150 грн., які просить перерахувати на р/р 33111331700151 в місцевий бюджет  Суходільської сільської ради Гусятинського району Тернопільської області, інд. код 23588131, код. бюджету 24062100 в УДК у Тернопільській області, МФО 838012.        

Відповідно до ст.49 ГПК України державне мито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідача.

На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 1, 2, 33, 43, 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з  Суходільської сільської ради, с. Суходіл Гусятинського району Тернопільської області (ідентифікаційний код 04393083) на користь держави, в дохід місцевого бюджету Суходільської сільської ради, с. Суходіл  Гусятинського району Тернопільської області земель (р/р 33111331700151 УДК в Тернопільській області код бюджету 24062100, МФО 838012 ідентифікаційний код 23588131) – 150 грн. збитків, заподіяних забрудненням земель.

3. Стягнути з  Суходільської сільської ради, с. Суходіл Гусятинського району Тернопільської області (ідентифікаційний код 04393083) в дохід Державного бюджету України (р/р31111095700002 ГУДКУ у Тернопільській області, МФО 838012, код ЄДРПОУ –23588119, одержувач - УДК у м. Тернополі.) -  85 грн. державного мита.

         4. Стягнути з  Суходільської сільської ради, с. Суходіл Гусятинського району Тернопільської області  (ідентифікаційний код 04393083)  на р/р 31214259700002 у ГУДКУ у Тернопільській області, МФО 838012, код ЄДРПОУ 23588119, одержувач –УДК у м. Тернополі - 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

5. Рішення господарського суду набирає законної сили в десятиденний строк з дня його прийняття (підписання).

6. Накази видати стягувачам після набрання судовим рішенням законної сили.

       7. На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор апеляційне подання протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення "___"


2007 року через місцевий господарський суд.

 

      Суддя                                                                                          Г.Б. Бучинська

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення17.10.2007
Оприлюднено07.11.2007
Номер документу1087396
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/179-3591

Рішення від 17.10.2007

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні