Рішення
від 01.02.2023 по справі 340/3668/22
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/3668/22

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петренко О.С., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом: Приватного акціонерного товариства "Заваллівський графітовий комбінат",

до відповідача: Головного управління ДПС у Кіровоградській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення №0000/489/0704 від 14.02.2022 року.

Позивач не погоджується з висновками акту перевірки та прийнятим на його підставі податковим повідомленням-рішенням й мотивує позовні вимоги тим, що вказане рішення порушує права позивача, суперечить діючому законодавству, прийняте на основі необґрунтованих висновків перевіряючого податкового органу, оскільки ґрунтуються лише на припущеннях, що в свою чергу, не підтверджені належними документами. Як наслідок, штрафні (фінансові) санкції застосовані, згідно спірного податкового повідомлення-рішення, є неправомірними та підлягають скасуванню.

Відповідачем подано письмовий відзив на позов, в якому вимоги позивача не визнаються в повному обсязі та зазначається, що прийняття оскаржуваного рішення обумовлено порушенням податкового законодавства, внаслідок чого занижено екологічний податок, що виявлене під час перевірки, а тому рішення є правомірним та не підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 22.08.2022 року відкрито провадження в справі за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 03.10.2022 року закрито підготовче провадження в справі, призначено справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні на 21.10.2022 року.

У судовому засіданні 21.10.2022 року представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, представник відповідача не визнав у повному обсязі, за клопотанням представника відповідача оголошено перерву у судовому засіданні до 01.11.2022 року.

01.11.2022 року представники сторін надали клопотання про подальший розгляд справи за їй відсутності, тому подальший розгляд справи вирішено проводити в порядку письмового провадження.

У разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо, відповідно до положень цього Кодексу, розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється (ч.4 ст. 229 КАС України).

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Посадовими особами ГУ ДПС у Кіровоградській області проведено документальну планову виїзну перевірку ПрАТ "Заваллівський графітовий комбінат", результати якої оформлено актом №2076/11-28-07-04/00282056 від 25.06.2021 року (т.1,а.с.127-187), згідно висновків якого встановлені порушення, у тому числі п.246.4, п.246.5 ст. 246 ПК України в частині заниження екологічного податку на загальну суму 3 613 883,76 грн. На підставі висновків вищезазначеного акту перевірки, ГУ ДПС у Кіровоградській області винесло податкове повідомленні-рішення від 21.07.2021 року № 00027780704 з екологічного податку на загальну суму 4 517 354,70 грн., в тому числі основного платежу 3 613 883,76 грн. (т.1,а.с.121-122), яке рішенням ДПС України № 22722/6/99-00-06-01-01-06 від 06.10.2021 року скасовано (т.1,а.с.99-115). Рішенням ДПС України зобов`язало ГУ ДПС у Кіровоградській області вжити заходи, відповідно до п.п.78.1.12 п.78.1 ст.78 ПК України, щодо правомірності нарахування екологічного податку за розміщення відходів.

На виконання наказу ДПС України від 17.12.2021 року № 1041, відповідно до п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п. 78.1.12 п.78.1 ст. 78 ПК України, на підставі наказу ГУ ДПС у Кіровоградській області від 22.12.2021 №1602-п, проведена документальна, позапланова виїзна перевірка Приватного акціонерного товариства "Заваллівський графітовий комбінат" щодо дотримання вимог Кодексу у порядку контролю за правильністю висновків акту документальної планової виїзної перевірки від 25.06.2021 № 2076/11-28-04-04/00282056 щодо сплати екологічного податку за розміщення відходів, на підставі яких складено податкове повідомлення-рішення, скасоване рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від 06.10.2021 №22722/6/99-00-06-01-01-06. Період проведення перевірки з 23.12.2021 по 10.01.2022, за результатами даної перевірки контролюючим органом складено акт від 17 січня 2022 року (т.1,а.с.82-98).

Згідно вищезазначеного акту, контролюючим органом було встановлено наступне порушення:

- порушено п.246.4, п.246.5 ст.246 Податкового кодексу України, в результаті чого відбулося заниження екологічного податку на загальну суму 3 613 833,76 грн., в тому числі за III квартал 2017 року на суму 816 132,24 грн.; IV квартал 2017 року на суму 800 009,76 грн.; І квартал 2018 року на суму 632 976,12 грн.; II квартал 2018 року на суму 680 324,82 грн.; III квартал 2018 року на суму 503 992,44 грн., IV квартал 2018 року на суму 180 448,38 грн.

На підставі висновків, викладених в акті перевірки від 17.01.2022 року, податковим органом прийнято податкове повідомлення рішення:

-№0000/489/0704 від 14.02.2022 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «надходження від розміщення відходів у спеціально відведених місцях чи об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини» на 4 517 354,70 грн., в тому числі: за основним платежем 3 613 883,76 грн., за штрафними санкціями на 903 470,94 грн.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755- IV (далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 9.1.5 пункту 9.1 статті 9 ПК України, екологічний податок відноситься до загальнодержавних податків.

Екологічний податок - загальнодержавний обов`язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об`єкти забруднюючих речовин, розміщення відходів, фактичного обсягу радіоактивних відходів, що тимчасово зберігаються їх виробниками, фактичного обсягу утворених радіоактивних відходів та з фактичного обсягу радіоактивних відходів, накопичених до 01.04.2009 (підпункт 14.1.57 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Відповідно до пункту 240.1 статті 240 ПК України, платниками податку є суб`єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:

240.1.1. викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;

240.1.2. скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти;

240.1.3. розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання);

240.1.4. утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

240.1.5. тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Об`єктом та базою оподаткування з екологічного податку є: обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; обсяги та види забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об`єкти; обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання; обсяги та категорія радіоактивних відходів, що утворюються внаслідок діяльності суб`єктів господарювання та/або тимчасово зберігаються їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк; обсяги електричної енергії, виробленої експлуатуючими організаціями ядерних установок (атомних електростанцій). База оподаткування податком за викиди двоокису вуглецю за результатами податкового (звітного) року зменшується на обсяг таких викидів у розмірі 500 тонн за рік (стаття 242 ПК України).

Відповідно до пункту 250.1 статті 250 ПК України, базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

Згідно пункту 249.1 статті 249 ПК України, суми податку обчислюються за податковий (звітний) квартал платниками податку.

Відповідно до підпункту 14.1.223 пункту 14.1 статті 14 ПК України, розміщення відходів - постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів.

Так, в акті перевірки зафіксовано, що внесення змін до паспорту місця видалення відходів ПрАТ "Заваллівський графітовий комбінат", реєстраційний №159, підприємством щорічно вносились зміни до паспорту місця видалення відходів.

Відповідно до наданих до перевірки листів Департаменту екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації від 23.02.2018 №26-15/856/0.1 "Про внесення змін до паспорту місця видалення відходів", від 07.10.2019 №26-15/3800/0.26 "Про внесення змін до паспорту місця видалення відходів"; від 10.03.2021 №26-01-23/1160/0.264 "Про внесення змін до паспорту видалення відходів", в обласний реєстр місць видалення відходів були внесені зміни за 2017 рік, за 2018 рік, за 2019 рік та за 2020 рік, відповідно наданих доповнень до паспорту місця видалення відходів від 10.06.2015 за №159 (т.1 а.єс.223).

В свою чергу, в змінах до паспортів за 2017 та за 2018 /в розділі VII «Відомості про забруднення навколишнього природного середовища у районі місця розміщення відходів») відсутні дані про забруднення підземних /ґрунтових/ та поверхневих вод та відомості про забруднення ґрунтів , тобто, на думку відповідача, підприємством не проводилось спостережень, контрольних замірів із залученням відповідних фахівців, які здійснюють з метою визначення негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище.

В даному підрозділі вказані лише відомості про забруднення атмосферного повітря, при цьому показники за 2017 та за 2018 є абсолютно однаковими.

Відповідач вказує, що при цьому для перевірки не було надано жодного первинного документу, який підтверджував би дані, внесені у вказаний розділ паспорту місця розташування відходів.

Крім того, Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу /Дніпропетровська та Кіровоградська область/ листом від 28.12.2021 за №7-14861-34 було повідомлено контролюючий орган про те, що підприємством 18.01.2021 за №21/01-2020235223/1 отримано висновок з оцінки впливу на довкілля планової діяльності ПрАТ "Заваллівський графітовий комбінат" на Заваллівському родовищі, ділянка південно-східна, відповідно до якого вважається допустимим провадження планової діяльності, але визначення її допустимою після здійснення оцінки впливу на довкілля /за результатами аналізу звіту з оцінки впливу на довкілля було встановлено неможливість оцінити вплив від планової діяльності на ґрунти та геологічне середовище, атмосферне повітря, водне середовище, рослинний і тваринний світ/ (т.1 а.єс.229-230).

У відповідності до листа Департаменту екології природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської ОДА від 04.10.2021 року за № 26-01-23/3248/0.26, по ПрАТ "Заваллівський графітовий комбінат" наявний лише протокол випробувань повітря населених місць від 06 листопада 2017 року №5177-5180, а інформація стосовно проведення лабораторних досліджень води, ґрунту та атмосферного повітря у 2018 році в департаменту відсутня (т.1 а.с.224).

Тобто, на думку контролюючого органу, відомості про вплив на довкілля планової діяльності є неповним, чим порушено вимоги щодо проведення процедури оцінки впливу на довкілля (ст.ст.6,9 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля").

Судом встановлено, що в ході проведення позапланової виїзної перевірки ПрАТ "Заваллівський графітовий комбінат" (акт від 17.01.2022) надані були документи, які не надані в ході планової перевірки (акт від 25.06.2021): протоколи випробування ґрунту, протоколи досліджень питної води з шахтного колодязя, протоколи досліджень повітря населених місць за 2017-2018.

Однак, контролюючий орган вказує, що результати спостереження не знайшли відображення в документах, що підтверджують статус місця розміщення своїх відходів як такого, що забезпечує повне виключення забруднення атмосферного повітря, водних об`єктів, ґрунтів.

Отже, на думку відповідача, вказані документи, надані позивачем не знайшли відображення в щорічних змінах до паспортів МВВ, не були подані до Департаменту екології природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської ОДА та, відповідно, не внесені до Реєстру місць виділення відходів.

Відповідач вказує, що позивач, за період 2017-2018 років контролюючому органу не надав результати спостережень, контрольних замірів, моніторингу стану повітря, ґрунту та підземних (ґрунтових) та поверхневих вод в районі розміщення МВВ та не було долучено до листів для внесення змін до паспорту МВВ, що подаються до Департаменту екології природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської ОДА для погодження та уточнення даних паспортів МВВ.

Оскільки, впродовж 2017-2018 не підтверджено у відповідності до вимог законодавства статус розміщення своїх відходів, як такого, що забезпечує повне виключення забруднення атмосферного повітря, водних об`єктів, ґрунтів, тому, на переконання податкового органу, відповідно до п.246.4 ст.246 ПК України, ставки екологічного податку, зазначені в п.п.246.1 -246.3 ст.246 ПК України, збільшуються в 3 рази.

Так, на думку контролюючого органу, ПрАТ "Заваллівський графітовий комбінат" повинен був застосовувати два коефіцієнти до ставок податку: за розміщення відходів на звалищах, які не забезпечують повного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об`єктів 3 /за 2017-2018 роки/ та залежно від місця розміщення відходів у навколишньому природному середовищі 3 (весь перевіряємий період).

Суд не погоджується з висновками, викладеними в акті перевірки, з огляду на наступне.

Ставки податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, встановлені статтею 246 ПК України, з диференціацією ставок, зокрема, залежно від місця та об`єкту, на якому розміщуються відходи. Так, згідно з пунктом 246.4 цієї статті, за розміщення відходів на звалищах, які не забезпечують повного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об`єктів, ставки податку, зазначені в пунктах 246.1-246.3 цієї статті, збільшуються у 3 рази.

Отже приписи пункту 246.4 статті 246 ПК України пов`язують застосування трьохкратної ставки податку із ступенем фактичного захисту навколишнього природного середовища від забруднення, а не з категорією місця розміщення відходів. Умовою незастосування підвищеної ставки податку є розміщення відходів у місці чи об`єкті, які забезпечують повне виключення попадання забруднюючих речовин в атмосферне повітря або водні об`єкти внаслідок експлуатації таких місць.

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про відходи" від 05 березня 1998 року №187/98-ВР (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин; далі - Закон №187/98-ВР), під розміщенням відходів розуміється зберігання та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах; відведені місця чи об`єкти - це місця чи об`єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами.

Вирішення питань щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами, здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території входить до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами (стаття 21 Закону №187/98-ВР).

Статтею 28 цього ж Закону передбачено, що з метою повного обліку та опису функціонуючих, закритих та законсервованих місць видалення відходів, їх якісного і кількісного складу, а також здійснення контролю за впливом відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини ведеться реєстр місць видалення відходів.

Реєстр місць видалення відходів ведеться на підставі відповідних паспортів, звітних даних виробників відходів, відомостей уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами. Дані реєстру підлягають щорічному уточненню. Порядок ведення реєстру місць видалення відходів визначається Кабінетом Міністрів України.

Частинами другою та четвертою статті 33 Закону №187/98-ВР встановлено, що на кожне місце видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об`єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об`єктів. Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року №1216 (з наступними змінами і доповненнями) затверджено Порядок ведення реєстру місць видалення відходів (далі - Порядок №1216), за визначенням, наведеним у пункті 3 якого, місця видалення відходів (далі - МВВ) - це спеціально відведені місця чи об`єкти (полігони, комплекси, котловани, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких для видалення відходів отримано дозвіл від спеціально уповноважених органів у сфері поводження з відходами.

Нормами пунктів 5, 10, 19, 20 Порядку №1216 встановлено, що на кожне МВВ складається спеціальний паспорт, у якому зазначається найменування і код відходів, їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації. Спеціальний паспорт складається власником МВВ відповідно до Інструкції про зміст і складання паспорта місць видалення відходів.

Реєстр створюється і ведеться на підставі паспортів МВВ, звітних даних, що подаються виробниками відходів, відомостей спеціально уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами.

Щорічно паспорти МВВ підлягають перегляду за результатами спостережень, контрольних замірів, додаткових робіт тощо і погоджуються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями. У разі необхідності за рішенням місцевих державних адміністрацій може здійснюватися позачергове уточнення даних паспортів МВВ.

На підставі даних паспортів Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації готують висновки щодо рівня екологічної безпеки МВВ, визначають категорію їх екологічної безпеки для навколишнього природного середовища та здоров`я людини. Висновки надсилаються власникам МВВ для вжиття ними заходів, спрямованих на забезпечення екологічно безпечного функціонування МВВ.

Відповідно до глави 1 Інструкції про зміст і складання паспорта місць видалення відходів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 14 січня 1999 року №12 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03 лютого 1999 року за №60/3353), спеціальний паспорт місця видалення відходів складається власником МВВ відповідно до цієї Інструкції. Дані паспорта МВВ, після його затвердження і присвоєння реєстраційного номера, вносяться до реєстру місць видалення відходів відповідно до Порядку ведення реєстру місць видалення відходів.

Паспорт складається за матеріалами інвентаризації МВВ на підставі всього комплексу наявної інформації, включаючи вихідні дані проектів, матеріали виробничої паспортизації відходів (що утворювалися і видалялися), дані карток і відомостей прибутково-видаткових документів, дані моніторингу та спеціальних робіт, відомості спеціально уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами, матеріали постійно діючих комісій з питань поводження з безхазяйними відходами при Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях та органах місцевого самоврядування.

За відсутності потрібних даних щодо МВВ власник МВВ здійснює на вимогу місцевої державної адміністрації потрібний обсяг досліджень, робіт чи спостережень, достатніх для складання паспорта МВВ. Обсяг і терміни проведення відповідних робіт погоджуються з місцевою державною адміністрацією, відповідальною за ведення реєстру МВВ, а також з органом Мінекобезпеки на місцях.

Названою Інструкцією визначено порядок заповнення розділу ХІ паспорту місця видалення відходів «Категорія екологічної безпеки місць видалення відходів», а саме зазначено, що категорію екологічної безпеки місць видалення відходів для навколишнього природного середовища і здоров`я людини визначають органи Мінекономіки на місцях разом з місцевими державними адміністраціями на підставі даних паспорта місць видалення відходів про обсяги накопичених відходів та клас їхньої небезпеки для людини, про наявність у районі місць видалення відходів забруднення вод, ґрунтів, атмосферного повітря та його рівень, про рівень природних та штучних засобів (водотривкі шари порід, ізоляційні екрани тощо) відвертання забруднення навколишнього середовища, про наявність та рівень моніторингу вод, ґрунтів, атмосферного повітря в районі місць видалення відходів, про особливості розташування місць видалення відходів, про рівень додержання вимог експлуатації місць видалення відходів тощо.

Зміст наведених правових норм свідчить про те, що документом, який є підставою для визначення категорії екологічної безпеки МВВ для навколишнього природного середовища, є дані паспортів, які занесені до реєстру місць видалення відходів. При цьому повноваження щодо визначення категорії екологічної безпеки МВВ для навколишнього природного середовища і здоров`я людини належать органам Мінекономіки на місцях разом з місцевими державними адміністраціями.

Отже для встановлення наявності чи відсутності податкового обов`язку Товариства з екологічного податку, в контексті положень пункту 246.4 статті 246 ПК України (застосування його трьохкратної ставки), слід виходити з фактичної здатності/нездатності МВВ забезпечити повне виключення забруднення атмосферного повітря або водних об`єктів у перевіреному періоді, що повинно підтверджуватися паспортом МВВ, а також іншими даними, наданими (зібраними) відповідними уповноваженими органами.

Судом враховано, що відповідно до попереднього висновку з оцінки впливу на довкілля №2020235223 від 21.01.2021 та висновку №20217148231 від 30.12.2021 вбачається допустимість планової діяльності підприємства (т.1,а.с.23-59).

Відповідно до технічного паспорту відходів від 20.05.2015, передбачено використання лише одного коефіцієнту, пов`язаного з місцем зберігання відходів. Відходи, які зберігаються на складі це гірські породи, видобуті в кар`єрі і переміщені на склад, без будь якої додаткової обробки.

Згідно пункту 249.6 статті 249 ПК України, суми податку, який справляється за розміщення відходів (Прв), обчислюються платниками самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів розміщення відходів, ставок податку та коригуючих коефіцієнтів за формулою визначеною даною статтею ПК України.

Відповідно до пункту 250.12 статті 250 ПК України, для перевірки правильності визначення платниками податку фактичних обсягів викидів стаціонарними джерелами забруднення, скидів та розміщення відходів контролюючі органи залучають за попереднім погодженням працівників органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Відповідач при проведенні перевірки підприємства позивача не залучив вказаних працівників у сфері охорони навколишнього середовища, а самостійно визначив обсяги розміщення відходів, що суперечить вимогам вказаної норми.

Податкове законодавство України ґрунтується на принципі презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Судом також взято до уваги висновки Європейського суду з прав людини, викладені в рішенні від 23.07.2002 у справі «Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та «Вуліч проти Швеції», відповідно до яких адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, має саме податкове управління.

Відповідачем при винесенні податкового повідомлення-рішення №0000/489/0704 від14.02.2022 були допущені порушення при встановленні зобов`язання з екологічного податку, а саме проведено розрахунок податкового зобов`язання з екологічного податку з встановленими вище порушеннями.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відтак, враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, оскільки відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов приватного акціонерного товариства "Заваллівський графітовий комбінат" до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області №0000/489/0704 від 14.02.2022 року

Стягнути на користь приватного акціонерного товариства "Заваллівський графітовий комбінат" /код-00282056/ понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 24810,00грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області /код 43995486/.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України.

Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного тексту.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду О.С. Петренко

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2023
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу108747749
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —340/3668/22

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 01.02.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні