Ухвала
від 25.01.2023 по справі 755/915/23
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 755/915/23

№ 1-кс/755/163/23

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"25" січня 2023 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянув у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100040000120 від 12.01.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,

за участю учасників кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_4 ,

представника власника

майна адвоката ОСОБА_5 ,

власника майна ОСОБА_6 ,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про арешт майна в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100040000120 від 12.01.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Клопотання мотивовано тим, що СВ Дніпровського УП ГУ НП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023100040000120 від 12.01.2023 року за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради № 337 від 17 червня 2021 року затверджено нову редакцію статуту комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради (далі по тексту Статут).

Так, згідно з п. 1.1. Статуту - комунальне підприємство «АТП-2528» Чернігівської міської ради (скорочене найменування КП «АТП-2528», код ЄДР 03358216, далі за текстом Підприємство) є правонаступником Чернігівського комунального автотранспортного підприємства №2528 Чернігівської міської ради, створеного на базі майна міської ради, зареєстрованого рішенням виконкому Чернігівської міської ради народних депутатів від 4 березня 1993 року №4 та перереєстрованого розпорядженням Чернігівського міського голови від 20 січня 1999 року №24-р.

Крім того, відповідно до п. 1.2. вказаного Статуту власником Підприємства є територіальна громада міста Чернігова в особі Чернігівської міської ради (код ЄДР 34339125) (далі за текстом Власник). Підприємство знаходиться у підпорядкуванні управління житлово-комунального господарства міської ради (код ЄДР 03366374).

Згідно з п. 2.1. Статуту підприємство створене з метою здійснення діяльності у сфері поводження з побутовими відходами, надання житлово-комунальних, автотранспортних послуг у сфері комунального господарствам. Чернігова, послуг з здійснення контролю за санітарно-екологічним станом міста, забезпечення чистоти, порядку утримання і прибирання вуличних, дворових територій, парків, скверів та додержання тиші в громадських місцях міста Чернігова, природоохоронного законодавства, та одержання на цій основі прибутків в інтересах Власника та трудового колективу.

Також, відповідно до п. 3.1. вказаного Статуту підприємство є юридичною особою з дня його державної реєстрації і здійснює свою діяльність на засадах господарської самостійності і комерційного розрахунку.

Згідно з п. 3.2. Статуту Підприємства - підприємство веде самостійний баланс, має поточний та інші рахунки в установах банках, печатку та штамп з своїм найменування та ідентифікаційним кодом.

Крім того, відповідно до п. 4.1. Статуту - майно Підприємства є власністю територіальної громади м. Чернігова і закріплене за Підприємством на правах господарського відання.

Згідно з п. 4.4. вказаного Статуту джерелом формування майна Підприємства є майно, кошти , надані йому Власником;

Відповідно до п. 6.1 вищезазначеного Статуту виконавчим органом Підприємства Начальник Підприємства.

Згідно з п. 6.3. Статуту до компетенції виконавчого комітету Чернігівської міської ради належать: прийняття рішення про вчинення Підприємством правочинів та укладання договорів, що відповідають ряду ознак, зокрема придбання Підприємством майна (відчуження Підприємством майна), надання послуг (замовлення надання послуг) вартістю, що перевищую 2 500 000, 00 (два мільйони п`ятсот тисяч) гривень, окрім майна, що купується, а також надання послуг (замовлення надання послуг) за результатами проведення процедур закупівель, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі»;

Крім цього, відповідно до п. 6.5. Статуту до компетенції Начальника Підприємства відносяться наступні повноваження: представляти Підприємство у взаємовідносинах з іншими підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, як в Україні так і за її кордоном у відповідності з діючим законодавством, видавати довіреності щодо представництва інтересів Підприємства; управляти поточною господарською діяльністю Підприємства;від імені Підприємства вчиняти правочини, укладати договори з урахуванням обмежень, визначених пунктом 6.3 Статуту;в межах затвердженої структури та граничної чисельності працівників приймати на роботу та звільняти працівників Підприємства; видавати накази та розпорядження обов`язків для персоналу Підприємства.

Крім того, згідно з п. 6.7. Статуту Підприємства начальник несе особисту відповідальність за виконання покладених на нього обов`язків;

Так, згідно наказу комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради № 102 від 07 грудня 2020 року, на виконання розпорядження Чернігівської міської ради від 10 листопада 2020 року №315-ркп «Про контракти», згідно з укладеним контрактом № 321 від 10 листопада 2020 року та відповідно до п. 3 ст. 24 КЗпП України, постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 170 «Про впорядкування застосування контрактної форми трудового договору» (зі змінами і доповненнями) з 22 грудня 2020 року по 21 грудня 2021 року, особа щодо якої матеріали виділені в окреме кримінальне провадження, приступив до виконання обов`язків начальника комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради. На підставі контракту №321 від 10.11.2020 року, з керівником комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради .

Також, згідно наказу комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради № 77 від 03 грудня 2021 року, на виконання розпорядження Чернігівської міської ради від 08 жовтня 2021 року №336-ркп «Про контракт», згідно з укладеним контрактом та відповідно до пункту 3 статті 24 КЗпП України, постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.1994 року №170 «Про впорядкування застосування контрактної форми трудового договору» (із змінами та доповненнями) з 22 грудня 2021 року по 21 грудня 2022 року, особа щодо якої матеріали виділені в окреме кримінальне провадження, приступила до виконання обов`язків начальника комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради.

Однак, згідно з розпорядженням міського голови Чернігівської міської ради №335-ркп від 07.10.2021 року, начальнику комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради, особі щодо якої матеріали виділені в окреме кримінальне провадження, надано частину щорічної основної відпустки тривалістю з 01.11.2021 року до 16.11.2021 року.

Відтак, наказом начальника комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради, особи щодо якої матеріали виділені в окреме кримінальне провадження, №772 від 11.10.2021 року, виконання обов`язків начальника комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради, у період з 01.11.2021 року до 16.11.2021 року, покладається на головного інженера підприємства ОСОБА_6 .

Згідно з п. 3 ст. 18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом, зважаючи на вищевикладене, ОСОБА_6 , тимчасово обіймаючи посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, здійснював керівництво підприємством, що полягає у розпорядженні майном підприємства та керуванні роботою працівників підприємства, являється службовою особою.

Так, між Комунальним підприємством «АТП-2528» Чернігівської міської ради, в особі начальника підприємства, особою щодо якої матеріали виділені в окреме кримінальне провадження, який діє на підставі Статуту, (далі Замовник), з однієї сторони, та Приватне підприємство «ТТ-Нафта», в особі директора ОСОБА_7 , який діє на підставі Статуту, (далі Постачальник), з іншої сторони, разом Сторони, уклали договір на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30 березня 2021 року (далі Договір).

Відповідно до п.1.1. цього Договору, постачальник зобов`язується поставити (відпустити) Замовникові товар, зазначений в п.1.2 цього Договору, а Замовник прийняти і оплатити даний товар.

Згідно з п. 1.2. Договору, найменування товару: ДК 021:2015: код 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо , бензин А-92, А-95) (надалі товар).

Відповідно до п. 1.3 Договору, кількість товару 780 000 літрів: дизельне паливо 700 000 л, бензин А-92 50 000 л, бензин А-95 30 000 л.

Згідно з п. 1.4. цього Договору, товар відпускається через АЗС на територіїм. Чернігова окремими партіями у відповідності з потребами замовника через талони та/або заправні відомості.

Відповідно до п. 3.1. Договору, ціна цього Договору становить 18 531 000,00 грн. (вісімнадцять мільйонів п`ятсот тридцять одна тисяча грн.00 коп.) з ПДВ 3 088 500, 00 грн. (три мільйони вісімдесят вісім тисяч п`ятсот грн. 00 коп.)

Згідно з п. 3.2 цього Договору, ціна всього Договору включає: ціну Товару: всі податки, збори та інші обов`язкові платежі, витрати, пов`язані з реалізацією Товару Замовнику: всі витрати Постачальника, враховуючи вартість транспортних послуг на доставку Товару до місця поставки, визначеного цим Договором.

Відповідно до п. 4.2. Договору, при закупівлі товару за бюджетні кошти: розрахунки між Сторонами проводяться після отримання Товару ( або окремих партій Товару) Замовником, у відповідності до виставленого рахунку-фактури та накладної , у безготівковій формі, шляхом перерахування Замовником коштів на рахунок Постачальника при наявності виділених асигнувань, а саме: отримання Замовником бюджетних призначень згідно ст. 23 та ст.. 51 Бюджетного кодексу України. До моменту виділення асигнувань з бюджету Замовник не несе відповідальності за відсутність наявності коштів.

До рахунку-фактури додається акт приймання-передачі товару та видаткова накладна.

Згідно з п.5.1. Договору, товар повинен бути поставлений (відпущений) в талонах та/або заправні відомості Постачальником у кількості відповідно до потреб Замовника згідно до його заявок та відпущення через АЗС на території м. Чернігова, перелік яких закріплюється у відповідному додатку до цього договору і є його невід`ємною частиною.

Відповідно до п. п. 6.1.1 та 6.1.2.даного Договору, Замовник зобов`язаний в порядку та на умовах, передбачених Договором, оплатити поставлений товар на умовах і в порядку передбаченому Договором та прийняти поставлений товар шляхом підписання акту приймання-передачі товару та видаткової накладної на товар, відповідно.

Так, 02 листопада 2021 року, між Комунальним підприємством «АТП-2528» Чернігівської міської ради, в особі в.о. начальника ОСОБА_6 , що діє на підставі Розпорядження Чернігівської міської ради № 335-ркп від 07.10.2021 року (далі Замовник), з одного боку, та Приватне підприємство «ТТ-Нафта», в особі директора ОСОБА_7 , що діє на підставі Статуту (далі Постачальник), з іншого боку, які надалі іменуються Сторони, у зв`язку із збільшенням ціни за одиницю товару до 10 відсотків у разу коливань ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі, на підставі пп.3 п. 11.3 Договору № 30/03/21-0913 від 30.03.2021 року, Експертного висновку ЧК-705 від 25.10.2021 року та листа ПП «ТТ-Нафта» від 02.11.2021 року, уклали додаткову угоду № 6 до Договору №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року.

Згідно з пп. 1.3 Додаткової угоди № 6 до договору № 30/03/21-0913 від 30.03.2021: кількість товару 90 546, 78 л: дизельне паливо 68 687,88 л; бензин А-92 9 080,62 л; бензин А-95 12 778,28 л.

Вищевикладене скріплено підписами виконуючого обов`язків начальника КП «АТП-2528» ОСОБА_6 та директора ПП «ТТ-Нафта» ОСОБА_7 .

Згідно довідки (висновку) Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 07.07.2022 року встановлено, що дослідженням питання, щодо дотримання вимог законодавства в частині укладання за договорами закупівлі/поставки пального додаткових угод встановлено, що в січні 2021 КП «АТП-2528» Чернігівської міської ради було заплановано здійснення закупівлі UA-2021-01-25-004204-c за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо, бензин А-92, А-95), очікуваною вартістю 18 560 000,00 грн. з ПДВ. Обсяг закупівлі 780 000 л, а саме: дизельне паливо 700 000 л, бензин А-92 50 000 л , бензин А-95 30 000 літрів, періодом постачання по 31 грудня 2021 року. Процедуру закупівлі у вигляді відкритих торгів, визначено у відповідності до п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про закупівлі» № 922 від 25.12.2015 (у редакції до 30.04.2022) (далі Закон № 922), виходячи з умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 000 гривень.

До участі у відкритих торгах подано тендерні пропозиції від двох учасників відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону №922, зокрема, ПП «ТТ-Нафта» розміром 18 531 000,00 грн. з ПДВ та ВКВ «Агронафтопродукт» в розмірі 18 559 440, 00 гривень.

Виходячи з вищевикладеного, за результатами проведення відкритих торгів за номером UA-2021-01-25-004204-c за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 нафта і дистиляти (дизельне паливо, бензин А-92, А-95) акцептовано найбільш економічно вигідну пропозицію.

30 березня 2021 року укладено Договір №30/03/21-0913 між КП «АТП-2528» Чернігівської міської ради в особі начальника підприємства, особою щодо якої матеріали виділені в окреме кримінальне провадження, та ПП «ТТ-Нафта», в особі директора ОСОБА_7 на закупівлю/поставку товару кількість 780000 л (дизельне паливо 70000 л, бензин А-92 50000 л, бензин А-95 -30000 л), загальною вартістю 18 531 000,00 грн. з ПДВ, строк дії Договору до 31.12.2021 року.

У період дії договору, керуючись п.2 ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922 від 25.12.2015 року (у редакції до 30.04.2022 року) до договору вносились зміни, зокрема:на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 05.04.2021 року та експертного висновку Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати (далі ЧР Торгово-промислова палата) від 02.04.2021 року № ЧК - 160 укладено Додаткову угоду № 1 від 05.04.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне з 19,95 грн. до 21,75 грн. без ПДВ, бензин А-92 з 18,30 грн. до 20,12 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 18,75 грн. до 20,62 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 05.04.2021; на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 20.04.2021 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 20.04.2021 року № ЧК - 191 укладено Додаткову угоду № 2 від 20.04.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 21,75 грн. до 22,00 грн. без ПДВ, бензин А-92 з 20,12 грн. до 21,54 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 20,62 грн. до 22,00 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 20.04.2021 року;на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 28.04.2021 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 28.04.2021 року № ЧК - 208 укладено Додаткову угоду № 3 від 28.04.2021 про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 22,00 грн. до 22,92 грн. без ПДВ, бензин А-92 з 21,54 грн. до 22,00 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 22,00 грн. до 22,45 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 28.04.2021;на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 01.06.2021 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 31.05.2021 № ЧК - 272 укладено Додаткову угоду № 4 від 01.06.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: бензин А-92 з 22,00 грн. до 23,50 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 22,45 грн. до 24,00 грн. без ПДВ, у зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 01.06.2021 року;на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 02.08.2021 та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 02.08.2021 № ЧК - 435 укладено Додаткову угоду № 5 від 02.08.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на 22,92 грн. до 24,12 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 02.08.2021 року;на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 02.11.2021 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 25.10.2021 № ЧК - 705 укладено Додаткову угоду № 6 від 02.11.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 24,12 грн. до 25,15 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 02.11.2021 року; відповідно до п. 11.7 Договору, ч.6 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв`язку із проведенням процедури закупівлі товарів, які закуповувались за цим Договором, на 2021 рік, укладено Додаткову угоду № 7 від 30.12.2021 року щодо внесення змін до п. 10.1. Розділу 10: «Строк дії Договору продовжується на наступний 2022 рік на строк, достатній для проведення процедури закупівлі товарів,які закуповувались за цим Договором, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в 2021 році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку»;на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 31.01.2022 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 31.01.2022 року № ЧК-35 укладено Додаткову угоду № 8 від 31.01.2022 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 25,15 грн. до 26,23 грн. без ПДВ, бензин А-92 з 23,50 грн. до 24,90 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 24,00 грн. до 25,25 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 31.01.2022 року. Також, умови пропорційності зростання ціни при укладанні додаткових угод не дотримано.

Зокрема, загальна вартість Договору після збільшення цін за одиницю продукції змінилася з 18531000,00 грн., до 20194816,80 грн., тобто на 1663816,80 грн. збільшилася, що відображено в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за 2021 рік та накладними перелік яких наведений в Додатку 2.

Крім того, було здійснено коригування обсягу палива, передбаченого основним договором в сторону зменшення з 780000 літрів до 722300 літрів, різниця складає 57700 літрів, в тому числі: дизельного пального ¬ 30 000 літрів, бензину А-92 10900 літрів, бензину А-95 16800 літрів.

Відповідно до п. 11.3 Договору передбачено, зокрема: «Істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених законодавством України: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії».

Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Відповідно п. п. 1, 2 ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.

Дослідженням питань: 1) відповідності дій замовника та ПП «ТТ-Нафта» вимогам Закону вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» під час укладання додаткових угод до договору від 30.03.2021 року № 30/03/21-0913 та їх виконання в подальшому щодо збільшення ціни на одиницю товару та 2) відповідності дій замовника та ПП «ТТ-Нафта вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» під час укладання додаткових угод до договору від 30.03.2021 року № 30/03/21-0913, у тому числі, щодо обґрунтованості збільшення ціни за одиницю товару встановлено порушення вимог пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону.

Дослідженням вищевказаного питання встановлено, що у якості обґрунтування для підвищення цін за додатковими угодами, сторонами договору використані експертні висновки Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати стосовно визначення середньо-ринкової роздрібної ціни на нафтопродукти станом на звітну дату в межах Чернігівської області.

Проте, слід зазначити, що експертні висновки Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати стосовно визначення середньо-ринкової роздрібної ціни на нафтопродукти станом на звітну дату в межах Чернігівської області, що були надані ПП «ТТ-Нафта», як обґрунтування та документальне підтвердження, фактично не мають ніякої інформації стосовно коливання ціни на нафтопродукти на ринку з дня укладання договору до дня прийняття рішення про укладання додаткових угод про збільшення вартості за одиницю. А отже, фактично прийняття такого рішення здійснено без обґрунтування та документально не підтверджено. (Детальна інформація в Додатку № 1).

Крім того, умови при укладанні додаткових угод не дотримано, оскільки експертний висновок не містить тенденції росту (коливань) цін для обчислення пропорцій збільшення ціни з моменту укладання договору до дати укладання додаткової угоди відсутній відсоток здорожчання товарів на ринку для підвищення цін на такий відсоток. (Детальна інформація в Додатку № 1).

Слід зазначити, що пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, у тому числі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.

При кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

У зв`язку з вищевикладеним, з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, виникла необхідність у накладенні арешту, шляхом заборони на відчуження та розпорядження, на майно підозрюваного ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: наземельну ділянку з кадастровим номером 7422410100:03:000:0008, площею 0,25 га, з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ,зареєстровану, на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серія №39590750 від 24.06.2015 року.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав у повному обсязі та прохав задовольнити з метою відшкодування шкоди, яка встановлена висновком експерта. Зазначив, що на даний час, ОСОБА_6 об`єктивно підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, що обґрунтовується висновками експертів, які долучені до клопотання. Потерпілим у даному кримінальному провадженні визнано Чернігівську міську раду, однак, цивільний позов не заявлявся, але органом досудового розслідування з даного приводу було направлено лист до Чернігівської міської ради.

Представник власника майна адвокат ОСОБА_5 у судовому засіданні надав для долучення до матеріалів клопотання письмові заперечення, які мотивував тим, що суть підозри зводиться до того, що ОСОБА_6 необґрунтовано підвищив ціни на товар шляхом складання та підписання додаткової угоди, чим порушив істотні умови основного договору. Загалом, було укладено вісім додаткових угод. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», можливо збільшувати ціну на одиницю товару до 10% у разі коливання ціни на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі про закупівлю. Зокрема, наявні підтвердження того, що такі зміни можна вносити декілька разів з урахуванням попередніх змін, тобто, попередніх додаткових угод і у висновку експерта від 27.12.2022 року це зазначено. Крім того, наявне роз`яснення Мінекономрозвитку України, в якому також вказано, що можлива зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10% у разі коливання ціни такого товару на ринку декілька разів. Така практика, на даний час є поширеною, інші організації також укладають додаткові угоди на підставі суми, визначеної у попередній додатковій угоді. Зокрема, наявна інформація з веб-сайту Мінекономрозвитку України про середню вартість пального на час укладання додаткових угод. З огляду на вищезазначене, підозра є необґрунтованою, дії ОСОБА_6 є правомірними та відповідають чинному законодавству України. Також, на підприємстві було проведено аудитну перевірку, результатом якої не було встановлено нестачу постачання пального КП «АТП-2528. Крім того, зазначив, що взагалі не зрозуміло мету накладення арешту, адже прокурор мотивує його накладення саме з метою відшкодування шкоди, проте, цивільний позов ніким не заявлено, таким чином, прохав відмовити у задоволенні клопотання, оскільки, крім мети у вигляді відшкодування шкоди, підстав у клопотанні більше нічого не зазначено.

Власник майна ОСОБА_6 підтримав думку свого представника.

Вивчивши та дослідивши матеріали клопотання, долучені до нього копії документів, заслухавши прокурора, представника власника майна адвоката ОСОБА_5 , власника майна ОСОБА_6 , слідчий суддя приходить до наступного.

Розглядаючи клопотання про арешт майна, у порядку статей 170-173 КПК України, для прийняття законного та обґрунтованого рішення, слідчий суддя повинен з`ясувати всі обставини, які передбачають підстави для арешту майна або відмови у задоволенні клопотання про арешт майна.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 170 КПК України, арештом майнає тимчасове,до скасуванняу встановленомуцим Кодексомпорядку,позбавлення заухвалою слідчогосудді абосуду правана відчуження,розпорядження та/абокористування майном,щодо якогоіснує сукупністьпідстав чирозумних підозрвважати,що воноє доказомкримінального правопорушення,підлягає спеціальнійконфіскації упідозрюваного,обвинуваченого,засудженого,третіх осіб,конфіскації уюридичної особи,для забезпеченняцивільного позову,стягнення зюридичної особиотриманої неправомірноївигоди,можливої конфіскаціїмайна.Арешт майнаскасовується увстановленому цимКодексом порядку. Арештмайна допускаєтьсяз метоюзабезпечення: 1)збереження речовихдоказів; 2)спеціальної конфіскації; 3)конфіскації майнаяк видупокарання абозаходу кримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно із ч. 6 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

У разі задоволення цивільного позову або стягнення з юридичної особи розміру отриманої неправомірної вигоди суд за клопотанням прокурора, цивільного позивача може вирішити питання про арешт майна для забезпечення цивільного позову або стягнення з юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, доведеного розміру отриманої неправомірної вигоди до набрання судовим рішенням законної сили, якщо таких заходів не було вжито раніше.

Відповідно до ч. 1 ст. 171 КПК України, з клопотанням про арешт майна до слідчого судді, суду має право звернутися прокурор, слідчий за погодженням з прокурором, а з метою забезпечення цивільного позову - також цивільний позивач.

Як зазначив у судовому засіданні прокурор, Чернігівську міську раду визнано потерпілим у кримінальному провадженні № 12023100040000120 від 12.01.2023 року, хоча, будь-яких доказів з цього приводу останнім не надано., у т.ч. й постанови про визнання потерпілим.

Зокрема, а ні з клопотання прокурора про арешт майна, а ні з долучених до нього матеріалів, не вбачається, що Чернігівська міськарада є цивільним позивачем у кримінальному провадженні № 12023100040000120 від 12.01.2023 року, і в рамках даного кримінального провадження нею було заявлено цивільний позов. Зокрема, у судовому засіданні прокурором підтверджено той факт, те, що цивільний позов у кримінальному провадженні за заявлявся.

З урахуванням відсутності на даний час доказів щодо мети накладення арешту, у розумінні ст. 170 КПК України, слідчий суддя вважає, що клопотання прокурора про арешт майна задоволенню не підлягає.

Керуючись вимогами ст. ст.9, 131, 132, 170-173,309 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100040000120 від 12.01.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України - відмовити.

Ухвала слідчого судді про відмову в арешті майна може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня проголошення.

Слідчий суддя:

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.01.2023
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу108771981
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —755/915/23

Ухвала від 25.01.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 25.01.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 25.01.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Метелешко О. В.

Ухвала від 25.01.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Метелешко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні