Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 лютого 2023 року Справа№200/4501/22
приміщення суду за адресою: 84122, м.Сло`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Зеленова А.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи справу № 200/4501/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» (код ЄДРПОУ: 42917966, місцезнаходження: б-р. Шевченка, буд.258, офіс 4К, м. Маріуполь, Донецька область, 87500, адреса листування: вул. Панікахи, буд.2, корп.11, офіс 204, м. Дніпро) до Головного управління ДПС у Донецькій області (вул. Італійська, 59, м. Маріуполь, 787515, ЄДРПОУ 44070187) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» до Головного управління ДПС у Донецькій області, в якій просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного Управління ДПС в Донецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №4549 від 04.02.2022 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного Управління ДПС в Донецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №39820 від 21.09.2022 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку;
- зобов`язати Головне управління ДПС в Донецькій області виключити Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» з переліку платників податку які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 04.02.2022 комісією Головного управління ДПС у Донецькій області прийнято рішення №4549 про відповідність ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» критеріям ризиковості платника податків. У рішенні міститься посилання на пункт 6 Критеріїв ризиковості платника податку Порядку №1165, а саме : платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам пп.16.1.3 п. 16.1 ст.16 та абзацу 1 п.49.2 та п.49.18 ст.49 ПК України. 09.09.2022 було подано інформацію та всю поточну звітність з ПДВ за період з січня 2022 по травень 2022. Оскільки діяльності в липні не проводилось, відповідна декларація не подавалась. Також повідомлено, що дійсно було допущено порушення термінів подання звітності, а з початком війни, через порушення повноцінного функціонування підприємства, не було можливості виправити ситуацію. Після
переїзду до м. Дніпро, робота підприємства відновлена та подано всю поточну звітність з ПДВ за період з січня 2022 по травень 2022. З урахуванням отриманої інформації та документів 21.09.2022 комісією Головного управління ДПС у Донецькій області прийнято рішення №39820 про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості, яким встановлено відповідність ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» критеріям ризиковості.
Вважає, що Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника ПДВ Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Тобто, вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника ПДВ має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування. З огляду на викладене, зазначає, що питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
Однак, зі змісту оскаржуваних рішень вбачається, що комісією регіонального рівня прийняті рішення про відповідність ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування. Таким чином, вважає, що відповідач протиправно відніс ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» до переліку ризикових платників податків, оскільки підприємство не відповідає жодному з критеріїв ризиковості та рішення відповідача про віднесення ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» до переліку ризикових платників прийнято без жодної мотивації підстав та причин віднесення позивача до критеріїв ризиковості. Вказане і стало підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідач надав відзив на адміністративний позов, у якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог з наступних підстав. Відповідно до повідомлення ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» про подання інформації та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості від 09.09.2022 позивачем не було надано підтверджуючих документів, необхідних для розгляду питання щодо виключення платника податку з переліку платників. Зазначив, що позивачем і до матеріалів справи не долучено документів та пояснень, які б спростували інформацію, що стала підставою включення ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» до переліку ризикових. Так, у позовній заяві позивач зазначає, що ним подано всю інформацію та всю поточну звітність з ПДВ за період з січня 2022 по травень 2022 з запізненням. Водночас, податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2021 не подано, податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2021 подано із запізненням 14.01.2022, а податкові декларації з податку на додану вартість за липень серпень 2022 не подано. Вважає, що рішення комісії ГУ ДПС у Донецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.02.2022 № 4549 та від 21.09.2022 № 39820 прийняті правомірно.
Додав, що контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.
Ухвалою суду від 11.10.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №200/4501/22 та вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.
Ухвалою суду від 27.12.2022 у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено.
Ухвалою суду від 27.12.2022 у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відмовлено.
Ухвалою суду від 31.01.2023 клопотання представника позивача Давидової Наталії Валентинівни про поновлення пропущеного строку звернення до суду в частині позовних вимог щодо оскарження рішення Головного Управління ДПС в Донецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 4549 від 04.02.2022 задоволено. Визнано причини пропуску Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» строку звернення до суду поважними та поновлено пропущений строк звернення з позовом до адміністративного суду в частині позовних вимог щодо оскарження рішення Головного Управління ДПС в Донецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №4549 від 04.02.2022.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та громадських формувань за кодом 42917966 та перебуває на обліку в органах ДПС України.
01.01.2022 директором ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» затверджено штатний розпис підприємства у кількості 5 (п`яти) осіб.
ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» на підставі договору оренди нежилого приміщення №37 від 10.08.2019 орендує частину будівлі за адресою: м. Дніпро, вулиця Березинська, б.80, склад.
Мета орендного користування використання площі під складське приміщення (пункт 2.1 договору).
10.08.2019 між ТОВ «ГРІНЯРД» та ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» підписано акт приймання передачі нерухомого майна про те, що згідно з договором оренди складського приміщення №37 від 10.08.2019 орендодавець (ТОВ «ГРІНЯРД») передав, а орендар (ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019») прийняв нерухоме майно: складське приміщення за адресою: м. Дніпро, вулиця Березинська, б.80, склад.
Додатком 2 до договору оренди нерухомого майна №37 від 10.08.2019 визначена схема приміщення до вказаного договору.
01.03.2022 між ТОВ «МСС» (орендодавець) та ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» (орендар) укладено договір оренди нерухомого майна №01/03. Відповідно до п.1.1, 1.2 договору, орендодавець зобов`язується передати, а орендар прийняти в тимчасове платне користування частину нежитлового приміщення, площею 12,50 кв.м за адресою: 49600, м. Дніпро, вулиця Панікахи, будинок 2, корпус 11, кімната 204, на умовах в строки та порядку, що визначаються цим договором і чинним законодавством України. Схема приміщення представлена в додатку 2 до договору. Приміщення пережаються орендарю для розміщення офісу орендаря.
01.03.2022 між ТОВ «МСС» (орендодавець) та ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» складено акт прийому передачі приміщення до договору №01/03 оренди нерухомого майна від 01.03.2022, а саме: частини нежитлового приміщення, площею 12,50 кв.м за адресою: 49600, м. Дніпро, вулиця Панікахи, будинок 2, корпус 11, кімната 204.
29.11.2021 ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» для реєстрації направлено:
податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2021, відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1) за жовтень 2021 року.
Згідно з отриманими квитанціями, які надійшли у відповідь, вказані документи прийняті контролюючим органом.
14.01.2022 ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» для реєстрації направлено: податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2021, відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1) за листопад 2021 року, довідку про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) за листопад 2021 року
Згідно з отриманими квитанціями, які надійшли у відповідь, вказані документи прийняті контролюючим органом.
В ході здійснення господарської діяльності, позивачем отримано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригуванні в Єдиному реєстрі податкових накладних головного управління ДПС у Донецькій області № 4549 від 04.02.2022 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідно до якого зазначено, що ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» відповідає критеріям ризиковості, підставою визначено п. 6 «Критеріїв ризиковості платника податку».
19.03.2022 ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» для реєстрації направлено: податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2022 року.
Згідно з отриманою квитанцією, яка надійшла у відповідь, вказаний документ прийнятий контролюючим органом.
30.04.2022 ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» для реєстрації направлено: розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) за квітень 2022 року, відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1) за квітень 2022 року, уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за квітень 2022 року.
Згідно з отриманими квитанціями, які надійшли у відповідь, вказані документи прийняті контролюючим органом.
22.06.2022 ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» для реєстрації направлено: податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2022 року, довідку про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) за червень 2022 року, відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1) за червень 2022 року
Згідно з отриманими квитанціями, які надійшли у відповідь, вказані документи прийняті контролюючим органом.
21.07.2022 ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» для реєстрації направлено: довідку про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) за травень 2022 року, відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1) за травень 2022 року, податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2022 року.
Згідно з отриманими квитанціями, які надійшли у відповідь, вказані документи прийняті контролюючим органом.
21.07.2022 ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» для реєстрації направлено: уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням виявлених помилок за липень 2022 року, відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1) за липень 2022 року.
Згідно з отриманими квитанціями, які надійшли у відповідь, вказані документи прийняті контролюючим органом.
09.08.2022 ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» в особі директора Бистржевського С.С. були надані пояснення з документами про те, що дійсно підприємством було допущено порушення термінів подання звітності, а з початком війни, через порушення повноцінного функціонування підприємства, не було можливості виправити ситуацію. На дату надання пояснень, підприємством подано всю поточну звітність з ПДВ за період з січня 2022 по травень 2022. Оскільки діяльності в липні не проводилося, відповідна декларація не подавалась.
ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» повторно отримано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригуванні в Єдиному реєстрі податкових накладних головного управління ДПС у Донецькій області № 39820 від 21.09.2022 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідно до якого зазначено, що ТОВ «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» відповідає критеріям ризиковості, підставою визначено п. 6 «Критеріїв ризиковості платника податку».
Згідно ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
У відповідності до приписів ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року № ETS N 005 кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Частиною 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами;2) висновками експертів;3) показаннями свідків.(ст.71 КАС України).
Згідно ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Надаючи правову оцінку правовідносинам суд виходив з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначаєПодатковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI.
Відповідно до пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу Україниреєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.
Відповідно до положень пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;
критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик;
ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням нормпідпункту аабобпункту 185.1 статті 185,підпункту аабобпункту 187.1 статті 187,абзацу першого пунктів 201.1,201.7,201.10статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Пунктами 5-7 Порядку №1165 встановлено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні
документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингуподаткової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Одним з критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, що закріплені у Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є не подання платником податку контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормампідпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 таабзацу першогопункту 49.2 іпункту 49.18статті 49 Податкового кодексу України (пункт 6 Додатку 1).
З аналізу вищенаведених норм вбачається, що законодавцем встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Так, вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування.
Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання Товариством для реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
Так, з матеріалів справи не вбачається, що спірними рішеннями № 4549 від 04.02.2022, № 39820 від 21.09.2022 передував факт подачі позивачем податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
Крім того, з відзиву на адміністративний позов слідує, що комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/ розрахунку коригування, а шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.
Таким чином, суд доходить висновку про те, що спірні рішення прийняті відповідачем не за наслідками подання Товариством податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що суперечить положенням Порядку № 1165.
Отже відповідачем не доведено наявність обґрунтованих підстав для віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 6 Критеріїв ризиковості.
Щодо виключення позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
За п. 6 Порядку № 1165 у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Згідно пунктів 4, 10 ч. 2 ст. 245 КАС Україниу разі задоволення позову суд може прийняти рішення про, зокрема, визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині зобов`язання Головне управління ДПС в Донецькій області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» з переліку платників податку які відповідають критеріям ризиковості платника податку є також обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно достатті 19 Конституції Українисуд, як орган державної влади, зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами.
Відповідно до ч. 2ст. 2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно достатті 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Підсумовуючи, суд приходить висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно з положеннями частини першої статті 139 КАСУкраїнипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрат, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при зверненні до суду з даним адміністративним позовом сплачено судовий збір у розмірі 4 962 грн. за дві позовні вимоги немайнового характеру (2481 грн (розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб)*2), що підтверджується квитанцією від 30.09.2022, яка наявна у матеріалах справи.
Таким чином, судовий збір у розмірі 4 962 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача.
Керуючись Конституцією України, положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» (код ЄДРПОУ: 42917966, місцезнаходження: б-р. Шевченка, буд.258, офіс 4К, м. Маріуполь, Донецька область, 87500, адреса листування: вул. Панікахи, буд.2, корп.11, офіс 204, м. Дніпро) до Головного управління ДПС у Донецькій області (вул. Італійська, 59, м. Маріуполь, 787515, ЄДРПОУ 44070187) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного Управління ДПС в Донецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №4549 від 04.02.2022 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного Управління ДПС в Донецькій області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №39820 від 21.09.2022 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» пункту 6 Критеріїв ризиковості платника податку.
Зобов`язати Головне управління ДПС в Донецькій області (вул. Італійська, 59, м. Маріуполь, 787515, ЄДРПОУ 44070187) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» (код ЄДРПОУ: 42917966, місцезнаходження: б-р. Шевченка, буд.258, офіс 4К, м. Маріуполь, Донецька область, 87500, адреса листування: вул. Панікахи, буд.2, корп.11, офіс 204, м. Дніпро) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Донецькій області (вул. Італійська, 59, м. Маріуполь, 787515, ЄДРПОУ 44070187) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МОЛОЧНИЙ КРАЙ 2019» (код ЄДРПОУ: 42917966, місцезнаходження: б-р. Шевченка, буд.258, офіс 4К, м. Маріуполь, Донецька область, 87500, адреса листування: вул. Панікахи, буд.2, корп.11, офіс 204, м. Дніпро) судовий збір у розмірі 4962 (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві) грн. 00 коп.
Повний текст рішення виготовлено 03 лютого 2023 року.Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя А.С. Зеленов
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2023 |
Оприлюднено | 06.02.2023 |
Номер документу | 108772998 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зеленов А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні