Рішення
від 03.02.2023 по справі 560/9839/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9839/22

РІШЕННЯ

іменем України

03 лютого 2023 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТ КАПІТАЛ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТ КАПІТАЛ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області №6894972/43799255 від 01.06.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну.

В обґрунтування позову покликається на те, що контролюючому органу були надані усі необхідні документи та пояснення, які підтверджують господарську операцію, за результатами якої складена спірна податкова накладна.

Відповідачами поданий відзив, де зазначається, що підставою прийняття спірного рішення є ненадання документів, які підтверджують правомірність виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, зважаючи на що відсутні підстави для реєстрації податкової накладної. Вважаючи рішення обґрунтованим, у позові просять відмовити.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з такого.

Пунктами 201.1, 201.4 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 ст.201 ПК України).

Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Наказу Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: 1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що 20.09.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТ КАПІТАЛ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ" та ТОВ "Капітал Інвест "ДТМ" укладений договір оренди, відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне використання майно - підвісну платформу сталеву (люльку будівельну) гарячеоцинковану, модель ZLP630 - 1 шт. Згідно з п.4.1 Договору розмір орендної плати за об`єкт визначається у відповідних додаткових угодах та актах наданих послуг. Згідно із специфікацією №1 до Договору оренди вартість оренди за 1 міс. складає 30003,09 грн. з ПДВ.

Відповідно до акту здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.01.2022 вартість оренди підвісної платформи за період з 20.09.2021 по грудень 2021 склала 97000 грн. Оплата орендарем коштів в сумі 97000 грн. на адресу позивача підтверджується банківською випискою ПУМБ.

Щодо вказаної господарської операції була складена податкова накладна №1 від 31.01.2022. Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

09.03.2022 позивач подав пояснення № 1 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Разом із поясненнями подані копії первинних документів стосовно господарської операції:

- акту №ОУ-0000002 здачі - прийняття робіт (надання послуг) згідно з яким позивачем були надані послуги з оренди майна на суму 97000 з ПДВ;

- банківської виписки від 31.01.2022 відповідно до якої ТзОВ "Капітал Інвест "ДТМ" перерахувало на адресу ТзОВ "ІНВЕСТ КАПІТАЛ" УБК" 97000 грн. за період з 20.09.2021 по грудень 2021;

- видаткової накладної №РН-000015 від 15.09.2021, яка стосується придбання позивачем майна - підвісної платформи сталевої (люльки будівельної) у ТОВ "Колорит Торг", яке у подальшому було здане в оренду;

- договору оренди обладнання №01/09 від 20.09.2021, укладеного між ТзОВ "ІНВЕСТ КАПІТАЛ" УБК" та ТзОВ "Капітал Інвест "ДТМ";

- специфікації № 1 до договору оренди обладнання №01/09 від 20.09.2021, у якій сторони погодили розмір орендної плати;

- виписка з картки рахунку №631 по контрагенту ТОВ "Колорит Торг", з якої вбачається рух коштів, а саме 61160 грн. оплати позивачем за придбаний товар - підвісну платформу;

- заява б/н від 09.03.2022.

01.06.2022 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла рішення №6894972/43799255 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 31.01.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою відмови вказано: "ненадання платником податку копій документів: не надано акт приймання-передачі об`єкта в оренду, договір та розрахункові документи з ТОВ "Колорит ТОРГ", ТТН на перевезення.

Не погоджуючись з рішенням, позивач подав скаргу до ДПС України, проте рішенням комісії ДПС України від 17.06.2022 №12760/43799255/2 скаргу залишено без задоволення, рішення комісії регіонального рівня - без змін.

Оцінюючи правомірність спірного рішення, суд виходить з такого.

Верховний Суд у постанові від 30.01.2020 у справі №300/148/19 щодо аналогічних правовідносин зазначив, що при юридичній оцінці рішення про відмову в реєстрації податкової накладної слід врахувати, що якщо у квитанції про зупинення реєстрації ПН не зазначений чіткий перелік документів, необхідних для її реєстрації, вимога контролюючого органу щодо надання документів не відповідає принципу правової визначеності, відтак виключає можливість прийняття негативного рішення з підстав невиконання платником такої вимоги. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.

Тому, хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, і визначений Порядком, конкретний перелік документів може залежати, зокрема, від змісту операції, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки. У разі незазначення у індивідуальному акті конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття, такий акт не може вважатись правомірним, оскільки така ситуація призводить до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу. Внаслідок цього у податкового органу виникає можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Правова позиція щодо застосування вищезазначених норм права висловлена Верховним Судом у постановах від 16.04.2019 (справа № 826/10649/17), від 28.10.2019 (справа №640/983/19).

Судом встановлено, що отримана позивачем квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної містила загальну пропозицію щодо надання пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію. Контролюючим органом пропозиція надання документів викладена без конкретизації їх переліку.

Також встановлено, що у оскаржуваному рішенні не була підкреслена назва жодного з документів, які перераховані у переліку вказаного податковим органом пункту. У той же час, у формі рішення безпосередньо зазначено про необхідність підкреслити саме ті документи, які не надані суб`єктом господарювання.

На думку суду, надані позивачем документи дозволяли комісії регіонального рівня підтвердити зміст, обсяг та характер господарської операції, відтак обґрунтованість реєстрації податкової накладної.

Так, комісії були представлені документи, які доводять факт надання послуг за договором оренди ( договір, специфікація, акт наданих послуг ) та оплати орендарем орендної плати за договором ( виписка банку). Також на підтвердження придбання майна і його належності позивачу, надана видаткова накладна, виписка з картки рахунку 631, виписка банку, які доводять сплату позивачем коштів за придбане майно, яке у подальшому було здане у оренду.

Додатково суду надані копія акта приймання-передачі об`єкта в оренду і товарно-транспортна накладна, з якої вбачається перевезення ТзОВ "Капітал Інвест "ДТМ" об`єкта оренди до м. Рівного для використання за призначенням.

У той же час, посилання відповідачів на ненадання окремих документів, які стосуються набуття позивачем права на об`єкт оренди (акт приймання-передачі об`єкта в оренду, договір та розрахункові документи з ТОВ "Колорит ТОРГ", ТТН на перевезення), виходить за межі питання реєстрації податкової накладної, складеної за фактом оплати послуг за договором оренди 31.01.2022. Суду належними доказами не доведено, що ненадання платником окремих з цих документів виключало можливість реєстрації податкової накладної.

Як вбачається зі змісту оскарженого рішення, комісія не ставить під сумнів достовірність тих первинних документів, які були надані платником. Відповідачі не довели, що надані позивачем документи мали такі недоліки форми або змісту, які виключали можливість реєстрації ПН. Крім того, слід враховувати, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання платником вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватись шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

З огляду на зазначене, комісії регіонального рівня були надані первинні документи, які були достатніми для підтвердження правомірності складання та реєстрації податкової накладної. Відповідачі протилежне суду не довели і доводи позивача належними доказами не спростували.

Відповідно до п. 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 № 1246 (із змінами) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:1.прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2.набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); 3.неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Враховуючи це, суд вважає необхідним зобов`язати ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача №1 від 31.01.2022.

Оскільки відповідачі не спростували доводи позивача належними доказами і не довели правомірність прийнятого рішення, позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295, одексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області № 6894972/43799255 від 01.06.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТ КАПІТАЛ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ" № 1 від 31.01.2022.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТ КАПІТАЛ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1240,50 грн. (одна тисяча двісті сорок гривень 50 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТ КАПІТАЛ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1240,50 грн. (одна тисяча двісті сорок гривень 50 копійок ) за рахунок бюджетних асигнувань Державної Податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 03 лютого 2023 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю ІНВЕСТ КАПІТАЛ "УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ" (вул. Шевченка, буд. 101/49,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43799255) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,Київ 1,04053 43005393) Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2023
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу108776726
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/9839/22

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 25.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 08.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Рішення від 03.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні