Постанова
від 26.01.2023 по справі 160/21862/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

26 січня 2023 року м.Дніпросправа № 160/21862/21

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Баранник Н.П.,

суддів: Малиш Н.І., Щербака А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 січня 2022 року у справі №160/21862/21 (суддя Юрков Е.О, справа розглянута в порядку спрощеного позовного провадження, в письмовому провадженні) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Діск-С» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Діск-С» (далі - позивач) звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення:

- від 29.10.2019 року за № 000487517 по формі «Р», яким було збільшено суму грошового зобов`язання з ПДВ на суму 255 919,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції у розмірі 63 979,75 грн.;

- від 29.10.2019 року за № 000469517 по формі «Р», яким було збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток на суму 111 448,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції у розмірі 27 862,00 грн.;

- від 29.10.2019 року за № 000489517, яким було зменшено від`ємне значення з ПДВ на суму 109 грн., та нараховано штрафні санкції у розмірі 27,25 грн.;

- від 29.10.2019 року за № 000462517 по формі «НП», яким було нараховано штраф у розмірі 69 653,50 грн. за відсутність реєстрації податкових накладних;

- від 29.10.2019 року № 000472517, яким було нараховано штрафні санкції у розмірі 2 964,01 грн.;

- від 29.10.2019 року № 000468517 за формою «П», яким зобов`язано частини суми від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток, яку було завищено, виправити платником податків у показниках податкової звітності з податку на прибуток;

- від 29.10.2019 року № 0005631306 за формою «ПС», яким нараховано штрафну санкцію у розмірі 510 грн.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 січня 2022 року адміністративний позов задоволено у повному обсязі, судом визнані протиправними та скасовані оскаржені позивачем податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Із рішенням суду першої інстанції не погодився відповідач та подав апеляційну скаргу. Вважає висновки суду, покладені в основу обґрунтування підстав для задоволення вимог, помилковими. Наполягає, що позивачем не здійснено коригування податкового кредиту у відповідних періодах на суму ПДВ у сумі 98698 грн., чим порушено п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України та завищено податковий кредит у сумі 98698 грн.; позивачем не спростовано донарахування по взаємовідносинам з контрагентом LDY GRIT CORP (Тайвань). Щодо віднесення до складу витрат вартості послуг, отриманих від ТОВ «Міжнародний виставковий центр», ТОВ «Квим Травел», ТОВ «ІАЦ «Упаковка», ПАТ «Кий Авіа», ТОВ «Експо-центр «Метеор», вказує про встановлені порушення в частині заниження фінансового результату до оподаткування та об`єкт оподаткування на загальну суму 127639,16 грн. Також в ході проведення перевірки встановлено заниження доходу на 248,718 тис. грн. та заниження видатків на 199,697 тис.грн. та, відповідно, фінансового результату на 49,021 тис.грн. Позивачем не заперечується донарахувань контролюючого органу по фінансово-господарським взаємовідносинам з контрагентами: ТОВ «Будмент», ТОВ «Будмент Інвест», ТОВ «КТД Груп», ПВКФ «Будавтохім», ФОП « ОСОБА_2 », ТОВ «Стельові системи», ТОВ «СД Крафт». Згідно проведеного аналізу баз даних АІС «Податковий блок» перегляд податкових накладних в розрізі товару, первинних документів підприємства (податкових накладних, видаткових накладних, договорів та інш.) встановлено, що при відвантажені виробів власного виробництва (придбаних у інших суб`єктів господарювання) вартість придбання піддонів та ящиків не виділено окремою строкою. Тобто, вартість їх придбання входить до первісної вартості товарів. Підприємством не нараховано суми податкових зобов`язань з ПДВ при вибутті ТМЦ (піддонів, ящиків) та податкові накладні не зареєстровано у єдиному державному реєстрі податкових накладних у відповідних періодах.

Посилаючись на невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, неналежну оцінку доказів, порушення судом норм матеріального та процесуального права, відповідач просить рішення суду першої інстанції у даній справі скасувати та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог позивача у повному обсязі.

Позивач своїм правом подати письмовий відзив на апеляційну скаргу відповідача не скористався.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження, у відповідності до приписів ст.311 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

З матеріалів справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Діск-С» (ЄДРПОУ 33855171) зареєстровано 02.11.2005 року у встановленому законом порядку та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, в тому числі і як платник податку на додану вартість.

В період з 22.07.2019 року по 09.08.2019 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, на підставі наказу від 03.07.2019 року № 4039-п, було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Діск-С» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2016 року по 31.03.2019 року.

За результатами перевірки 16.08.2019 року складено акт № 45862/04-36-14-18/33855171, у висновку якого зазначено про виявлені порушення:

- п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток підприємства на загальну суму 111448 грн., в тому числі: 2018 рік у сумі 70534 грн., 1 квартал 2019 року у сумі 40914 грн., та зменшено від`ємного значення об`єкту оподаткування на загальну суму 184367 грн., в тому числі 1 квартал 2019 року у сумі 184367 грн.;

- п.185.1, ст.185, п.187.1. ст. 187, п.п.189.1. ст.189, п.190.2 ст.190, п.198.3. ст. 198, п. 198.5 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 256947 грн., у тому числі: вересень 2016 року 919 грн., грудень 2016 року 82981 грн., січень 2017 року 10146 грн., березень 2017 року 667 грн., серпень 2017 року 9421 грн., жовтень 2017 року 3710 грн., грудень 2017 року 56856 грн., січень 2018 року 1127 грн., березень 2018 року 13489 грн., травень 2018 року 655 грн., червень 2018 року 123 грн., листопад 2018 року 26803 грн., грудень 2018 року 72 грн., січень 2019 року 109 грн., лютий 2019 року 42088 грн., березень 2019 року 7781 грн.;

- п.201.10 ст.201 розділу VI Податкового кодексу України, що тягне за собою відповідальність, визначену згідно п.120.1.1., п. 120.1.2. ст.. 120.1. Податкового кодексу України, шляхом донарахування штрафної (фінансової) санкції;

- р.III п.3 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4, в частині невідображеного доходу від оренди транспортних засобів, виплачений фізичній особі ОСОБА_1 за ознакою доходу 102 у IV кварталі 2018 року, не відображено дохід, виплачений фізичним особам-підприємцям за ознакою доходу « 157» у IV кв.2016 року, I кв.2017 рр.

На підставі акта перевірки № 45862/04-36-14-18/33855171 від 16.08.2019 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято:

- податкове повідомлення-рішення від 29.10.2019 року № 000489517, яким позивачу зменшено від`ємне значення з ПДВ на суму 109 грн., та нараховано штрафні санкції у розмірі 27,25 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 29.10.2019 року № 000468517, яким зменшено суму від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток, за грудень 2016 року на 156548,00 грн., за грудень 2017 року на 355841,00 грн., за грудень 2018 року на 224491,00 грн., за березень 2019 року на 184367,00 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 29.10.2019 року № 0005631306, яким позивачу нараховано штрафну санкцію за платежем податок на доходи фізичних осіб у розмірі 510 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 29.10.2019 року № 000487517, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість за податковим зобов`язанням на 255 919,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 63 979,75 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 29.10.2019 року № 000472517, яким позивачу нараховано штрафні санкції з податку на додану вартість у розмірі 2 964,01 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 29.10.2019 року № 000462517, яким позивачу нараховано штрафні санкції з податку на додану вартість у розмірі 69 653,50 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 29.10.2019 року № 000469517, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств за податковим зобов`язанням на 111 448,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 27 862,00 грн..

Вважаючи податкові повідомлення-рішення відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з вимогами про їх скасування.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, скасував оскаржені рішення відповідача, оскільки визнав спростованими належними доказами висновки контролюючого органу, викладені в акті перевірки.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, та не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - Податковий кодекс України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, визначено, що господарська діяльність - це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно підпункту 134.1.1 статті 134 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Згідно пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

У відповідності до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання (пункт 189.1. статті 189 Податкового кодексу України).

Згідно пункту 190.2 статті 190 Податкового кодексу України для послуг, які постачаються нерезидентами на митній території України, базою оподаткування є договірна (контрактна) вартість таких послуг з урахуванням податків та зборів, за винятком податку на додану вартість, що включаються до ціни постачання відповідно до законодавства. Визначена вартість перераховується в національну валюту за валютним (обмінним) курсом Національного банку України на дату виникнення податкових зобов`язань. У разі отримання послуг від нерезидентів без їх оплати база оподаткування визначається, виходячи із звичайних цін на такі послуги без урахування податку.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг.

За приписами пункту 198.3 наведеної статті, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Частиною першою статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16 липня 1999 року №996-ХІV (надалі - Закон №996-ХІV) визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Частиною другою зазначеної статті передбачено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

За приписами статті 1 Закону №996-ХІV визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Стосовно висновків контролючого органу про не включення ТОВ «Діск-С» до складу доходу підприємства кредиторської заборгованості, термін позовної давності якої минув, по контрагентам: ПП «Торговельний дім «Автоден», ТОВ «Агрегом», ТОВ «МСС Авто», ТОВ «МСС Україна», ТОВ «Нанокабель», ТОВ «СД КРАФТ», ДНВП «Цирконій».

За приписами частини 1 статті 264 Цивільного кодексу України перебіг позовної давності переривається вчиненням особою дії, що свідчить про визнання нею свого боргу або іншого обов`язку.

Так, між Товариством з обмеженою відповідальністю «Діск-С» та Приватним підприємством «ТД «Автоден» (Постачальник) було укладено договір поставки № 26/39 від 05 листопада 2015 року. За умовами вказаного договору, умови оплати відтермінування платежу на 1095 календарних днів з моменту поставки кожної партії товару за даним Договором.

Згідно наявних видаткових накладних, у період 01.04.2016 31.03.2019 рр. ПП «ТД «Автоден» на виконання умов договору № 26/39 від 05.11.2015 р. поставило на адресу ТОВ «Діск - С» товар на загальну суму 28 569,00грн.. у т.ч.: у 2017 році - 18 000,00 грн., у 2018 році 10 569,00 грн., що знайшло своє відображення в бухгалтерському обліку ТОВ «Діск - С».

Згідно наданих платіжних доручень, позивачем було здійснено перерахування грошових коштів на користь ПП «ТД «Автоден» в сумі 28 569,00грн. у т.ч.: у 2017 році на суму 18 000,00 грн., у 2018 році на суму 10 569,00 грн.

Також стан розрахунків ТОВ «Діск С» з контрагентом-постачальником ПП «ТД «Автоден» підтверджено актами звіряння взаємних розрахунків, складених станом на 01.01.2017 р., 01.01.2018 р. та 01.01.2019 р., згідно яких ТОВ «Діск С» підтвердило свою заборгованість перед ПП «ТД «Автоден» в сумі 160,50 грн.

Отже, дата виникнення кредиторської заборгованості ТОВ «Діск С» перед ПП «ТД «Автоден» в сумі 160,50 грн. 03.07.2017 р., і станом на кінцеву дату перевіряємого періоду - 31.03.2019 р. не є зобов`язанням, щодо якого минув строк позовної давності; ТОВ «Діск С» вчинено дії, що свідчать про визнання ним свого боргу перед ПП «ТД «Автоден», чим перервано перебіг позовної давності станом на 01.01.2017 р., 01.01.2018 р. та 01.01.2019 р.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Діск-С» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрегом» (Постачальник) було укладено Договір поставки № ДГ-0000017 від 01 березня 2011р.. За умовами вказаного договору, умови оплати відтермінування платежу на 1095 календарних днів з моменту поставки кожної партії товару за даним Договором.

Так, згідно наданої видаткової накладної, у період 01.04.2016 31.03.2019 рр. ТОВ «Агрегом» на виконання умов договору № ДГ-0000017 від 01.03.2011 р. поставило на адресу ТОВ «Діск - С» товар на загальну суму 15840,00 грн., що знайшло своє відображення в бухгалтерському обліку ТОВ «Діск - С».

Станом на 01.04.2016 року кредиторська заборгованість ТОВ «Діск - С» по контрагенту ТОВ «Агрегом» відповідно до облікових даних підприємства становила 5514,00 грн.; господарські операції з постачання товару контрагентом-постачальником ТОВ «Агрегом» відображені в регістрах бухгалтерського обліку на підставі первинного документу видаткової накладної в повному обсязі за кредитом рахунку 631 у сумі 15840,00 грн.; оплати за отриманий товар постачальнику ТОВ «Агрегом» не здійснювалися.

Кредиторська заборгованість, яка рахувалася станом на 01.04.2016 р. в сумі 5514,00 грн., збільшилася 29.09.2017 р., коли ТОВ «Агрегом» в рамках договору поставки № ДГ-0000017 від 01.03.2011р., про що свідчать реквізити видаткової накладної №АГ-00041 від 29.09.2017 р., здійснило поставку товару на адресу ТОВ «Діск - С» у сумі 15840,00 грн.

Стан розрахунків ТОВ «Діск С» з контрагентом-постачальником ТОВ «Агрегом» підтверджено актами звіряння взаємних розрахунків, складених станом на 31.12.2015 р., 31.12.2016 р., 01.01.2018 р. та 01.01.2019 р., згідно яких ТОВ «Діск С» підтвердило свою заборгованість перед ТОВ «Агрегом».

Отже, ТОВ «Діск С» вчинено дії, що свідчать про визнання ним свого боргу перед ТОВ «Агрегом», чим перервано перебіг позовної давності станом на 31.12.2015 р., на 31.12.2016 р., на 01.01.2018 р., та на 01.01.2019 р.; кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ТОВ «Агрегом» в сумі 21354,00 станом на кінцеву дату досліджуваного періоду 31.03.2019 р. не є зобов`язанням, щодо якого минув строк позовної давності.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Діск-С» та Товариством з обмеженою відповідальністю «МСС Авто» (Постачальник) було укладено Договір поставки № 01/04-1 від 02 квітня 2012 р. За умовами вказаного договору, умови оплати відтермінування платежу на 1095 календарних днів з моменту поставки кожної партії Товару за даним Договором.

Згідно наданих видаткових накладних, у період 01.04.2016 31.03.2019 рр. ТОВ «МСС АВТО» на виконання умов договору № 01/04-1 від 02.04.2012 р. поставило на адресу ТОВ «Діск - С» товару на загальну суму 62 233,92 грн.

Згідно платіжних доручень підтверджується перерахування грошових коштів на користь ТОВ «МСС АВТО» в сумі 62233,92грн. у т.ч.: у 2016 році 19 300,00 грн., у 2017 році - 42 933,92 грн.

Дослідженням наданих документів встановлено, що ТОВ «Діск С» взаєморозрахунки з контрагентом-постачальником ТОВ «МСС АВТО» веде за договором вцілому. Так, кредиторська заборгованість, яка рахувалася станом на 01.04.2016 р. в сумі 139200,00 грн., зросла станом на 10.06.2016 р., коли ТОВ «МСС АВТО» в рамках договору поставки № 01/04-1 від 02 квітня 2012р, про що свідчить видаткова накладна № РН-0001129 від 10.06.2016 р., здійснило постачання товару на адресу ТОВ «Діск - С» в сумі 19 483,92 грн., і склала 158683,92грн. Наступні постачання товару та оплати відображено в хронологічному порядку. Остання операція за дослідженим договором оплата товару була здійснена 23.05.2017 р. в сумі 42933,92грн., у результаті чого кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ТОВ «МСС АВТО» зменшилася і склала 139200,00 грн.

Стан розрахунків ТОВ «Діск С» з контрагентом-постачальником ТОВ «МСС АВТО» підтверджено актами звіряння взаємних розрахунків складених станом на 01.01.2017 р., 01.01.2018 р. та 01.01.2019 р., згідно яких ТОВ «Діск С» підтвердило свою заборгованість перед ТОВ «МСС АВТО».

Отже, ТОВ «Діск С» вчинено дії, що свідчать про визнання ним свого боргу перед ТОВ «МСС АВТО», чим перервано перебіг позовної давності станом на 01.01.2017 р., на 01.01.2018 р., та на 01.01.2019 р.; кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ТОВ «МСС АВТО» в сумі 139200,00грн. станом на кінцеву дату досліджуваного періоду 31.03.2019 р. не є зобов`язанням, щодо якого минув строк позовної давності.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Діск-С» та Товариством з обмеженою відповідальністю «МСС Україна» (Постачальник) біло укладено Договір поставки № 2808 від 28 серпня 2015 р. За умовами вказаного договору, умови оплати відтермінування платежу на 1095 календарних днів з моменту поставки кожної партії Товару за даним Договором.

Згідно наданих видаткових накладних, у період 01.04.2016 31.03.2019 рр. ТОВ «МСС Україна» на виконання умов договору поставки № 2808 від 28.08.2015 р. поставило на адресу ТОВ «Діск - С» у 2018 році товару на загальну суму 308032,80 грн., що знайшло своє відображення в бухгалтерському обліку ТОВ «Діск - С».

Відповідно до наданих видаткових накладних (повернення), у період 01.04.2016 31.03.2019 рр. ТОВ «Діск-С» в рамках дії договору поставки № 2808 від 28.08.2015р. повернуло на адресу ТОВ «МСС Україна» товар на загальну суму 155184,00 грн.

Згідно платіжних доручень підтверджується перерахування грошових коштів на користь ТОВ «МСС Україна» в сумі 131636,00 грн.

Дослідженням наданих документів встановлено, що ТОВ «Діск С» взаєморозрахунки з контрагентом-постачальником ТОВ «МСС Україна» веде за договором вцілому. Так, кредиторська заборгованість, яка рахувалася станом на 01.04.2016 р. в сумі 277016,00грн., була частково погашена 19.01.2018 р., коли ТОВ «Діск С» в рамках договору поставки №2808 від 28.08.2015 р., про що свідчить платіжне доручення №720 від 19.01.2018 р., здійснило оплату на користь ТОВ «МСС Україна»» в сумі 28 000,00 грн. Наступні постачання, повернення товару та оплати відображено в хронологічному порядку. Остання операція за дослідженим договором відвантаження товару була здійснена 28.09.2018 р. в сумі 62848,80грн., в результаті чого кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ТОВ «МСС Україна » склала 298228,80 грн.

Стан розрахунків ТОВ «Діск С» з контрагентом-постачальником ТОВ «МСС Україна» підтверджено актами звіряння взаємних розрахунків, складених станом на 01.01.2017 р., 01.01.2018 р. та 01.01.2019 р., згідно яких ТОВ «Діск С» підтвердило свою заборгованість перед ТОВ «МСС Україна».

Отже, ТОВ «Діск С» вчинено дії, що свідчать про визнання ним свого боргу, чим перервано перебіг позовної давності станом на 01.01.2017 р.; на 01.01.2018 р. та на 01.01.2019 р.; кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ТОВ «МСС Україна» в сумі 298228,80грн. станом на кінцеву дату досліджуваного періоду 31.03.2019 р. не є зобов`язанням, щодо якого минув строк позовної давності.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Діск-С» та Товариством з обмеженоб відповідальністю «Нанокабель» (Постачальник) було укладено Договір поставки № 18 від 25 квітня 2012 р. За умовами вказаного договору, умови оплати відтермінування платежу на 1095 календарних днів з моменту поставки кожної партії Товару за даним Договором.

Згідно наданих видаткових накладних, у період 01.04.2016 -31.03.2019 рр. ТОВ «Нанокабель» на виконання умов договору поставки № 18 від 25.04.2012 р. поставило на адресу ТОВ «Діск - С» товар на загальну суму 6257,81 грн., що знайшло своє відображення в бухгалтерському обліку ТОВ «Діск - С» (2018 рік).

Дослідженням наданих документів встановлено, що ТОВ «Діск С» взаєморозрахунки з контрагентом-постачальником ТОВ «Нанокабель» веде за договором вцілому. Так, кредиторська заборгованість, яка рахувалася станом на 01.04.2016 р. в сумі 32531,90 грн., збільшилася 27.02.2018 р., коли ТОВ «Нанокабель» в рамках договору поставки № 18 від 25.04.2012 р., про що свідчить видаткова накладна № НК-0000156 від 27.02.2018 р., здійснило постачання товару на адресу ТОВ «Діск - С» в сумі 719,81 грн. Наступні постачання відображено в хронологічному порядку. Остання операція за дослідженим договором відвантаження товару, була здійснена 17.08.2018 р. у сумі 1632,00грн., в результаті чого кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ТОВ «Нанокабель» склала 38789,71грн.

Стан розрахунків ТОВ «Діск С» з контрагентом-постачальником ТОВ «Нанокабель» підтверджено актами звіряння взаємних розрахунків, складених станом на 01.01.2017 р., 01.01.2018 р. та 01.01.2019 р., згідно яких ТОВ «Діск С» підтвердило свою заборгованість перед ТОВ «Нанокабель».

Отже, ТОВ «Діск С» вчинено дії, що свідчать про визнання ним свого боргу, чим перервано перебіг позовної давності станом на 01.01.2017 р., на 01.01.2018 р., та на 01.01.2019р.; кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ТОВ «Нанокабель» в сумі 38789,71 грн. станом на кінцеву дату досліджуваного періоду 31.03.2019 р. не є зобов`язанням, щодо якого минув строк позовної давності.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Діск-С» та Товариством з обмеженою відповідальністю «СД КРАФТ» (Постачальник) було укладено Договір поставки № 1501 від 15 січня 2015р. За умовами вказаного договору, умови оплати відтермінування платежу на 1095 календарних днів з моменту поставки кожної партії Товару за даним Договором.

Згідно наданої на дослідження видаткової накладної, у період 01.04.2016 31.03.2019 рр. ТОВ «СД КРАФТ» на виконання умов договору № 1501 від 15.01.2015 р. поставило на адресу ТОВ «Діск - С» товару на загальну суму 187572,00грн. у т.ч.: у 2017 році 187572,00 грн., що знайшло своє відображення в бухгалтерському обліку ТОВ «Діск - С».

Згідно платіжного доручення підтверджується перерахування грошових коштів на користь ТОВ «СД КРАФТ» в сумі 187572,00 грн.

Дослідженням наданих документів встановлено, що ТОВ «Діск С» взаєморозрахунки з контрагентом-постачальником ТОВ «СД КРАФТ» веде за договором вцілому. Так, кредиторська заборгованість, яка рахувалася станом на 01.04.2016 р.у сумі 43765,99 грн., була збільшена 23.10.2017 р., коли ТОВ «Діск С» в рамках договору поставки № 1501 від 15.01.2015 р, про що свідчить видаткова накладна № 38 від 23.10.2017 р., здійснило постачання товару на адресу ТОВ «СД КРАФТ»» у сумі 187572,00 грн. Наступна і остання в досліджуваному періоді операція за дослідженим договором оплата товару була здійснена 26.09.2018 р. в сумі 187572,00 грн., у результаті чого кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ТОВ «СД КРАФТ» склала -43765,99 грн.

Стан розрахунків ТОВ «Діск С» з контрагентом-постачальником ТОВ «СД КРАФТ» підтверджено актами звіряння взаємних розрахунків складених станом на 01.01.2017 р., 01.01.2018 р. та 01.01.2019 р., згідно яких ТОВ «Діск С» підтвердило свою заборгованість перед ТОВ «СД КРАФТ».

Отже, ТОВ «Діск С» вчинено дії, що свідчать про визнання ним свого боргу, чим перервано перебіг позовної давності станом на 01.01.2017 р.; на 01.01.2018 р. та на 01.01.2019 р.; кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ТОВ «СД КРАФТ» у сумі 43765,99 грн. станом на кінцеву дату досліджуваного періоду 31.03.2019 р. не є зобов`язанням, щодо якого минув строк позовної давності.

Також, згідно матеріалів справи, ДНВП «Цирконій» надавало ТОВ «Діск - С» послуги згідно договору№77-39/04-14 від 01.01.2014 р. за перетік реактивної електроенергії, а ТОВ «Діск - С» оплачувало спожиту послугу.

Згідно з пунктом 6.11. Постанови НКРЕ №28 від 31.07.1996р. «Про затвердження правил користування електричною енергією» ( далі по тексту Постанова НКРЕ №28) - остаточний розрахунок споживача за електричну енергію, спожиту протягом розрахункового періоду, здійснюється на підставі виставленого постачальником електричної енергії, рахунка відповідно до даних про фактичне споживання електричної енергії визначеного за показами розрахункових засобів обліку, які фіксуються у терміни, передбачені договором, та/або розрахунковим шляхом.

Відповідно до наданих рахунків-фактур, у період 01.04.2016 31.03.2019 рр. ДНВП «Цирконій» на виконання умов договору №77-39/04-14 від 01.01.2014 р. надало ТОВ «Діск - С» послуг на загальну суму 26028,52грн.. у т.ч.: у 2016 році 5480,46 грн.; у 2017 році 9634,40 грн.; у 2018 році 10913,66 грн., що знайшло своє відображення в бухгалтерському обліку ТОВ «Діск - С».

Згідно платіжних доручень підтверджується перерахування грошових коштів на користь ДНВП «Цирконій» в сумі 32603,02грн. у т.ч.: у 2016 році 4 491,29 грн.; у 2017 році - 18100,00грн.; у 2018 році 10011,73грн.

Дослідженням наданих документів встановлено, що ТОВ «Діск С» взаєморозрахунки з контрагентом-постачальником ДНВП «Цирконій» веде за договором вцілому. Так, кредиторська заборгованість, яка рахувалася станом на 01.04.2016 р. в сумі 101490,67 грн., зросла станом на 31.05.2016 р., коли ДНВП «Цирконій» в рамках договору, про що свідчить рахунок-фактура №116 від 31.05.2016р., надало послугу на користь ТОВ «Діск - С» в сумі 378,22 грн., і склала 101868,89грн. Наступні надані послуги та оплати відображено в хронологічному порядку. Остання операція за договором надання послуги була здійснена 31.12.2018 р. в сумі 1471,68 грн., в результаті чого кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ДНВП «Цирконій» склала 94916,17 грн..

Стан розрахунків ТОВ «Діск С» з контрагентом-постачальником ДНВП «Цирконій» підтверджено актами звіряння взаємних розрахунків, складених станом на 01.01.2017 р., 01.01.2018 р. та 01.01.2019 р., згідно яких ТОВ «Діск С» підтвердило свою заборгованість перед ДНВП «Цирконій».

Отже, ТОВ «Діск С» вчинено дії, що свідчать про визнання ним свого боргу, чим перервано перебіг позовної давності станом на 01.01.2017 р., на 01.01.2018 р., та на 01.01.2019р.; кредиторська заборгованість ТОВ «Діск С» перед ДНВП «Цирконій» в сумі 94916,17 грн. станом на кінцеву дату досліджуваного періоду 31.03.2019 р. не є зобов`язанням, щодо якого минув строк позовної давності.

Щодо встановлених перевіркою порушень в частині безпідставного віднесення до складу витрат підприємства сум по взаєморозрахункам з: ТОВ «Міжнародний виставковий центр» - 20986,05 грн.; ТОВ «Квім Тревел» - 24339,31 грн.; ТОВ «ІАЦ «Упаковка» - 3141,67 грн.; ПАТ «Кий Авіа» - 90813,18 грн.; ТОВ ЕКСПО-ЦЕНТР «МЕТЕОР» - 9345,00 грн., чим занижено фінансовий результат до оподаткуванню на загальну суму 127639,16 грн..

Судом встановлено, що наданий акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № М-00001181 від 19.11.2017 р. підтверджує факт надання виконавцем ТОВ «Міжнародний виставковий центр» замовнику ТОВ «Діск-С» послуг з участі у ХІV Міжнародний агропромисловій виставці «Агрофорум - 2017». Вартість послуг без ПДВ 20986,05 грн., ПДВ 4197,21 грн.

Дослідженням регістру бухгалтерського обліку журналу-ордеру по рах. 631 встановлено, що отримання послуг від ТОВ «Міжнародний виставковий центр» відображено в обліку ТОВ «Діск-С» по даті підписання акту акт здачі-прийняття робіт (надання послуги) 09.11.2017 р. в сумі 25183,26 грн. наступними бухгалтерськими проводками: Дт рах. 442 Кт рах. 631 20986,05 грн. віднесено вартість послуг без ПДВ на зменшення фінансового результату звітного періоду, Дт рах. 6441 Кт рах. 631 4197,21 грн. нараховано податковий кредит з ПДВ.

Згідно Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 року № 291 (далі Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів), на рахунку 44 «Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)» ведеться облік нерозподілених прибутків чи непокритих збитків поточного та минулих років, а також використаного в поточному році прибутку.

За кредитом рахунку відображається збільшення прибутку від усіх видів діяльності, за дебетом-збитки та використання прибутку.

На субрахунку 442 «Непокриті збитки» відображаються непокриті збитки. Їх списання здійснюють за рахунок нерозподіленого прибутку, резервного, пайового чи додаткового капіталу тощо.

На субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» ведеться облік розрахунків за одержані товарно-матеріальні цінності, виконані роботи, надані послуги з вітчизняними постачальниками та підрядниками. Аналітичний облік ведеться окремо за кожним постачальником та підрядником в розрізі кожного документа (рахунку) на сплату. За кредитом субрахунку 631 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» відображається заборгованість за одержані від постачальників та підрядників товарно-матеріальні цінності, прийняті роботи, послуги, за дебетом її погашення, списання тощо.

У свою чергу, рахунки, на яких по дебету відображаються витрати (91, 92, 93, 94) за кредитом кореспондують з дебетом рахунку 79 «Фінансові результати».

Рахунок 79 «Фінансові результати» призначено для обліку й узагальнення інформації про фінансові результати діяльності підприємства.

За кредитом рахунку 79 «Фінансові результати» відображаються суми в порядку закриття рахунків обліку доходів, за дебетом суми в порядку закриття рахунків обліку витрат, також належна сума нарахованого податку на прибуток.

Сальдо рахунку при його закритті списується на рахунок 44 «Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)».

Таким чином, документально та нормативно підтверджується, що ТОВ «Діск-С» при відображенні в обліку отримання послуг від ТОВ «Міжнародний виставковий центр», вартість послуги без ПДВ в сумі 20986,05 грн. не віднесено до складу відповідних витрат (рах. 91, 92, 93, 94) з подальшим закриттям витратних рахунків на рахунок 79 «Фінансові результати» та віднесенням суми прибутку/збитку відповідно звітного періоду на рахунок 44 «Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)», а відразу, в момент відображення в обліку отримання послуги віднесено на зменшення фінансового результату у Дт рах.-442.

Згідно Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, на рахунку 37 «Розрахунки з різними дебіторами» ведеться облік розрахунків за поточною дебіторською заборгованістю з різними дебіторами за авансами виданими, нарахованими доходами, за претензіями, за відшкодуванням завданих збитків, за позиками членів кредитних спілок та за іншими операціями. За дебетом рахунку 37 «Розрахунки з різними дебіторами» відображається виникнення дебіторської заборгованості, за кредитом - її погашення чи списання.

На субрахунку 371 «Розрахунки за виданими авансами» ведеться облік авансів, наданим іншим підприємствам.

Таким чином, кошти, що видаються або перераховуються у вигляді авансів підприємством свої постачальникам (підрядникам) під майбутні поставки на адресу підприємства товарів або під виконання в майбутньому робіт (надання послуг), відображаються за кредитом рахунка 371 «Аванси видані». Так утворюється дебіторська заборгованість постачальника перед підприємством покупцем (замовником).

Кошти, видані або перераховані у вигляді авансів підприємством своїм постачальникам (підрядникам), зараховані їм в оплату за виконані поставки (роботи, послуги), або при виконанні певного етапу робіт (якщо акти підписуються поетапно), відображаються за кредитом рахунка 371 «Аванси видані» в кореспонденції з рахунком 631 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками».

Так, суми виданих авансів списуються з рахунку 371 і відображаються на рахунку 631 по даті оприбуткування товарів (робіт, послуг).

На рахунку 92 «Адміністративні витрати» відображаються загальногосподарські витрати, пов`язані з управлінням та обслуговуванням підприємства. За дебетом рахунку 92 «Адміністративні витрати» відображається сума визнаних адміністративних витрат, за кредитом-списання на рахунок 79 «Фінансові результати».

До загальногосподарських витрат, зокрема, належать витрати на утримання адміністративно-управлінського персоналу, витрати на їх службові відрядження, витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського призначення (оренда, амортизація, ремонт, комунальні послуги), охорона, юридичні, аудиторські, транспортні послуги, поштово-телеграфні, канцелярські витрати, сума податків, зборів (обов`язкових платежів).

На рахунку 93 «Витрати на збут» ведеться облік витрат, пов`язаних із збутом (реалізацією, продажем) продукції, товарів, робіт та послуг. За дебетом рахунку відображається сума визнаних витрат на збут, за кредитом списання на рахунок 79 «Фінансові результати».

До витрат на збут, зокрема, належать витрати пакувальних матеріалів, транспортування продукції, товарів за умовами договору, витрати на маркетинг та рекламу, витрати на оплату праці й комірційні продавцям, торговим агентам, працівникам відділу збуту, амортизація, ремонт та утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів, що використовуються для забезпечення збуту продукції, товарів, робіт і послуг.

Згідно матеріалів справи, документально підтверджується перерахування позивачем на р/рахунок ТОВ «Квім Тревел» грошових коштів у сумі 38938,80 грн.

Наданий акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 99 від 26 жовтня 2016 р. підтверджує факт надання виконавцем ТОВ «Квім Тревел» замовнику ТОВ «Діск-С» туристичних послуг та послуг по проживанню в готелі ОСОБА_2 . Вартість послуг без ПДВ 24339,31 грн., ПДВ 79,49 грн..

Згідно наданого наказу № 17 від 01 липня 2011 р., ОСОБА_2 з 01 липня 2011 р. прийнято за основним місцем роботи в ТОВ «Діск-С» на посаду головного механіка виробництва. Наказом про призначення № 44 від 01.11.2016 р. ОСОБА_3 переведено на посаду технічного директора. Також надана на дослідження копія трудової книжки ОСОБА_3 містить запис про прийняття на роботу згідно наказу № 17 від 01 липня 2011 р..

Господарські операції з надання послуг контрагентом-постачальником бухгалтерського обліку на підставі первинного документу (акт здачі-прийняття робіт (надання послуг)) в повному обсязі за кредитом рахунку 631 у сумі 24418,80 грн. Здійснення авансових платежів постачальнику ТОВ «Квім Тревел» відображено в регістрі бухгалтерського обліку за дебетом рахунку 3711 і підтверджується платіжними дорученнями на суму 38938,80 грн. Станом на 31.12.2018 року в обліку ТОВ «Діск-С» рахується дебіторська заборгованість по контрагенту-постачальнику ТОВ «Квім Тревел» у сумі 14520,00 грн.

Згідно матеріалів справи, документально підтверджується перерахування позивачем на р/рахунок ТОВ «ІАЦ «Упаковка» грошових коштів у сумі 6020,00 грн.

Актами здачі-прийняття робіт (надання послуг): № 264 від 21.09.2017р. на суму 3770,00 грн., № 46 від 31.03.2018р. на суму 360,00 грн., № 155 від 30.06.2018р. на суму 360,00 грн., № 259 від 30.09.2018р. на суму 360,00 грн., № 346 від 31.12.2018р. на суму 360,00 грн. підтверджується факт надання виконавцем ТОВ «ІАЦ «Упаковка» замовнику ТОВ «Діск С» послуг з участі у конференції та послуг по розміщенню інформації підприємства на сайті packinfo.com.ua. Загальна вартість наданих послуг буз ПДВ 4341,67 грн., ПДВ 868,33 грн.

Господарські операції з надання послуг контрагентом-постачальником ТОВ «АІЦ «Упаковка» у період з 01.04.2016 р. по 31.12.2018 р. відображені в регістрі бухгалтерського обліку на підставі первинних документів (акти здачі-прийняття робіт (надання послуг)) в повному обсязі за кредитом рахунку 631 у сумі 5210,00 грн. Здійснення авансових платежів постачальнику ТОВ «ІАЦ «Упаковка» відображено в регістрі бухгалтерського обліку за дебетом рахунку 3711 і підтверджується платіжними дорученнями на суму 6020,00 грн. Станом на 31.12.2018 року в обліку ТОВ «Діск-С» рахується дебіторська заборгованість по контрагенту постачальнику ТОВ «ІАЦ «Упаковка» у сумі 810,00 грн.

Платіжними дорученнями підтверджено проведення позивачем оплати на користь ПрАТ «Кий Авіа» з розрахункового рахунку № НОМЕР_1 відкритому в АТ «ОТП БАНК»: 20.01.2017р. у сумі 6391,00 грн.; 15.11.2017р. у сумі 21393,00 грн.; 17.11.2017р. у сумі 3976,00 грн.; 22.12.2017р. у сумі 25800,00 грн.; 04.01.2018р. у сумі 9886,00 грн.; 04.01.2018р. у сумі 6031,00 грн.; 31.05.2018р. у сумі 24985,00 грн.; 01.06.2018р. у сумі 3915,00 грн..

Актами про надання послуг та роздруківки електронних білетів (маршрутних квитанцій) підтверджено продаж ПрАТ «Кий Авіа» замовнику ТОВ «Діск-С» авіаквитків для пасажира ОСОБА_4 та сервісного збору. Загальна вартість наданих послуг без ПДВ 90813,18 грн., ПДВ 1257,82 грн.

Станом на 01.04.2016 року кредиторська/дебіторська заборгованість ТОВ «Діск-С» по контрагенту ПрАТ «Кий Авіа» відповідно до облікових даних підприємства-відсутня; господарські операції з надання послуг контрагентом-постачальником ПрАТ «Кий Авіа» у період з 01.04.2016р. по 31.12.2018р. відображені в регістрі бухгалтерського обліку на підставі первинних документів (акти надання послуг) в повному обсязі за кредитом рахунку 631 у сумі 92071,00 грн. Здійснення авансових платежів постачальнику ПрАТ «Кий Авіа» відображено в регістрі бухгалтерського обліку за дебетом рахунку 3711 і підтверджується платіжними дорученнями на суму 83783,00 грн. Здійснення оплат за надані послуги постачальнику ПрАТ «Кий Авіа» відображено в регістрі бухгалтерського обліку за дебетом рахунку 631 і підтверджується платіжними дорученнями на суму 18594,00 грн. Станом на 31.12.2018 року в обліку ТОВ «Діск-С» рахується дебіторська заборгованість по контрагенту-постачальнику ПрАТ «Кий Авіа» у сумі 10306,00 грн.

Платіжним дорученням від 04.04.2016 на суму 4882,50 грн. без ПДВ документально підтверджується перерахування позивачем на р/рахунок ТОВ Експо-центр «Метеор» грошових коштів у сумі 4882,50 грн. без ПДВ.

Наданий акт послуг б/н від 09.04.2016 р. підтверджує факт надання виконавцем - ТОВ Експо-центр «Метеор» замовнику ТОВ «Діск-С» послуг з організації та участі у Заході. Вартість послуг без ПДВ 9345,00 грн.

Станом на 01.04.2016 року в обліку ТОВ «Діск-С» по контрагенту ТОВ Експо-центр «Метеор» рахується дебіторська заборгованість в сумі 4462,50 грн.; господарські операції з надання послуг контрагентом-постачальником ТОВ Експо-центр «Метеор» у період з 01.04.2016р. по 31.12.2018р. відображені в регістрі бухгалтерського обліку на підставі первинних документів (акт надання послуг) в повному обсязі за кредитом рахунку 631 у сумі 9345,00 грн. Здійснення авансового платежу постачальнику ТОВ Експо-центр «Метеор» відображено в регістрі бухгалтерського обліку за дебетом рахунку 3711 і підтверджується платіжним дорученням на суму 4482,50 грн. Станом на 31.12.2018 року в обліку ТОВ «Діск-С» дебіторська/кредиторська заборгованість по контрагенту-постачальнику ТОВ Експо-центр «Метеор» - відсутня.

Дослідженням наданих документів та регістру бухгалтерського обліку- журналу-ордеру по рах. 631 встановлено, що у досліджуваному періоді отримання послуг від ТОВ Експо-центр «Метеор» відображено в обліку ТОВ «Діск-С» по даті підписання акту надання послуг на загальну суму 9345,00 грн. без ПДВ наступними бухгалтерськими проводками: Дт рах. 631 Кт рах. 3711 9345,00 грн. списано суми авансів перерахованих раніше, що обліковувались на субрахунку 3711; Дт рах. 93 Кт рах. 631 9345,00 грн. вартість послуги віднесено до складу адміністративних витрат звітного періоду.

Вимогою щодо реальних змін майнового стану платника податків в наслідок відображення витрат в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшення активів або збільшенням зобов`язань кореспондує з нормами П(С)БО 16 «Витрати» затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999р. № 318 (далі по тексту П(С)БО 16 «Витрати»).

Так, відповідно до пункту 5 П(С)БО 16 «Витрати»: витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов`язань.

Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені (пункт 6 П(С)БО 16 «Витрати»).

За приписами пункту 9 П(С)БО 16 «Витрати», не визнаються витратами й не включаються до звіту про фінансові результати, зокрема: попередня (авансова) оплата запасів, робіт, послуг.

Таким чином, документально та нормативно підтверджується право ТОВ «Діск-С» на віднесення до складу витрат вартості отриманих послуг на загальну суму 127639,16 грн., у т.ч. від: ТОВ «Міжнародний виставочний центр» - 20986,05 грн.; ТОВ «Квім Тревел» - 24339,31 грн.; ТОВ «ІАЦ «Упаковка» - 3141,67 грн.; ПАТ «Кий Авіа» - 90813,18 грн.; ТОВ Експо-Центр «Метеор» - 9345,00 грн у періодах отриманих послуг.

Щодо нарахування суми податкових зобов`язань з ПДВ при вибутті ТМЦ (піддонів, ящиків) та, як наслідок, необхідності реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних відповідних накладних на такі ТМЦ.

Підпунктом 3.1.2.1. п. 3.1. розділу ІІІ акта перевірки № 45862/04-36-14-18/33855171 від 16.08.2019 року викладено висновки стосовно того, що згідно наданих для проведення перевірки бухгалтерських документів підприємства (оборотньо-сальдові відомості по рахункам 201 «Сировина та матеріали») встановлено, станом на 01.04.2016 року на балансі підприємства враховується залишок балансової вартості безповоротної тари (ящик пінополістирольний) в кількості 3058 шт. на загальну суму 174183, 23 грн., без ПДВ.

Станом на 31.12.2016 року залишок безповоротної тари (ящик пінопропіленовий) у зв`язку з використанням їх у господарській діяльності підприємства (відвантаженні товарів власного виробництва) становить 0,0 грн.

Відповідно до баз даних АІС «Податковий блок» перелік податкових накладних в розрізі товарів встановлено, що ТОВ «Діск-С» вищевказану безповоротну тару придбано у ТОВ «МСС Україна», код 21878735 (податкова накладна від 29.02.2016 року № 44 на загальну суму 251600,00 грн., в тому числі ПДВ у сумі 41933,33 грн.)

Суму податку на додану вартість по придбаному ТМЦ у сумі 41933,33 грн. згідно накладної до органів ДФС податкової інформації з податку на додану вартість № 9078211724 від 16.05.2016 року та розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) до неї № 9078211756 від 16.05.2016 року віднесено до складу податкового кредиту з ПДВ. Суму витрат у сумі 209666, 67 грн. віднесено до складу витрат за 2016 рік (рахунок 93 «Витрати на збут»).

Згідно висновків акта перевірки, ТОВ «Діск-С» порушило п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України, відповідно до якого повинно було на вибутті ящики пінополістирольні нарахувати суми податкових зобов`язань з ПДВ та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду i зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Податковим кодексом України для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість у розмірі 34836,65 грн.

Щодо вказаного порушення суд вказав, що ТОВ «Діск-С» закуповувало у ТОВ «МСС Україна» ящики пінополістирольні, згідно Договору поставки від 28.08.2015 року № 2808, видаткова накладна № 87 від 29.02.2016 року та п/н № 44 від 29.02.2016 року.

На початку перевіряємого періоду на балансі підприємства враховується залишок безповоротної тари (ящик пінополістирольний) в кількості 3058 шт. на загальну суму 174183,23 грн. без ПДВ, ПДВ 34836,65 грн.

Станом на 31.12.2016 року залишок безповоротної тари (ящик пінопропеленовий ) у зв`язку з використанням їх у господарській діяльності підприємства (відвантаженні товарів власного виробництва) становить 0,00 грн.

Позивачем стверджує, і це відповідачем не спростовано, що ТОВ «Діск-С» ніколи не закуповував у жодного контрагента ящики пінопропеленові, а тому жодним чином не оприбутковував на рахунок 26 «готова продукція», та не використовував при реалізації товарів власного виробництва.

Тому, твердження податкового органу про те, що при вибутті ящиків пінопропіленових ТОВ «Діск-С» повинно було нарахувати собі суму податкових зобов`язань у вигляді ПДВ на суму 34836,65 та зареєструвати податкові накладні в Єдиному державному реєстрі податкових накладних у відповідних періодах є безпідставним, необґрунтованим та таким, що не відповідає дійсності.

За поясненням позивача, ящики пінополістирольні, які ТОВ «Діск-С» закуповувало у «МСС Україна» та яких, на початок перевіряємого періоду рахувалося на балансі підприємства у кількості 3058 шт. на загальну суму 174183, 23 грн без ПДВ, ПДВ 34836,65 грн., а на кінець перевіряємого періоду рахувалося 0,0 шт, ТОВ «Діск-С» були реалізовані ТОВ «СД КРАФТ», відповідно до Договору № 3010 від 30.10.2014 року, видаткова накладна № 0000375 від 14.06.2016 року, п/н № 39 від 14.06.2016 року, видаткова накладна № 0238 від 29.03.2017 року, п/н № 104 від 29.03.2017 року.

Тому, ТОВ «Діск-С» при вибутті ТМЦ (яшиків пінополістирольних) нараховано суми податкових зобов`язань з ПДВ у розмірі 34836,65 грн. та складено податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних, чим дотримано вимог п.198.5 ст. 198 Податкового кодексу України.

Щодо встановлених перевіркою порушень, які викладені у п.п.3.1.2.1. п.3.1. розділу III акта перевірки стосовно того, що ТОВ «Діск-С» порушило п.198.5. ст. 198 Податкового кодексу України, відповідно до якого повинно було при вибутті піддонів дерев`яних нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п.189.1. статті 189 Податкового кодексу України, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Податковим кодексом України для такої реєстрації, зведену податкову накладну та товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в сумі ПДВ 104470,20 грн..

Такі висновки були зроблені контролюючим органом з огляду на наступне: згідно наданих для проведення перевірки первинних бухгалтерських документів підприємства (оборотньо-сальдових відомостей, журналів ордерів (рахунки 209 «Інші матеріали», 201 «Сировина та матеріали») встановлено, що підприємством відображено (віднесено до складу витрат (рахунок 93 «Витрати на збут») та податкового кредиту підприємства) використання у господарській діяльності підприємства безповоротної тари: піддони дерев`яні на загальну суму 281631 грн., в тому числі: з 01.04.2016 року по 31.12.2016 року у сумі 240720,00 грн (кількість 4012 шт.), 2017 рік у сумі - 243420 грн. (кількість 4057 шт.), 1 квартал 2019 року у сумі 38211 грн. (кількість 486 шт.).

Згідно проведеного аналізу баз даних АІС «Податковий блок» перегляд податкових накладних в розрізі товару, первинних документів підприємства (податкових накладних, видаткових накладних, договорів та інш.) встановлено, що при відвантаженні виробів власного виробництва (придбаних у інших суб`єктів господарювання) вартість придбання піддонів та ящиків невиділена окремою строкою. Тобто, вартість їх придбання входить до первісної вартості товарів. Підприємством не нараховано суми податкових зобов`язань з ПДВ при вибутті ТМЦ (піддонів, ящиків) та податкові накладні не зареєстровано у єдиному державному реєстрі податкових накладних у відповідних періодах.

Так, пунктом 198.5 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України.

Судом встановлено, що ТОВ «Діск-С» закуповувало піддони дерев`яні у ФОП ОСОБА_5 , згідно договору поставки від 01 грудня 2014 року № 0112. Відповідно до видаткових накладних, ТОВ «Діск-С» закупило у ФОП ОСОБА_5 та оприбуткувало піддонів дерев`яних у кількості 19310 шт., на суму 1174943 грн. без ПДВ, у тому числі : у період з 01.05.2015 року по 31.03.2016 року 18000 шт. на суму 1080000,00 грн., у 2018 році 800 шт. на суму 54729,33 грн., у 1 кварталі 2019 року 510 шт. на суму 40213,67 грн..

При цьому, ФОП ОСОБА_5 (іпн НОМЕР_2 ) не є платником податку на додану вартість, отже ПДВ за цими операціями з постачання товарі не передбачено.

Згідно даних регістру бухгалтерського обліку оборотно-сальдові відомості по рах.209 «Інші матеріали» встановлено, що станом на 01.05.2015 р. на залишках у обліку підприємства піддони дерев`яні були відсутні. У період з 01.05.2015 року по 31.03.2016 року піддони дерев`яні придбавалися лише у ОСОБА_5 .. Так, за вказаний період було придбано 18000 шт. та списано 5128 шт.піддонів дерев`яних, і на початок перевіреного періоду 01.04.2016 року., в обліку підприємства за дебетом рахунку 209 рахувалися піддони дерев`яні в кількості 12872 шт., які були придбані у ФОП ОСОБА_5 .

Використання піддонів дерев`яних у господарській діяльності ТОВ «Діск-С» документально підтверджується обліковими даними за кредитом рахунку 209 «Інші матеріали», відображеними на підставі первинних бухгалтерських документів актів списання за квітень-грудень 2016 року, 2017 року, 2018 року, 1 квартал 2019 року.

Отже, придбання ТОВ «Діск-С» піддонів дерев`яних здійснювалось у постачальника, який не є платником податку на додану вартість, а до ціни такого товару, вказаної у видаткових накладних, не включено суму ПДВ, оплату за товар здійснено без ПДВ. Отже, ТОВ «Діск-С» не включало суми ПДВ до складу податкового кредиту при придбанні піддонів дерев`яних.

Таким чином, документально не підтверджується наявність підстав у ТОВ «Діск-С» для нарахування податкових зобов`язань з ПДВ у сумі 104 481,72 грн. (вартість використаних піддонів дерев`яних 522408,69*20%), складання та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за використаними піддонами, відповідно до вимог п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України.

Щодо встановлених перевіркою порушень, які викладені у п.п. 3.1.1.1 п.3.1. розділу І та п. 3.1. розділу ІІІ акта перевірки від 16.08.2019 року № 45862/04-36-14-18/33855171 стосовно безпідставного завищення ТОВ «Діск-С» доходів підприємства на загальну суму 107269 грн., в тому числі: з 01.04.2016 по 31.12.2016 року у сумі 87510,00 грн.; 2017 рік у сумі 19759,00 грн.; безпідставного заниження доходів підприємства на загальну суму 355986 грн., в тому числі: 1 квартал 2019 року у сумі 355986,00 грн.; безпідставного завищення витрат на загальну суму 236424,00 грн., в тому числі: з 01.04.2016 по 31.12.2016 року у сумі 204860,00 грн., 2017 рік у сумі 15436,00 грн.; безпідставного заниження витрат на загальну суму 436121,00 грн., в тому числі: 1 квартал 2019 року у сумі 436121,00 грн..

Висновки стосовно цих порушень ґрунтуються на тому, що при проведенні перевірки, згідно бухгалтерських документів підприємства (головних книг за перевіряє мий період, журналів-ордерів, оборотно-сальдових відомостей та ін.) та податкових документів підприємства (податкових декларацій з податку на прибуток підприємства, фінансових звітів), встановлено розбіжності, а саме: згідно бухгалтерського обліку підприємства доходи підприємства за перевіряємий період складають 154532024,00 грн.; згідно наданих до органів ДФС податкових декларацій з податку на прибуток підприємства ТОВ «Діск С» за перевіряємий період задекларовано доходів на загальну суму 154283306,00 грн.

Відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженого Міністерством фінансів України від 25.02.2000 р. № 39 (далі по тексту П(С)БО № 25): у звіті про фінансові результати наводиться інформація про доходи, витрати, прибутки і збитки від діяльності підприємства за звітний період.

Згідно положень П(С)БО № 25, у статті «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)» відображається дохід від реалізації продукції, робіт і послуг без непрямих податків і зборів та інших вирахувань з доходу;

у статті «Інші операційні доходи» відображаються суми інших доходів від операційної діяльності підприємства, крім доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг): дохід від операційної оренди активів, дохід від операційних курсових різниць, відшкодування раніше списаних активів, дохід від реалізації оборотних активів (крім фінансових інвестицій), необоротних активів, утриманих для продажу, та груп вибуття тощо;

у статті «Інші доходи» відображаються: дивіденди, відсотки, доходи від участі в капіталі та інші доходи, отримані від фінансових інвестицій, дохід від реалізації фінансових інвестицій; дохід від не операційних курсових різниць; інші доходи, які виникають у процесі діяльності, але не пов`язані з операційною діяльністю підприємства;

у статті «Собівартість реалізованої продукції (товарів робіт, послуг)» показується виробнича собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) та/або собівартість реалізованих товарів;

у статті «Інші операційні витрати» наводяться адміністративні витрати, витрати на збут, а також собівартість реалізованих оборотних активів (крім готової продукції, товарів і фінансових інвестицій), необоротних активів, утримуваних для продажу, та груп вибуття; відрахування на створення резерву сумнівних боргів і сума списаних безнадійних боргів; втрати від знецінення виробничих запасів, втрати від операційних курсових різниць; визнані економічні санкції; відрахування для забезпечення відшкодування наступних операційних витрат; інші витрати, що пов`язані з операційною діяльністю підприємства;

у статті «Інші витрати» відображаються: витрати на сплату процентів та інші витрати підприємства, пов`язані із запозиченими; витрати від участі в капіталі; собівартість реалізації фінансових інвестицій; втрати від не операційних курсових різниць; втрати від уцінки фінансових інвестицій та необоротних активів; інші витрати, які виникають у процесі діяльності, але не пов`язані з операційною діяльністю підприємства;

у статті «Фінансовий результат до оподаткування» відображається різниця між доходами та витратами підприємства.

Судом встановлено, що подані у спірний період ТОВ «Діск-С» податкові декларації з податку на прибуток підприємств за формою відповідають вимогам наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» від 20.10.2015 року № 897, мають всі необхідні реквізити, підписані і скріплені печаткою в електронній формі. Факт прийняття податкових декларацій з податку на прибуток підприємств в досліджуваному періоді Державною фіскальною службою України підтверджено квитанціями № 2 про прийняття пакету звітності.

Фінансові звіти суб`єкта малого підприємства Форма № 1-м та Звіти про фінансові результати Форма « 2-м» ТОВ «Діск-С» звітні та коригуючи за період з 01.01.2016 р. по 31.03.2019 р. відповідають встановленій П(С)БО № 25 формі, мають всі необхідні реквізити, підписані і скріплені печаткою в електронній формі. Факт прийняття Держстатом України фінансових звітів за формою № 1-м та № 2-м в досліджуваному періоді підтверджено квитанціями № 2 про прийняття звіту.

Розбіжність між даними рядка з кодом 02 Податкової декларації та рядка з кодом 2290 Звіту про фінансовий результат Форма № 2-м за І квартал 2019 року свідчить про завищення бази оподаткування податком на прибуток в розмірі 80,2 тисяч гривень.

Також на замовлення ТОВ «Діск-С» було проведено економічне дослідження, за результатом якого судовим експертом Ольшанською Яною Миколаївною було складено висновок № 1-20 від 28.01.2020 р.. Згідно висновку, експертом встановлені розбіжності між даними рядка з кодом 2280 «Разом доходи». Звітів про фінансові результати Форма № 2-м ТОВ «Діск-С» та оборотами по рахункам класу 7 «Доходи і результати діяльності», в тому числі: завищення доходів підприємства на загальну суму 107,3 тис. грн., в тому числі: з 01.04.2016 по 31.12.2016 року у сумі 87,5 тис.грн.; 2017 рік у сумі 19,8 тис.грн.; заниження доходів підприємства на загальну суму 196,3 тис. грн.., в тому числі: 2018 рік у сумі 4,9 тис.грн.; І квартал 2019 р. у сумі 191,4 тис.грн..

Також експертом встановлені розбіжності між даними рядка з кодом 2285 «Разом витрати» Звітів про фінансові результати Форма № 2-м ТОВ «Діск-С» та оборотами по рахункам класу 9 «Витрати діяльності», в тому числі: завищення видатків підприємства на загальну суму 201,30 тис.грн., в тому числі: з 01.04.2016 по 31.12.2016 року в сумі 185,1 тис.грн.; 2017 рік у сумі 16,2 тис.грн.; заниження видатків підприємства на загальну суму 264,0 тис.грн., в тому числі: 2018 рік у сумі 72,6 тис.грн.; І квартал 2019 року у сумі 191,4 тис.грн.

Також експертом встановлено, що у результаті зведення даних встановлено, що у період з 01.04.2016 р. по 31.03.2019 р. ТОВ «Діск-С» було занижено доходів на 89,0 тис.грн. та занижено видатків на суму 62,7 тис.грн. Таким чином фінансовий результат до оподаткування занижено на 26,3 тис.грн. (89,0 тич. грн.. 62,7 тис. грн..). Дані акта перевірки свідчать про встановлення заниження доходу на 248,7 тис.грн. та заниження видатків на 199, 7 тис.грн. та, відповідно, фінансового результату на суму 49,0 тис.грн. (248,7 тис.грн.-199,7 тис.грн.). Таким чином, різниця між даними акту перевірки та експертним дослідженим склала 22,7 тис.грн.

Спростування твердженням, наведеним ТОВ «Діск-С» у позовній заяві щодо виявлених розбіжностей між даними акта перевірки від 16.08.2019 року № 45862/04-36-14-18/33855171 та даними, наведеними у висновку № 1-20 за результатами проведення економічного дослідження від 28.01.2020 р., відповідачем не наведено.

Суд першої інстанції детально проаналізував умови укладених договорів, надані платником первинні документи, дотримання строків давності, проаналізував висновки експерта та дійшов правильних висновків про безпідставне донарахування позивачу контролюючим органом оскарженими податковими повідомленнями-рішеннями зобов`язань та штрафних санкцій.

Доводи, наведені у апеляційній скарзі відповідача, не спростовують правильних висновків суду першої інстанції, а тому рішення суду першої інстанції у даній справі слід залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Керуючись ст.311, п.1 ч.1 ст.315, ч.1 ст.316, ст.ст.322, 325, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 січня 2022 року у справі № 160/21862/21 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду у випадках та в строки, визначені статтями 328,329 КАС України.

Головуючий - суддяН.П. Баранник

суддяН.І. Малиш

суддяА.А. Щербак

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2023
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу108778119
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/21862/21

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 26.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 02.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 04.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 14.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Постанова від 27.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 22.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 12.07.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 02.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні