Ухвала
від 01.02.2023 по справі 260/748/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

01 лютого 2023 рокуЛьвівСправа № 260/748/20 пров. № ЗВ/857/18/22Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

судді-доповідача -Кухтея Р. В.суддів -Носа С. П. Іщук Л. П.

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Львові заяву ОСОБА_1 про вжиття додаткових заходів в порядку ст.382 КАС України щодо виконання рішення суду по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до відділу капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації (за участю третіх осіб на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - Тячівської районної державної адміністрації, Теребовлянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в :

У березні 2020 року ОСОБА_1 звернулася в суді із зазначеним позовом, в якому просила визнати протиправним та скасувати рішення відділу капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області (далі Тячівська РДА), згідно висновку №01-15.4/31 від 28.07.2018 про непогодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтованою площею 0,2500 га у власність для обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) за адресою : АДРЕСА_1 , виготовленого ФОП ОСОБА_2 та зобов`язати відділ капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської РДА в порядку та у строки, передбачені ст.ст.118, 1861 Земельного кодексу (далі ЗК України), погодити їй проект землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки.

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 по справі №260/748/20, залишеного без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду 09.02.2021, позовні вимоги ОСОБА_1 були задоволені частково. Визнано протиправним та скасовано оспорюване рішення та зобов`язано відповідача повторно розглянути поданий позивачем проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки у власність. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Вирішено питання розподілу судових витрат.

25.05.2021 ОСОБА_1 звернулася в суд із заявою про встановлення судового контролю щодо виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 по справі №260/748/20 на підставі ст.382 КАС України та постановити ухвалу про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень щодо виконання рішення суду на підставі ст.383 КАС України.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 28.05.2021 заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контрою щодо виконання судового рішення та визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень, щодо виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 по справі №260/748/20 було повернуто заявнику.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду 15.09.2021 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено, ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 28.05.2021 по справі №260/748/20 про повернення заяви скасовано, а справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 29.10.2021 заяву ОСОБА_1 було задоволено частково. Визнано протиправними дії відділу капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської РДА щодо невиконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 по справі №260/748/20 та зобов`язано відділ капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської РДА вжити заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли неналежному виконанню вказаного судового рішення. У задоволенні інших заявлених вимог відмовлено. Окрему ухвалу направлено до відділу капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської РДА для реагування та вжиття заходів щодо усунення встановлених судом порушень.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.04.2022 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено повністю. Апеляційну скаргу сектору містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області задоволено частково. Ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 29.10.2021 по справі №260/748/20 скасовано. Зобов`язано відділ капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації подати звіт про виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 вересня 2020 року по справі №260/748/20 протягом двох місяців з дати набрання цією постановою законної сили. Заяву ОСОБА_1 в частині постановлення окремої ухвали на підставі статті 383 КАС України про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень щодо виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 по справі №260/748/20 повернуто заявнику.

Надалі, ОСОБА_1 звернулася в суд апеляційної інстанції із заявою про встановлення судового контролю щодо виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 по справі №260/748/20 на підставі ст.382 КАС України та клопотанням, в якому просить постановити ухвалу відповідно до ст.382 КАС України та накласти на завідуючого сектору містобудування та архітектури Тячівської РДА ОСОБА_3 штраф за навмисне невиконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.04.2022.

За результатами розгляду вказаних заяви та клопотання Восьмим апеляційним адміністративним судом 31.10.2022 постановлено ухвалу, якою відмовлено ОСОБА_1 про вжиття додаткових заходів в порядку ст.382 КАС України. При цьому, колегія суддів виходила з того, що оскільки рішення по суті спору було ухвалено Закарпатським окружним адміністративним судом, відтак позивачка вправі звернутись до цього суду з відповідною заявою.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю, колегія суддів дійшла висновку, що такі не підлягають до задоволення виходячи з наступних підстав.

Згідно ст.370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Порядок встановлення судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах визначено ст.382 КАС України, за приписами частини першої та другої суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

З приводу цього колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.04.2022 зобов`язано відділ капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації подати звіт про виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 по справі №260/748/20 протягом двох місяців з дати набрання цією постановою законної сили.

При цьому, в даному випадку Восьмий апеляційний адміністративний суд, переглядаючи ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 29.10.2021 та зобов`язуючи відділ капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації подати звіт про виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.09.2020 діяв як суд апеляційної інстанції.

Надалі, як видно з матеріалів справи, відділом капітального будівництва, містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації 30.05.2022 на виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду було подано звіт до суду першої інстанції про виконання рішення суду.

Разом з тим, питання щодо розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду вирішується судом, який прийняв рішення по суті спору, яким у даному випадку є Закарпатський окружний адміністративний суд.

У подальшому, за наслідками розгляду такого звіту суд своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Проте, суд апеляційної інстанції в даному випадку позбавлений такої можливості, оскільки наведене судове рішення Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.04.2022 не змінює правової природи ч.2 ст.382 КАС, яка у свою чергу покладає обов`язок на суб`єкта владних повноважень подати звіт до суду, який ухвалив рішення, а саме Закарпатський окружний адміністративний суд.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 в порядку ст.382 КАС України.

Керуючись ст.241,243,248,382 КАС України, суд,

у х в а л и в:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про вжиття додаткових заходів в порядку ст.382 КАС України щодо виконання рішення суду по справі №260/748/20 - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття та не може бути оскаржена.

Суддя-доповідач Р. В. Кухтей судді С. П. Нос Л. П. Іщук

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2023
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу108778765
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —260/748/20

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 19.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 09.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 24.03.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні