Рішення
від 27.01.2023 по справі 909/913/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 909/913/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27.01.2023 м. Івано-Франківськ

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Михайлишина В. В., секретар судового засідання Шутка О. І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу

за позовом: Калуської міської ради

(вул. Івана Франка, 1, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77301)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРО-МАЙСТЕР"

(бульвар Незалежності, 16, м. Бровари, Київська область, 07400)

про внесення змін до договору оренди землі, шляхом визнання укладеної додаткової угоди

за участю:

від позивача: Овсеєнко Ольги Любомирівни,

від відповідача: представник відповідача в судове засідання не з`явився,

В С Т А Н О В И В:

1. Під час судового розгляду справи здійснювалося фіксування судових засідань за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

2. Рішення у даній справі ухвалено у нарадчій кімнаті за результатами оцінки поданих доказів.

3. За результатами розгляду справи суд бере до уваги таке.

І. СУТЬ СПОРУ

4. У листопаді 2022 року до Господарського суду Івано-Франківської області звернулася Калуська міська рада із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРО-МАЙСТЕР" про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між Боднарівською сільською радою та ТОВ "ПРО-МАЙСТЕР" 22.12.2017 стосовно земельної ділянки площею 1, 2254 га з кадастровим номером 2622880101:02:001:0009 шляхом визнання укладеної додаткової угоди до договору оренди землі. Позовні вимоги мотивовані порушенням прав та інтересів позивача на внесення змін до договору оренди землі. Матеріально-правовою підставою позову визначені статті 13, 15, 21, 30 Закону України "Про оренду землі", статті 13, 15 Закону України "Про оцінку земель", статті 11, 627, 632, 651, 653 Цивільного кодексу України.

ІІ. ВИРІШЕННЯ ПРОЦЕСУАЛЬНИХ ПИТАНЬ ПІД ЧАС РОЗГЛЯДУ СПРАВИ

5. Ухвалою від 07.11.2022 суд прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі, постановив здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначив на 06.12.2022; встановив сторонам строк для подання заяв по суті спору, зокрема відповідачу в строк п`ятнадцяти днів з дня вручення даної ухвали, подати суду відзив на позов і всі документи, що підтверджують заперечення проти позову, копію відзиву надіслати позивачу, докази чого подати суду.

6. 06.12.2022 суд відклав підготовче засідання по справі на 22.12.2022.

7. 22.12.2022 суд закрив підготовче провадження у справі, розгляд справи по суті призначив на 05.01.2023.

8. 05.01.2023 суд відклав розгляд справи по суті на 27.01.2023.

9. В судові засідання представник відповідача жодного разу не з`явився.

10. Про дату, час та місце судових засідань у справі відповідач належним чином повідомлявся ухвалами суду від 07.11.2022, 06.12.2022, 22.12.2022 та 05.01.2023. Зазначені ухвали суду направлені на адресу відповідача, яка вказана у позовній заяві та у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом з повідомленням про вручення за № 7650102568940, № 7650102593618, № 7650102622421 та № 76501026229884 відповідно. Означені поштові відправлення повернулися на адресу суду із зазначенням причини повернення "адресат відсутній за вказаною адресою".

11. Суд відзначає, що вказані листи було направлено за офіційною адресою місцезнаходження відповідача, яка міститься у ЄДР, та надавалась у ЄДР самим відповідачем, а відтак, неотримання відповідачем поштового відправлення за вказаною ним самим адресою є свідомим діянням (бездіяльністю) самого відповідача, тому всі несприятливі наслідки такого неотримання покладаються на нього самого.

12. В силу положення пункту 5 частини 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України, день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси, вважається днем вручення йому відповідної ухвали суду.

13. У даному випаду судом також враховано, що за приписами частини 1 статті 9 Господарського процесуального кодексу України, ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа, яка не є учасником справи, має право на доступ до судових рішень у порядку, встановленому законом.

14. Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень", cудові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання, крім ухвал про арешт майна та тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальних провадженнях, які підлягають оприлюдненню не раніше дня їх звернення до виконання. Судові рішення також можуть публікуватися в друкованих виданнях із додержанням вимог цього Закону.

15. Згідно із частинами 1, 2 статті 3 Закону України "Про доступ до судових рішень", для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.

16. Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (частина 1 статті 4 Закону України "Про доступ до судових рішень").

17. Враховуючи наведене, Господарський суд зазначає, що відповідач не був позбавлений права та можливості ознайомитись із зазначеними ухвалами суду у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).

18. Пунктом 1 частини 1 статті 178 Господарського процесуального кодексу України передбачене право відповідача подати суду відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову.

19. Станом на 27.01.2023 відповідач правом на подання відзиву на позов не скористався, свої пояснення стосовно позову до суду не подав. Будь-яких інших заяв, клопотань або заперечень від сторін не надходило.

20. Водночас, як визначено в частині 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

21. Згідно із приписами частини 1 та пункту 1 частини 3 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника, зокрема, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

22. Водночас суд зауважує, що сторони зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об`єктивного дослідження всіх обставин справи. У разі неподання учасником судового процесу з неповажних причин або без повідомлення причин матеріалів та інших доказів, витребуваних господарським судом, останній може здійснити розгляд справи за наявними в ній матеріалами та доказами.

23. Також, відповідач не скористався своїм правом згідно приписів статті 197 Господарського процесуального кодексу України на участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

24. Відповідно до пункту 7 частини другої статті 129 Конституції України, основними засадами судочинства є розумні строки розгляду справи судом.

25. У відповідності до пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.

26. Чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України згідно зі статтею 9 Конституції України. Пріоритетність застосування норм таких міжнародних договорів у господарському процесі встановлена статтею 3 Господарського процесуального кодексу України.

27. Відповідно до Закону України "Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основних свобод" від 17.07.1997, дана Конвенція та Протоколи до неї № № 2, 4, 7, 11 є частиною національного законодавства України.

28. За правилами статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", суди застосовують при розгляді справ як джерело права Конвенцію та практику Європейського суду з прав людини.

29. Конвенція на відміну від національного законодавства України не запроваджує чітких строків розгляду справи, проте посилання на строк містить стаття 6 Конвенції, яка постулює дефініцію розумного строку розгляду справи.

30. Критерій розумності строку розгляду справи також наведений в Інформаційному листі Вищого господарського суду України від 18.11.2003 № 01-8/1427. У цьому листі зазначено: "Критеріями оцінки розгляду справи упродовж розумного строку є складність справи, поведінка учасників процесу і поведінка державних органів (суду), важливість справи для заявника". Визначаючи ці критерії, ВГСУ посилається на рішення Європейського суду з прав людини у справі "Красношапка проти України" № 23786/02 від 30.11.2006 (§ 51).

31. Аналізуючи практику Європейського суду з прав людини, можна дійти висновку, що критерії оцінки розумності строку розгляду справи має формувати суд, який розглядає справу. Саме суддя має визначати тривалість вирішення спору, спираючись на здійснену ним оцінку розумності строку розгляду в кожній конкретній справі, враховуючи її складність, поведінку учасників процесу, можливість надання доказів тощо.

32. Разом із тим, відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні учасників справи, а не можливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні. Тобто, неявка учасника судового процесу у судове засідання за умови належного повідомлення сторони про дату, час та місце розгляду справи, не є безумовною підставою для відкладення розгляду справи.

33. Враховуючи вищенаведене, суд зазначає, що судом, згідно вимог Господарського процесуального кодексу України, надавалась в повному обсязі можливість учасникам справи щодо обґрунтування їх правової позиції по суті справи та подання доказів, чим забезпечено принцип змагальності, а відтак суд вважає, що спір належить вирішити по суті у відсутності представника відповідача за матеріалами справи, запобігаючи, одночасно, безпідставному затягуванню розгляду спору та сприяючи своєчасному поновленню порушених прав.

ІІІ. ПОЗИЦІЯ СТОРІН

34. Позиція позивача. Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог зазначає, що між Боднарівською сільською радою та ТОВ "ПРО-МАЙСТЕР" 22.12.2017 було укладено договір оренди земельної ділянки площею 1, 2254 га з кадастровим номером 2622880101:02:001:0009, яка розташована за адресою с. Бондарів, Івано-Франківська область.

35. 24.11.2020 Калуською міською радою прийнято рішення "Про реорганізацію Боднарівської сільської ради, шляхом приєднання до Калуської міської ради". В подальшому, 10.12.2020 Калуською міською радою прийнято рішення № 66 "Про заміну сторони орендодавця в договорах оренди землі в межах населених пунктів". Даним рішенням замінено сторону орендодавця в договорах оренди землі, укладених Боднарівською, Голинською, Копанівською, Ріп`янською, Пійлівською та Тужилівською сільськими радами на Калуську міську раду шляхом укладення додаткових угод до таких договорів оренди землі в межах населених пунктів.

36. 21.12.2020 Калуською міською радою отримано витяг № 1060 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 2622880101:02:001:0009, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 733 995, 16 гривень.

37. Таким чином, встановивши підстави для зміни розміру орендної плати у договорі через його невідповідність встановленому законом розміру, Калуською міською радою декілька раз відповідачу надсилалося пропозицію підписати додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 22.12.2017.

38. Позивач вказує, що відповідачем не розглянуто та не повідомлено міську раду про прийняття чи відхилення пропозиції. З урахуванням наведеного позивач звернувся до суду із позовом про внесення змін до означеного договору оренди землі, шляхом визнання укладеної додаткової угоди.

39. Позиція відповідача. Відзив на позов не подав, проти позову не заперечив.

IV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

40. 22.12.2017 між Боднарівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРО-МАЙСТЕР" було укладено договір оренди земельної ділянки площею 1, 2254 га з кадастровим номером 2622880101:02:001:0009, яка розташована за адресою с. Бондарів, Івано-Франківська область (далі Договір) (а. с. 15 - 17).

41. Відповідно до п. 1. Договору, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для обслуговування очисних споруд, яка знаходиться за межами населеного пункту Бондарів, Калуського району.

42. У відповідності до п. 2. Договору, в оренду передається земельна ділянка, загальною площею 1, 2254 га.

43. Згідно п. 5. Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 11 212, 10 гривень.

44. Відповідно до п. 8. Договору, договір укладено на 49 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

45. У п. 9. Договору, сторонами обумовлено, що орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі: у грошовій формі у розмірі 1 681, 9 гривень в рік, або 140, 16 гривень в місяць (коефіцієнт становить 1, 5 від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки).

46. Відповідно до п. 11. Договору, орендна плата вноситься у такі строки щомісячно до 20-го числа

47. Пункт 13. Договору передбачає, що розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках, передбачених законом, після пуску цег. Заводу.

48. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня у розмірі 0, 02 % несплаченої суми за кожен день прострочення (п. 14. Договору).

49. Відповідно до п. 36. Договору, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку.

50. Згідно п. 37 Договору дія договору припиняється у разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- придбання орендарем земельної ділянки у власність;

- викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

- ліквідації юридичної особи-орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених Законом.

51. Пункт 38. Договору вказує, що дія договору припиняється шляхом його розірвання за:

- взаємною згодою сторін;

- рішенням суду на вимогу однієї із сторін внаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених Договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.

52. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається (п. 39. Договору).

53. Згідно п. 43 Договору, цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

54. Пунктами 1, 2 рішення Калуської міської ради від 24.11.2020 № 13 "Про реорганізацію Боднарівської сільської ради, шляхом приєднання до Калуської міської ради", вирішено, реорганізувати юридичну особу "Боднарівська сільська рада Калуського району Івано-Франківської області" ((ЄДРПОУ 04356484), місцезнаходження: Івано-Франківська обл., Калуський р-н, с. Боднарів, вул. Шевченка, буд. 1) шляхом приєднання до Калуської міської ради ((ЄДРПОУ 33578261), місцезнаходження: Івано-Франківська обл., м. Калуш, вул. Івана Франка, буд. 1). Калуська міська територіальна громада в особі Калуської міської ради є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Боднарівської сільської територіальної громади в особі Боднарівської сільської ради (а. с. 10).

55. Відповідно до витягу від 21.12.2020 № 1060 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 12 254 м2, з кадастровим номером 2622880101:02:001:0009, що розташована в с. Бондарів, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 733 995, 16 гривень (а. с. 23).

56. 10.12.2020 Калуською міською радою прийнято рішення № 66 "Про заміну сторони орендодавця в договорах оренди землі в межах населених пунктів", згідно з яким у зв`язку із входженням Боднарівської, Голинської, Копанівської, Ріп`янської, Пійлівської та Тужилівської сільських рад до Калуської міської територіальної громади, керуючись Цивільним, Господарським кодексами України, Законом України "Про оренду землі", ст. 12 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 148-1 Земельного кодексу України, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 714-р, враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань будівництва та землеустрою, постійної комісії міської ради з питань власності, житлово-комунального господарства та екології, міська рада вирішила, зокрема, замінити сторону орендодавця в договорах оренди землі, укладених Боднарівською, Голинською, Копанівською, Ріп`янською, Пійлівською та Тужилівською сільськими радами на Калуську міську раду шляхом укладення додаткових угод до таких договорів оренди землі в межах населених пунктів (а. с. 14).

57. Так, на виконання означеного рішення Калуської міської ради "Про заміну сторони орендодавця в договорах оренди землі в межах населених пунктів" та на підставі витягу Калуською міською радою розроблено проект додаткової угоди вказаного Договору оренди землі, примірник якої направлено 22.12.2020 за вх. № 908/02-15/38 на адресу ТОВ "ПРО-МАЙСТЕР" (а. с. 18 - 20).

58. 29.03.2021 за вих. № 568/02-15/38 Калуською міською радою року повторно направлено відповідачу лист з пропозицією підписати додаткові угоди та провести державну реєстрацію права оренди відповідно до вимог чинного законодавства (а. с. 21).

59. 28.10.2021 за вих. №2590/02-15/38 позивачем знову направлено на адресу відповідача лист з вимогою підписання додаткової угоди до договору оренди землі (а. с. 22).

60. Доказів реагування відповідачем на зазначені листи, надання останнім позивачу відповіді чи заперечення щодо підписання зазначеної додаткової угоди до суду не надано.

61. За таких обставин позивач вважає, що зміни до договору оренди мають бути внесені в судовому порядку, у зв`язку із чим звернувся з позовом до суду та просить внести зміни до договору оренди землі, укладеного між Боднарівською сільською радою та ТОВ "ПРО-МАЙСТЕР" стосовно земельної ділянки площею 12 254 м2, з кадастровим номером 2622880101:02:001:0009 шляхом визнання укладеної додаткової угоди до договору оренди землі, в редакції позивача.

V. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Норми права та мотиви, якими суд керувався при ухваленні рішення.

62. З урахуванням викладеного судом встановлено, що між сторонами виникли правовідносини, пов`язані із внесенням змін до договору оренди земельної ділянки, регулювання яких здійснюється Законом України "Про оренду землі", Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Податковим кодексом України, Законом України "Про оцінку земель".

63. Частиною 1 статті 3 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

64. Відповідно до частини 9 статті 93 Земельного кодексу України, відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

65. Згідно із частиною 1 статті 2 Закону України "Про оренду землі", відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

66. У статті 626 Цивільного кодексу України закріплено поняття договору, яким є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

67. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору (ч. 3 ст. 626 ЦК України).

68. У пункті 3 частини 3 статті 3 Цивільного кодексу України визначено, що загальними засадами цивільного законодавства є, зокрема, свобода договору.

69. У статті 627 Цивільного кодексу України закріплено принцип свободи договору та визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

70. Частиною 1 статті 628 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

71. У силу статті 629 Цивільного кодексу України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

72. Згідно із частинами 1 - 3 статті 632 Цивільного кодексу України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

73. Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

74. За статтею 648 Цивільного кодексу України, зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту. Особливості укладення договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування встановлюються актами цивільного законодавства.

75. Частинами 1, 2 статті 651 Цивільного кодексу України унормовано, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

76. З викладеного можна зробити висновок, що за загальними правилами договори укладаються сторонами цивільних правовідносин, різновидами яких є правовідносини, які виникають з договорів оренди землі, на принципах рівності сторін, свободи договору та з урахування обов`язкових вимог щодо такого виду договорів та зазначенням його істотних умов і у відповідній формі.

77. Згідно із частиною 1, 9 статті 93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

78. Визначення договору оренди землі містить статті 792 Цивільного кодексу України, відповідно до якої за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.

79. У статті 13 Закону України "Про оренду землі" вказано, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

80. За змістом абзацу 4 статті 15 вказаного Закону, істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

81. Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди (ч. ч. 1 - 3 ст. 21 Закону України "Про оренду землі").

82. Подвійний статус орендної плати зумовлює ту обставину, що при визначенні її розміру, окрім норм цивільного, земельного законодавства та Закону України "Про оренду землі", необхідно враховувати і вимоги Податкового кодексу України (аналогічний висновок викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі № 635/4233/19).

83. Статтею 12 Податкового кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів (п. 12.3.). Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному цим Кодексом (п. 12.3.1.). Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 12.3.4.).

84. Згідно із підп. 14.1.136. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності обов`язковий платіж, що його орендар вносить орендодавцю за користування земельною ділянкою.

85. Відповідно до підп. 14.1.147. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку й орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

86. Отже, орендна плата за користування землею комунальної власності за своїм правовим статусом є обов`язковим платежем, який орендар вносить орендодавцю, а також це і загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку.

87. Згідно із підп.14.1.125. ст. 14 Податкового кодексу України, нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

88. Плата за землю справляється на підставі положень розділу XII Податкового кодексу України.

89. Відповідно п. 269.1. ст. 269 Податкового кодексу України, платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

90. Згідно із підп. 270.1.1. п. 270.1. ст. 270 Податкового кодексу України, об`єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

91. Пунктом 271.1. ст. 271 Податкового кодексу України визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XII Податкового кодексу України, а у разі якщо нормативну грошову оцінку не проведено - площа земельних ділянок.

92. У п. 288.1. ст. 288 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, об`єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду (п. 288.2. ст. 288 ПК України).

93. У п. 288.4. ст. 288 ПК України вказано, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

94. Згідно із положеннями підп. 288.5.1. п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0, 3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки.

95. У підп. 288.5.2. п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України передбачено, що річна сума орендної плати не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

96. Проаналізувавши вказані норми права, можна зробити висновок, що при визначенні розміру орендної плати, у випадку передачі в оренду земель комунальної власності, має враховуватися нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства, а річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території, однак і не може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки.

97. Лише у випадку, передбаченому підп. 288.5.3. п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України, орендна плата може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підп. 288.5.2., - у разі визначення орендаря на конкурентних засадах. Однак у даному випадку така обставина відсутня.

98. При цьому мінімальна ставка орендної плати для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, визначена в розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, а для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки.

99. Положеннями п. 289.1. ст. 289 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

100. Статтею 1 Закону України "Про оцінку земель" унормовано, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

101. За правилами частини 5 статті 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

102. За змістом статті 13, частини 1 статті 15 та статті 18 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Підставою для проведення оцінки земель, у тому числі нормативної грошової оцінки земельних ділянок, є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.

103. У частинах 1, 2 статті 20 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

104. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч. ч. 1 - 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель").

105. Нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати за землі комунальної та державної форм власності. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради.

106. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України (ч. 5 ст. 201 Земельного кодексу України).

107. Пунктами 1, 2, 3 Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.031995 № 213, визначено, що нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку земель".

108. Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани території, відомості Державного земельного кадастру, інвентаризації земель та державної статистичної звітності. Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви. Тобто витяг з технічної документації є документом, який оформлюється за результатом проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки. Він складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, що затверджується рішенням відповідної сільської, селищної або міської ради. Отже, розмір орендної плати, визначений сторонами договору оренди, у випадку, коли об`єктом оренди є землі державної і комунальної власності, має враховувати нормативну грошову оцінку земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

109. З аналізу нормативно-правових норм Податкового кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про оренду землі" можна дійти висновку, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

110. При цьому зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати незалежно від домовленості сторін у договорі оренди землі про можливість такої зміни. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі № 635/4233/19.

111. Водночас, як зазначалося вище, відповідно до витягу від 21.12.2020 № 1060 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 12 254 м2, з кадастровим номером 2622880101:02:001:0009, що розташована в с. Бондарів, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 733 995, 16 гривень.

112. Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в частині внесення змін до договору оренди, що стосуються зміни розміру орендної плати у зв`язку із зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

113. Щодо вимоги позивача про домовленість між сторонами, що умова Договору щодо сплати орендної плати в сумі 22 019, 85 грн. в рік застосовується до відносин між ними, які виникли з 01.01.2021, то суд вважає за необхідне зазначити таке.

114. Відповідно до частини 5 статті 188 Господарського кодексу України, якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

115. Згідно із частинами 1, 2 статті 651 Цивільного кодексу України, зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

116. Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

117. Відповідно до частини 3 статті 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов`язання змінюється з моменту досягнення домовленості про зміну договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється у судовому порядку, зобов`язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.

118. Наведені норми права передбачають, що зміна договору оренди землі допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. При цьому якщо договір змінений судом, то зобов`язання змінюється з моменту набрання відповідним рішенням суду законної сили. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.02.2021 у справі № 921/530/18.

119. За таких обставин правових підстав для задоволення вимоги позивача про внесення змін з 01.01.2021 немає.

120. Поряд із цим, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

121. Відповідно до статті 1 Господарського процесуального кодексу України, цей Кодекс визначає юрисдикцію та повноваження господарських судів, встановлює порядок здійснення судочинства у господарських судах.

122. Частиною 1 статті 27 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що позов пред`являється до господарського суду за місцезнаходженням чи місцем проживання відповідача, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

123. Тобто, загальне правило територіальної підсудності щодо пред`явлення позову за місцезнаходженням відповідача застосовується лише у випадку, коли інші правила підсудності не встановлені положеннями Господарського процесуального кодексу України. З даного приводу слід зазначити, що норми Господарського процесуального кодексу України не надають господарському суду права вибору між господарськими судами, яким відповідно до цієї статті підсудна справа. Відповідно до ч. 1 ст. 29 Господарського процесуального кодексу України, право вибору між господарськими судами, яким відповідно до цієї статті підсудна справа, належить позивачу, за винятком виключної підсудності, встановленої статтею 30 цього Кодексу.

124. Статтею 30 Господарського процесуального кодексу України встановлена виключна підсудність справ.

125. Виключна підсудність - це правило, відповідно до якого справа має бути розглянута тільки певним господарським судом. Виключна підсудність означає, що деякі категорії справ не можуть розглядатися за загальними правилами підсудності, а також за правилами альтернативної підсудності. У цих категоріях справ не допускається також договірна підсудність.

126. Так, частина 3 статті 30 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що спори, що виникають з приводу нерухомого майна, розглядаються господарським судом за місцезнаходженням майна або основної його частини.

127. Перелік позовів, для яких визначено виключну підсудність (ст. 30 ГПК України) є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає. Виключну підсудність встановлено, зокрема, для позовів, що виникають із приводу нерухомого майна. Місцезнаходження нерухомого майна має бути підтверджено документально. У разі конкуренції правил підсудності мають застосовуватися правила виключної підсудності.

128. Як свідчить правозастосовна практика Великої Палати Верховного Суду, викладена у постанові від 20.09.2018 у справі № 902/919/17, під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення.

129. Відповідно до статті 190 Цивільного кодексу України, майном як особливим об`єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов`язки.

130. Відповідно до частини 1 статті 181 Цивільного кодексу України, до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

131. Основним критерієм віднесення речей до нерухомих є фізична прив`язка об`єктів, розташованих на земельній ділянці, переміщення яких неможливо без їх знецінення. Вказані ознаки є основними і їх розглядати необхідно у сукупності. При цьому, виключна підсудність встановлена з метою забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи. Зазначені у законі суди можуть здійснити такий розгляд, оскільки в районі їх діяльності знаходиться основна маса доказів.

132. За таких обставин, виключна підсудність застосовується до тих позовів, вимоги за якими стосуються нерухомого майна як безпосередньо, так і опосередковано, тобто спір може стосуватися як правового статусу нерухомого майна, так і інших прав та обов`язків, що пов`язані із нерухомим майном. Такий висновок щодо застосування норм права, викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 07.07.2020 у справі № 910/10647/18.

133. Враховуючи заявлені у цій справі позовні вимоги про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між Боднарівською сільською радою та ТОВ "ПРО-МАЙСТЕР" 22.12.2017 стосовно земельної ділянки площею 1, 2254 га з кадастровим номером 2622880101:02:001:0009, яка розташована за адресою с. Бондарів, Івано-Франківська область, шляхом визнання укладеної додаткової угоди до договору оренди землі, і ці позовні вимоги мають явний, очевидний правовий зв`язок із нерухомим майном, відповідно, і позов має розглядатися за місцезнаходженням цього майна, тобто за правилами виключної підсудності, які передбачено частиною 3 статті 30 ГПК України - Господарським судом Івано-Франківської області.

Висновок суду.

134. За результатами з`ясування обставин, на які сторони посилалися як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були дослідженні в судовому засіданні, і з наданням оцінки всім аргументам учасників справи у їх сукупності та взаємозв`язку, як це передбачено вимогами статей 75 - 79, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Судові витрати.

135. Згідно із частиною 1 статті 123 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

136. За подання позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2 481, 00 гривень (платіжне доручення № 47 від 31.10.2022).

137. Відповідно до приписів частини 9 статті 129 Господарського процесуального кодексу України, у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.

138. Суд, враховуючи те, що спір виник внаслідок неправильних дій відповідача, судовий збір в розмірі 2 481, 00 гривень покладає на відповідача.

Керуючись статтями 73, 86, 123, 129, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Позов Калуської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРО-МАЙСТЕР" про внесення змін до договору оренди землі шляхом визнання укладеної додаткової угоди до договору оренди землі задовольнити частково.

2. Внести зміни до договору оренди землі, укладеного між Боднарівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "ПРО-МАЙСТЕР" від 22.12.2007 стосовно земельної ділянки площею 1, 2254 га з кадастровим номером 2622880101:02:001:0009 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі в наступній редакції:

Додаткова угода

до договору оренди землі від 22.12.2007 р.,

зареєстрованого від 27.12.2007р. № 040730400005

__.


. 202__р. м. Калуш

Калуська міська рада Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ: 33578261), що знаходиться за адресою: вул. Івана Франка, 1, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77301, в особі міського голови Найди Андрія Михайловича, який діє на підставі статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з однієї сторони, надалі Орендодавець, та ТОВ "ПРО-МАЙСТЕР" (код ЄДРПОУ: 32752555), що знаходиться за адресою: бульвар Незалежності, 16, м. Бровари, Київська область, в особі генерального директора Горської Тетяни Василівни, яка діє на підставі Статуту, з другої сторони уклали цю додаткову угоду про внесення змін до договору оренди землі від 22.12.2007р., зареєстрованого від 27.12.2007р. № 040730400005, щодо земельної ділянки площею 1, 2254 га, яка розташована за адресою: с. Боднарів, Івано-Франківська обл., кадастровий номер: 2622880101:02:001:0009 (далі за текстом Договір) про наступне.

1. Преамбулу Договору викласти в наступній редакції:

"Калуська міська рада Івано-Франківської області в особі міського голови Найди Андрія Михайловича, який діє на підставі статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з однієї сторони, надалі Орендодавець, та ТОВ "ПРО-МАЙСТЕР" в особі генерального директора Горської Тетяни Василівни, яка діє на підставі Статуту, надалі Орендар, з іншої сторони, уклали цей Договір про наступне".

2. Пункт 5 Договору викласти в редакції:

"Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 733 995, 16 грн.".

3. Пункт 9 Договору викласти в редакції:

"Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та складає 22 019, 85 грн. (двадцять дві тисячі дев`ятнадцять грн. 85 коп.) в рік, відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 21.12.2020 № 1060.

Сторони домовились, що умова Договору щодо сплати орендної плати в сумі 22 019, 85 грн. в рік застосовується до відносин між ними з моменту набрання судовим рішенням законної сили".

4. Пункт 13 Договору викласти в редакції:

"Розмір орендної плати переглядається у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках, передбачених законом".

5. Пункт 15 Договору викласти в редакції:

"Земельна ділянка передається в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості".

6. Пункт 31 Договору доповнити абзацом наступного змісту:

"Орендар має право виступати ініціатором створення та функціонування індустріального парку відповідно до Закону України "Про індустріальні парки".

7. Умови договору, визначені вказаною додатковою угодою, поширюються на правовідносини з моменту набрання судовим рішенням законної сили.

8. Інші умови Договору залишаються без змін.

9. Додаткова угода набирає чинності з моменту державної реєстрації внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

10. Будь-які питання, що не врегульовані цією угодою, регулюються нормами чинного законодавства.

11. Дана угода складена у 3 (трьох) оригінальних примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному для кожної зі Сторін та державного реєстратора.

РЕКВІЗИТИ СТОРІН

ОРЕНДОДАВЕЦЬ

Калуська міська рада

м. Калуш, вул. Івана Франка, 1

Місцевий бюджет

Р/р UA578999980334139812000009614

МФО 899998

ГУК в Ів.-Фр.об./ТГ м. Калуш

КБКД 18010600

Код ЄДРПОУ: 33578261

ОРЕНДАР

ТОВ "ПРО-МАЙСТЕР"

бульвар Незалежності, 16,

м. Бровари,

Київська обл.

код ЄДРПОУ: 32752555

ПІДПИСИ СТОРІН

ОРЕНДОДАВЕЦЬ

М.П.



А. М. Найда

ОРЕНДАР

М.П.



Т. В. Горська

3. В задоволенні решти вимог відмовити.

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРО-МАЙСТЕР" (бульвар Незалежності, 16, м. Бровари, Київська область, 07400; ідентифікаційний код: 32752555) на користь Калуської міської ради (вул. Івана Франка, 1, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77301; ідентифікаційний код: 33578261) 2 481, 00 гривень (дві тисячі чотириста вісімдесят одну гривню) судового збору.

5. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

6. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

7. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

8. Повний текст рішення складено - 06.02.2023.

Суддя В. В. Михайлишин

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення27.01.2023
Оприлюднено07.02.2023
Номер документу108789008
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Зміна договорів (правочинів) оренди

Судовий реєстр по справі —909/913/22

Рішення від 27.01.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Михайлишин В. В.

Ухвала від 05.01.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Михайлишин В. В.

Ухвала від 22.12.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Михайлишин В. В.

Ухвала від 06.12.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Михайлишин В. В.

Ухвала від 07.11.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Михайлишин В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні