Рішення
від 06.02.2023 по справі 300/4059/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" лютого 2023 р. справа № 300/4059/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Біньковської Н.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області, відповідно до змісту якого просить: застосувати заходи реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області за адресою: вул. Шевченка, 14, с. Боднарів, Калуський район, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що при проведенні перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки виявлено порушення вимог законодавства, за наслідками яких створюється реальна загроза життю та здоров`ю людей. З метою усунення порушень та забезпечення безпеки життю та здоров`ю людей, позивач просить суд застосувати заходи реагування у виді зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області за адресою: вул. Шевченка, 14, с. Боднарів, Калуський район, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Відповідач скористався правом подання відзиву на позов, в якому стосовно задоволення позовних вимог заперечує. Зазначає, що ним усунуті порушення, які стали підставою подання адміністративного позову, за винятком п.1, 3, 11 зазначеного у приписі. Боднарівський ліцей своїх коштів немає, тому 27.08.2021 директор звернулася із листом до голови Калуської міської ради про виділення коштів для усунення порушення, що вказані у приписі. Вважає, що вжито усіх невідкладних заходів щодо виконання порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та на теперішній час відсутні порушення, які можуть призвести до виникнення пожежі. Також зазначає, що виявлені позивачем порушення не створюють самі по собі безпосереднього ризику виникнення пожеж, а можуть створювати небезпеку тільки в процесі виникнення пожежі (а.с.30).

Позивач скористався правом подання відповіді на відзив, в якій не погоджується із доводами відповідача з підстав, аналогічних позовній заяві. Також зазначає, що чинне законодавство пов`язує наявність чи відсутність загрози для життя і здоров`я людей від тих чи інших порушень законодавства у сфері пожежної безпеки не тільки із їхньою можливістю спричинити саму пожежу, але й сприяти її швидкому розвитку (а.с.46).

Розглянувши матеріали справи, дослідивши в сукупності подані докази, судом встановлено наступне.

За результатами позапланової перевірки території, будівлі та приміщень Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області за адресою: вул. Шевченка, 14, с. Боднарів, Калуський район, Івано-Франківська область проведеної головним інспектором Калуського МРВ УДСНС в Івано-Франківській області у період з 10 лютого 2020 року по 14 лютого 2020 року, Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (Калуський міськрайонний відділ) винесено припис про усунення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за №44 від 14.02.2020, яким вимагалось вжити заходи по усуненню виявлених порушень в строк до 14.05.2020 (а.с.20).

На підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області від 08.06.2021 за №Нс-134/54 (а.с.9), посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 09.06.2021 за № 83 (а.с.13), та згідно плану проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей, що розташовані на території Івано-Франківської області, головним інспектором ВЗНС Калуського РУ ГУ ДСНС в Івано-Франківській області Вальнюк Р.М. проведено позапланову перевірку щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області за адресою: вул. Шевченка, 14, с. Боднарів, Калуський район, Івано-Франківська область.

За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за №20 від 10.06.2021 (а.с.14).

Як слідує з акта перевірки, при здійсненні позапланової перевірки встановлено порушення відповідачем дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2010 №1417 (надалі також - ППБУ). Зокрема, за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлено наявність порушень вимог законодавства, а саме:

1. Дерев`яні конструкції горища будівлі не оброблено вогнетривким розчином (пункт 2.5, 2.6 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);

2. Допускається використання тимчасової дільниці електромережі на 1 поверсі (пункт 1.8 глави 1 розділу IV ППБУ);

3. Приміщення не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією (пункт 1.2 розділу V ППБУ);

4. Над запасними евакуаційними виходами відсутні світлові покажчики «Вихід» (пункт 2.31 глави 1 розділу ІІІ ППБУ);

5. З`єднання жил проводів виконано за допомогою скрутки (пункт 1.6, гл.1, розділу IV ППБУ);

6. Відсутнє зовнішнє протипожежне водопостачання (пункт 2.1, розділу V ППБУ);

7. Пожежний щит недоукомплектований необхідним інвентарем (пункт 3.11, 3.12 розділу V ППБУ).

Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (Калуське районне управління) складено акт перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за №171 від 08.09.2021 (а.с.39).

Із цього акта перевірки слідує, що при здійсненні позапланової перевірки встановлено порушення відповідачем дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2010 №1417 (надалі також - ППБУ). Зокрема, за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлено наявність порушень вимог законодавства, а саме:

1. Дерев`яні конструкції горища будівлі не оброблено вогнетривким розчином (абзац 1, пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);

2. Приміщення не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією (пункт 1.2 розділу V ППБУ);

3. Не забезпечено під`їзд з твердим покриттям до природнього вододжерела (підпункт 5, пункт 2.1, розділу V ППБУ).

За результатами позапланової перевірки території, будівлі та приміщень Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області за адресою: вул. Шевченка, 14, с. Боднарів, Калуський район, Івано-Франківська область проведеної провідним інспектором ВЗНС Калуського РУ ГУ ДСНС Романовичем Р.В. у період з 07.09.2021 по 08.09.2021, Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (Калуське районне управління) винесено припис про усунення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за №145 від 08.09.2021, яким вимагалось вжити заходи по усуненню виявлених порушень в строк до 08.12.2021 (а.с.38).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд зазначає, що при вирішенні цієї справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.

Згідно статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до статей 64, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України, Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052, в редакціях станом на час спірних правовідносин, Головне управління державної служби України в Івано-Франківській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у виді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Санкції за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки визначені статтею 68 Кодексу цивільного захисту України, відповідно до якої посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (частина 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України).

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів визначені статтею 70 Кодексу цивільного захисту України.

Згідно з частиною 2 цієї статті повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що застосування заходів реагування у виді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг можливе лише за рішенням адміністративного суду, прийнятим за зверненням центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки. Такі заходи можуть бути застосовані на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки і ці порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Частиною 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України визначено, що забезпечення пожежної та техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Пожежна безпека це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю (пункт 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно з пунктом 26 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечний чинник це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Суд зазначає, що в контексті вищенаведених норм настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Згідно з вимогами частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.

Як встановлено судом, за наслідками позапланової перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області складено акт №20 від 10.06.2021.

Згідно вказаного акту, в Боднарівському ліцеї Калуської міської ради Івано-Франківської області наявні порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

08.09.2021 працівниками Калуського районного управління Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області проведена позапланова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Боднарівського ліцею, що підтверджується актом №171 від 08.09.2021.

В ході перевірки встановлено, що частина порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу для життя та здоров`я дітей та слугували підставою для подання позову відповідачем усунуто.

При цьому, згідно акту перевірки від 08.09.2021 №171, з огляду на підстави заявленого позову, про реальну загрозу життю та здоров`ю людей у Боднарівському ліцеї Калуської міської ради Івано-Франківської області свідчить:

- відсутність інженерного захисту (обробки вогнетривким розчином дерев`яних конструкцій горища) сприятиме швидкому розповсюдженню полум`я по дерев`яних конструкціях, ускладнить гасіння пожежі працівниками об`єкту та підрозділами Державної служби України з надзвичайних ситуацій;

- відсутність автоматичної пожежної сигналізації перешкоджає швидкому виявленню пожежі, повідомленню (оповіщенню) про неї, а також оперативній евакуації людей на ранній стадії виникнення пожежі.

У відзиві на позов відповідач зазначає, що перелічені в акті перевірки порушення Боднарівським ліцеєм вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення пожеж, а можуть створювати небезпеку тільки в процесі виникнення пожежі, а тому усунення цих порушень не вимагає вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі та приміщень ліцею.

Разом з тим, факт існування з боку відповідача виявлених та зафіксованих контролюючим органом в акті перевірки порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки відповідачем не заперечується, навпаки директор Боднарівського ліцею зверталася до Калуської міської ради із листом від 28.08.2021 за №01-13/89, в якому просила виділити кошти для усунення порушень, які були вказані в приписі Головного управління з надзвичайних ситуацій України в Івано-Франківській області №44 від 14.02.2020 на придбання вогнезахисного розчину для обробки дерев`яних конструкцій горища та автоматичної пожежної сигналізації (а.с.37).

Суд наголошує, що наявність вказаних в акті перевірки порушень пожежної безпеки в Боднарівському ліцеї Калуської міської ради Івано-Франківської області дає підстави вірогідності швидкого розповсюдження пожежі та невчасного повідомлення осіб, які перебуватимуть в приміщенні про пожежу, що само по собі створює загрозу життю та здоров`ю людей та не потребує будь-яких додаткових доказів.

Вказані порушення не є формальними, а стосуються наявності у відповідача порушень, які можуть призвести до відсутності необхідної системи заходів для уникнення пожежі, забезпечення своєчасного її виявлення та гасіння, попередження людей про небезпеку.

Відсутність системи протипожежного захисту не дає змоги оперативно загасити або обмежити розповсюдження полум`я на ранній стадії виникнення пожежі, сприяє беззахисності людини перед небезпечними факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, створюючи загрозу життю та здоров`ю людей.

Слід зазначити, що право заборони експлуатації будівлі виникає у разі виявлення під час перевірки порушень вимог законодавства з пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідачем не надано доказів повного усунення виявлених порушень у сфері техногенної, пожежної безпеки та цивільного захисту, які зафіксовані в актах перевірки від 10.06.2021 за №20 та від 08.09.2021 №171, та створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Покликання відповідача на відсутність фінансування, зокрема на встановлення системи протипожежного захисту, не може бути достатньою підставою для допущення експлуатації будівель та приміщень з порушенням правил техногенної та пожежної безпеки. Відсутність бюджетних коштів та належного фінансування не звільняє відповідача від виконання ним імперативних норм протипожежного законодавства. Чинне законодавство не ставить в залежність необхідність в застосуванні заходів реагування від наявності чи відсутності бюджетних коштів (фінансової спроможності) відповідача. Сама по собі відсутність коштів на забезпечення протипожежної та техногенної безпеки, в тому числі й у зв`язку з відсутністю відповідного бюджетного асигнування не може бути підставою для відкладення вжиття заходів щодо усунення факторів небезпеки життю, здоров`ю громадян.

Зазначений висновок узгоджується з правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду від 23.04.2020 № 812/1262/18 та від 28.10.2021 у справі №П/320/1128/20.

Відповідно до частини 1 статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно із статтею 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Вказане зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.

Суд звертає увагу, що поняттязагроза життю та/або здоров`ю людиниє оціночним поняттям, який лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за якими, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.

Недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення. Забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності від невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій має пріоритетне значення.

На переконання суду, наявність системи автоматичної пожежної сигналізації, оброблення дерев`яних конструкцій горища вогнетривким розчином є надзвичайно важливими протипожежними засобами, які впливають на швидкість розповсюдження вогню, швидкість евакуації людей та прискорення реагування співробітниками ДСНС у разі виникнення надзвичайної ситуації у приміщенні, а також сприяють вчасному гасінню пожежі, що в свою чергу призведе до своєчасного врятування життя людей.

Верховний Суд у п.55 постанови від 03.04.2020 по справі №806/77/18 зазначив, що необладнання приміщень закладу системою протипожежного захисту, незабезпечення приміщення системою оповіщення людей про пожежу за об`єктивним критерієм є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, оскільки стосуються, зокрема, протипожежних норм. Відповідна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 27.06.2019 року в справі № 814/2356/17, від 07.08.2019 року в справі № 810/1820/18.

Більше того, при вирішенні спору суд враховує, що порушення, які залишаються не усуненими відповідачем, було виявлено ще при проведенні перевірки Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області у лютому 2020 року.

Суд звертає увагу на те, що застосування захід реагування у виді зупинення та заборони експлуатації будівель має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки в закладі освіти. Цей захід не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Вищезазначене узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною у постанові №812/1262/18 від 23 квітня 2020 року.

При цьому відповідач, у разі усунення в повному обсязі недоліків, виявлених Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не позбавлений можливостей звернутися з заявою про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду адміністративної справи.

Підсумовуючи наведене вище, враховуючи, що відповідачем не надано доказів усунення в повному обсязі порушень в сфері пожежної безпеки, наведених у акті перевірки від 10.06.2021 №20 суд виснує про наявність підстав для задоволення позову шляхом застосування до Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме: зупинити та заборонити експлуатацію будівель (споруд, приміщень) Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області за адресою вул. Шевченка, 14, с. Боднарів, Калуський район, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт, пов`язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зафіксованих у акті перевірки №20, складеному 10.06.2021 Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області.

Відповідно до частини 2статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по сплаті судового збору не підлягають відшкодуванню позивачу. Доказів понесення інших витрат, пов`язаних із розглядом справи, суду не надано.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Застосувати до Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме - зупинити та заборонити експлуатацію будівель (споруд, приміщень) Боднарівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області за адресою: вулиця Шевченка, 14, село Боднарів, Калуський район, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт, пов`язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зафіксованих у акті перевірки №20, складеному 10.06.2021 Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

позивач Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (РНОКПП 38555228, вул. Франка, 6, м. Івано-Франківськ. 76018),

відповідач Боднарівський ліцей Калуської міської ради Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 20565276, вул. Шевченка, 14, с. Боднарів, Калуський район, Івано-Франківська область, 77350).

Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.

Дата ухвалення рішення06.02.2023
Оприлюднено08.02.2023
Номер документу108799748
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю

Судовий реєстр по справі —300/4059/21

Постанова від 14.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 28.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 17.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 06.02.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 11.08.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні