МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 лютого 2023 р. № 400/156/20 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Фульги А.П.,розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, вул. 2 Екіпажна, 1, м. Миколаїв, 54003,
до відповідача:Комунального некомерційного підприємства "Кривоозерська центральна районна лікарня" Кривоозерської районної ради, вул. Шевченка, 59, смт. Криве Озеро, Кривоозерський район, Миколаївська область, 55104,
про:застосування заходу реагування у сфері державного нагляду,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області звернулося з позовом до КНП Кривоозерська центральна районна лікарня Кривоозерської районної ради про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи об`єкта по вул. Шевченка, смт. Криве Озеро, Кривоозерський район, Миколаївська область,, експлуатації його будівель, споруд та приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що перевіркою об`єкта відповідача виявлено ряд особливо небезпечних порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Ухвалою від 27.10.22 року справу прийнято до провадження суддею Фульгою А.П.та зупинено провадження у справі №400/156/20 для примирення сторін.
01.02.2023 р. від позивача надійшло клопотання про поновлення провадження у справі та про розгляд справи в письмовому провадженні. Крім того, відповідач повідомив, що невиконаними залишились 8 порушень із 17, що вказано в адміністративному позові.
02.02.2023 р. провадження у справі поновлено, та призначено справу до розгляду в письмовому провадженні, так як протягом лютого 2022- лютого 2023 року ведуться бойові дії на території м. Миколаєва та області, а Миколаївський окружний адміністративний суд не може забезпечити проведення судових засідань безпечно.
Своїх пояснень чи заперечень з даного приводу відповідач не надав.
У зв`язку з викладеним, справа розглядається в письмовому провадженні.
З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
На виконання доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 р., протокольного рішення засідання Кабінету Міністрів України від 06.12.2019 р. та доручення Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 11.12.2019 р. позивач наказом від 12.12.2019 р. № 612 призначив позапланову перевірку відповідача.
З 13.12.2019 року по 16.12.19 року позивачем було проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю), за результатами якого складено акт від 16.12.2019 р. №181, в якому зафіксовані порушення, виявлені під час перевірки.
Ряд виявлених порушень є особливо небезпечним, оскільки створює загрозу життю та здоров`ю людей.
За інформацією позивача, невиконаними залишились такі порушення:
1)допускається з`єднання електромережі методом скрутки, а не за допомогою опресування, зварювання, паяння, або затискачів, у наступних приміщеннях: у складському приміщенні хірургічного-терапевтичного-гінекологічного відділення; у приміщенні роздягальні полового відділення; у приміщенні будівлі пральні; у електрощитові приміщення пральні; у підсобному приміщенні 1-го поверху будівлі поліклініки; у електророзподільному щитові №18, приміщення коридору пологового відділення, (порушено пункт 1.6 розділу IV ППБУ, відповідно до якого з`єднання, відгалудження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів);
2) допускається експлуатація з`єднувальних коробок без кришок з негорючого, або важкогорючого матеріалу в наступних приміщеннях: у складському приміщенні хірургічного- терапевтичного- гінекологічного відділення; у приміщенні санвузла 1-го поверху будівлі поліклініки; у приміщенні коридору 3-го поверху будівлі поліклініки, (порушено пункт 1.7 розділу IV ППБУ, відповідно до якого в елктропроводках вибухопожежних та пожежонебезпечних зон відгалуджувальні з`єднувальні коробки повинні бути закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів або оснащені автономними системами пожежогасіння);
3) допускається улаштування та експлуатація тимчасових ділянок електромережі у наступних приміщеннях: у приміщенні фойє 1-го поверху лікарні; у спальному приміщенні будівлі котельні; при вході в будівлю поліклініки; у приміщенні коридору 1-го поверху будівлі поліклініки; у приміщенні санвузла 1-го поверху будівлі поліклініки; у приміщенні зуботехнічного кабінету 4-го поверху будівлі поліклініки, (порушено пункт 1.8 розділу IV ППБУ, відповідно до якого забороняється улаштування та експлуатація тимчасових електромереж);
4) допускається використання світильників без захисного суцільного скла (ковпаків), в наступних приміщеннях: у підсобному приміщенні терапевтичного відділення; у приміщенні коридору терапевтичного відділення; у приміщенні кімнати для зберігання та розведення вакцини БЦЖ пологового відділення; у приміщенні роздягальні пологового відділення; у приміщенні котельні; у приміщенні кабінету №14 жіночої консультації 1-го поверху будівлі поліклініки; при вході в будівлю поліклініки; у приміщенні коридору 1-го поверху будівлі поліклініки; у приміщенні санвузла 1-го поверху будівлі поліклініки; у приміщенні коридору 3-го поверху будівлі поліклініки; у приміщенні зуботехнічного кабінету будівлі поліклініки, (порушено пункт 1.18 розділу IV ППБУ, відповідно до якого забороняється використання в пожежонебезпечних зонах світильників з лампами розжарювання без суцільного захисного скла (ковпаків), а також із відбивачами та розсіювачами, виготовленими з горючих матеріалів);
5) приміщення будівель: лікувального корпусу, поліклініки, гаражів та котельні не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», (порушено пункт 1.2. розділу V ППБУ, відповідно до якого будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»);
6) дерев`яні конструкції покрівлі будівель: лікувального комплексу та поліклініки, не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, (порушено пункт 2.5 розділу II ППБУ, відповідно до якого дерев`яні конструкції в будинках
усіх ступенів вогнестійкості, крім V повинні піддаватися вогнезахисному оброблянню);
7) не проведено ремонт протипожежного водоймища яке знаходиться на території лікарні, (порушено пункт 2.1 розділу V ППБУ, відповідно до якого територія об`єкту повинна бути забезпечена системою зовнішнього протипожежного водопостачання);
8) працівники не забезпечені придатними до застосування засобами індивідуального захисту органів дихання, з розрахунку 1 фільтруючий протигаз для захисту населення і 1 респіратор на обличчя та додатково 2 проценти загальної кількості працівників, (порушено п. 2 ст. 20 КЦЗ № 5403-УІ, відповідно до якого, завдання і обов`язки суб`єктів господарювання належить забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засооами колективного та індивідуального захисту).
Приписами ст. 22, 55 КЦЗ обов`язок забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки покладено на суб`єктів господарювання.
Частиною 2 ст. 68 КЦЗ передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Серед повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, є звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ).
Згідно зі ст.70 КЦЗ повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду, за наявності підстав, передбачених ч. 1 вказаної статті.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Виявлених порушень відповідач не заперечив, як і не надав будь-яких доказів їх усунення.Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судові витрати суб`єкту владних повноважень не відшкодовуються.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (вул. 2 Екіпажна, 1, м. Миколаїв, 54003 код ЄДРПОУ 38524996) до Комунального некомерційного підприємства "Кривоозерська центральна районна лікарня" Кривоозерської районної ради (вул. Шевченка, 59, смт. Криве Озеро, Кривоозерський район, Миколаївська область, 55104 код ЄДРПОУ 01998259) - задовольнити.
2. Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) до КНП Кривоозерська центральна районна лікарня Кривоозерської районної ради, у вигляді повного зупинення роботи об`єкта, експлуатації будівель, споруд та приміщень, що розташовано за адресою: вул. Шевченка, смт. Криве Озеро, Кривоозерський район, Миколаївська область, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Суддя А. П. Фульга
Дата ухвалення рішення | 06.02.2023 |
Оприлюднено | 08.02.2023 |
Номер документу | 108800704 |
Судочинство | Адміністративне |
Суть | :застосування заходу реагування у сфері державного нагляду |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Фульга А. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні